Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dax Cobra defects thread

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dax Cobra defects thread

Reed afgelopen weekend weer eens met de Cobra. Even het stof van de wagen rijden he :-)
    Aangezien mijn richtingaanwijzer rechts i.p.v. links zit (ex UK wagen) wil het nog wel eens gebeuren dat ik per ongeluk de ruitenwissers aanzet. Opzich niet erg, alleen deze keer bleven de wissers achter de voorruit hangen met als resultaat dat ze doordraaiden en spontaan de motorkap begonnen te wissen. Hierdoor heb ik nu twee prachtige krassen op de motorkap :-(

Ik heb de wissers vervolgens losgeschroeft, opnieuw gesteld en vastgezet. Maar als ik nu ga wissen krijg ik hetzelfde probleem. Ze draaien teveel door en die wisser armpjes belanden op de motorkap. Ik denk dat die 'draai' radartjes nu versleten zijn. Is dat eventueel te repareren of gewoon die radartjes vervangen ?

Misschien een knullige vraag maar ik ben er wel een hele middag mee bezig geweest....
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
    Is dat eventueel te repareren of gewoon die radartjes vervangen ?
    Jep!

:-P

Comment

Jaja, en als er nu weer adviezen gegeven gaan worden eindigt het weer met de messen zijn geslepen...

Maar goed, de wissertjes verwijderen, controleren op welk punt de wissermotor stopt, wissertjes weer monteren op de plek waar de wissermotor stopt....

En anders kijk je of de wissermotor blijft doordraaien, dan moet je idd wat onderdelen vastzetten danwel vervangen.
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Gezien het feit dat dat ding toch alleen maar met het allermooiste weer wordt uitgelaten, sloop ze d'r gewoon af zou ik zeggen. Of tja, zet de wisserbladen d'r voor de APK weer even op.

Wel ironisch dat het minst gebruikte onderdeel van die auto (los van de vijfde versnelling) voor schade zorgt. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oja Jasper, wij staan op de ignore-lijst he... ;-)

Comment

De 'wisarmpjes' zitten op een meedraaiend schroefdraadnokje bevestigd voor het zg. wiswas effect :-) Dus ondanks dat ik die armpjes op het rustpunt vastzet draaien die nokjes ze door.
            Ik gebruik die krengen nooit maar voor de APK moet de zaak natuurlijk werken...
            Maar goed, de eerste krassen staan er alweer op.

Comment

Ga naar een sloperij en trek de ruitewisser uit een Sierra vandaan, 95% kans dat je de juiste te pakken hebt...

Comment

Cobraman weet in ieder geval wel een adres die de lakschade goed kan repareren. (Fotolijstjes in zijn garage in gedachten)

Comment

Ik heb sinds kort het probleem dat de richtingaanwijzer niet werkt cq. hapert. Zowel het indicatielampje op het dashboard alsook de knipperlampjes voor en achter werken niet. Tevens is het zg. klikkend geluid niet hoorbaar.
                  Ik heb ook een moment gehad dat het dashboardlampje niet werkte maar de knipperlampjes wel.
                  De bedrading achter het dashboard zit in ieder geval wel vast...de zekering ziet er ook goed uit. Het relais misschien?

Comment

Ha, die Cobraman;

Het relais zou bij mij ook de hoofdverdachte zijn, ja. Als het goed is gebruikt DAX daar Ford Sirra- of Scorpiospullen voor. Moet op de sloop nog wel te scoren zijn. Zou me niet verbazen dat een relais van andere Fords uit die jaren ook gewoon passen.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Relais lijkt me idd, of de zekering (vastzitten is geen criterium CM).
                      Alarmlichten werken wel?
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Alarmlichten zitten op een andere zekering in mijn auto, wel handig om die eens te testen. Kan het de hendel zijn, bij veel auto's gaat die stuk. Ik zo het stuurhuis naar eu-specs ombouwen. Een complete sierra koop je voor 50 euro, knot kan wel hosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                          Relais lijkt me idd, of de zekering (vastzitten is geen criterium CM).
                          Alarmlichten werken wel?
                          Er zitten geen alarmlichten op :-)

Uhm, ik neem aan dat het relais in het stuurhuis zit?

Comment

Reed afgelopen weekend weer eens met de Cobra. Even het stof van de wagen rijden he :-)
                            Aangezien mijn richtingaanwijzer rechts i.p.v. links zit (ex UK wagen) wil het nog wel eens gebeuren dat ik per ongeluk de ruitenwissers aanzet. Opzich niet erg, alleen deze keer bleven de wissers achter de voorruit hangen met als resultaat dat ze doordraaiden en spontaan de motorkap begonnen te wissen. Hierdoor heb ik nu twee prachtige krassen op de motorkap :-(

Ik heb de wissers vervolgens losgeschroeft, opnieuw gesteld en vastgezet. Maar als ik nu ga wissen krijg ik hetzelfde probleem. Ze draaien teveel door en die wisser armpjes belanden op de motorkap. Ik denk dat die 'draai' radartjes nu versleten zijn. Is dat eventueel te repareren of gewoon die radartjes vervangen ?

Misschien een knullige vraag maar ik ben er wel een hele middag mee bezig geweest....

wanneer help jij eens een ander met bruikbaar advies? zonder flauwe grappen ;-)
                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Mijn technische autokennis is helaas niet zo hoogstaand.
                              Daarbij, wees blij dat ik een keer iets autogerelateerds vraag, dat is bij jou wat minder geloof ik :-)

Comment

Mijn technische autokennis is helaas niet zo hoogstaand.
                                Daarbij, wees blij dat ik een keer iets autogerelateerds vraag, dat is bij jou wat minder geloof ik :-)
                                ik wil niet lullig doen.. maar ook buiten autokennis ben je niet erg behulpzaam
                                er zitten hier wel meer mensen die gebrekkige auto techniek kennis hebben
                                maar dat weer compenseren met kennis van recht , IT , economie ,toerisme, hypotheken ,financieen , noem maar op en als iemand een vraag heeft in dat gebied daar dan behulpzaam in zijn

ik lees niet alle draadjes , maar ik heb je er werkelijk nog nooit op betrapt dat je ergens een zinnig antwoord op gaf ,waar iemand mee geholpen was
                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Da's niet waar, motroos. Voor je wekelijkse supply aan blauwbeaderde mensenuiers kun je op vrijdagavond stipt terecht in TM's posts in het NSFW-draadje. Je ken d'r je klok op gelijk zetten. Tepelhoven ter grootte van een bierviltje, jetsers die tot ver onder de navel bungelen. Pure klasse!
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Precies, ik betaal tenminste een donatie om al die rommel hier te posten. Wat is jouw aandeel Motroosje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                      Da's niet waar, motroos. Voor je wekelijkse supply aan blauwbeaderde mensenuiers kun je op vrijdagavond stipt terecht in TM's posts in het NSFW-draadje. Je ken d'r je klok op gelijk zetten. Tepelhoven ter grootte van een bierviltje, jetsers die tot ver onder de navel bungelen. Pure klasse!
                                      "pure klasse" lol

"ik lees niet alle draadjes"

Comment

Precies, ik betaal tenminste een donatie om al die rommel hier te posten. Wat is jouw aandeel Motroosje?
                                        jij betaald een donatie om ergens bij te willen horen, das iets anders
                                        het posten zo vindt ik prima , meetings ed hoeven van mij niet
                                        wordt je donateur dan wordt je geacht te komen
                                        die paar euro's ontzeg ik ze niet uit krenterigheid , maar eerlijk is eerlijk ik maak gebruik van het forum en kom er graag

Comment

CM, 7,50 euro doneren die je eerst hebt gefinancierd tegen 30 jaar rentevast bij 5,2 procent telt niet als donatie h. :-)

Anyway. Branden de knipperlichten helemaal niet of blijven ze branden zonder te knipperen?

In het eerste geval vermoed ik een simpele draadbreuk of los contactje, in het tweede geval het relais.
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                            Anyway. Branden de knipperlichten helemaal niet of blijven ze branden zonder te knipperen?

In het eerste geval vermoed ik een simpele draadbreuk of los contactje, in het tweede geval het relais.
                                            De knipperlichten branden dus helemaal niet. Als ik de richtingaanwijzer bedien gebeurt er niks. Zelfs het geklik hoor ik niet.
                                            Los contactje, dat zou ik moeten onderzoeken. Vraag mij wel af waar dat relais eigenlijk zit...

@Brun

Dus een relais is altijd stuk wanneer de knipperlichten blijven branden?

Comment

Motroos, nergens op dit forum zie ik een voorwaarde staan dat van de leden "zinnige" bijdragen worden verwacht. Iedereen staat vrij te vragen en te antwoorden wat hij wil, dunkt me. Logischerwijs zal iemand die veel nuttige bijdragen levert ook snel respons krijgen op vragen van zijn kant.

Zo, nu weer ontopic. CM, als je er niet uitkomt kun je gewoon de wegenwacht langs laten komen. Dit klinkt als iets wat een WW-er (nee, geen uitkeringstrekker dus) binnen 10 minuten heeft gefixed. Alhoewel, mijn voorloop-156 moest eens een dag op een brug staan omdat de knipperlichten constant bleven branden zonder knipperen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                Motroos, nergens op dit forum zie ik een voorwaarde staan dat van de leden "zinnige" bijdragen worden verwacht. Iedereen staat vrij te vragen en te antwoorden wat hij wil, dunkt me. Logischerwijs zal iemand die veel nuttige bijdragen levert ook snel respons krijgen op vragen van zijn kant.
                                                jurist van beroep ? ;-)

hij moet het ook zelf weten uiteraard , ik merk het alleen op
                                                zag ik ook niet in de voorwaarde staan dat dat niet kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                  Zo, nu weer ontopic. CM, als je er niet uitkomt kun je gewoon de wegenwacht langs laten komen. Dit klinkt als iets wat een WW-er (nee, geen uitkeringstrekker dus) binnen 10 minuten heeft gefixed. Alhoewel, mijn voorloop-156 moest eens een dag op een brug staan omdat de knipperlichten constant bleven branden zonder knipperen.
                                                  Denk niet dat ze komen aangezien er geen sprake is van een pechgeval? De auto rijdt wel natuurlijk...

Comment

Denk niet dat ze komen aangezien er geen sprake is van een pechgeval? De auto rijdt wel natuurlijk...
                                                    Tuurlijk komen ze. Zonder richtingaanwijzers kan je wel, maar mag je niet gaan rijden. En je moet wel lid zijn natuurlijk. :-)

Comment

Working...
                                                    X