Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoruit vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Autoruit vervangen

Met al die heerlijke steenslag van de afgelopen wintermaanden is mijn voorruit compleet afgeschreven: een handvol putten, een paar flinke sterren en nu dus een scheur die groter worden en inmiddels ook vertakt is (en dus vervangen moet worden).

Probleempje alleen is dat ik geen glasverzekering in mijn casco heb meegenomen. Nu zie ik twee opties: of ik sluit nog snel een glasverzekering af en claim over een paar maanden de schade zodat het niet teveel opvalt, of ik laat er een nieuwe (gebruikte) ruit inzetten. In dat laatste geval: wat moet zo'n grapje kosten? Ik heb ook nog een regensensor erop zitten (maar volgens mij zit die aan de binnenspiegel vast tegen de ruit aan).

Of toch maar voor optie 1? Eigenlijk vind ik dat RWS voor die ruit moet opdraaien...
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Voordat we tot fraude overgaan: weet je zeker dat je geen glasschadedekking hebt? Da's zowat standaard tegenwoordig.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Reken maar op iets van 500 euro.
      You know that reality is immaterial

Comment

Jasper, niet zo uit de hoogte, hé? Dat jij en ik dat ons kunnen veroorloven wil nog niet zeggen dat PACO dat ook kan.

LOL

SS

Comment

Fraude? Ik betaal met die premie die ruit toch netjes af? Of zal ik al die andere verzekeringspremies dan ook maar terugvorderen omdat ik jarenlang geen schade/claims had? Of die keren dat mijn B-M periodiek bevroren werd omdat iemand anders in mijn auto wilde inbreken?

Doe me een lol en ga nu niet zeuren over fraude...

500 pop? Is dat voor sloop-FIATs en schade-BMW's of ook voor auto's uit dit millennium? Ik zat tussen de 600-1000 voor een nieuwe te denken.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Niet zo lichtgeraakt, banker killer. :)

Serieus: weet je zeker dat je die dekking niet hebt?
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
              Ik zat tussen de 600-1000 voor een nieuwe te denken.
              Da's voor een nieuwe ruit met een nieuwe Seat eraan vast, neem ik aan? :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                Serieus: weet je zeker dat je die dekking niet hebt?
                Bijna zeker. Volgens mij alleen casco+diefstal (tegen aanschafwaarde, dat dan weer wel) Ik heb die verzekering al zo'n 9 jaar maar ik zal eens kijken.

Nog serieuze adviezen?

Comment

Ha, die PACO;

Mailtje naar Edwin misschien; die zal toch ook wel eens een klantje aan gebruikte onderdelen helpen?
                  Last edited by Hansv; 10-05-10, 16:52.
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                    Ha, die PACO;

Mailtje naar Edwin misschien; die zal toch ook wel eens een klantje aan gebrukte onderdelen helpen?
                    Ja, zat ik ook aan te denken.

Krijg je hem alleen wel weer terug met 30pk en 65Nm meer ;-)

Comment

Ha, die PACO;

Mailtje naar Edwin misschien; die zal toch ook wel eens een klantje aan gebrukte onderdelen helpen?
                      Zijn dat onderdelen waar je extra diep voor moet bukken? :-)
                      The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Ha, die PACO;

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                        Ja, zat ik ook aan te denken.

Krijg je hem alleen wel weer terug met 30pk en 65Nm meer ;-)
                        Ook mooi.

Plane: da's toch Broabàns?
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die PACO;

Ook mooi.

Plane: da's toch Broabàns?
                          Nee, dat is beiers. Of was het bij de Beier?

Comment

Heb je de polis al gecontroleerd ???
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik weet niet welk type auto je precies hebt maar ik wil weleens rondvragen voor je, voor een GTT kost het 250€.
                              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Als je gaat claimen bij RWS, laat dan even weten hoe dat afloopt. Ik heb ook heel wat meuk op de voorruit gehad in de afgelopen maanden. Weliswaar is de boel nog heel (wat me oprecht verbaast, want sommige steentjes gaven echt een harde knal), maar hoe lang dat nog duurt?

Voor de rest: vervangen van de voorruit van mijn vorige Oudi was 300 euro. Dat was wel een oude constructie in een raamrubber, dus niet gelijmd, zoals nu. Voor zo'n voorruit schat ik het ook op 500 euro .
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Leon toch?

http://link.marktplaats.nl/327640271

:-D
                                  E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

En dat nog wel incl. regen senCor...
                                    2 x ouwe premium meuk
                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

http://www.onderdelenzoeker.nl/

Werkt perfect. Nadat ik met mijn lompe hoofd de Alfa intiem liet kennis maken met een lantaarnpaal, kwam ik zo aan een 2e hands deur in de juiste kleur en nieuwe linkerspiegel (verwarmd en electrisch verstelbaar). Kosten voor beide, inclusief montage: €200.
                                      Last edited by Alfisto; 17-05-10, 14:59.
                                      ---------------------------
                                      Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

621 euro incl raamlijsten (voor een corolla dan)
                                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Working...
                                        X