Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

airco vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Inderdaad, duimen :-).

Ben wel iets sceptischer geworden tav van airco's. Tis fijn als het werkt, maar er zijn veel haken en ogen. Het kan je flink wat duiten kosten als je pech hebt.

Precies wat ik bedoel dus. Best leuk al die opties, maar het kan (en gaat) allemaal een keer stuk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zojuist ook bericht terug van de Volvo 850: het was een probleem met de magneetkoppeling. De compressor is gedemonteerd, de magneetkoppeling gerepareerd en daarna de compressor weer gemonteerd. Vers koude middel erin en dat alles voor een 150 euro.
      *klapt weer in handen*

Overigens complimenten voor de goede service van het Autohus in Haren! Reparatie had eigenlijk het dubbele moeten kosten, maar uit coulance door de helft gedaan. Er zat geen garantie op de auto, dus ik vind het schappelijk.

Comment

Inderdaad, erg schappelijk! Hulde aan Autohus te Haren! Had je bij Renault van Dijck te Hapert niet mee aan moeten komen.
        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

LOL, ik zat er al stiekem op te wachten :-)).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
            Inderdaad, erg schappelijk! Hulde aan Autohus te Haren! Had je bij Renault van Dijck te Hapert niet mee aan moeten komen.
            Is Renault Van Dijck te Hapert geen goed adres om je auto te kopen of in onderhoud te doen dan?
            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
              Is Renault Van Dijck te Hapert geen goed adres om je auto te kopen of in onderhoud te doen dan?
              Er zijn mensen hier op 't forum die je ten zeerste af zouden raden je auto te kopen of in onderhoud te doen bij Renault van Dijck te Hapert...!
              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                Zojuist ook bericht terug van de Volvo 850: het was een probleem met de magneetkoppeling. De compressor is gedemonteerd, de magneetkoppeling gerepareerd en daarna de compressor weer gemonteerd. Vers koude middel erin en dat alles voor een 150 euro.
                *klapt weer in handen*
                Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                AC/DC Pieter Braaijweg...

Mijn Volvo heeft eenzelfde probleem, de shims in/achter/tussen de magneetkoppeling moeten gesteld/verwijderd worden. De lokale aircoboer doet dat op dezelfde manier als hier boven, pomp ontkoppelen, repareren, aansluiten en weer vullen, tegen een schappelijk tarief as ik die van Lennart zo lees. Nu is het systeem vorige zomer gevuld en ik weet dat de shims ook te vervangen/aan te passen zijn zonder de pomp te verwijderen, maar dat was in Rotterdam. Is het adres van w220 hét adres voor dergelijke klussen aan deze kant van de Randstad?
                Is het qua doormeten en storing zoeken ook hét adres, of was dat elders? (De wagen heeft een vervelende electrostoring bij stationair draaien wanneer goed warm)
                fka v164

Comment

U heeft post...
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Dat is in ieder geval duidelijk...
                    fka v164

Comment

Vraagje over airco gebruik.

Wat doen jullie om de auto zsm af te koelen als je ergens bent waar het erg heet is en in de auto stapt die eenetijdje in die hitte heeft stilgestaan en dus nóg warmer is van binnen?

Een vriend van mij doet altijd de ramen open en de airco maximaal aan tot de airco goed koude lucht blaast, en dan pas de ramen dicht. Dan is de hete lucht er sneller uit, vindt hij.
                      Ik heb op vakantie beiden geprobeerd, dus ook de ramen dicht houden en de airco maximaal aan, maar ik neig toch wel naar het eerste. Ramen open, blower en airco op max tot er koude lucht uit komt, en dan pas de ramen dicht.

Comment

Mijn vrouw doet dat ook zo met eerst de ramen open. Gebaseerd op 30 jaar Arizona dus het zal wel kloppen denk ik dan. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Gummers;

mijn ervaring is ook dat je het best eerst even de ramen open kunt laten om de warme lucht te laten ontsnappen.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Ik breng mijn auto's altijd naar iemand uit de buurt die alleenmaar airco onderhoud doet. Die zegt altijd: Als je langs wil doen met een aircosysteem eerste de warmte eruit rijden met de ramen open, dan de ramen dicht en dán de airco aan. Zo voorkom je piekbelasting en gaat het spul lang mee.
                            Last edited by OOPS; 17-08-18, 09:50.

Comment

Bij een 4-deurs zijruiten voor dicht en de zijruiten achter een centimeter of 10 openen, de luchtroosters naar boven richten en rijden. Zo krijg je geen toevoer van warme lucht maar wel trek naar buiten, binnen 500 meter voelbaar afgekoeld in de auto.
                              Een jaar of 25 ervaring met donkere sloepen en achterbankers met een hekel aan temperaturen van 25+ in de auto ;)
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Wat W220L zegt, warme lucht stijgt, koude lucht daalt, lucht stroomt van voor naar achter.

Maar afgelopen weken reed ik echt met alle ramen open weg en na een paar honderd meter de airco aan. Zodra de luchtstroom koud werd, ramen dicht.
                                Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Ik doe de raampjes met (erg) warm weer altijd al open voordat ik instap. Gaan inderdaad pas weer dicht als de ergste hitte eruit is en de airco koude lucht blaast. Achterruitjes (ook) open scheelt een hoop turbulentie in de cabine van de Lancia weet ik inmiddels. :)

Comment

Dak open, raampjes geheel naar beneden en airco uit laten. Voor het rijden en via de afstandsbediening...

Comment

Via de i-remote App even een kwartiertje voor vertrek de warmtepomp aan zetten.
                                      Heerlijk dat elektrisch rijden ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChrisZZZZ Bekijk bericht
                                        Via de i-remote App even een kwartiertje voor vertrek de warmtepomp aan zetten.
                                        Heerlijk dat elektrisch rijden ;-)
                                        Ik heb hem nog niet, maar ook de Model S kan je vantevoren op afstand (via de app) laten koelen / verwarmen.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                        1984 Saab 900 Turbo T8
                                        1981 Mercedes RMB 207D
                                        1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Wanneer het zo warm is rij ik altijd eerst weg en stap pas in als het koeler wordt.;) Die tip kreeg ik van een dealer .... Ergens in de buurt van Hapert:rolleyes:
                                          Sorry...."loopt hard weg"
                                          https://www.gonzalestrackdaytraining.nl

Comment

Working...
                                          X