Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Project WRX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Project WRX

    Zo eens kijken of ik hier in kan copy pasten vanuit een PhP forum........

    Zo auto weggebracht naar Hoogkerk (Groningen) 200km rijden terug met de trein. Nog even afscheid genomen van de nostalgie, dwz een auto die 280teller rijdt, als ik hem terugkrijg is het natuurlijk maar sappelen met 210km/u max......;-)

    Onderdelen lagen netjes bij elkaar zie fotos

    Remklauwen, schijven, blokken en Vbak


    Quick Rack stuurhuis


    De Sti type RA bak (ultra kort / cr) met duidelijk te zien de bedrading voor de aansturing van het middendiff


    En het onverwoestbare achterdiff, voor de kenners de 180r met sper natuurlijk


    Niet op de foto de Exedy koppeling

    En de achterremmen van AP daar is even een leveringsprobleem, dus die komen later, de schijven die er nu opzitten zien er niet meer uit met die roestbende (maar ik kon niet meer wachten).

    Vanmorgen Alexander (de drift king) aan de lijn gehad, dat wordt lachen straks, maak je maar op voor filmpjes van 2 stuks van die zilveren WRX-en die synchroon driften oid

    :twisted:

    E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

  • #2
    Harry je kunt ergens de foto size aanvinken dat die aut gereduceerd wordt........

    Op zich wel cool dat we nu fotos kunnen laten zien

    E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

    Comment


    • #3
      Moet ik even zoeken idd.
      Viel me nu ook op. :-)

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        Hoi
        Nou best wel jammer ik ben vandaag niet op pad met de trein om mn wagen weer te halen
        Er bleek iets niet goed met de voorremschijven dus daar komen andere op.
        Tevens blijkt dat de standaard turbo best wel moeite heeft met de grote fmic vol te blazen
        Dat komt nu extra naar voren omdat je maar zo kort in de versnellingen blijft
        Heel vervelend dat hij nog een week in Hoogkerk moet blijven staan want maandag hoor ik welke turbo erop komt
        In ieder geval full boost bij 3000rpm en niet bij 4000 zoals nu het geval is
        Topvermogen zal zo rond de 350pk komen te liggen
        Voor de kenners het wordt een VF serie of een TD05-super16G
        WHOOOOOOOOOOOOOOOOOOT !
        E
        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

        Comment


        • #5
          Heren
          Nou hij staat klaar :)
          Remmen zijn 2/10 afgedraaid op de wielnaaf waarna het trillen 100% verdwenen is (logisch).
          Er zit inmiddels een VF41 turbo op, goed voor full boost bij 3250rpm en ca 340pk bij 20grd celcius. Vandaag wordt de redline op 7500rpm gelegd waardoor ik iets langer kan doorhalen.
          Zoals NMB in hoogkerk zegt, hij gaat als vergif. Als ze dat bij NMB zeggen is het in de praktijk niet normaal meer zo hard...........
          Ben erg benieuwd.
          Wel even rustig aan doen is me geadviseerd, koppel schijnt behoorlijk hoog geworden te zijn, ik sta zelfs op droog zo achterstevoren is mij verzekerd.
          Kijk nu wordt het een uitdaging........................
          Ging het nu regenen van het weekend ?

          E
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

          Comment


          • #6
            FILMPJEEEEEEESSSSSSSS willen we zien.

            Haaks met die koets, schuin zo die gaat!

            Comment


            • #7
              Vette Shit
              If in doubt, flat out.

              Comment


              • #8
                ONTIEGELIJKE VETTE SHIT
                dat ding gaat als een kogel dat is ongekend
                bak zingt mooi als een rally bak
                als je 100 rijd hoor je dat niet meer trouwens
                1-2-3 zalig kort mwoap mwoap mwoap
                fotos volgen
                verslagje ook
                fillempjes met een week ofzo ?
                nu eerst stoelverlager erin monteren :)
                kan nog net voor de wedstrijd denk ik haha
                E
                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                Comment


                • #9
                  Filmpjes willen we zien! Rotondedriften!

                  Serieus gaaf project hoor, respect.

                  Comment


                  • #10
                    Vandaag mn HKS Kansai stoelverlagingsframe gemodificeerd.
                    Het paste werkelijk van geen meter.
                    Denk dat de jappen geen in hoogte verstelbare stoelen kennen en die heb (had) ik wel.
                    Dus het hele frame schoon geslepen, 4 nieuwe beugels gemaakt, beetje bakken en braaien met het lasapparaat en monteren (totaal 4uur werk).
                    Ik ga zitten en denk "waarvoor al die moeite" ik zit geen cm lager.
                    Toen keek ik in mn achteruitkijkspiegel en tadaaaaaaaa die moest ik flink verstellen
                    Toen toch maar even nagemeten ca 3cm lager.
                    Het is niet veel maar goed het zit er eindelijk in.
                    E
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                    Comment


                    • #11
                      +Sabelt 3" FIA 4p gordel(s)

                      +besteld 350mm stuur Sparco deep dish suede (met zon gele streep) incl stuurnaaf

                      Zit positie word nu el erg gruwelijk trouwens, maar ga toch op zoek naar een mooie kuip die met de bodem op de vloer kan komen te staan (wil nog 5cm lager zitten)

                      E
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                      Comment


                      • #12
                        Lekker bezig!
                        Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

                        Comment


                        • #13
                          Met een 5 cm lagere zitpositie worden drifts met 150 km/h een stuk gemakkelijker...;P

                          Comment


                          • #14
                            Vandaag mn eerste echte handtekening gezet samen met mn zwager
                            Die zwager van die 155 WB 2.0-16V
                            Ik was natuurlijk veel te voorzichtig om een donut te zetten.
                            Kwestie van opvoeding denk ik.
                            Dus de tweede poging, stil staan, vol stuur links, 6000rpm clutch dump
                            Sodeju zeg hij komt en hij gaat dat wil je niet weten
                            3 rondjes gedraaid in 3 seconden schat ik een hele ferme rookwolk en mooie strepen op het parkeerterrein
                            Ik kreeg er wis en waarempel een kick van
                            Tering wat gaaf
                            :-)
                            En ja toen we klaar waren en de banden flink opgestookt waren (wat stinkt dat zeg) zegt mn zwager "uh had ik dit niet moeten filmen ofzo ?"
                            Fuk zeg ik dat vroegen ze op gummen ook al.
                            ROFL
                            Morgen de drift banden er maar op
                            De 18" velgen zijn beetje beschadigd door holletje in een weggetje waar ik al aan het driften ben geweest, denk de bandenspaning ietsje te laag ofzo
                            En zo vinden we elke keer wat nieus uit.
                            Morgen maar weer eens even langs Biesheuvel..........vrouw begon al te mopperen haha.
                            E
                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                              +besteld 350mm stuur Sparco deep dish suede (met zon gele streep) incl stuurnaaf
                              Deep dish is SUPER fijn. Let alleen wel op je handen de komende tijd met een nieuw suede stuur: bij lichtjes zweten (dat doe je bij intensief struen ;) ) geeft het zwart af.
                              Oliestoken voor het goede doel

                              Comment


                              • #16
                                Ja vanaf morgen zit ik eindelijk weer met de benen wat gestrekter omdat het stuur naar me toe komt
                                Kan wederom niet wachten
                                En het wordt steeds leuker om de puntjes op de I te zetten
                                Het eind van de lijst komt in zicht
                                E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                Comment


                                • #17
                                  Gaaf! Rallystyle :) FILMPJES!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zo stuur zit erin
                                    Wij waren natuurlijk bangeschijterds en wilden de airbag niet in ons porem krijgen.
                                    Even iemand gebeld, okee gewoon losrukken die handel (wel eerst plus en minpool losgehaald en contact gemaakt om restspanning weg te laten vloeien).
                                    Stuur erin de gebruikelijke lol al tijdens het monteren, het is nu echte rally style.
                                    Zal zodadelijk de fotos posten.
                                    E
                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Het is wel een schitterend project. Maar dit is toch een rijbewijskiller van de eerste orde?
                                      Ben met een buurman meegereden met een WRX met ca. 280pk, en die acceleratie in II is echt verslavend. Dat ga je niet alleen voor het leuk in je achterhoofd houden...
                                      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hoi no TVR
                                        Een rijbewijskiller in het kwadraat.
                                        Skitterend dus perfect speelgoed voor mijzelf, het grote kind :)
                                        Nou vanmorgen dus op pad.
                                        Ik heb me gemeld bij m’n zwager hebben we even een strutbrace geplaatst in z’n alfa 155 WB 2.016V. Was welgeteld 4 minuten kijken kijken kijken en 23.54 seconden sleutelen
                                        Hier zit hij erin.

                                        Dus daarna we konden door naar Biesheuvel.
                                        En jawel het begon te regenen…………………
                                        Dus onderaan de afrit een mooie handtekening achtergelaten, wisten jullie dat spinnende achterwielen op nat wegdek gewoon gillen ? Skitterend dus.
                                        Bij Biesheuvel aan de koffie met de plaatselijke manta en ascona jeugd. Vergis je niet, jeugd is het niet (40+), en langzaam gaat het zeker niet. Er trok er 1 weg, ik betwijfel of ik dat met mijn bom op wielen bij zou kunnen houden.
                                        Terug gekomen naar de sleutellocatie gereden en oude stuur eruit.
                                        Dat was spannend genoeg, de airbag moest eruit.
                                        Even Alex gebeld, “ja eh ik heb gewoon de draden doorgeknipt, wel eerst ff je contact uit”
                                        Mmmmm ok het broekeschijten is nu voorbij, laatste keer dat ik Alex zag zag ik geen hazenlip of boxersneus van een gekopte airbag dus dat komt wel goed. 10 minuten later was ie eruit.

                                        Daarna even goed de klok bekeken, die bepaald wanneer je richtingaanwijzer weer terug springt.

                                        Nou alles goed gezet (wielen recht vooruit !!) naaf erop en passen maar KICKASS MAN !

                                        Hierna alles afgemonteerd, even hickupje met de claxon dus die zit er op de fotos niet in (inmiddels al weer wel)




                                        De controle over het stuur is enorm toegenomen. Ik heb er nog redelijk rustig mee gereden maar je kunt nu echt sturen ipv ergens in de verte aan een roer zwengelen.
                                        Echter, ook zonder deze super profi werkplek lukt het sturen aardig.
                                        Gisteravond heb ik me gebezigd met redelijk puberaal rijgedrag door even wat johnieboyz op scooters te laten zien hoe je een donut zet, de perfecte donut. Van de donut actie zelf heb ik geen beeld, van het resultaat wel !

                                        Wordt vervolgd………………

                                        E
                                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                        Comment


                                        • #21
                                          LOL

                                          De eerste paar dat je rijdt met een deepdish grijp je elke keer mis als je richting aan wilt geven: die hendels zitten in ene een stuk verder achter je stuur :)



                                          :D
                                          Oliestoken voor het goede doel

                                          Comment


                                          • #22
                                            ja dat graaien naar je hendels komt me wel enigzins bekend voor
                                            sterker nog ik heb in een deuk gelegen
                                            :-)
                                            E
                                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Als het kunstschaatsen was geweest, waren er geen punten aftrek geweest voor die donut :-) Mooi rond.
                                              Fährst du quer - Siehst du mehr

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hoi Martijn
                                                Het is mijn eerste donut ever op droog
                                                Gaat nogal simpel met de goodies die op mn wagen zitten :-)
                                                Ik durfde nooit een clutch dump omdat de koppeling de achilespees van de Subaru is
                                                Nu met m'n Exedy koppeling erin kun je doen en laten wat je wilt
                                                Je vraagt je wel af of het allemaal heel blijft
                                                Nou er rijdt nog iemand rond met mijn setup en die doet dat al 4 jaar :-)
                                                Sti type RA schijnt speciaal voor dit soort werk gebouwd te zijn
                                                Nou dan kan ik mn lol nog op
                                                WHOEI
                                                E
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  En wanneer ga je dat interieur aanpakken....zo is het natuurlijk helemaal niets :-)
                                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ik dacht al waar blijft ie nou :-)
                                                    op mn wishlist staan inmiddels een set racekuipen en een kooi.
                                                    functie voor vorm dat wel ja.
                                                    :-)
                                                    E
                                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      oh ja een middensole van een 2005 zet ik er wel binnenkort in
                                                      niet omdat die mooier is
                                                      maar omdat de handrem dan gewoon links zit ipv rechts
                                                      E
                                                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Erik,
                                                        Mooi werk, vind het een pracht project. Denk dat er maar weinig auto's zo geschikt zijn voor dit soort projecten als een Soeb.
                                                        Fährst du quer - Siehst du mehr

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hallo ben ik weer :-)
                                                          Net terug van mn auto in de stalling zetten en het werkpaard -de diesel- te halen. Dat is eigenlijk altijd mn wekelijkse knal-rit.

                                                          Even enkele kerncijfers genoteerd voor de tunert waar hij binnenkort weer heen gaat. Wagen loopt op turbodrukprofiel 1.2bar max teruglopend naar de 0.9...........Dat is minder druk dan met de std turbo.......denk dat "het sproeiertje" (vernauwing in drukcircuit) er niet meer inzit.
                                                          Druk moet worden 1.4bar max teruglopend naar 1.2
                                                          Met andere woorden ik mis nog een pk of 25-30............oei en het gaat al zo verschrikkelijk hard.

                                                          Andere zaken die me opvielen en waarvoor iemand me al heeft gewaarschuwd : mn handen waren pikzwart van het nieuwe stuur:-)

                                                          Tweede is dat de AP-racing remmen zo verschrikkelijk hard remmen dat mn ABS alarm afgaat, terwijl de ABS sensorringen netjes in m'n bureau-la liggen, de auto zou moeten denken dat ie stil staat, ben er inmiddels achter dat er een G-sensor inzit die dus signaal afgeeft bij snoeihard remmen. Leuke uitdaging............

                                                          Bij dat snoeihard remmen duikt de neus teveel, dat kan ik wellicht opvangen met een iets zwaardere ingaande demping / zwaardere veer. Tevens een anti-lift kitje scoren.

                                                          Bij zelfde harde remmen is de wagen zoekerig, rondje polyurethaan bussen staat op No1, ik heb contact met de rotonde drifter, die heeft het al gedaan, dus even opschrijven wat ik echt nodig heb.

                                                          Tevens valt op dat het een wagen is die nogal overstuur(d) is. Onderstuur alleen nog als je lomp van je lijn af plankgas gaat geven bij lage snelheden. Precies wat ik wil, dat overstuur dan natuurlijk.

                                                          Wat ook opvalt is dat ik met dat stuur voor mn neus wel heel erg precies kan sturen, bijna angstig hard gaat het voor mn passagiers als ik voor mn eigen gevoel aan het cruisen ben (op de lekdijk). Als je dan op je teller kijkt, tja........niet normaal natuurlijk, haal nu tussen de bochten behoorlijk hogere snelheden dan voorheen

                                                          De Toyo TR-1's zijn niet de ultieme keuze. Voor hangen de vellen eraan van het remmen, achter van de drifts, de zijkanten zijn rondom al bijna aan hun eind, het midden ik schat nog 3mm, dat betekent als ik elke weekend 2uur rijd zoals dit weekend dat mn banden 4 uur meegaan..........km's een stuk of 300........over benzine maar niet gesproken, dit weekend 2 tankjes weggeblaft....

                                                          Kortom, andere bandjes scoren die niet zo zacht zijn, dan gaan ze vast wel 750km mee ofzo :-)

                                                          Ben nog wel even bezig hehehe.

                                                          E
                                                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Wanli achterop. Gaat lang mee. Helaas wel erg weinig grip, dus gay.

                                                            Bridgestone RE720 gaat wat langer mee dan de Toyo's, maar luistert nauwer naar bandenspanning en buiten/asfalttemperatuur.
                                                            Het scheelt trouwens enorm om wat oudere 2e hands banden te kopen die al wat afgesleten zijn is mijn ervaring, zelfs bij de Toyo's. Eerst kaal rijden door lijnen te rijden en dan later opgummen met driften. Zo heb ik een hele middag Zandvoort gedrift met banden waar ik een half jaar Nurburgring heb gedaan. Kaal, maar mooi egaal.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Hoi Dennis
                                                              Ik heb een set 17" liggen die zijn smaller (heb op de 18" 225 liggen) ook dus zal makkelijker driften
                                                              Zit nog ca 5mm op dus die gaan we maar eens opsouperen :-)
                                                              E
                                                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                +koudere bougies
                                                                +Wallbro 255l/hr benzinepomp
                                                                +open pijp (midsectie eventjes gescoord 2e hands)

                                                                18 juli een remap door Mark Verhoeven en pas dan weet ik hoe de wagen gaat rijden, volle polle vanaf 3250 (itt 4250 van nu) en 330+peekaas (itt de ca 300 van nu)

                                                                "Men "verwacht trouwens nog wel een positieve verassing met deze turbo................

                                                                Ik ben al blij met 330pk maar er is me (veel) meer in het vooruitzicht gesteld hehehe.

                                                                Met dank aan de Naughtys overigens die al dit mooie (nieuwe) spul perfect en op tijd bezorgen.

                                                                E
                                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎