Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Castrol olie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Castrol olie

Ik heb net Mascotte in Eindhoven gebeld maar die hebben geen Castrol SAF XJ (bak&diffolie) en Castrol remolie in huis. :(

Wie heeft wel een paar flesjes staan in de buurt van Eindhoven?
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Brezan al geprobeerd?

Waarom wil je trouwens per sé remvloeistof van Castrol hebben?
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Omdat Castrol SRF voor ons race-zwijntje de beste olie is. :)

Brezan heb ik nog niet geprobeerd, zal ik binnenkort eens bellen.
      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
        Omdat Castrol SRF voor ons race-zwijntje de beste olie is. :)
        Zei de verkoper dat? :)

Comment

:D

Heb je die peut nou liggen of niet?! ;)

ATE Superblue mag vast ook wel hoor.
          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Ik? Ik heb niks liggen. Ik gaf je alleen de tip Brezan eens te proberen, omdat zij een Castrol verkooppunt zijn.

Comment

SCHOP!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarom ?

Kwam deze olie tegen op het web en de prijs lijkt me niet verkeerd

Gebruik nu in mijn 2002Tii op aanreden van degene die mijn motor heeft gebouwd minerale olie.
              Techneuten: Is deze Castrol geschikt ?
              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Nee, absoluut niet. Is veel te dik voor jouw motor. Vooral tijdens de koude start. Die Castrol is eerder bedoeld voor oudere blokken met veel meer speling (Healey, jaren vijftig-BMW's en Mercedessen, noem maar op).

Gebruik gewoon een goede 10W40 of 15W40 in de 2002. Je kunt ook op volsyntheet overstappen, de motor is immers gereviseerd, dan kan dat geen kwaad, maar het hoeft niet. Kroon levert erg goede olie (die gele flessen) en anders Valvoline MaxLife, als je het nog kunt krijgen. De 10W40 daarvan is ongelooflijk goed, ik heb die jarenlang gebruikt omdat de sterkte van de oliefilm en de slijtvastheid vergelijkbaar of beter waren dan goede synthetische olie. Maar zelfs de goedkope Castrol 15W40 doet 't goed. Ververs je het om de 5000 km, dan zit je prima.
                Last edited by brun; 02-07-13, 22:19.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Kroon 15/40 in gele flessen gebruik ik nu brun, dus dat blijven gebruiken? Overstappen op de Valvoline zou wel kunnen maar is zeker geen noodzaak dus.

Comment

Ohja, gewoon bij die Kroon blijven. Met olie is het als met vrouwen: als je een goeie hebt gevonden, nooit meer wisselen.
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Dank brun voor het olie advies dan hè, over je vrouwen advies denk ik ff verder na....

Comment

Working...
                      X