Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wrx v 3.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wrx v 3.0

We hadden al een versie 1.0
    geupgrade remblokjes
    18" speedlines
    intrax hda
    ecutek 280pk 400Nm

Om na een jaar snel plek te maken voor een versie 2.0
    AP335 6potters op de vooras
    AP335 4potters op de achteras
    Een grotere turbo, de vf35
    Grotere injectoren 565cc
    Apexi luchtfilter
    Whiteline draagarmen achter
    Whiteline torsiebars
    Whiteline anti lift kit
    Whiteline bump steer minimizer
    Whiteline subframe lock kit
    STI quick rack
    STI type RA DCCD bak
    STI 180R LSD diff achter
    STI LSD torssen diff voor
    STI aandrijfassen rondom
    STI fusees achter
    STI DCCD pro middendiff computer
    STI tellercluster incl functionele shiftlight en DCCD aanduiding
    Cusco 7 points rolkooi
    Sabelt taurus XL kuip
    Spatlappen (LOL)
    En nog vele tweaks en futiliteiten
    Al met al 330pk/480Nm op een zeer korte bak (top in V is ca 210kmh) maakt deze auto erg agressief en "gooi en smijt happy".

De betrouwbaarheid laat wel te wensen over, maar dat is gezien de krachten die erop vrij gelaten worden niet verwonderlijk. Onder normale omstandigheden zullen homokineten niet zo snel op een dot draaien, maar een auto die zo makkelijk op relatief hoge snelheid te driften valt krijgt gewoon de klappen van links en van rechts.

Echter er zit een bult onderhoud aan te komen waar je u tegen zegt;
    Dus dit is het moment voor:

WRX versie 3.0

EZ30R motor (6cyl boxer) met een Borgwarner EFR turbo erop
    Prodrive/Hewland, of Drenth, of Kaps group A/N dogbox
    Driveshaftshop aandrijfassen
    Hydraulische handrem
    Grotere fusees met grotere lagers

U begrijpt, die 6cyl boxer 3.0liter is standaard niet met turbo geleverd dus dat wordt wat.

Als het goed is wordt vanmiddag de motor op de pallet gelepeld en komt hij deze kant op.
    Bij aankomst trek ik de motor uit elkaar om hem op te meten.
    Vervolgens kunnen de internals besteld worden.
    Ondertussen hang ik de lege motor alvast in de auto (motorsteunen identiek) om alle externe delen te fabriceren.
    Er is niets out of the box te koop voor een turbo op een ez30r en daar wil ik gelijk wat aan doen !
    Tegen de tijd dat alle externals gefabbed zijn, liggen de internals ook wel in de shop en kunnen we die nog een keer nameten en het blok hierop aanpassen (evt lijnboren/honen).
    Vanaf dat moment wordt het erg gezellig :) want zijn we weer aan het opbouwen.

Indien er technische diepgang gevraagd wordt, uiteraard mogelijk, want alles is berekend/onderbouwd met een bepaalde visie. Ik ga niet zoals de rest van de subaru gemeenschap voor een zoveelste half miljoen pk setup met een turbolag van een half uur. Ik ga voor de breedst mogelijke powerband, die uiteindelijk weleens in de 400+pk regionen zou kunnen eindigen. Ik hoop dat het een 500Nm bij 2500rpm gaat worden, maar we zullen zien. Tweede doel is betrouwbaarheid in vergelijk tot de 4bangers van subaru. Wil gewoon geen 165pk per liter meer.

Mzl

Erik
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Leuk project, Erik.
    Komt er nou een sequentiële bak onder of "gewoon" een straight cut vertanding?
    En kunnen je Diffs die krachten wel aan?
    "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

straight cut dog engaged
      sequentieel met flippers kwam op ca 20k
      dat is het me niet waard

Comment

En wat gaat het nu kosten dan? Zal ook niet misselijk zijn?
        "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Leuke ambities, maar wordt het met zo'n geblazen zesklapper straks niet zwaar in de neus?
          Om het over de extra hitte maar niet te hebben.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik schat dat de kosten in het niet vallen bij al het bloed zweet tranen en de kale knokkels die gaan komen
            Om de kosten enigszins beperkt te houden maak ik er een reproduceerbare kit van, dan komt er nog een beetje hobby geld retour
            (en heb ik geopteerd voor nog zo'n motor, als je toch bezig bent..........)

Paco, de ez30r is op ik geloof 12kg na even zwaar als de ej207 die er nu inligt, dat compenseren we wel door de accu naar achteren te verplaatsen.
            Thermisch wordt het alleen maar beter, ik wil dat best uitleggen maar dat wordt voor gummen begrippen een Chriet Titulear verhaal hoor !
            Bottom line is dat de ez30r een hele efficiente motor is die met weinig turbodruk monsterprestaties kan leveren.
            :-)
            E

Comment

LOL. Tiet Kitelaer, wat een gast was dat hee

Niemand kon "de NASA" zo zeggen als hij, met die nasale hese stem :)
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                Thermisch wordt het alleen maar beter, ik wil dat best uitleggen maar dat wordt voor gummen begrippen een Chriet Titulear verhaal hoor !
                Brandt los, want het laatste visco/elektrische fan verhaal was veel te snel afgenomen van ons

Comment

Blijft niks meer over van m'n ex zie ik al ;-)

Is wel een mooi project aan het worden zo. Succes ermee!

Daan...

Comment

Voor de 3.0 boxer motor bestaat wel een superchargerkit, ik meen een keer gelezen te hebben ca 350 PK, is dat niets??

Comment

Hoi Renee
                      Ja dat is niets ;-)

Hoi Daan, je leest ook nog mee LOL
                      Nog steeds worden alle mods met kwaliteitsspullen uitgevoerd en zo onopvallend mogelijk haha !
                      Als je straks de kap open trekt zie je gewoon de standaard H6 afdekplaat. Verder niets.
                      Nog steeds geen spoiler
                      :)
                      Erik

Comment

Het blijft een gaaf projekt, op een gave auto. Terwijl gewone Impreza's mij over het algemeen niet veel doen. Succes!
                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Klinkt goed Eric, ga wel weer mee lezen.
                          http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Nog steeds geen spoiler
                            Top ;-)

Comment

Heb inmiddels wel heel de techniek op de rit staan.
                              De basis motor is onderweg uit Canada.
                              Ik kwam er hier in NL duidelijk niet uit qua prijs, er worden belachelijke prijzen gehanteerd.

Als de basis motor binnen is gaan we die eens aan de motorsteun knutselen, en dan rustig uit elkaar halen, labelen, veel foto's maken, bakjes vullen met boutjes en moeren, alles documenteren.

Ondertussen een torqueplate laten cnc-en voor het boorwerk.

Daarna alles opmeten zodat er custom onderdelen besteld kunnen worden. Ik heb nog weinig idee waar ik tegenaan ga lopen, er is NIETS standaard te koop voor deze motor en daar wil ik dus verandering in gaan brengen :-)

Mag dus mijn eigen bouwstenen gaan definieren.
                              En dat bevalt me eigenlijk wel :-)

E

Comment

Eigenlijk wil je dat blok in een Legacy ipv pimpreza. Dus dit project is nooit af. :) wel spannend en cool. Suc6 Man!

Comment

ik heb al zo'n blok in m'n legacy, liefde op het eerste gezicht :)
                                  vandaag nieuwe aandrijfassen voor op de vooras gescoord voor de prijs van een paar hoezen ;-) geen hoezen vervangen dus maar gewoon heel de assen, dan laatste apk, en schorsen maar ;-)
                                  tevens een Sti interieurtje gescoord :)
                                  Last edited by TSM; 12-03-11, 18:18.

Comment

Motor is onderweg, zo zag hij er uit voordat de kist dichtging :-)
                                    Dinsdag nog even een apk, maandag gaan de nieuwe aandrijfassen eronder en het katje voor de 4gas meting.
                                    Daarna schorsen en plukken. Huidige turbo en intercooler is al verpatst namenlijk LOL.
                                    Attached Files

Comment

Nice one, succes er mee straks! Ik zal het hier blijven volgen.

Comment

Not to rain on your parade, maar ga je dat nog op kenteken c.q. door de APK krijgen?

Volgens mij is je auto te nieuw om zonder CvO een motor-omkeur te mogen doen, volgens de huidige regels. De oude individuele toelating procedure (die met die 40%-regel enzo) bestaat al 2 jaar niet meer.
                                        Cuore Arrugginito

Comment

Zoals TSM ermee rijdt heeft niets met openbare weg te maken. Lol :)

Comment

Tja, en het vervolg van dit verhaal is waar te lezen?
                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Internet archeologie Slibbe!

Comment

Working...
                                              X