Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

noodloop bmw 730d engine fault reduced power

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ook weer waar. ;-)
    ---------------------------
    Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
      Wat een mafketels in dat flimpje, zeg! Hefboomwerking begrijp ik, maar zo lomp!?! Nee.
      mee eens, daar is prima gereedschap voor , een soort van glijhamer.

Geen hefboom bij nodig, alleen maar een beetje kinetische energie in de juiste richting.

Hobby-Bob filmpje is wel LOL!

Comment

en in combinatie met dit Spaanse wondermiddel is het helemaal een makkie...

http://www.disol.com.es/productos/pa...ct_aerosol.pdf
        Veritatis simplex oratio est

Comment

bel maar eens naar een gemiddelde Truck-boer om te vragen wat voor gereedschap ze hebben om verstuivertjes te demonteren. Datzelfde gereedschap is vaak ook nodig voor een auto, heb ik gemerkt...
          Gelukkig heeft Kleinjan veel ervaring.
          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
            mee eens, daar is prima gereedschap voor , een soort van glijhamer.

Geen hefboom bij nodig, alleen maar een beetje kinetische energie in de juiste richting.

Hobby-Bob filmpje is wel LOL!
            klopt een slag ijzer. Heb ik destijds op mijn golf 2 TDI ook HARD nodig. Kan echt enorm vastzitten.
            Die VAG blokjes hadden toen dezelfde BOSCH VPN37/VPN47pompen en verstuivers als de BMW's waar het hier over gaat.
            Simca 1000 rallye 2 (RWD)
            Peugeot 404 1961 (RWD)
            BMW 3 touring (RWD) daily
            VW POLO 1.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
              Dat is die garage in Mongolie.... Hoe heten die gasten ook al weer?
              zweeds youtube filmpje bedoel je , waar ze een cilinderkop vlakken door hem achter een auto aan te slepen over een gravelpad ?

Wie zoekt hem even op?
              Peugeot 404 1961 (RWD)
              VW POLO 1.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LEFFE404 Bekijk bericht
                mijn golf 2 TDI
                prototype?

Comment

zelfbouw ; samenstelsel uit 89-er golf 2 40kw 1.6 diesel , met daarin een 110pk golf 3 tdi motor+bak+kabelschakeling+kabelboom+combi+chip (145pk/440Nm).

stapte in met 287.000km, daarvoor heeft Edwin er ook nog de nodige kilometers op gezet tussen Zoetermeer en Apeldoorn heeft die auto 2x per dag op en neer gereden.(...) Bij 310.000 km kwam er eerst een 1.9 td golf 3 motor in ( opgeschroefd van 75 naar 110pk) maar die plofte bij 366.000 km met een gebroken hoofdlagerkap. Daarna het tdi blokje gereden tot 510.000 km. Weggedaan omdat er minder km gereden ging worden, de carosserie toch wel wat moe ging worden ( lasnaadjes hier en daar gescheurd, roestplekje her en der) en overgestapt naar een 16-V.

Mooie tijden waren dat als ik er aan terugdenk. Wat een tijd heeft er in die auto gezeten zeg, nachten lang soldeerwerk, bedrading uitzoeken, noem maar op. Ergens ver weg op zolder heb ik nog foto's. Zal er ooit nog wel eens posten.
                  Peugeot 404 1961 (RWD)
                  VW POLO 1.6

Comment

mooi verhaal, kom maar op met die fotows!

Comment

zal hem even verplaatsen naar mijn auto's anders vervuilt dit draadje een beetje teveel.

zie verder in ; http://www.gummen.org/forum/showthre...o-s-ooit-gehad
                      Last edited by LEFFE404; 14-07-11, 21:41.
                      Peugeot 404 1961 (RWD)
                      VW POLO 1.6

Comment

Toch weer noodloop....

Na weer een paar duizend kilometers weer noodloop. Dit keer ging de auto helemaal niet meer aan.
                        ANWB erbij, blijkt de pomp geen stroom te krijgen.
                        Nu heb ik een by-pass vanuit de zekeringen kast rechtstreeks op de pomp.
                        ik rij alweer 1500 kilometer (zonder problemen) met deze by-pass

De anwb gaf aan dat de computer de stroom regelt en bmw gaf aan dat er een relais voor de pomp zit.
                        Dit keer ben ik zelf even gaan zoeken en kwam via iemand er achter dat er een airbag module voor de pomp zit.
                        de module kan de brandstof afsluiten bij een crash.
                        De zogenaamde SBSR module. Deze geeft ook een onbekende foutmelding. Inmiddels heb ik een nieuwe besteld via BMW en zij mogen 'm plaatsen. Dit omdat deze geprogrammeerd moet worden, dus moet via BMW.
                        Als nu blijkt dat dit de hele tijd het euvel was.........Dan heb ik nu een auto waar ik voorlopig niets meer aan hoef te vervangen ;-)

Het eerste dat vervangen is door BMW is een raildruk sensor. Als deze sensor een fout geeft dan is er wat mis. En dan ga je niet de sensor vervangen. Dit kun je vergelijken met een virusscanner die een virus vind op je computer. Dan ga je niet als oplossing een andere virusscanner erop zetten. Dan haal je het virus weg.

http://www.bmwclub.lv/files/09_E85_A...lectronics.pdf (unit 15 pagina 5)

Comment

Heb een probleem met mijn auto,bmw 730d bj 2003,valt uit tijdens het rijden.weet iemand waar het aan ligt of zelfde probleem heeft gehad.graag jullie reactie Thnx.mvg safio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Safiobmw730d@ Bekijk bericht
                            Heb een probleem met mijn auto,bmw 730d bj 2003,valt uit tijdens het rijden.weet iemand waar het aan ligt of zelfde probleem heeft gehad.graag jullie reactie Thnx.mvg safio
                            Duidelijk probleemomschrijving. Daar heeft vast iemand een antwoord op. Waar zijn de paprikachips als je ze nodig hebt?
                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Kleintje weet het wel.

Comment

Oh, is ie helderziende?

Wist ik niet.

Comment

Hier hoef je niet helderziend voor te zijn toch? Dit is een relatief eenvoudige diagnose. Voor kleintje tenminste.

Comment

Het probleem is dat de dieselpomp geen voeding krijgt. Dus als je een draadje legt van je zekeringkast naar de pomp, kun je als het goed is blijven rijden.

rechts zit naast de passagiers stoel (b-stellar modul) een airbag module. Die sluit de dieselpomp af bij een botsing. Ik heb die toen laten vervangen.echter na enkele duizenden kilomters begon de auto weer uit te vallen.
                                    aangezien je auto zo oud is, raad ik aan om een extra draadje te trekken naar de dieselpomp (zit onder de achterbank)
                                    en een schakelaar te maken die je zelf kan bedienen.

neem van mij aan, dat is de goedkoopste oplossing.
                                    ik heb het volgende geprobeerd:
                                    1. dieselpomp vervangen
                                    2. Versuivers vervangen
                                    3. Airbagmodule
                                    4. Diverse keren diagnose
                                    etc etc. Bij elkaar ongeveer €3000...

tevens zit ik nu in Spanje. Mijn BMW 520d uit 2011 (ja met de N47d20c motor) is niet verder gekomen dan Frankrijk.
                                    het begon met een rateltje en 20 km verder niets meer. Waarschijnlijk de ketting gebroken. Schijnt een bekend probleem te zijn van de N47 motor.
                                    op Ebay heb ik al verschillende motoren gevonden. (Gaat me €3000 kosten)

volgende wordt toch weer een BMW.

Comment

Thnx voor je info.

Comment

Kleintje heeft 4 BMW 7 series gehad maar weet niks van techniek...

Comment

Ah, wel waar.

Jij kent je klassiekers, techniek zit wel goed.

Comment

WOEHAAHAHAHAHHAHAHA.. Ik moest even op FB kijken :-). Ik denk dat de i8 toch wel een keerpunt is voor BMW. Maar dat is een heel ander draadje.

Comment

De N47 motor is berucht vanwege het ketting probleem. Maar ja, daar heb je nu niks meer aan.
                                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Working...
                                              X