Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek DE velgen specialist van Nederland...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #33
    Naafkapjes heb ik nog stapels liggen :-) Maar dank!

    Zetten al die velgenspecialisten overigens de banden ook weer terug? Ik las ergens dat Wheeltrim dat niet doet, maar of dat klopt? Heb in elk geval geen zin om na afloop nog weer met losse banden en velgen langs een bandenboer te moeten.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

    Comment


    • #34
      Oorspronkelijk geplaatst door Peterv Bekijk bericht
      Hoi TSM



      Hoe zit dat met het boterzacht worden van de velgen na poedercoaten??
      Dat heb ik nog niet eerder gehoord.Kun je dat ,liefst in eenvoudige taal, uitleggen TSM?

      Gr Peter.
      Uitleg..

      Poedercoaten van velgen

      Poedercoaten van velgen



      Wat is poedercoaten ?

      Velgen Poedercoaten is een process waarbij de velg(en) eerst wordt ontlakt , wordt gezandstraald , daarna worden simpelgezegd : positieve geladen deeltjes in de vorm van poeder bespoten op het aluminium wat negatief geladen is , hierna wordt de velg ( velgen ) Gemoffeld ( curing) in een oven op een temperatuur van 180 graden celsius. Door de hitte smelt het poeder tot een coating film, waardoor de coating als het afkoelt zeer hard, krasvast , stootvast en erg duurzaam is.


      Poedercoaten van velgen is op dit moment de sterkste vorm van coating die er beschikbaar is voor Aluminium of stalen velgen, daarnaast is het ook nog eens beter voor het milieu omdat er geen schadelijke gassen worden uitgestoten met het poedercoating process, in vergelijking met natlak spuiten.

      Uw velg is zeer goed beschermd tegen corrosie, is kras en stootvast ,weersinvloeden van buitenaf zoals b.v. pekel hebben maken geen kans op oxidatie jarenlang. Dit zogeheten poedercoating is hierdoor ideaal voor uw wintervelgen u rijdt probleemloos vele winters door, zonder dat de lakstand er op achteruitgaat.

      Het vroegere poedercoaten gaf bijna glad oppervlakte resultaat, je zag dan ook meestal een grove sinaasappeleffect in de lak, (lichte ribbelig structuur in de lak) geen strakke lak dus.

      Door het gebruik van onze nieuwste technieken is dit sinaasappeleffect verleden tijd en nagenoeg niet meer zichtbaar, hierdoor ziet de Coating er als gespoten uit.

      Waarom velgen poedercoaten bij ons ? vergelijk geen appels met peren, wij vertellen u waarom.

      Het poedercoaten van aluminium velgen, vereist een speciale en nauwkeurige behandeling. Het aluminium materiaal waaruit velgen bestaan , is een mix van een speciale legering van aluminium , silicium , magnesium etc. De velgen hebben door deze toevoegingen van de genoemde materialen een extra sterkte in zich waardoor deze draagkracht, stijfheid, en voldoende verend vermogende hebben. Velgen mogen nooit heter mogen worden dan een temperatuur van 180 graden Celcius.

      Vele bedrijven ontlakken de velgen op een relatief goedkope manier namelijk : thermisch ontlakken ( Verf verbrandt en wordt poeder dmv Pyrolyse ) waardoor de velgen hun sterkte verliezen en hierdoor erg week / zacht worden , de temperatuur bij termisch ontlakken loopt op tot 350 - 400 graden Celsius. Dit is desastreus voor uw velgen , deze worden zo zacht als puur aluminium , verbuigen zeer snel of gaan direct krom, en geven trillingen omdat ze niet de stijfheid en kracht hebben waarvoor deze ontworpen zijn, deze velgen kunt u hierna weggooien omdat er nooit goed op gereden kan gaan worden.

      Bij het zogeheten moffelen, van Velgen na het poedercoaten wordt ook vaak niet opgelet door bedrijven omdat ze meerdere onderdelen tegelijk coaten op de temperatuur waarin ze moffelen , de temperatuur in de ovenis heter dan is toegestaan voor velgen en is boven de 200 Graden Celsius, om zo de doorlooptijd te verkorten , de velgen worden hierdoor ook direct zwakker.

      Bij ons krijgen alle velgen een Epoxy primer grondlaag grond laag , base laag ( kleur laag ) en eventueel een toplaag Zoals een hoogglans transparante of matte transparante laag. Veel bedrijven coaten maar 1 laags , wat je achteraf zelf niet weet.

      Bij ons bent u verzekerd dat uw velgen de beste behandeling ondergaan , alle velgen worden als eerste stap Chemisch ontlakt, daarna gemoffeld worden tot een temperatuur van maximaal 180 Graden celsius , nooit heter dan 180 Graden Celsius wordenwij letten hier zeer streng op, en altijd een Speciaal meerdere laags poedercoating systeem van de beste Kwaliteit en alleen A merken.


      Poedercoaten kan in de meeste RAL kleuren bij ons, de meest voorkomende kleuren voor velgen zijn, zie afbeelding :
      http://www.velgenexpert.nl/poedercoaten-velgen.html
      Veritatis simplex oratio est

      Comment


      • #35
        Ik had mijn nieuwe banden online besteld en af laten leveren bij de velgenexpert. Daar hebben ze die erop gedraaid en gebalanceerd. Het alternatief was inderdaad de oude banden er weer op draaien.
        Dus dat doen ze ook.

        Comment


        • #36
          Thanks W220L.

          Woohh,dat is dus serieuze info,en zeker iets om rekening mee te houden bij het kiezen van een bedrijf om je wielen verantwoord op te knappen!
          V70 & Tiger 955i

          Comment


          • #37
            Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
            Ik had mijn nieuwe banden online besteld en af laten leveren bij de velgenexpert. Daar hebben ze die erop gedraaid en gebalanceerd. Het alternatief was inderdaad de oude banden er weer op draaien.
            Dus dat doen ze ook.
            Ah, dat is mooi. Ik ga er eens langs.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

            Comment


            • #38
              Verhaal klopt wel zo'n beetje.
              Alleen spuiten alle poedercoaters die ik ken, inclusief wijzelf, met low-bake poeders, simpelweg omdat dit minder energie (gas) kost.
              Wij spuiten met 160 graden poeders, maar er zijn er die al met 130 graden poeders spuiten.
              Nadeel als je naar zo'n coater gaat is inderdaad dat je nog weer met losse velgen en banden moet slepen. Eerst om ze eraf te halen, later om ze weer te monteren.
              Voor het ontlakken (chemisch) gaan wij altijd naar C&T technics.
              Adres heb ik wel op de zaak voor liefhebbers.
              Dat spuiten met low-bake poeders is inderdaad beter voor lichtmetalen wielen, voor stalen wielen maakt het geen drol uit.
              Voor een mooi resultaat kun je het beste eerst de kleur laten aanbrengen en daarna nog een keer met een transparante polyester lak er overheen.
              Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

              Comment


              • #39
                Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                Van een andere Jensen Interceptorrijder heb ik hetzelfde gehoord. Dus voor als-nieuw maken van velgen naar Nijkerk?
                Zeker en vast. Ze stralen de velgen zelf en poadercoaten ze zo strak dat het bijna is alsof ze zijn gespoten. Voor extra glans kunnen ze na de kleur ook nog blank poerdercoaten.

                Volgens mij gaan die velgen maar ca. 10 minuten in de oven op max 180 graden, dus dat geeft geen issues. Velgen in de pyrolyse oven lijkt me idd geen goed idee.

                Enne, wheeltrim laat ook gewoon de velgen daar coaten. :-)
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                Comment


                • #40
                  Ik zit met hetzelfde dilemma. Wil de velgen van mijn Delta laten opknappen. Maar ik wil voorkomen wat ik zoveel zie om me heen: het hart is dan bijna zwart gespoten (fout, moet de huidige tint behouden) en de rand eromheen is dan hoogglans afgewerkt (ook fout). Ik wil vooral die rand eromheen mooi 'mat alu' hebben qua look. Een beetje zoals het nu is maar dan niet verweerd zeg maar :p ik heb geen verstand van al die technieken maar ik zoek nog wel een bedrijf dat me op dat vlak enige zekerheid kan geven. Locatie (en kosten tot op zekere hoogte) maakt me niet zoveel uit, deze velgen zijn onvervangbaar dus ik rij er graag een stukje voor om.

                  Comment


                  • #41
                    Het probleem met traditioneel poedercoaten is dat je je alu degradeert tot pisbakken alu.
                    Zodra de hele velg 180grd is geworden (wat bij traditioneel poedercoaten ook gebeurd) is het leed geschied.
                    Poeders die op 130grd gebakken worden, nooit geweten, maar wat is er mis met laten spuiten ?
                    130grd lijkt me geen probleem trouwens.
                    Mijn ervaring is dat gespoten wielen de lak langer blijft zitten, mijn gemoffelde wielen spatte de lak er zo vanaf in chips, veel te hard/bros die lak.
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                    Comment


                    • #42
                      spuiten is gewoon veel mooier en strakker.
                      als er een kleine beschadiging ontstaat is dat ook vrijwel altijd onzichtbaar te herstellen.....dat kun je vergeten bij gepoedercoate velgen



                      @BeQuietAndDrive
                      die velgen zou je door de twee kleuren wel moeten laten spuiten, het noodzakelijke afplakwerk maakt 't wel iets duurder als een gewone velg in één kleur.
                      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

                      Comment


                      • #43
                        je kan ook dit doen:
                        http://plastidip.nl/
                        Dat gummen-gif-groen ;-) kan er ook weer makkelijk af als je er op uitgekeken bent.

                        Comment


                        • #44
                          Ik zit er ook aan te denken. Ik heb de velgkapjes van de V40 ermee gespoten, en ook delen van mountainbikes, en dat gaat best goed.

                          Voor de MX5-velgen zat ik aan Gunmetal te denken. Spul is uitverkocht trouwens. Je schijnt de Amerikaanse versie te moeten hebben, dus niet die van Halfords of Conrad.

                          Er rijden hier veel auto's rond met geplastidipte onderdelen, maar JD zit ook om de hoek.
                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                          Comment


                          • #45
                            SKUP

                            Kon hier de meeste info in vinden, maar zoek nog naar een gebalanceerde mening over velgreparaties. Ben voor de SLK op zoek naar 18" AMG style 4 velgen die opgeknapt en met banden (natuurlijk net niet wat ik wil) tussen de €1000 en €1750 doen. Vind ik net wat overdreven voor het mooie. Nu kwam ik de goede set C55 velgen tegen, nog op te knappen voor €500. Dat vind ik nog wel lollig qua pecunia. Echter 2 velgen waren gelast, dus maar afgezien van de koop. Zag er op zich (afgezien van de lasrups) netjes uit, maar ik voel me toch niet happy om volle polle te gaan op velgen die schade hebben gehad.

                            Enige ervaring met alu velgreparaties hier? Groot gelijk om te laten liggen of te voorzichtig? ​​​​​


                            Comment


                            • #46
                              Voor zondagse ritjes geen punt maar voor serieus bochtenwerk in het Alpengebied zou ik het ook niet doen.
                              Veritatis simplex oratio est

                              Comment


                              • #47
                                https://www.mercedesforum.nl/forum/v...?f=49&t=100417

                                Is dit wat ??
                                Veritatis simplex oratio est

                                Comment


                                • #48
                                  Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                  Type is wel goed, maar denk dat ik voor op 7,5" ET37 moet blijven. Loopt nu af en toe al iets aan. Dus ga voor een C55 breedset.

                                  Comment


                                  • #49
                                    Opgeknapt en wel ;)
                                    https://www.ebay.de/itm/Amg-Styling-...gAAOSwkHJbmS9j

                                    Vergis je ook niet in de prijs van "goed opknappen "
                                    Veritatis simplex oratio est

                                    Comment


                                    • #50
                                      Helaas, toch nét niet het juiste type.
                                      https://www.ebay.de/itm/AMG-Felgen-7....c100005.m1851

                                      Comment


                                      • #51
                                        https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-an...57449-223-1070
                                        Veritatis simplex oratio est

                                        Comment


                                        • #52
                                          leuk al die oude draadjes van "moi"

                                          Comment


                                          • #53
                                            Een scheurtje kan goed te repareren te zijn. De locatie is belangrijk. Als het rond de naafgat is, is het niet repareerbaar. Een scheurtje in het velgbed zonder te veel vertakking is goed te repareren door een goede lasser.
                                            Eerst slijpen en een beschadiging daarmee "recht" maken en dat vervolgens opvullen met een las.

                                            Het is nog maar de vraag of je bij de aangeboden opgeknapte setjes je een dergelijke reparatie herkent.
                                            8.2 met supercharger?

                                            Comment


                                            • #54
                                              Door het lassen kan het zijn dat het materiaal plaatselijk zo verhit wordt dat de chemische samenstelling veranderd ten opzichte van de rest van het materiaal van de velg. Wat je dan ziet is dat naast de las/reparatie de velg alsnog inscheurt na verloop van tijd. Helaas zelf deze ervaring gehad. Eens met W220l, leuk voor zondagse ritjes en boodschappen halen maar niet voor bochtenwerk etc.
                                              __________

                                              2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                              1984 Saab 900 Turbo T8
                                              1981 Mercedes RMB 207D
                                              1974 Citroen 2CV 0.6

                                              Comment


                                              • #55
                                                Slecht gelast dan. Ik heb er letterlijk tientallen gehad.
                                                8.2 met supercharger?

                                                Comment


                                                • #56
                                                  Ik heb het op CPZ mogen ervaren met een "cup"_Ascona voorzien van ATS " cup" velgen waar, bij de velg linksachter, het complete hart loskwam, net voor het oprijden van de Hunserug.
                                                  Dat was nog in de tijd dat je voor 25 gulden op dinsdagavond een ruim kwartier los mocht gaan. ;)
                                                  Veritatis simplex oratio est

                                                  Comment


                                                  • #57
                                                    Oja, breedsetje...
                                                    https://www.mercedesforum.nl/forum/v...?f=49&t=100642
                                                    Veritatis simplex oratio est

                                                    Comment


                                                    • #58
                                                      Heb zelf ook meegemaakt dat het hart uit een velg brak. Op de Nordschleife met de berlina. Als je stalen alfa velgen buiten laat liggen en opstapelt blijft er een mooi plasje water in het hart staan. Maar goed. Gelukkig allen een deuk in scherm mee opgelopen. Langs de kant het reservewiel erop gezet en rondje afgemaakt.

                                                      Als ik dat lassen afspiegel tegen de beperkte afbaktemperatuur van poeder coating denk ik dat ik het ook beter aan mij voorbij kan laten gaan. Daarvoor wil ik graag ook na een circuit dagje gewoon naar huis kunnen rijden.

                                                      En dat juiste breedsetje komt wel. Misschien toch maar op 17" houden. Scheelt ook weer een paar honderd.
                                                      ​​​


                                                      Comment


                                                      • #59
                                                        Is de velgenexpert in A'dam nog steeds een goed adres? Ik heb een andere auto gekocht en de velgen zijn prima, maar 3 van de 4 hebben wel stoeprandschade.
                                                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                                        Comment


                                                        • #60
                                                          Ik raad RJ velgen aan, in Haaksbergen. Jong leuk bedrijfje met 2 enthousiaste jongelingen :-)

                                                          edit: zie volgende post voor foto's. met origineel beschadigde (met dank - voor de velgen - aan scud) en daarna gerepareerde en gespoten velgen.

                                                          Let ook op de naafdoppen: dat zijn stickers die ik gekocht heb...die waren dus zilver met rode maserati logo: ze hebben het voor elkaar gekregen om het logo rood te houden en al het zilveren te spuiten...
                                                          Last edited by Boris - Djurre; 30-09-20, 10:50.

                                                          Comment


                                                          • #61
                                                            IMG-2377.JPGIMG-2378.JPGIMG-2379.JPGIMG-2380.JPG

                                                            Comment


                                                            • #62
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                                              Is de velgenexpert in A'dam nog steeds een goed adres? Ik heb een andere auto gekocht en de velgen zijn prima, maar 3 van de 4 hebben wel stoeprandschade.
                                                              Waarom niet bij Gerritsen in Nijkerk?

                                                              https://www.borgersconservering.nl/

                                                              Ik heb daar een setje gare Q7 velgen origineel in twee kleuren laten herstellen en coaten vorig jaar. Super goede klus. Jammer dat die velgen uiteindelijk niet op mijn Q7 pasten :-)

                                                              Wat heb je gekocht trouwens?

                                                              Comment


                                                              • #63
                                                                Bij Gerritsen/Borgers kom ik altijd voor straal/poedercoat klussen, maar in dit geval moeten ook een paar velgrandschades worden hersteld. Vandaar dat ik even verder kijk. Ik heb in het verleden diverse velgen laten fixen in mijn woonplaats, maar die zijn een stuk duurder geworden, dus ik kijk nu ook even een deur verder. Die in Weesp en A'dam liggen voor mij op de route.


                                                                Ik heb een Jaguar XF Sportbrake gekocht. Was eigenlijk aan het kijken naar een BMW 5-serie Touring, maar kon een goeie deal maken en eerlijk gezegd beviel de XF sedan me best goed. Op punten is een BMW vast een betere auto (zeker qua navigatie/interface), maar zo'n XF vind ik erg fijn rijden. En ik heb gewoon 1 praktische auto nodig, dus er moest een station komen (met trekhaak).
                                                                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                                                Comment


                                                                • #64
                                                                  Proficiat! En doe eens niet zo terloops "oh ja ik heb een Jag gekocht", hup hup, Defects Draadje met aankoopfoto's verdomme! :)
                                                                  Mini Cooper Clubman
                                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                  "Jasper val dood." - RH

                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X