Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canvasbreuk in band

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• canvasbreuk in band

Recentelijk zijn mijn velgen gericht echter ik heb nog steeds een trilling in het stuur. Nu zie ik vanavond in ene dat er een canvasbreuk in de rechter voorband zit.

Wellicht heeft de dealer dit ook al gezien en gezien de geringe omvang heeft de leasemaatschappij 'm niet laten vervangen, maar zit mij toch niet lekker.

IMAG0278..jpg
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Dick

Waarom zijn ze gericht?

Ennuh.............., een klant/berijder weer wegsturen met een "bult" op de band als gevolg van canvasbreuk?
    'k Mag hopen dat het niet zo is. En zo ja, dan adviseer ik je om in de hoogste boom te klimmen. Stelletje halve zolen. :-((

Morgen eerst naar de dealer of bandenboer en je band laten vervangen. Geen kilometer teveel meer rijden.

Comment

ze zijn gericht omdat ik een trilling in het stuur had nadat mijn winterbanden gewisseld waren bij Kwikshit.

Comment

volgens mij is zo'n bult APK afkeur en vragen om een klapband.
        kan veroorzaakt zijn door onoordeelkundige bandmontage of bv door een 'stoeprandje meepakken'

Comment

Dick

Bij een trilling wordt normaal gesproken de velg/bandcombinatie gebalanceerd. Richten gebeurt echter als de velg krom is. Gezien de bult op de wang ga ik er vanuit dat je, zoals janspeed al als mogelijke reden aangeeft, een stoeprandje hebt gepakt.

Comment

blijft het een issue dat je hier echt niet mee moet blijven doorrijden ; klapband gevaar !
            Simca 1000 rallye 2 (RWD)
            Peugeot 404 1961 (RWD)
            BMW 3 touring (RWD) daily
            VW POLO 1.6

Comment

Ik heb in het verleden een keer (in de sneeuw) met rechtsvoor een stoeprand geraakt. Daarvan zou ik me kunnen voorstellen dat dat iets met de velg heeft gedaan. Echter totaal geen last gehad na die tijd.
              Toen ik (na een paar weken/maanden) mijn zomerbanden heb laten vervangen door de zomerbanden zat er een trilling in het stuur, dus nog een keer terug naar Kwikfit en wederom gecheckt.....niks aan de hand volgens Kwikfit (dus ook niet het bericht dat de velg niet te balanceren was omdat 'ie krom zou zijn).

Ik heb toen tegen de leasemij gezegd dat ik naar de dealer wilde om het op te laten lossen en daar toestemming voor gekregen. Nu constateren zij dus dat er 2 velgen gericht moesten worden. Toen dat gedaan was was het over, geen trilling meer. Echter er werd toen ook over een canvasbreuk gesproken, dus ik ga vandaag horen welke band dat was.

Comment

Geen meter meer mij rijden !!!!
                Ik heb dat eens acuut gehad.
                Dat wil zeggen, onderstuur op een stoeprand door bladeren op de weg.
                Om de auto gelopen, niets gezien en "pfoei geluk gehad" gedachte.
                5km later klapband waarbij de vellen de voorbumper beschadigd hebben.
                Dat gebeurde bij 80kmh gelukkig niet op de snelweg oid.
                Voor mij een wijze les, als je een canvas breuk zichtbaar in de band hebt (ik had dus niet goed gekeken) niet meer mee rijden !
                Erik
                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

2 kromme velgen, canvasbreuk wtf!
                  Klinkt bijna alsof het apparaat betrokken is geweest bij een ongeluk. Apart verhaal hoor.

Comment

rechter voorvelg is dus te verklaren omdat ik zelf een keer een stoeprand heb geraakt
                    linker voorvelg (oorzaak van de trilling) is onverklaarbaar..........ja voor mij oorzaak = Kwikfit

Maar ik heb dus nu nog steeds een trilling in het stuur en zie gisteren die canvasbreuk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                      Wellicht heeft de dealer dit ook al gezien en gezien de geringe omvang heeft de leasemaatschappij 'm niet laten vervangen, maar zit mij toch niet lekker.
                      Ik hoop toch dat dat niet waar is, anders zou ik ze aanklagen... misdadig om iemand met zo'n ei op de band het pand te laten verlaten.

Zoals al vele malen gezegd hier: klapband is een kwestie van tijd.
                      Cuore Arrugginito

Comment

Heb een keer een klapband gehad op de grote weg met 130 maar dat wil je niet nog een keer meemaken. Dank zij snelle reactie naar de kant weten te sturen en daar redelijk ongecontroleerd de berm ingegaan, gelukkig had ik daar ruimte maar je doet nog maar weinig met een vrijwel onbestuurbare auto! Dus neem vooral geen risico.
                        Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

morgen komt er een nieuwe band onder bij Profile.
                          Ik krijg nog reactie van de dealer. Ik ben erg benieuwd.

Comment

morgen komt er een nieuwe band onder bij Profile.
                            Ik krijg nog reactie van de dealer. Ik ben erg benieuwd.
                            Al reactie gehad van de dealer? Ik denk dat de monteur die aan jouw auto werkte het over het hoofd heeft gezien. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand die het wél ziet, het in zijn botte hoofd haalt om je daar weer de weg mee op te sturen....

Comment

Schop! MdV appt me dit net:
                              Schroef linksvoor. Is hier reparatie met zo'n prop mogelijk? Iig staat de nu thuis en zal ze er niet meer mee rijden.
                              EDIT: band lijkt niet leeg te lopen. Maar dat er niet mee te rijden valt is duidelijk.
                              Last edited by Taeke; 17-06-19, 11:41.

Comment

Schroevendraaier of tang en verwijderen. Zo te zien zit de schroef in een profielblok.
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Als ik thuis ben zal ik dat eens proberen, W. Als de band dan leegloopt kan ik alsnog de WW bellen, geen haast vanavond :).

Comment

Als de schroef niet super lang is en/of niet krom dan kan het inderdaad heel goed zijn dat de band helemaal niet lek is.

Comment

En anders een prop idd. Kan prima.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

20190617_181826.jpg Thuisgekomen heb ik de zaak bekeken, een tang gepakt en voila!

zoonlief was al bij de pakken neer gaan zitten, maar het schroefje zat idd slechts in een profielblok. Proefritje wees niets geks uit. Dank heren! 20190617_182253.jpg
                                        Last edited by Taeke; 18-06-19, 11:54.

Comment

Mooi zo :)
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Alsof ze ermee strooien. Vandaag toevallig een auto met exact hetzelfde type schroef. Ook niet lek. Scheelt weer :)

Comment

LOL! Als het omgeving Zoetermeer was dan heeft iemand lopen strooien idd :).

Comment

Recentelijk zijn mijn velgen gericht echter ik heb nog steeds een trilling in het stuur. Nu zie ik vanavond in ene dat er een canvasbreuk in de rechter voorband zit.

[ATTACH]7422[/ATTACH]
                                                Hoeft geen canvasbreuk te zijn, kan ook "delamineren" zijn. Maar wat al gezegd is, ik zou er persoonlijk niemand mee laten rijden en zelf durf ik er rustig mee naar de bandenboer te rijden.. mits die dichtbij is. Dit kan nog jaren goed gaan, kan ook onder wat hogere snelheden binnen een paar km bekeken zijn.. beetje serieus ernstig en nalatig om iemand met zo'n band door te sturen en zeggen dat het "wel kan"

Zijn ze je zo ontzettend zat?? ;)

Comment

Working...
                                                X