Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bougies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Anders probeer je Star automaterialen, zitten ook in Adam-Noord
    Noord: 020 4942930
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
      Anders probeer je Star automaterialen, zitten ook in Adam-Noord
      Noord: 020 4942930
      Star is ook vrij duur kan ik je vertellen. Je kan wel korting bietsen, moet je gewoon om vragen. Is wel productafhankelijk: maar prijzen verschillen weinig van Brezan of Halfords is mijn ervaring.

Ik had dit gevonden, vrij goedkoop?

http://www.bougieshop.nl/default.asp

Comment

Bij Brezan om beunkorting, zeggen dat het voor jezelf is dit keer of vaste klantenkorting vragen en dat levert je maar zo 40% op...

Comment

EG, ja, maar toch 55 cent p/s duurder dan http://www.onderdelendirect.nl/merce...rdelen/bougies !

Affijn, ik ga straks de havens wel even in, lekker lummelen bij de garages. Wie weet stuit ik op een prijsvechter!!!!1
          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Shift iets langer inhouden jonguh!

Comment

Ken uw klassiekers, Lenny kut!

Comment

Uiteindelijk even rond geshopt hier in de buurt en thuisgekomen met:

http://www.ngksparkplugs.com/product...m.asp?mode=nml

Waren niet vreselijk duur, dus what the hell. En nu heb ik ze tenminste in huis. Als het nou even stopt met regenen, kan ik aan de slag...

Comment

Waar gekocht net?

Comment

Auto Technica. Als je Utopia uitrijd, eerste links, tweede rechts :-)

Comment

Wonderlijk, dat is een onderdeel van de Brezan-groep... ;-)

Comment

Da's dan misschien de reden dat ze altijd naar elkaar verwijzen als ze iets niet in huis hebben :-)

Comment

Ach, bij Brezan in Osdorp wordt ook een ander kortinspercentage gehanteerd dan in Duivendrecht, en de klantbestanden zijn ook, erg handig, niet gekoppeld.

Osdorp is franchise, Duivendrecht is een eigen vestiging( net als Noord overigens)

Comment

Het is een rare tent, die Brezan. En, net als brun al zei: ze hebben nooit wat je zoekt! Heel gek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                              Ach, bij Brezan in Osdorp wordt ook een ander kortinspercentage gehanteerd dan in Duivendrecht, en de klantbestanden zijn ook, erg handig, niet gekoppeld.

Osdorp is franchise, Duivendrecht is een eigen vestiging( net als Noord overigens)
                              Als rasechte schraper ben ik benieuwd welke meer korting geeft. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                Mijn pa heeft in z'n IS200 (doet het nog steeds, ja :)) titanium bougies zitten, die 100k mee gaan geloof ik. Kost meer, maar dus ook minder gesleutel. Pas 4 keer vervangen.
                                dus heeft die is200 al 4ton gehaald ? knap.
                                Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                                Peugeot 404 1961 (RWD)
                                BMW 3 touring (RWD) daily
                                VW POLO 1.6

Comment

Schop!

Weet iemand een webshop waar je generieke/klassieker bougies kan kopen? Specifiek ben ik opzoek naar Champion N5.

NB: ik ken Imparts/Angloparts. Maar daar betaal je behoorlijk wat meer dan ze hoeven te kosten.
                                  The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                  Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                  I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

Comment

Niet verkrijgbaar bij de standaard automaterialenzaak? Of als alternatief de NGK B(R)6ES?
                                    NGK is dan wel niet origineel, maar ik heb geen beste ervaringen met Champion. In de Jensen gaan ze niet lang mee.
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Deze? http://www.brammotoren.nl/a-26905271...ampion-n5-n5c/
                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

En anders gewoon ebay.co.uk! Volop verkrijgbaar zo te zien en niet duur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                          Niet verkrijgbaar bij de standaard automaterialenzaak? Of als alternatief de NGK B(R)6ES?
                                          NGK is dan wel niet origineel, maar ik heb geen beste ervaringen met Champion. In de Jensen gaan ze niet lang mee.
                                          NGK is ook prima. 't punt is dat je bij de meeste webshops je nummerplaat in moet voeren of een auto merk/type. Ik zoek zoiets als je in de UK de Green Spark Plug Co hebt.

@Jurgen: meestal bestel ik inderdaad in de UK. Ik moet ze voor volgende week hebben en dat wordt net wat te krap uit de UK. En met verzendkosten wordt UK/eBay toch nog altijd duur.
                                          The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                          Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.

Comment

Juist, inderdaad... Dank!

Comment

Hamster, bij de betere automaterialenhandel hebben ze een boek waarin ze de cross reference tussen verschillende bougiemerken kunnen maken. Online kan het ook op o.a. http://www.sparkplug-crossreference.com/.
                                              Die NGK bougie kun je vervolgens op elke hoek zowat krijgen.
                                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

'De betere automaterialen zaak'

Dus niet bij Brezan? :-)

Comment

Even een oud draadje opgraven aangezien het in het draadje ook al over bougies ging ontstak dat bij mij een vraag hierover.

In de Grande Punto T-Jet zitten Iridium Bougies, de NGK ÌKR9J8. Wellicht zitten die bij 'onze' Abarth Cinquecento rijders er ook in, want ze worden volgens de NGK site ook in sommige Abarth turbo motoren gebruikt. Janspeed gaf al aan dat Iridium bougies lang mee kunnen gaan. Toch adviseert Fiat ze al na 30k km te vervangen. Wat ik best kort vind; uit mijn hoofd gaan de Bougies in de BMW 90k km mee. Heeft dat met de turbolader te maken? Loop je risico door ze langer te gebruiken tot bv die 60k die Janspeed noemt?

Kijk, heel duur zijn ze niet, dus daar gaat het niet om. Maar ik vind het zo'n onzin en weinig duurzaam om iets te vervangen wat prima is. De huidige bougies heb ik vrij snel na aanschaf vervangen, dus die zitten er nu tussen de 30k en 35k in.

Comment

Als ie nog goed loopt, kun je ze laten zitten. Maar als je kleine hikjes begint te voelen, of als het starten lastig wordt, zijn ze echt wel aan hun eind.

Inderdaad heb je in een turbomotor snellere slijtage van de bougie, omdat de verbrandingstemperatuur een stuk hoger is (kleine cilinderinhoud, toch veel pk's, ergens moet die hitte naartoe).
                                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Het is echt starten en direct lopen bij dit wagentje (ook al is hij best groot en ruim voor een 'wagentje'). Alhoewel. Ik ga zometeen wel een nieuwe accu kopen, want die loopt echt op zijn einde. Tijdens het starten daalt de spanning tot zowat 8 volt. En dan is het nu nog niet eens koud buiten.

Ach, met pakweg 130 pk bij 1.4 liter valt dat vermogen eigenlijk nogal mee. Maximale boost is ook niet zo hoog met dat iniminie turboladertje. Het topvermogen is dus ook niet enorm, je krijgt bij pakweg 1750 tot 4500 toeren relatief de meeste winst tov een ongeblazen 1.4 blok. De sterkere versies met grotere turbo, die bv in de Abarth versies gebruikt worden, hebben ook andere klepzittingen en kleppen die beter tegen die door jou genoemde hogere temperaturen kunnen. Het zal dus wel loslopen met die hoge temperatuur in dit blok.
                                                      Last edited by Brahma; 08-10-21, 10:56.

Comment

Je linkt mijn topic. De reden om mijn bougies snel te vervangen (meestal zo rond de 20k) is
                                                        a - de ontstekingscassette is erg duur. Deze "schijnt"sneller te slijten door slechte bougies
                                                        b - Bougies zijn erg goedkoop (16 euro voor een set).
                                                        c - het is leuk ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk bericht
                                                          Deze "schijnt"sneller te slijten door slechte bougies
                                                          als bougies slijten neemt de electrode afstand toe. Het gevolg is dat er een hoger voltage nodig is om de overslag te veroorzaken tussen de electroden. De bobine(s) moeten met andere woorden de spanning hoger laten oplopen voordat de vonk over kan slaan. En dat is idd een grotere belasting op die bobine(s)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk bericht
                                                            c - het is leuk ;-)
                                                            In de v8 busjes gaat er iridium in. Niks anders. Vervangen via de wielkasten en interieur....
                                                            8.2 met supercharger?

Comment

Ja, dan kun je de C van Frank S wel schrappen :-)

Kun je nagaan: Ik vind de achterste bougie van de 6-in-lijn al wat lastig bereikbaar omdat je dan de behuizing voor het interieurfilter met drie schroeven moet verwijderen. Ik ben verwend :-))

Ik ga dan toch maar weer eens even twee setjes bougies vervangen. Bij de GP T-jet kosten ze maar 8,52 per stuk en zijn ze nu ongeveer 30000km oud (die heeft nu zo'n 152000 gelopen). In mijn correspondentie met de vorige eigenaar las ik zojuist terug (ik was het al weer vergeten) dat hij in de kostenhistorie een recente rekening van een bobine had zitten die stuk was gegaan door te oude bougies, dus te grote electrode afstand. Nou kosten die bobines ook niet de wereld, maar iets van 25 euro per stuk, maar toch.

Bij de BMW moet ik nog even nazoeken hoe oud de huidige bougies zijn. Uit mijn hoofd zeg ik een vervangingsinterval van 90.000km, maar dat weet ik ook niet zeker meer. Die heeft trouwens vrijwel het dubbel gelopen inmiddels, zo'n 304000. Ben wel benieuwd hoe lang die nog goed zijn werk blijft doen. Mocht die er eerdaags mij ophouden overweeg ik toch een revisie van het huidige blok, of een ruilblok omdat de rest van de auto nog zo goed is.

Comment

Ja, dan zijn het er 2 keer zoveel meer en dus 2 keer zoveel meer krassen op je klauwen :-) Dat is zeker minder leuk. Bij de Saab hoeven er maar 4 imbusjes los om de onstekingscassette los te halen en voila.

Thx voor de aanvulling / uitleg, janspeed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                                                  304000. Ben wel benieuwd hoe lang die nog goed zijn werk blijft doen. Mocht die er eerdaags mij ophouden overweeg ik toch een revisie van het huidige blok, of een ruilblok omdat de rest van de auto nog zo goed is.
                                                                  dat blok gaat heus wel door, zolang je er goede olie en brandstof inkiepert. Denk dat je die niet voor je pensioen kapot krijgt.
                                                                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Working...
                                                                  X