Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klussen aan quattro's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • We willen die Fuchsen zien... Urq ziet er weer gelikt uit!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
      Ziet er weer helemaal netjes uit. Ik zie wat mensen over andere wielen of velgen. Zou je dat willen? Deze Ronals zijn wel origineel, lijkt me.
      Fuchs waren originele opties. Ze staan wel een stuk mooier...
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

      Comment


      • Mijn Audi-allergie is redelijk heftig, maar wat een schitterend ding is het (weer). Deze velgen staan wat mij betreft prima, maar Fuchsen zijn nog net iets mooier wat mij betreft.

        Comment


        • Heb 'm vandaag naar Berlijn gereden (want hier liggen de Fuchsen in de garage en ik moest het weekend sowieso naar huis-en-MdV).

          De auto rijdt zalig als altijd... Maar heeft nul vermogen :-) Ik was er al bang voor, dat zo'n jaar stilstand 'm niet goed zou doen. Voorheen had ie soms een vreemde hik als je gas gaf. Nu is die hik permanent. Zodra de turbodruk erin komt, voel je dat ie arm gaat lopen.

          Dus dat was ontspannen en verrassend zuinig rijden, met 130 maximaal en altijd half gas.

          Na al die jaren van storingszoeken en vervangen weet ik vrij zeker waar het aan ligt - de warmloopregelaar van de K-Jetronic (zo'n ding zit ook in Harry's Ferrari). Dat onderdeel bepaalt verrijking/verarming bij verschillende temperaturen en motorbelastingen en ik vermoed al heel lang dat ie binnen versleten is.

          Morgenavond hang ik de drukmeter eraan, even zoeken waar ik hem heb gelaten. Stom, ik heb dat setje al jaren, maar heb 'm nog nooit op deze auto gezet om te meten.

          Op eBay vond ik ook een vervangende, gereviseerde regelaar van een bedrijfje net over de grens bij Arnhem. Die bestel ik sowieso. Het zijn erg zeldzame en dure onderdelen geworden en deze man vraagt er een heel redelijke prijs voor.

          Voor wie meer wil weten - een Nederlander heeft een prachtige webshop met veel uitleg over dit systeem: http://www.ferrari400parts.com/kjetdownload.php
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

          Comment


          • Oke, duimen dat dit het issue is, want je wilt gewoon knallen met die Quattro!

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • Ik schroef de drukmeter erop, zet iets te strak aan. Krak zegt de banjobout. Ben ook zó stom.

              Vroeger had ik zulke boutjes uit sloopauto's in mijn kist liggen. Nu natuurlijk niet meer te vinden. En vervangend boutje komt pas begin volgende week, want het is nu immers vrijdagavond.

              Kortom. Hij staat eventjes stil. ;-)
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

              Comment


              • Aaaaaaaah frusterend! Momentsleutel lenen? ;)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

                Comment


                • Heh. Smartass. ;-)
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

                    Na al die jaren van storingszoeken en vervangen weet ik vrij zeker waar het aan ligt - de warmloopregelaar van de K-Jetronic (zo'n ding zit ook in Harry's Ferrari). Dat onderdeel bepaalt verrijking/verarming bij verschillende temperaturen en motorbelastingen en ik vermoed al heel lang dat ie binnen versleten is.



                    Voor wie meer wil weten - een Nederlander heeft een prachtige webshop met veel uitleg over dit systeem: http://www.ferrari400parts.com/kjetdownload.php
                    Als die warmloopregelaar in de "koud"stand blijft hangen loopt hij te rijk en zat vermogen maar hoog verbruik...
                    Als hij in de warmstand blijft hangen dan loopt hij goed! (mits warm)

                    Motorbelasting staat los vd warmloopregelaar...
                    Om de warmloopregelaar te testen kun je ook de retourleiding dichtknijpen..dat is nl exact wat dat ding doet .. de druk veranderen door brandstof retour te laten indien koud en warm druk verhogen.. dus de uitgang dichtknijpen dan werkt hij als bij een warme motor.

                    Maar je retourdruk zal te hoog zijn als je mengsel te arm is (k jetronic neem ik aan geen KE jetronic?)

                    Comment


                    • Er reed gistermiddag nog een witte Quattro langs ons huis. TB-PR-22 (1984)
                      Zag er netjes uit.
                      Je ziet ze toch niet vaak rijden.

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • Een paar weken, wat meetsessies en een warmloopregelaar verder: hij loopt weer als een zonnetje. Belangrijkste oorzaak was de aanzuigslang van het luchtfilter naar de turbo - die loopt pal achter de rechter koplamp. De stelschroefjes in die koplampunit prikken soms in de slang. Het gaatje werd een scheurtje (kom maar met de inkoppers) en dus zuigt ie veel valse lucht aan zodra de turbo erin komt.

                        Nieuwe slang is besteld. Tot die tijd doet duct tape z'n magische werk. ;-) 200 trappelende clichépaarden in 't vooronder!

                        Neemt niet weg dat de warmloopregelaar ook niet helemaal goed was. Die is dus ook vervangen.

                        Ik heb nog één typisch K-Jetronic-probleempje, namelijk de eerste koude start na een paar weken in de stalling. Dan is 't hele systeem z'n druk kwijt en is het hoesten en kuchen voor de motor fatsoenlijk loopt. Als je daarentegen de brandstofpomp vóór die start even met een draadje-in-de-zekeringkast laat lopen, start de auto al bij de eerste slag. Dat is gewoon veel gezonder, mooier, dus ik denk dat ik iets inbouw om dat gemakkelijker te kunnen doen. Een schakelaartje ofzo.

                        Tot slot zijn nieuwe banden voor de Fuchs besteld, de bandenboer en ik hebben 't beiden druk, dus rond 7 mei komen die er pas onder (is toevallig ook mijn trouwdag *kuch*). En daarmee vind ik het nu wel even genoeg qua uitgaven. Het geld vliegt gewoon de deur uit, pfffff.

                        Ohja, en ik moet eens leren poetsen... Heb er echt een enorme hekel aan, maar ja, je moet zo'n ding toch schoon houden.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                        Comment


                        • Zeg. Als je nou binnenkort eens met dat ding in de omgeving rijdt hier, vind ik dat het - nu hij zo ongeveer perfect is - hoog tijd wordt dat ik er eens in mag rijden. Ben razend benieuwd. :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

                          Comment


                          • En dan mag jij daarna helemaal los in een echte Engelse Duitser met een Frans hart. Uit Italië.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

                            Comment


                            • Gaaf Brun ! Ben erg benieuwd hoe de nieuwe wielen erop zullen staan.

                              Comment

                              Working...
                              X