Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klussen aan quattro's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Prachtig uitgevoerde klus en ook nog eens mooi beschreven!

Comment

• Heerlijk verhaal om te lezen en wat een mooi oldskool dashboard.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
      1984 Saab 900 Turbo T8
      1981 Mercedes RMB 207D
      1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

• Mooi verhaal weer, ik kon de s39 gewoon ruiken, zo levendig was het.

Maar niet om het één of ander. Werkt die stoelverwarming nou al? :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oei. Nou begrijp ik wel waarom jouw electronicaprojecten de halve Bijlmer zonder stroom zetten. En Schiphol er nog bij, gewoon omdat het kan.

S39 is een flux die alleen door loodgieters gebruikt dient te worden. Zowel de oude variant, als de gezondere nieuwe variant. Bij het solderen van electronica moet je dat echt nooit gebruiken, maar gewoon een goede harskernsoldeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            Mooi verhaal weer, ik kon de s39 gewoon ruiken, zo levendig was het.

Maar niet om het één of ander. Werkt die stoelverwarming nou al? :)
            Eikel. :-)

Het lampje doet het!

Ik moet denk ik een nieuw verwarmingsmatje in de stoel monteren. Maar ach... Is het belangrijk? :-)
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• He brun, ken je deze man en zijn Coupé Quattro?

Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Naam komt me ergens bekend voor... Maar het belletje gaat toch niet rinkelen?

Best leuke bak trouwens.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                  Naam komt me ergens bekend voor... Maar het belletje gaat toch niet rinkelen?

Best leuke bak trouwens.
                  Mij ook en volgens mij zijn gezicht ook, maar kan hem niet plaatsen. Leuk gedaan met die CGT.

Comment

• Leuk filmpje over de US-versie (die bijna 40 pk minder had, plus lelijke bumpers).

Comment

• Ja, leuk die oude reviews. 156pk, allelemaggies... hij deint ook behoorlijk bij de remtests, ook een Amerikaanse afstemming van het onderstel neem ik aan.

Comment

• Denk het ja.

De remmen waren altijd al een punt bij de urq. Zit 'm waarschijnlijk in de bekrachtiging - mijn Witte Walvis had namelijk exáct dezelfde remmen (klauwen, blokken, schijven), maar een iets andere bekrachtiging, en dat was een wereld van verschil.

Comment

• Was die Witte Walvis een FWD of ook een quattro?
                          zo niet dan kan dat ook wel het verschil in remgedrag verklaren.
                          aandrijflijn inertia heeft ook invloed op remmen.

Comment

• Was ook een quattro. Zelfs hetzelfde systeem met open middendiff.

De originele remmen van de urquattro zijn niet onderbemeten, ze zijn goed genoeg voor een noodstop, maar ze houden ook niet over. Circuitbestendig zijn ze definitief niet. Heb wel eens getwijfeld om er een andere set klauwen op te zetten (vaak kiezen mensen voor Porsche-remmen die nog net passen onder 15-inch-velgen), maar ach...

Comment

• Update. Nieuwe APK, nieuwe distributieriem/spanrol/waterpomp, lekkend kachelkraantje vervangen. Deze keer niet zelf gesleuteld, ik heb gewoon geen tijd & ken het intussen ook wel. De bekende fluisteraar in Sexbierum heeft 't allemaal weer prima geregeld.

Het subframe achter schijnt nogal verroest te zijn, dat moet voor de volgende APK in 2023 worden gerepareerd dan wel vervangen. Nou dan regelen we dat maar eens. :-)

Morgen even vragen hoe de oude distributieriem eruit zag. Die heb ik in 2012 direct na het importeren vervangen, officieel moet ie al na 4 jaar óf na 60.000 km vervangen. Dat eerste heb ik altijd al nonsens gevonden, dus ik heb 'm laten zitten, ook omdat ik maar iets van 5000 km per jaar gemiddeld rijd. Maar ik ben wel benieuwd of ik daarmee nu een groot risico heb genomen.

Verder soldeer ik as we write een testlampje in elkaar om een hardnekkige storing uit de auto te halen - bij warm weer bokt de motor soms als je in lage toeren gas geeft.

Comment

• Ohja, dat blauwe tandwieltje hierboven? (post van 29 december)

Dat zit dus blijkbaar weer los, want de teller is wederom gestopt. ;-)

Ik vroeg me vorige week tijdens de rit door Duitsland al af waarom het verbruik tussen twee tankstops zo immens hoog was. Tot ik thuis een paar tankbonnetjes via Google Maps vergeleek en ontdekte dat de teller slechts 100 mijl had geteld over een afstand van bijna 250 km.

Comment

• Dat testlampje begrijp ik niet. Wat is het bedoeling daarvan?
                                  8.2 met supercharger?

Comment

• De oud type Audi ECU kan d.m.v. een knippercode “uitgelezen” worden. Dat was bij mijn 20v 7A motor het geval dus ik vermoed dat het hier om hetzelfde gaat. Je kunt zelf zo’n lampje knutselen, ik had deze permanent in de auto geplaatst zodat je met een druk op de knop de foutcodes kreeg.

Comment

• Nee, deze is zelfs nog van vóór de knippercodes :-)

De auto voelt soms aan alsof de ontsteking een kwart seconde uitvalt. Maar ik heb vrijwel alles al gecheckt, gemeten, vervangen. Met dit lampje wil ik kijken of de bobine constant spanning krijgt en of de massa van het motorblok goed is, vandaar... Da's eigenlijk het enige wat nog een oorzaak zou kunnen zijn.

Comment

Working...
                                      X