Als ik de foto's zie, gaat het wel kriebelen. Dit is zo'n project wat ik best graag zelf had willen doen... Maar geen tijd, geen ruimte en te veel andere dingen aan het hoofd. Dus het is wel goed zo. Uiteindelijk moet zo'n auto ook rijden. Je hebt niks aan een project dat jarenlang ergens in een hoekje staat te wachten tot het moment waarop goede bedoelingen veranderen in goed bezig.
Vandaag een rondje Randstad gedaan om er kilometers op te zetten. Zodra hij wat is ingelopen, vervangen we olie en filters weer en kan ie eindelijk los. Ik heb zin om in de zomer of de vroege herfst een hele lange rit te doen, via België en Frankrijk naar Zwitserland, dan naar Italië en dan via Duitsland terug. Hangt een beetje van het weer af, op bloedhete dagen is de auto gewoon niet zo comfortabel. :-)
Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Dat kleppendeksel is schoner dan de plee van een schoonmaakster met OCD man! :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Nou, vandaag weer een paar 100 km gereden en braaf onder de 4000 toeren gebleven. Het liefst zou ik 'm in één heel grote rit inrijden, maar het is gewoon te druk op het moment (met werk en privé). Dus geduld. :-)
De motor voelt heel mooi. Hij heeft wel een nare oliepluim bij een warme start, maar dat komt door de versleten turbo (wist ik al, is nog niet vervangen). Ik heb al een ander exemplaar op eBay gekocht, dat laat ik na mijn vakantie helemaal reviseren. De huidige turbo levert genoeg druk, maar lekt blijkbaar ergens binnenin olie. Tijdens het rijden is alles helemaal goed, geen enkel pluimpje. Maar als je stopt en de motor even uitzet, heb je bij 't starten een wolk achter de auto.
Komt goed....
Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment