Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Storingen VAG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Storingen VAG

Twee vragen:

die Fabia heeft airco die het alleen doet als het buiten koud is. Is het warmer dan 20 graden of zo dan doet 'ie echt niks meer. Volgens mij is dat niet de bedoeling. Is dat een kwestie van bijvullen? Het is gewoon een aan/uit systeem zonder regeling. De zekering is goed.

Hoe reset de de ECU van zo'n Skoda? Soms springen de deuren zomaar op slot, en als er dan een deur open staat, gaat na enige tijd ook nog het alarm af. Hij herkent dus niet of een deur open staat, en sluit automatisch af na een halve minuut of zo. De achterklep ontgrendelt soms wel, soms niet met de AB, de spiegelverwarming doet het niet meer, en verder nog wat rare storingen die afkomstig lijken van de ECU.

PS: ze hadden dat ding gewoon total loss moeten verklaren, want de reparatiekosten zaten op 90% van de dagwaarde!
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

AC is leeg danwel de druk te laag, idd bijvullen.

Heb je al geprobeerd om de accu los te koppelen ??
    Nachtje zonder stroom doet vaak wonderen voor het systeem.
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Airco bijgevuld, maar dat was iig niet de enige oorzaak. Ding doet niks.

Motor gaat wel verhoogd stationair lopen, maar je zou toch een 'klik' moeten horen bij de compressor. Die komt niet.

Wellicht ook een elektrische storing... 1 van de vele.
      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Bij het loskoppelen van de accu 'onthoudt' de auto verkeerde software instellingen. Volgens mij kun je deze fouten kwijtraken door, als de accu losgekoppeld is, de polen kort te sluiten. Dan loopt alle spanning van de boordcomputer en ben je terug bij 'default'. Tenminste, bij m'n Audi A4 uit '96 (vorige auto).

Volgens mij is het ook mogelijk om diverse instellingen te wijzigen via VAG-com, bijvoorbeeld hoe de centrale vergrendeling reageert etc.
        Voorheen A4tdiAvant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Golf4tdi Bekijk bericht
          Bij het loskoppelen van de accu 'onthoudt' de auto verkeerde software instellingen. Volgens mij kun je deze fouten kwijtraken door, als de accu losgekoppeld is, de polen kort te sluiten. Dan loopt alle spanning van de boordcomputer en ben je terug bij 'default'. Tenminste, bij m'n Audi A4 uit '96 (vorige auto).

Volgens mij is het ook mogelijk om diverse instellingen te wijzigen via VAG-com, bijvoorbeeld hoe de centrale vergrendeling reageert etc.
          Uhm ik weet niet hoor maar met al die electronische systemen tegenwoordig(canbus yo) zou ik niet lopen kloten met het kortsluiten van de accupolen, wie weet wat er nog meer kapot kan gaan...

Comment

Working...
          X