Leuk zo'n degelijke Japanner :-). Eerst de krukaspoelie stuk(al was dat te overzien, qua werk dan) en nu het volgende:
Bij de Galant viel dit weekend de motor plotsklaps uit zonder weer te willen starten. De wegenwacht was er snel achter dat hij geen vonk meer gaf. Na wat gezoek en gemeet kwam hij tot de conclusie dat de BDP-sensor(of krukaspositie sensor) het niet meer deed. Hemel en aarde bewogen om dat ding op zaterdag te regelen, maar dat lukte natuurlijk niet :-). Alwel alvast het beestje blootgelegd(lijkt wel een Reed-sensor). Nou ja dan op maandag maar de Mitsu-dealer. Die zei echter dat er een grote kans was dat het eerder de ontstekingsmodule was(duur verhaal en dan wordt ie gerepareerd, niet vervangen). Nu zit ik in dubio, moet ik de sensor alsnog eerst vervangen om te kijken of hij dan wel werkt of is de kans 0 dat er wat mee aan de hand is? Dit alles in acht nemende dat ik wel in de buurt aan het werk geweest ben om de krukaspoelie te vervangen, maar de sensor er niet al te kwetsbaar uitziet(al zijn Reed-sensors dat volgens mij wel) en hij achter de distributie zit en ik hem dus onmogelijk direct heb kunnen raken. Andere tips zijn ook welkom, de 635 is het zat om half Noord-Nederland rond te rijden voor die betrouwbare Jap. :-)
Het gaat overigens om een Galant 2.0 uit 1997(4G63 motor).
Bij de Galant viel dit weekend de motor plotsklaps uit zonder weer te willen starten. De wegenwacht was er snel achter dat hij geen vonk meer gaf. Na wat gezoek en gemeet kwam hij tot de conclusie dat de BDP-sensor(of krukaspositie sensor) het niet meer deed. Hemel en aarde bewogen om dat ding op zaterdag te regelen, maar dat lukte natuurlijk niet :-). Alwel alvast het beestje blootgelegd(lijkt wel een Reed-sensor). Nou ja dan op maandag maar de Mitsu-dealer. Die zei echter dat er een grote kans was dat het eerder de ontstekingsmodule was(duur verhaal en dan wordt ie gerepareerd, niet vervangen). Nu zit ik in dubio, moet ik de sensor alsnog eerst vervangen om te kijken of hij dan wel werkt of is de kans 0 dat er wat mee aan de hand is? Dit alles in acht nemende dat ik wel in de buurt aan het werk geweest ben om de krukaspoelie te vervangen, maar de sensor er niet al te kwetsbaar uitziet(al zijn Reed-sensors dat volgens mij wel) en hij achter de distributie zit en ik hem dus onmogelijk direct heb kunnen raken. Andere tips zijn ook welkom, de 635 is het zat om half Noord-Nederland rond te rijden voor die betrouwbare Jap. :-)
Het gaat overigens om een Galant 2.0 uit 1997(4G63 motor).
Comment