Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 zonder stroom zetten....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• E39 M5 zonder stroom zetten....

Ok; De auto loopt leeg na een week of twee. Komt door alarm en navigatie. Nu zet ik mijn auto bij mijn pa in een afgesloten garage maar ik kan hem niet aan een druppelaar zetten.

Alarm is niet meer zo spannend daar hij a) binnen staat in een beveiligde garage en b) zonder stroom kom je niet heel ver en c) zodra er weer stroom opstaat doet ook het tracking systeem het weer.

Idee is dus om hem te parkeren. Uit te stappen en de stroom er vanaf te halen. Is dit a) een zeer goed idee....of b) een extreem slecht idee?

Ik doe het wel met mijn porsche. Maar daar zit minder electronica in, geen boordcomputer, geen radio met code, ongeveer alleen een injectie-systeem voor de motor. Dus dat kan geen kwaad. En het alarm vind het ook best.
    Wat je kan proberen is om eerst bij de BMW dealer te informeren, wat er gebeurd, als je met een lege accu komt te staan. Dat zal hetzelfde effect hebben als een paar weken de draden van de accu te halen.
    When men were men

Comment

Koop een druppelader, dan ben je waarschijnlijk van het probleem af. Geen oplossing, wel een effectief en praktisch lapmiddel.
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
        Ok; De auto loopt leeg na een week of twee. Komt door alarm en navigatie. Nu zet ik mijn auto bij mijn pa in een afgesloten garage maar ik kan hem niet aan een druppelaar zetten.

Alarm is niet meer zo spannend daar hij a) binnen staat in een beveiligde garage en b) zonder stroom kom je niet heel ver en c) zodra er weer stroom opstaat doet ook het tracking systeem het weer.

Idee is dus om hem te parkeren. Uit te stappen en de stroom er vanaf te halen. Is dit a) een zeer goed idee....of b) een extreem slecht idee?
        Nog maar een keertje voor Jeroen dan maar....

Comment

Ik wil er best af en toe een rondje mee rijden :)
          Let's kick some ass and chew bubblegum...
          ----------------------------------------------------------------------------
          '71 Alfa Romeo Giulia Super
          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
          '00 BMW E39 528iA Touring
          '06 BMW Z4M Roadster
          '96 BMW E36 328i trackracer
          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Ja? Kom maar in de rij staan..... :D

Comment

Je hebt ook druppelladers die op met een zonnepaneeltje werken.
              Je hebt dan geen stopcontact nodig in de garage.

Als je dat lastig vindt, zou ik gewoon de accu-kabels loshalen idd. Lijkt me niet zo'n probleem.
              Wel zorgen dat die kabels geen contact gaan maken oid.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Je hebt ook druppelladers die op met een zonnepaneeltje werken.
                Je hebt dan geen stopcontact nodig in de garage.
                :D Het is nogal donker in de garage denk ik.

Gewoon de minpool los en that's it, geeft wel een computer reset natuurlijk.
                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Als je dat lastig vindt, zou ik gewoon de accu-kabels loshalen idd. Lijkt me niet zo'n probleem.
                  Wel zorgen dat die kabels geen contact gaan maken oid.
                  Wat maakt het uit of de kabels contact met elkaar maken als er geen stroom op het systeem staat?
                  Auto's: veel...

Comment

@Red : Ligt aan de kabels natuurlijk
                    Het is een moderne BMW met accu achterin denk ik. Geen idee of je echt de kabels los kunt halen van de accupolen zelf. Gewoon even snugger nadenken uiteraard.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik denk dat hij bedoeld....de draden van de accu's tegen elkaar. Dan hoef ik me verder geen zorgen te maken over mijn auto als de brandweer het garagecomplex heeft ontruimd....

Comment

Deze : http://www.c-device-europe.com/nl/?p...pellader-1,8W-[5559]

Toen ik nog een garage had zonder electriciteit, leek me zoiets wel handig.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

das een leuke gadget harry!

@kleintje
                          met 2 linkerhanden in het donker met stroom spelen is niet aan te raden

let op 1:48 ;-)

alleen de minpool loshalen volstaat
                          of een paar zekeringen van sluipverbruikers als het leeglopen niet door lekstroom wordt veroorzaakt , scheelt je weer een hoop dingen in te stellen
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎