Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dakdragers! (jawel :-))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dakdragers! (jawel :-))

Simpele vraag: Bestaan er dakdragers voor een '94 Starlet?

Over 2 weken vertrekken mijn vriendin en ik op vakantie. Fietsen mee, tent mee, en de zon achterna (met voorkeur voor de Dolomieten).
    Vorig jaar racefietsen in de kofferbak (eerst achterbank en alle losse onderdelen uit de achterbak gedemonteerd, achteraf handig omdat de achterdempers het op vakantie begaven). Nu liever buiten de auto.

Een starlet heeft nauwelijks gootjes in het dak, en al helemaal geef klepjes die je weg kan schuiven. Zijn er dakdragers die alsnog op mijn dak gemonteerd kunnen worden?

http://link.marktplaats.nl/184589291

Lol....zoeken met fout gespelde woorden levert meer resultaat op bij marktplaats :-s Maar past zoiets als je geen bevestigingssysteem in je dak hebt?

Comment

Lijkt wel heel erg sterk op deze, die gezien je beschrijving in ieder geval past.

edit: iig controleren of de rubberen onderlaag (die dus rechtstreeks op je dak gaat) netjes (iig zandvrij) is. Dat beschermt je dak. Deuren aan beide kanten open doen, ding monteren en deuren weer dicht.

Trouwens de prijs in de link valt me mee.
      Last edited by Steven; 12-08-08, 10:51.
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Dank, Steven!
        Ik was vergeten te vermelden dat ik een 3-deurs Starlet heb. Probleempje erbij dus...Zouden daar dakdragers voor zijn?

Comment

Ja, die zijn er zeker.
          Heb zelf wel eens dakdragers op een Volvo 480 gezet.

Kijk eens bij Thule.

Zoiets dus: http://link.marktplaats.nl/183581139
          Last edited by raspaardje; 12-08-08, 13:26. Reden: Nu MET link...

Comment

Die dingen van Toyota lijken ook verdacht veel op Thule's waar een Toyota-merkje op is geplakt.

Moet dus gewoon kunnen, dunkt me.

Groet
            GJ

Comment

Mij ook. Kan me geen verschillen tussen een drie- en vijfdeurs dakdragers voorstellen.
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Heb nog een set liggen, denk ik zo.
                Zijn gekocht voor een 3-deurs Daihatsu Charade, en dat werkte.
                Vervolgens geprobeerd op een Toyota Carina E, werkte ook prima.

En verrek, zelfs op een Passat Variant pasten die dingen ook nog.

Gewoon Halfords-meuk, maar werkt dus prima.
                Lenen is geen probleem uiteraard, dingen liggen alleen in het huis waar mijn ex nog woont, en ik dus niet meer :)
                Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Top, dankjewel voor het aanbod.

Maar ik heb toch gekozen voor optie 2: een rek voor de trekhaak. Helaas heeft deze een crankbevestiging, maar soit. AS weekend vertrekken we en ik wilde er simpelweg klaar mee zijn :-)

Maar zoals gezegd waardeer ik jouw meedenken/aanbod!

Comment

Working...
                  X