Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garagekrik (laag)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

http://www.toolmania.nl/big-red-alum...ik-15-ton.html

Zonet besteld, lijkt me een prima ding. Misschien heeft iemand er ook belang bij.

Comment

http://link.marktplaats.nl/m1075663907

Deze heb ik thuis staan, was toen iets goedkoper, volgens mij een euro of 60-65. Ik heb er een losse rubberpad voor de schotel bijgekocht (ergens in Groningen).

Ik had er twee, kleine modellen, maar die kwamen maar 35 cm hoog. Tekort voor de Xantia (in de hoge stand), de krik die ik nu heb gaat tot 55 cm.

Ik wil kijken of ik er een dorpeladapter voor kan fabriceren om te kunnen wisselen met de ronde schotel. Iets lassen van een U-balkje met twee kokers er in en afwerken met een rubberlaagje.
      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Huh, ik wissel (banden) altijd met mijn Lidl-krikkie door onder de dorpel een houten balkje in de lengterichting te leggen. Prima ondersteuning, geen krak te horen en geen centje pijn.

Adri
        Zweven is een ongekende ervaring
        Xantia V6 3,0i Break

Comment

Plus 1. Dan wel zonder Xantia,, en het houten balkje is aan de kant gelegd omdat de 1 serie hard rubberen krikpunten heeft. Werkt fantastisch.
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Zo'n balk op de krik werkt alleen bij een hoge auto natuurlijk.
            Dan heb je ook geen lage krik nodig :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mijn pauperkrik was aan vervanging toe, dat ding kon het gewicht dus niet aan en ging weer naar beneden. De laatste maanden steeds sneller.
              En dat is toch niet handig als je de krik ook wilt gebruiken als ondersteuning naast de assteunen: naast banden wisselen, doe ik ook de kleine beurten zelf (olie + filters).
              Bij de Saab moet ik daarvoor best onder de auto zijn. Kortom, de krik wordt goed gebruikt, die paar tientjes extra heb ik dan graag over voor wat extra stabiliteit en gebruiksgemak.

Waarom dan een lage krik? Ik laat de krik op een houten plank rijden gezien het split op mijn oprit. Daarnaast een stukje hout tussen de krik en de auto en je bent zo 4 cm kwijt.

Comment

Is erg mooie krik voor dat geld trouwens.
                Die ik heb gekocht is meer dan 2 keer zo duur.
                Is net iets lager (voor mij erg belangrijk met die lage auto's en heft 10cm hoger.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hefhoogte is voor mij hoog genoeg, is evenveel als de pauperkrik deed. Die ik trouwens ook nooit volledig gebruikte.
                  Het scheelt natuurlijk wanneer je zelf niet al te fors bent...:-)

Ben wel benieuwd naar de kwaliteit: plaatje in die eerder link is dezelfde als in deze link: http://www.nonpaints.com/nl/rodac-tl...bbele-cilinder
                  Oftewel, wellicht krijg ik iets heel anders toegestuurd want het plaatje laat dus gewoon een Rodac TL8115 zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                    Zo'n balk op de krik werkt alleen bij een hoge auto natuurlijk.
                    Of een gewone auto met ongewone hoogteverstelling (zie onderschrift van mij en van SenS).

Adri

Zweven is een ongekende ervaring
                    Xantia V6 3,0i Break

Comment

Tja, als die hydro-pneumaat in zijn lage stand blijft staan (je zal je systeem maar drukloos moeten hebben) en je wilt hem opkrikken heb je een hele lage krik nodig die heel hoog kan heffen.

Ik heb er ooit een ter beschikking gehad (maar die is toendertijd helaas gestolen) die laag ongeveer 10 centimeter was en op zijn hoogst 85 cm. Ideaal bij die Citroen.

Maar het is lullig als je de krik op zijn hoogst hebt (35 cm) en je tikt net de dorpel aan.

Overigens is die krik die ik bij Pieper heb gekocht voor sommigen zogezegde "Chinese meuk" maar ben ik exacte kopieen ervan tegengekomen met bekende merknamen er op.

Comment

Krik is binnen, exact dezelfde als in de link. Waarschijnlijk dus Chinese kopie maar de kwaliteit is er op het eerste gezicht niet minder om. Toppertje.
                        De handle bar kan direct ook als een mooie verlenging van mijn ratel fungeren, voor wat extra moment. Die paar tientjes extra meer dan waard tov de standaard rode pauperkrik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                          ...Ben wel benieuwd naar de kwaliteit: plaatje in die eerder link is dezelfde als in deze link: http://www.nonpaints.com/nl/rodac-tl...bbele-cilinder
                          Oftewel, wellicht krijg ik iets heel anders toegestuurd want het plaatje laat dus gewoon een Rodac TL8115 zien...
                          Werkt heel simpel, bestel je er 1 of 50 dan krijg je de naam van de Sjieneeschefabrikant er op. Bestel je er 1000 of meer krijg je je eigen merknaam en nog meer korting (en dus winst).
                          Ik gok dat beide kriks uit dezelfde fabriek komen rollen! Geen kopie, gewoon overproduktie ;-))

Comment

Je zou het idd wel denken; waarom zou je een dergelijk product identiek gaan namaken van een product zonder emotie-element bij de koper/gebruiker?
                            Maar goed, ik kan niet in het hoofd van een Chinees kijken natuurlijk...:-)

Comment

Ook de knoop maar doorgehakt vandaag. Met de verplaasting van alle auto's naar het voorhuis in het verschiet leek het me toch wel handig een goede krik te hebben. Mijn huidige krik was ECHT aan vervanging toe:):)
                              Het is deze geworden: https://amtoolshop.nl/Compac?product_id=1947

Vooral de lage laagste stand van maar 8 cm is fijn. Daarnaast kan hij toch een halve meter hoog liften. Ik ben weer benieuwd.
                              Last edited by [email protected]; 23-08-16, 13:57.
                              koop je een auto alleen om naar te kijken, koop dan een poster

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                Krik is binnen, exact dezelfde als in de link. Waarschijnlijk dus Chinese kopie maar de kwaliteit is er op het eerste gezicht niet minder om. Toppertje.
                                De handle bar kan direct ook als een mooie verlenging van mijn ratel fungeren, voor wat extra moment. Die paar tientjes extra meer dan waard tov de standaard rode pauperkrik.
                                Nog steeds blij met die krik? ik ben ook op zoek naar zoiets...
                                “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Nog niet gebruikt...:-)
                                  Maar kwaliteit staat ver boven de standaard krikjes van een paar tientjes (20-30 euro). Altijd doen zou ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door [email protected] Bekijk bericht
                                    Ook de knoop maar doorgehakt vandaag. Met de verplaasting van alle auto's naar het voorhuis in het verschiet leek het me toch wel handig een goede krik te hebben. Mijn huidige krik was ECHT aan vervanging toe:):)
                                    Het is deze geworden: https://amtoolshop.nl/Compac?product_id=1947

Vooral de lage laagste stand van maar 8 cm is fijn. Daarnaast kan hij toch een halve meter hoog liften. Ik ben weer benieuwd.
                                    Kijk, dat is nog eens een echte krik! Niet te vergelijken met die Chinese spullen.
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik heb ooit zo´n 3T-HC gehad, die een cm of 90 kan heffen. Is "gestolen" uit een gezamelijke loodsruimte met meerdere huurders en sleutelhouders, tezamen met een paar loeizware assteunen (lage en hoge) en een MIG/MAG met alle toebehoren. Ik krikte een AX´je zo hoog op dat ik aan de andere zijkant twee matrassen neerlag voor het geval ie omviel.
                                      Als ik nu af en toe bezig ben dan wordt ik nog ziek van dat geintje, dader is nagenoeg zeker bekend, maar te bewijzen is het niet. Spullen waren in gebruik bij een "vriend" van pa, en mijn pa was overleden. Vriend tijdelijk in buitenland en spullen verdwenen... (net als een gezamelijke aanhanger die in het buitenland stond met gescheurd chassis en mijn andere erfstuk, de helft van de gerestaureerde 2CV die ik nooit meer heb gezien).

Maar 1 ding is zeker, dat zijn de betere garagekriks!

Comment

Mijn krik (zo'n ding van een paar tientjes) was deze week stuk gegaan en nu dus ook wat leuks uitgezocht. Mijn buurman heeft een fijne van Omega, maar iedere keer lenen is ook zo wat.

Voor 120 euro kan ik nu tenminste veilig sleutelen. Van 75 naar 520mm heffen vond ik wel een prettig bereik.

https://www.guede.com/cgi-bin/twinkl...%40%5D16777216

Comment

De krik bleek een paar dagen langer levertijd te hebben, dus heb ik in die tijd nog even na kunnen denken en er een paar fatsoenlijke assteunen met 3 ton belastbaarheid bij besteld. Ik heb wel van die '2 ton inklapbare steunen met borgpin' maar die zijn eigenlijk geen toonbeeld van stabiliteit en degelijkheid. Voor € 23,56 extra worden de stevige steunen volgende week aan mijn bestelling toegevoegd.

Deze dus, maar volgens mij zijn ze bijna identiek bij alle bekende merken:
                                          https://www.guede.com/cgi-bin/twinkl...%40%5D16777216

Comment

Dit lijken mij ook wel handige dingen.
                                            Moeten ze alleen niet te steil zijn, zodat je er met een lage auto ook op kan komen.

https://www.ebay.nl/itm/Switzer-Vehi...53.m1438.l2649

Comment

Working...
                                            X