Eergisteren de ouwe golf cabrio voor de APK gedaan,
ik wist wel dat er een wiellager stuk was, en dat de banden aan de kale kant waren, maar ik schrok toch wel van de waslijst aan zaken welke boven kwamen. Het jaren lange stilstaan in mijn relatief vochtige garage heeft de auto niet zo'n goed gedaan :
- remslangen LA RA
- remslang RV
- wiellager RV
- 3 x band
- remleidingen van voor naar achter ( beide )
- remleiding LV van klauw naar hoofdremcilinder
- uitlaatspruistuk lekt ergens
- stoelen willen niet goed meer voorover
- ruitensproeier werkt niet naar behoren
- ruitenwissers uitgedroogd
- remklauw RV zit vast
- nog wat kleine dingetjes
Baal er stevig van, had geen rekening gehouden met verotte remleidingen, maar dat is ook niet iets om lichtvoetig over te denken,
Dus ben ik momenteel bezig alle remleidingen te vervangen en de andere punten aan te pakken, behoorlijke klus, zeker als je, zoals ik, geen brug hebt maar gewoon een oprit en een klein krikje ...
Natuurlijk ging niet alles in een keer goed, een homokineet spatte uit elkaar bij het verwijderen van het fusee, een stuurkogel wou met geen mogelijkheid los, de ontluchtingnippels van de achterremmen braken af ( dus ook nog maar even nieuwe wielremcilinders monteren ) etc etc ...
Heb er al weer 2 dagen sleutelen opzitten, ben er behoorlijk klaar mee ...
Mocht iemand zich stierlijk vervelen ;-)
Zal nu de garage maar weer induiken, wish me luck ...
JPD
ik wist wel dat er een wiellager stuk was, en dat de banden aan de kale kant waren, maar ik schrok toch wel van de waslijst aan zaken welke boven kwamen. Het jaren lange stilstaan in mijn relatief vochtige garage heeft de auto niet zo'n goed gedaan :
- remslangen LA RA
- remslang RV
- wiellager RV
- 3 x band
- remleidingen van voor naar achter ( beide )
- remleiding LV van klauw naar hoofdremcilinder
- uitlaatspruistuk lekt ergens
- stoelen willen niet goed meer voorover
- ruitensproeier werkt niet naar behoren
- ruitenwissers uitgedroogd
- remklauw RV zit vast
- nog wat kleine dingetjes
Baal er stevig van, had geen rekening gehouden met verotte remleidingen, maar dat is ook niet iets om lichtvoetig over te denken,
Dus ben ik momenteel bezig alle remleidingen te vervangen en de andere punten aan te pakken, behoorlijke klus, zeker als je, zoals ik, geen brug hebt maar gewoon een oprit en een klein krikje ...
Natuurlijk ging niet alles in een keer goed, een homokineet spatte uit elkaar bij het verwijderen van het fusee, een stuurkogel wou met geen mogelijkheid los, de ontluchtingnippels van de achterremmen braken af ( dus ook nog maar even nieuwe wielremcilinders monteren ) etc etc ...
Heb er al weer 2 dagen sleutelen opzitten, ben er behoorlijk klaar mee ...
Mocht iemand zich stierlijk vervelen ;-)
Zal nu de garage maar weer induiken, wish me luck ...
JPD
Comment