Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verchromen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verchromen

Chroom uit een spuitbus is niks, tenminste niet die ik heb. Dus indien betaalbaar en doenlijk wil ik de buitenranden van de verbrede velgen opnieuw laten verchromen. Waar kan dat in de regio Amsterdam/Haarlem/Leiden?
    Moet het aluminium hart er wel eerst uit, denk ik, en weer in ook...
    fka v164

Heijchroom in Amsterdam?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ha, die V164;

Je wielen laten splitsen en weer lassen lijkt me nog een knap lastig en dus duur klusje. Verchromen kost tegenwoordig daarnaast ook megabucks. Broerv heeft voor de pats, pruts & poets een oudere Triumph Bonneville met verchroomde stalen velgen die na een paar natte voorjaarsritjes ook nogal eens bruine pitjes vertonen. Hij knapt ze altijd zelf op met Autosol of een soortgelijk middel en heeft daar prima resultaten mee. Een flinke berg werk natuurlijk, dat dan weer wel....
      Scherven brengen gelul.

Comment

CHROOM...... hoorde ik hier het woord chroom vallen:-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Velgen bestaan uit een aluminium hart met een verchroomde buitenrand. Die buitenrand is verbreed en de verbreding is nu niet chroom. Bij de nu 6j kom ik daar wel mee weg door die rand net als het hart zwart te maken, maar bij de 7j is dat eigenlijk niet mooi. Een velg mocht sowieso eigenlijk wel beter, maar dat boeit me eigenlijk niet zo veel.
          fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
            CHROOM...... hoorde ik hier het woord chroom vallen:-)
            Ja. Net terug van vakantie en met je neus in de boter :-)
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ha, die V164;

Juist, ik dacht dat het om het opknappen van een oude chroomlaag ging. Ik heb een jaar of twee terug op Vehikel wel een bedrijf gezin dat allerhande onderdelen (ook aluminium motordeksels of kunststof) middels een proces dat wat weg had van poedercoating geheel of gedeeltelijk van een glimlaag kom voorzien. Nauwelijks van chroom te onderscheiden en naar verluidde een stuk goedkoper. Vraag me nou alleen niet hoe die tent heette....
              Zondag ga ik weer naar Vehikel (brommers kiek'n met zeunv) dus ik zal mijn ogen openhouden.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Graag
                fka v164

Comment

Ha, die V164;

Dit lijkt al aardig op wat ik me zo effies gauw herinner:
                  http://www.chromepaint.nl/
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Zal eens bellen
                    fka v164