Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electro dubio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Inderdaad, Wim. En dan ook nog AWD met behoorlijk wat gang er in. Topsnelheid wordt minder relevant dan, maar het aantal keer dat ik 160+ rijd is relatief klein.

Comment

Ik moet ineens hier aan denken. Behalve de schaal is er eigenlijk geen verschil meer.

Traxxas.jpg
      VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Treffend inderdaad. En er is in bijna 50 jaar dus niks veranderd, van mijn speelgoedauto's waren de batterijen ook altijd te snel leeg :- )

Comment

Intussen staat de ontwikkeling van de waterstofauto's niet stil. Die twee systemen kunnen zich natuurlijk ook parallel ontwikkelen en naast elkaar blijven bestaan.
          Mercedes-Benz handed over some of the first GLC F-CELL vehicles to selected customers in the German market these days. The Mercedes-Benz GLC F-CELL (combined
          VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
            Die twee systemen kunnen zich natuurlijk ook parallel ontwikkelen en naast elkaar blijven bestaan.
            Eindelijk iemand die het snapt. :)

Als ik het zo om me heen hoor dan roept iedereen dat het het één of het ander moet worden. Vaak waterstof, omdat je dan geen accu's en bijbehorende lange laadtijden en range anxiety hebt. Dat het een meesterlijk inefficiënt manier van electriciteit opslaan is vergeten ze dan voor het gemak. Accu's in plaats van benzine, en brandstofcellen in plaats van diesel voor de veelrijders en het vrachtvervoer lijkt me veel logischer.

Comment

Ik ben altijd wel benieuwd naar de botsveiligheid van waterstof-oplossingen. Als je weet hoe panisch er wordt gedaan over een lpg-tankje met 8 bar vuldruk, dan verbaast het me dat niemand iets vindt van vaatjes onder 700 bar vuldruk. En waterstofgas is nog wel een beetje explosiever dan LPG...

Comment

Gisteren de Tesla Model 3 gezien. Ziet er goed uit en mij bevalt dat minimalistische interieur ook wel. Ervaring zou leren of het prettig is in de praktijk. Her en der voel je wel dat het niet de allerhoogste kwaliteit is en de glanzende zwarte klepjes in de middenconsole zijn wel gevoelig voor vingerafdrukken. Krijg het nu niet voor elkaar om foto's te posten, dus die volgen later misschien nog wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                  Ik moet ineens hier aan denken. Behalve de schaal is er eigenlijk geen verschil meer.

Traxxas.jpg
                  Ja wel. Deze Traxxas is nog brushed (er gaan 2 draadjes naar de motor). Moderne RC-auto's én electrische auto's op ware grootte zijn brushless...
                  “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Nieuw forum gemaakt voor alle electrische auto's.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Apae Bekijk bericht
                      Ik ben altijd wel benieuwd naar de botsveiligheid van waterstof-oplossingen. Als je weet hoe panisch er wordt gedaan over een lpg-tankje met 8 bar vuldruk, dan verbaast het me dat niemand iets vindt van vaatjes onder 700 bar vuldruk. En waterstofgas is nog wel een beetje explosiever dan LPG...
                      een zeer terechte opmerking.

Bij LPG werd er inderdaad onterecht panisch over gedaan. Als je weet dat je onder je benzine auto meestal een plastic tank hebt hangen die bijster eenvoudig kan scheuren dan moet je concluderen dat die door het KEMA/TNO/stoomwezen druk geteste en gecertificeerde LPG tank feitelijk veiliger is bij gebruik in verkeer. (ik heb het niet over lekkage in afgesloten ruimtes, da's een ander verhaal.) Er zijn testen gedaan met 80% vol met water gevulde LPG tanks waarbij de tank wand ver ingedeukt werd en nog scheurde de LPG tank niet.

Je kan er vergif op nemen dat een H2 tank die 700bar moet uithouden nog heel veel strenger getest zal worden voordat deze een certificaat krijgt.
                      Ik zou mij volledig veilig voelen als ik in een H2 auto zou rijden.

Comment

@Harry: ik heb ondertussen nog wel problemen met toevoegen van foto's (Google Chrome op een Macbook met Mojave). De buttons werken geen van allen.

Comment

Ik kan ook alleen maar de eerste pagina van een topic zien daardoor. Na het posten krijg ik deze melding ook: "{"nodeId":1014250}"

Comment

En deze ook: {"errors":[["postfloodcheck",20,12]],"userid":"69"}

Comment

Heel apart, is geen forum-issue want de meeste mensen posten gewoon plaatjes.
                              Ik zal even naar jouw account kijken of daar iets raars is.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het werkt nog steeds niet. Zelfs nu via mijn telefoon in Safari geprobeerd. Vreemd.

Comment

Working...
                                X