Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW ConnectedDrive App

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW ConnectedDrive App

Voor de mensen die Lourdes wat ver vinden, regio Maastricht is een prima alternatief. De energiebanen rondom onze woning zorgen ervoor dat insteken van de noodlader vanaf heden overbodig is. Althans voor de voertuigen die op de inrit geparkeerd staan.
    Zojuist de i3 voortijdig losgekoppeld maar het laadpercentage loopt gestaag op van 90, 91 en nu zelfs 92%.
    Om 20u34 is dit mirakel ten einde, dus tot die tijd gratis koffie of wijn voor geïnteresseerden.
    ... volgens de BMW ConnectedDrive App ...

En nu op 93% ...

Comment

Ligt Jomanda onder je oprit begraven?

Comment

Wie weet wat ze in Luik nu allemaal in de Maas hebben geflikkerd vandaag. :-)
        Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Grote temperatuurschommelingen?

Comment

Dat laatste zou kunnen, maar dan is het percentage lading gelijk en neemt de range af is mijn ervaring. Kan bij mij 5-10km schelen afhankelijk van de temperatuur (koud is minder range voor de duidelijkheid).

Comment

Die ConnectedDrive App is dus totaal ruk. #BMW ConnectedDrive=ruk.
              Sluit mooi aan bij de aflevering door die BMW toko in Wateringen (maar dat bewaar ik voor het andere draadje).
              De App geeft deze ochtend trouwens aan dat er geen enkele auto is toegevoegd. Dat gebeurt regelmatig, wat zich enkel vanzelf oplost met geduld want het toevoegen van een auto gaat namelijk niet. Dan krijg je een foutmelding dat de auto reeds in het account bestaat.
              Afgelopen zaterdag gaf de BMW ConnectedDrive crApp dus aan dat de i3 “gratiesch en magiesch” aan het opladen was. Zonder stekker dus. Dat proces ben ik blijven volgen van 90 tot 98% tot ik me bedacht: stel dat de auto nu ook denkt dat er geladen wordt?
              Dat maakte me zo nerveus dat ik toch even naar buiten ben gelopen om te kijken en met enige opluchting constateerde dat de auto keurig 86% ipv 98% aangaf.
              Vanochtend (toeval?) een mail vanuit BMW ConnectedDrive dat gegevensoverdrachten aan derden is geactiveerd. En nu werkt die crApp niet meer.
              BMW op de IOT-tour ... het is natuurlijk een kwestie van tijd dat alle BMW’s met BCD op een zondagochtend claxonnerend als luchtalarm worden ingezet, danwel collectief ontgrendeld worden.

Comment

Moet je bij het bedrijf waar ik vorig jaar auto's huren vragen wat ze van die app vinden. Die vonden het ook wel grappig dat ik met die app auto's bij hun op de parking kon starten en ontgrendelen, terwijl ze dus zelf die auto's meer konden registreren. Toch wel grappig om een 420d coupe (M4/M3/M2/i8/335xd/530d etc. etc.) te starten op bijna 5 miles afstand :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                  Moet je bij het bedrijf waar ik vorig jaar auto's huren vragen wat ze van die app vinden. Die vonden het ook wel grappig dat ik met die app auto's bij hun op de parking kon starten en ontgrendelen, terwijl ze dus zelf die auto's meer konden registreren. Toch wel grappig om een 420d coupe (M4/M3/M2/i8/335xd/530d etc. etc.) te starten op bijna 5 miles afstand :)
                  Stéphane dat starten heb ik nog niet gezien in de App waar doe je dat?

Comment

@Stinger: Ik weet niet of die functionaliteit ook in Nederland beschikbaar is, maar het was vrij gemakkelijk te vinden in de app in de UK en ik weet van collega's daar dat zij het ook hadden. Ik heb die app nu niet meer op mijn telefoon dus ik kan het niet nazoeken.

Comment

Het zal idd wel een UK functie zijn.

Comment

Volgens mij is die functie in laatste versie(s) niet meer aanwezig. Dit ConnectedDrive wordt desondanks het volgende keyless entry/comfort access verhaal ;-)

Comment

@ChrissZZZZ ik heb het in NL nog nooit gezien. Heb het al vanaf de eerste versie. En mijn sleutel remote engine start in parkeermodus werkt alleen als je naast de auto start.

Comment

Als het er in zat, zal het in de auto ook nog wel zitten en kan het dus wel 'gehacked' worden om het voor elkaar te krijgen. Je had de verbazing moeten horen toen ik de auto liet starten terwijl ik aan de telefoon hing. Ik heb hen uitgelegd dat ze alle auto's moesten registreren om dat te voorkomen (incl. ook transport-modus onmogelijk te maken), maar naderhand was het bij bijna alle auto's nog steeds mogelijk.

Comment

Working...
                            X