Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrolyse..eh leaser bestellen of nog even wachten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Het laden zonder oprit is denk ik niet echt een groot nadeel. Met een woon/werk afstand van 70 km per dag (4 dagen in de week) hoef ik zeker niet elke dag te laden.
    Ik tank nu ook 1 keer per week met de diesel en dan is 'ie nog niet eens leeg. Ik ga met mijn huidige auto denk ik net de 100k halen in 4 jaar.
    Uiteindelijk gok ik dat het toch de Tesla niet wordt, maar ik wil 'm wel in overweging nemen. Ik denk dat een proefrit me meer of minder enthousiast kan maken, dus maar eens even een collega zien te regelen die er snel 1 heeft.

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
      Ik las toevallig dit op de site van AMS: Per 1 januari '19 is de bijtelling in Duitsland voor EV's gehalveerd. Van 1% naar 0,5% per maand (ze rekenen daar per maand, wordt 6% per jaar nu)
      https://www.auto-motor-und-sport.de/...steuervorteil/

Hoe dat "versteuern" daar verder in zijn werk gaat weet ik het fijne niet van, maar ik ben benieuwd of die Koreanen nu daar ook zo hard gaan lopen. Hoeft niet, zoals bekend zijn veel Duitsers allergisch voor buitenlandse auto's.
      De Duitse merken zullen in de komende IAA flink uitpakken. Komt goed ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
        ...Met een woon/werk afstand van 70 km per dag (4 dagen in de week) hoef ik zeker niet elke dag te laden.
        Ik tank nu ook 1 keer per week met de diesel en dan is 'ie nog niet eens leeg. Ik ga met mijn huidige auto denk ik net de 100k halen in 4 jaar....
        Dat kan altijd wisselen, toch? Ik weet niet hoe jouw situatie er nu uitziet maar het kan zomaar zijn dat je over een jaar ergens anders zit. Maar dat terzijde. Model 3 heb ik zelf ook (nog) niet eens gereden voor het bestellen maar dat was met mijn GTE ook zo. Model S heb ik al wel gereden. Mijn auto komt waarschijnlijk op 75K in 4 jaar. Waarvan hij één jaar helemaal stil heeft gestaan zowat toen ik in Engeland zat.

Off-reply topic maar wel relevant: ik heb de afgelopen weken een aantal keer naast een Kona aan de laadpaal gestaan met mijn Golf en het viel me toen pas op hoe klein die eigenlijk is. Hij is kleiner dan mijn Golf. Heb er ook in gereden en ik vond het verder een prima auto, zo ook de e-Niro trouwens. Al is die e-Niro wel ruimer.

Comment

Stephane, ik zit al 10 jaar in Amsterdam..........maar dat kan inderdaad verschillen. Maar dan nog.....als je in Nieuwegein woont is alles dichtbij toch? Rotterdam / Den Haag ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht

De Duitse merken zullen in de komende IAA flink uitpakken. Komt goed ;-)
            Dat wordt een keer tijd.
            ''Thank God for the internet experts''

Comment

De Duitse merken zijn met trends bijna nooit de eersten, maar als ze het doen, rollen ze de markt -meestal- op. Past bij de mentaliteit van het land.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht

Dat wordt een keer tijd.
                En eind 2020 allemaal weer in de lever stress.. zal die 4% auto op tijd komen?

Comment

Collega hier kwam met een Model 3 aanzetten. Heb de levering niet op de voet gevolgd, maar kennelijk zijn ze dus gearriveerd en worden ze nu uitgeleverd. Heb er even ingezeten. Fraai. Niet zo heel groot.
                  “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Tesla heeft zijn prijzen aangepast. Ook van de Model S lijkt het.
                    Long Range Model S met 632km range start nu op 90k en als ik alles maar dan ook alles aanvink, kom ik op 117k.
                    Das incl 20k BTW.
                    Die heb ik ooit wel eens op 198k geconfigureerd.

Leuk voor de restwaarde van je vorige week afgeleverde 200k kostende P100D ;-)
                    Last edited by TSM; 04-03-19, 23:01.
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Van de Performance modellen is ongeveer 50k (33%) in 1 nacht afgehaald. Eerst 160k, nu 110k. De 100's zijn ook wat goedkoper geworden (10-20k), de 75 is ongeveer 5k aanschafwaarde gezakt. Alles dus wat meer bij elkaar. Er zijn wel wat zure mensen op dit moment die inderdaad nog even eind december een dikke P100D opgehaald hebben en nu 60.000 euro 'lucht' op de balans hebben :-)

Gelukkig ben ik een schraper geweest en een 75 pakket genomen, daar is het prijsreductie niet zo groot.

Mooi wel om te zien hoe men (elders op het web) Musk nog steeds als een soort van God neerzet, terwijl deze prijsdaling natuurlijk nergens over gaat. Deze onvoorspelbaarheid is niet zo fijn :-)

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                      1984 Saab 900 Turbo T8
                      1981 Mercedes RMB 207D
                      1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Nou ja, in NL heeft iedereen nog even snel die 4% bijtelling gepakt vorig jaar. En sinds 1-1 verkopen ze alleen nog maar Models 3. Maar idd, ik heb al aardig wat zure tweetjes gezien :). Maar de model Y komt er al weer aan, Elon weet wel hoe hij de aandacht moet afleiden. (wanneer gaan ze die toch wat bedaagde S eens vervangen?).

Comment

Voor het geld dat een Model X P100D 2 weken geleden kostte, heb je nu dezelfde auto én een Model 3 voor de vrouw..........leg dat maar eens uit aan je klanten.

Comment

De prijsaanpassing maakt de Model 3 toch nog weer wat interessanter. Over 2 weken maar eens een proefritje maken......Hij staat nog steeds op de lijst, ik vind de testen zeer lovend.

Comment

Working...
                            X