Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polestar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Polestar

    De Polestar 2:

    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

  • #2
    Ziet er niet slecht uit.

    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

    Comment


    • #3
      Meh...
      Die Polestar 1 vind ik nog wel mooi. Soort van Zweedse Mustang, maar dan stijlvoller. Maar die P2 os weer zo'n raar crossover ding net als een Tesla model X of BMW X4/6. Vanalles wat, waardoor het eigenlijk niet meer klopt.
      Ook het neusje vind ik wat anoniem.
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

      Comment


      • #4
        Nou, afhankelijk van wat t moet kosten lijkt het me een sterk aanbod. Interieur vind ik een stuk beter te pruimen dan dat van de Model 3, en die achterklep maakt 'm ook wel praktisch. *bon van de Kia zoekt*.

        Comment


        • #5
          In het tweede filmpje wordt gezegd dat het topmodel (in de VS) 63 000 dollar gaat kosten, en dat er later goedkopere versies van 40 000 dollar komen. Ik weet niet wat dat voor de Europese markt in euro's gaat worden.
          VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

          Comment


          • #6
            Ik hoop het nog even uit te kunnen stellen, maar deze is best te pruimen. Een Volvo XC60 of XC40 omgebouwd tot elektrische auto. Zelfs de cardantunnel zit er nog in.

            Ik ben benieuwd wat de ervaringen hiermee zijn straks. Sowieso even wachten tot Kleintje er eentje heeft gekocht ;-)

            Comment


            • #7
              Ha, die Gummers;

              zouden die Polestars ook op 180km/h worden begrensd?
              Scherven brengen gelul.

              Comment


              • #8
                Neem aan van wel, dat presenteerden ze namelijk nogal breeduit. En aangezien Volvo al had gezegd in de toekomst alleen nog maar EV's te bouwen, neem ik aan dat die Polestar modellen gewoon begrensd worden.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

                Comment


                • #9
                  Elektrische auto's kunnen maar beperkt hard rijden. Bij hoge snelheid loopt de accu wonderbaarlijk snel leeg. Om de techniek te sparen is zo'n begrenzer dus al handig.
                  Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

                  Comment


                  • #10
                    Wat meer info. Richtprijzen voor Duitsland: Lauch Edition 60k, basismodel 40k.
                    De Polestar 2 wil een rivaal zijn voor de Tesla Model 3. Maakt de elektrische Volvo die ambities ook waar?
                    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                      In het tweede filmpje wordt gezegd dat het topmodel (in de VS) 63 000 dollar gaat kosten, en dat er later goedkopere versies van 40 000 dollar komen. Ik weet niet wat dat voor de Europese markt in euro's gaat worden.
                      De Launch Edition kost €59.900. Ik heb met mijn mousepointer boven de bestelknop gehangen bij wijze van spreken - ondanks de Model 3 die ik in bestelling heb staan. Eén van de redenen waarom ik niet zou veranderen is dat ik eerst de Polestar moet zien en dan pas ga geloven wat ze beloven. Verder vond ik die (nep Apple) Keynote speech ook best wel een beetje tenenkrommend af en toe, maar dat staat los van het product dus ik kijk daar liever doorheen. Zo ook met Apple en Tesla trouwens, zeg ik typend vanaf een Macbook Pro met 2 iPhones en een iPad naast me en een Apple TV om de hoek en een Tesla Model 3 in bestelling ;)

                      Comment


                      • #12
                        Tuttut, hoho, waarom zo haastig? Laat eerst maar eens de Kleintjes van deze wereld de kastanjes uit het vuur halen.
                        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                          Tuttut, hoho, waarom zo haastig? Laat eerst maar eens de Kleintjes van deze wereld de kastanjes uit het vuur halen.
                          Vooralsnog heeft alleen Tesla wat laden en ontladen (verbruik) het goed op orde. Battery Management in het algemeen ook eigenlijk. Naast de infrastructuur.

                          Comment


                          • #14
                            Dat eerste filmpje is echt Kolder Uit Torslanda, niet om aan te zien. Telkens dat nep gejuich en geklap. Dan geloof je automatisch toch al niks meer van wat ze verder beweren?
                            Last edited by Brahma; 07-03-19, 15:50.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                              Wat meer info. Richtprijzen voor Duitsland: Lauch Edition 60k, basismodel 40k.
                              Ik ben dan best benieuwd waar dat prijsverschil uit bestaat. Alleen uitrusting (lijkt me niet) of ook 2WD of een kleinere batterij, net als bij de Model3?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                Dat eerste filmpje is echt Kolder Uit Torslanda, niet om aan te zien. Telkens dat nep gejuich en geklap. Dan geloof je automatisch toch al niks meer van wat ze verder beweren?
                                Wooo! Fieeett!! Yeah....woohoo!!1!!!!!1!!!!! voor een grijs knopje.

                                Meh.

                                Comment


                                • #17
                                  Ik snap echt helemaal niets, maar dan ook hélemaal niets, van dit soort presentaties. Je haalt de geloofwaardigheid van je merk, je status, je opgebouwde klantenvertrouwen en het eventuele premium gevoel toch totaal tot op de fundering naar beneden hiermee?!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik ben blij dat ik met mijn bijna 63 aan het eind van mijn levenscyclus begint te geraken. Dan hoef ik het niet meer zo lang mee te maken.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vanwege die presentatie, of vanwege die auto zelf, Ton?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                        Vanwege die presentatie, of vanwege die auto zelf, Ton?
                                        Vooral vanwege de betutteling.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ik heb het presentatiefilmpje gepost, maar aan de reacties te zien ga ik het maar niet bekijken :-)
                                          VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ach, die Thomas Ingenlath doet wel een leuke impressive van het Engels van Hubert Gruber.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                                              Ik heb het presentatiefilmpje gepost, maar aan de reacties te zien ga ik het maar niet bekijken :-)
                                              Er is ook een samenvatting, misschien is die interessant ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                van binnen lijkt het wat meer op een auto dan de Model 3, maar van buiten vind ik 'm zeker niet mooier.
                                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Zijn er eigenlijk vegetariërs onder de gummers? Polestar gebruikt dat als een argument. Ze gebruiken geen leer of andere dierlijke materialen, en veel gerecycled spul.
                                                  VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Polestar gebruikt dat als argument om hip te doen en voor hun profiel naar de markt toe. Kun je ze niet kwalijk nemen, maar het ligt er wel een beetje te dik op allemaal als je het mij vraagt.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Je kunt het "hip doen" noemen, of "duurzaam doen". Volvo is natuurlijk een onderneming, en geen filatropische instelling. Als "duurzaam" centjes oplevert, dan gaan ze voor duurzaam. Maar ik denk dat er bij alle merken langzamerhand een einde gaat komen aan de vanzelfsprekendheid waarmee auto's in de premiumklasse altijd een leren interieur krijgen.
                                                      VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Fiat noemt het nepleer al jaren “Eco-leder”, iets zegt me dat het vooral goedkoper is en de marketingafdeling er een mooie draai aan heeft gegeven. ;)

                                                        Overigens vraag ik me bij veel “lederen” auto-interieurs af of er überhaupt ooit iets wat “boe” zegt in de buurt gekomen is.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Gister heb ik de P2 even kunnen aanvoelen. Duidelijk meer auto dan de M3.
                                                          De cockpit is gewoon goed, kofferbak ook goed bruikbaar door de grote klep.
                                                          Volwassenen zullen echter niet prettig achterin zitten. De beenruimte is top, maar de hoofdruimte is onvoldoende.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                            Ha, die Gummers;

                                                            zouden die Polestars ook op 180km/h worden begrensd?
                                                            Wat doet dat er toe? Je kan het bijna nergens rijden. En acceleratie hebben EV's meer dan voldoende.
                                                            EV's zullen zich onderscheiden door range, efficiënt energie gebruik en laadsnelheid.
                                                            Last edited by janspeed; 12-06-19, 11:18.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ha, die Janspeed;

                                                              doet er ook nix toe, was gewoon nieuwsgierig of Polestar wellicht bijvoorbeeld uit oogpunt van marketing wel hogere topsnelheden zou toelaten.
                                                              Scherven brengen gelul.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Een Gummer die vraagt wat topsnelheid er toe doet? tsssk.... Maar idd, belangrijker: ken-ie dwars?

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X