Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat vinden jullie van de plannen van Amsterdam?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat vinden jullie van de plannen van Amsterdam?

https://www.nu.nl/binnenland/5872710...n-de-stad.html

Ikzelf denk, gezien mijn mobiliteitskeuze, een prima plan. Waar ik meer moeite mee heb is de vervuilende luchtvaart waarvoor Amsterdam voor ca 20% mede verantwoordelijk is én uiteraard de havens van Amsterdam wat nou ook niet het schoonste gebied is.

Maar een soort van Hi-Tech schone stad lijkt mij wel gaaf. Alleen niet voor de mensen die dat helemaal niet kunnen betalen. Dus 2030 zal wel niet haalbaar zijn maar om een begin te maken niet slecht. En ik ben zeker geen Groen Linkser maar ik denk dat het goed is voor de stad en randgebieden van Amsterdam.

Ik ben wel voorstander van het beloningsmodel. Dus voorrang bij aanvraag parkeervergunning. Betere beleid voor bedrijven die hun personeel met EV's rijden, goedkoper parkeertarief. Ect. ect.

https://www.ad.nl/politiek/kamer-flu...nnen~a0c9e5f7/

Veritatis simplex oratio est

Comment

Inderdaad afgefakkeld door 'Den Haag'. Maar... eerlijk antwoord? Ik zou er niet eens zo veel moeite mee hebben. De luchtkwaliteit in steden is een drama en we kunnen wel altijd wijzen naar andere veroorzakers, maar het wegverkeer is direct voor je neus en die uitstoot adem je als eerste in.

Vond de plannen ook wel doordacht. Eerst de recente diesels weg (terecht, want al die direct ingespoten diesels van ruwweg bouwjaar 1998-2010 stoten serieus veel zooi uit). Dan scooters en bromfietsen (idem), dan benzines. Jammer vind ik dan weer dat klassiekers waarschijnlijk helemaal uit Amsterdam verdwijnen. Er zijn al al steeds minder door het parkeervergunningen-uitsterfbeleid. Maar ik ben met je eens dat het goed zou zijn voor de stad.

Waar weer tegenover staat dat ik zelf natuurlijk intens hypocriet ben met mijn parkeervergunning voor een katalysatorloze oude bak. :-)
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

De intentie mag dan goed zijn, het is natuurlijk een totaal bezopen plan van een stel fantasten. Over 11 jaar zijn er absoluut nog te weinig elektrische auto's die betaalbaar zijn zijn voor Jan met de pet. Die rijdt nu rond in een 10 jaar oude benzineauto. Die worden nu nog volop nieuw verkocht. Over 10 jaar is het aandeel elektrische occasions nog steeds te mager en niet betaalbaar genoeg voor Jan met de pet. Compleet verbieden gaat daarmee veel te ver. En de laadinfrastructuur? Iedere Amsterdammer aan de laadpaal?
        Ik verbaas me trouwens (niet meer) over manier waarop Amsterdam zijn eigen koers vaart en denkt dat de wereld alleen uit Amsterdam bestaat. Als je dit soort plannen écht door gaat voeren is A'dam straks een enclave voor goed verdienend volk, en mag het klootjesvolk in Almere wonen. O, wacht, dat is nu in veel gevallen al zo. ;-)
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Als benzinerijder wil ik Amsterdam al mijden sinds 1990.

Comment

Het enige wat ik me al een tijdje als eerste afvraag :
            Waar moet al die stroom vandaan komen?

Daarna komen pas andere vragen

Comment

lpg dan? :-)
              8.2 met supercharger?

Comment

Tja Halsema die haar eigen zin even ondemocratisch doordrukt en de Amsterdammers betutteld. Veel plezier met die slismuts daar!
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ha,die Cobraman;

plan komt logischerwijze niet van Halsema maar uit de gemeenteraad die er, als het zover komt, over zal moeten stemmen. Moeilijk hè, die politiek?
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                    Ha,die Cobraman;

plan komt logischerwijze niet van Halsema maar uit de gemeenteraad die er, als het zover komt, over zal moeten stemmen. Moeilijk hè, die politiek?
                    Precies, en wie heeft de grootste fractie in Amsterdam?
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Het plan is van Sharon Dijksma, niet eens van dezelfde partij als Halsema dus. Maar lul vrolijk verder.

In welke vorm deze proefballon de werkelijkheid gaat halen weet niemand. Maar dat grote steden moeten vergroenen om leefbaar te blijven kan iedereen met een iq van meer dan 75 toch wel volgen.

En ja, daar staat haaks op onze geliefde hobby met zoveel mogelijk pk's en cilinders.

Als ik in 2030 een electrische auto heb voor het alledaagse, en een peperdure klassieker voor de fun kilometers op een circuit, dan zij dat maar zo. Die planeet moet nog wat langer mee dan ik namelijk.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Voorbeeld: ik fiets elke dag naar mijn werk, en kom dan over de stadhouderskade. De meest vervuilde lucht van Nederland, las ik ergens. Dus ik ben wel groen, maar omdat allerlei mensen menen dat de auto echt de beste manier is om een middeleeuwse stad binnen te rijden, ga ik ondanks dat ik niet meer rook toch eerder dood.
                        ​​​​​​
                        En die mensen die daar wonen helemaal natuurlijk. En die hebben vaak geeneens een auto.

​​​​​Voor wie moet de gemeente Amsterdam nou zorg dragen? Voor haar bewoners, of voor mensen voor wie het niet uit maakt dat ze een uur doen over het stuk van de ring naar oud zuid?
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                        X