Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaat het nu echt van start met de Volkswagen ID3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gaat het nu echt van start met de Volkswagen ID3

Hij komt er nu toch echt aan. Is de Volkswagen ID.3 de elektrische auto die de elektrische auto definitief mainstream gaat maken?

https://youtu.be/US3vccIQn2g

Het gaat niet eens om die auto maar om het modulaire platform waar ze van alles mee kunnen maken, langere wielbasis, AWD, bredere spoorbreedte, grote of kleine accu.
    Naast VW zullen ook Audi, Seat en Skoda gebruik gaan maken van dat platform. VAG heeft zelfs aangekondigd dat ze hun EV platform ook beschikbaar gaan stellen aan andere autofabrikanten.
    Als VAG grootschalig EV's gaat bouwen dan gaat er echt iets gebeuren.

Ze moeten daar in de Heimat wel, want PSA heeft nu ook een mooie EV op de markt (de Peugeot E-208) op basis waarvan ook de Opel E-Corsa wordt gemaakt
    Het zou mij niks verbazen als er op basis van dat PSA platform ook Citroen EV's en DS EV's op de markt gaan komen.
    Renault heeft de vernieuwde ZOE met grotere accu en fastcharge mogelijkheid en Nissan de nieuwe Leaf met grotere accu. Honda komt met een kleine EV (de E prototype)
    Smart (van Mercedes) heeft aangekondigd in de toekomst alleen nog EV's te maken.
    m.a.w. het aanbod kleinere betaalbare EV's is snel aan het groeien en dat zal de komende jaren nog veel harder gaan.
    Last edited by janspeed; 24-06-19, 13:40.

Comment

Naam zal geen toeval zijn .. het is qua concept net een i3.
      Moge duidelijk zijn dat het ABC tijdperk zoals kleintje en ik het kennen voorbij is.
      Another Basterd is Charging

Comment

Wat bedoel je daarmee?

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
        1984 Saab 900 Turbo T8
        1981 Mercedes RMB 207D
        1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Dat het succes van deze VW zal worden geremd door de beschikbaarheid van de laadinfrastructuur. De tijd dat je als enige bij Fastned stond te laden en bij 1/3 van de laadbeurten afsloot met een foutmelding (en er dus niets berekend werd) zijn definitief voorbij.

Comment

Ach, is bij de Tesla superchargers precies hetzelfde. Zeker omdat daar ook nog (door sommigen) gratis geladen kan worden. Terwijl voor een tientje hij thuis ook vol zit.

Er is wel verbetering in de laadinfrastructuur, ook met het Europees gefinancierd Ionity. Of het snel genoeg is... Geen idee.
            Last edited by woes; 23-06-19, 14:16.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
            1984 Saab 900 Turbo T8
            1981 Mercedes RMB 207D
            1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

We zullen er aan moeten wennen dat een elektrisch busje hetzelfde platform krijgt als een sportief bedoeld model.

Attached Files
              VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Wennen ?? Volkswagen doet dat al jaren
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vijf5 Bekijk bericht
                  Dat het succes van deze VW zal worden geremd door de beschikbaarheid van de laadinfrastructuur. De tijd dat je als enige bij Fastned stond te laden en bij 1/3 van de laadbeurten afsloot met een foutmelding (en er dus niets berekend werd) zijn definitief voorbij.
                  Ik verwacht dat het in de praktijk zo zal zijn dat de meeste EV rijders steeds thuis (of op het werk) zullen laden. Je hebt dan alleen op een langere rit tussendoor misschien een fastcharge sessie nodig.
                  En hoe vaak per jaar maak je zelf een rit die langer is dan 250km? Ik weet niet wat de gemiddelde rijafstand per dag van een NLse automobilist is maar als het meer dan 50km/dag is zou mij dat verbazen.
                  Voor de fast charge sessies is het natuurlijk zo dat vraag het aanbod zal gaan sturen. Er kan immers leuk geld verdiend worden aan al die ladende EV's. Dus ik verwacht dat aanbieders als fastned hard gaan groeien en dat het laadnetwerk sterk zal worden uitgebreid.

Comment

Vandaag las ik dat het grootste probleem voor alle fabrikanten is: de accu's. Er zijn te weinig leveranciers, te weinig fabrieken. VW en anderen willen maar wat graag enorme aantallen elektrische auto's bouwen, maar de accufabrikanten kunnen niet snel genoeg leveren.

Ze proberen wurgcontracten af te sluiten met die leveranciers en die halen hun schouders op en zeggen: daar is de rij, trek maar een nummertje. Of bouw je eigen accufabriek. Veel succes.

EDIT: zodat we allemaal weten in welke sector we nu moeten beleggen
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                      Vandaag las ik dat het grootste probleem voor alle fabrikanten is: de accu's. Er zijn te weinig leveranciers, te weinig fabrieken. VW en anderen willen maar wat graag enorme aantallen elektrische auto's bouwen, maar de accufabrikanten kunnen niet snel genoeg leveren.

Ze proberen wurgcontracten af te sluiten met die leveranciers en die halen hun schouders op en zeggen: daar is de rij, trek maar een nummertje. Of bouw je eigen accufabriek. Veel succes.

Had VW niet hele grote joint venture met een Chinees bedrijf voor accu's?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

Bingo!

Comment

Working...
                        X