Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche Taycan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Taeke
    replied
    Klopt, heuse vrijdagrellen gaande nu over of TopGear misschien eea gemanipuleerd zou hebben om de Taycan te laten winnen, LOL
    https://www.teslarati.com/top-gear-t...g-race-defense

    Geloof ik niet, in andere testen wint de Tacan ook op de sprint. Zou ook een totale blamage voor Porsche zijn geweest bij een andere uitkomst.

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Kleine rel geloof ik. De Tesla stond in een soort van Eco stand Twitterde Elon Musk. Ook bevestigt door diverse mensen die tijd over hebben...

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Goed van die Porsche maar Porsche zou Porsche niet zijn als ze dit niet zelf getest hadden. Als chief engineering en/of marketing zou ik die auto de deur niet uit laten gaan zonder te weten dat we dit zouden kunnen winnen.

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
    Ja, dat filmpje ken ik. Ik geloof dat de allereerste Tesla S'en nog RWD waren, en dan kan er natuurlijk van alles. Als Dual Motor zijn ze toch een stuk minder dynamisch op dit vlak.

    Even een zijstap in dit draadje: het kan altijd gekker, en met die Tesla motoren kan je leuke dingen doen. Zoals deze Tesla powered BMW M3 die meegedaan heeft aan Pikes Peak. Bizar hoe dat te keer gaat, en wat een geweld. Hij rijdt hem ook nog even aan puin op 13.40.
    Het mooie is, dat je dit gewoon kunt kopen in de VS en kan bouwen. Staat een complete webshop online voor dit spul.
    Ja, die ken ik ook en ik had het ook al gezien. Echt gekkenhuis en het maakt hen weinig uit of het stuk gaat blijkbaar ;)

    Taeke : ik denk dat het inderdaad een combinatie van gebrek aan geluid en ook de opbouw van het koppel is. Bij driften doseer je volgens mij ook wel een beetje en bij electro is het meer aan/uit is mijn ervaring. Niet met driften trouwens, die ervaring.

    Leave a comment:


  • Taeke
    replied
    Zou het kunnen dat het moeilijker is om met een EV te driften, omdat je geen toerenteller ziet of op het gehoor van de motor af gaat?

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Of gewoon een dikke V8 in een I Pace bouwen. Ook leuk!

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Ja, dat filmpje ken ik. Ik geloof dat de allereerste Tesla S'en nog RWD waren, en dan kan er natuurlijk van alles. Als Dual Motor zijn ze toch een stuk minder dynamisch op dit vlak.


    Even een zijstap in dit draadje: het kan altijd gekker, en met die Tesla motoren kan je leuke dingen doen. Zoals deze Tesla powered BMW M3 die meegedaan heeft aan Pikes Peak. Bizar hoe dat te keer gaat, en wat een geweld. Hij rijdt hem ook nog even aan puin op 13.40.
    Het mooie is, dat je dit gewoon kunt kopen in de VS en kan bouwen. Staat een complete webshop online voor dit spul.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Doet ie knap! Uit het feit dat ie m 2 keer kwijtraakt, durf ik te concluderen dat het een behoorlijke hand vol is...

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht

    Ik doelde eigenlijk meer op de Model S, die is (ook niet echt) nog het meest vergelijkbaar met een Taycan. Maar dat zei ik er niet bij, my bad. Dat een Model 3 het ook kan, dat klopt.
    Toch wel:



    Nobuteru Taniguchi achter het stuur, die je misschien nog wel kent van Best Motoring. Valt niet eens tegen, vind ik eigenlijk.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommy588 Bekijk bericht
    De Model 3 Performance heeft een trackmodus, dat laat wel wat driften toe . Met een beetje knutselen aan een rwd gaat het helemaal mooi dwars. Ik zag daar laatst een filmpje van, zal ik eens opzoeken. Dus zeker wel mogelijk.
    Ik doelde eigenlijk meer op de Model S, die is (ook niet echt) nog het meest vergelijkbaar met een Taycan. Maar dat zei ik er niet bij, my bad. Dat een Model 3 het ook kan, dat klopt.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Noah Bekijk bericht

    In welk land is dat? Want dat zie ik in NL echt nooit, al zit ik alleen in de randstad op de snelweg. De e-Golfs en i3 zie ik juist wel opvallend vaak uit de wind hangen wat niet zo gek is want die hebben een kleine range. Maar model 3s, zeker de LR versie kunnen prima uit de voeten in NL volgens mij met die range
    Gewoon NL op de routes van Belgie ri de Randstad, of van Bad Neuland terug naar de beschaving achter Groningen.
    Als ik terug rij van de wintersport zie ik ook NOOIT trappende Tesla's, wel witte knokkels van MdV achter het stuur met 100kmh, das toch een ultieme methode om je Tesla zuinig te laten rijden.
    :) Maar goed het kan altijd erger hoor, Mitsubishi PHEV...... :p

    Leave a comment:


  • Tommy588
    replied
    De Model 3 Performance heeft een trackmodus, dat laat wel wat driften toe . Met een beetje knutselen aan een rwd gaat het helemaal mooi dwars. Ik zag daar laatst een filmpje van, zal ik eens opzoeken. Dus zeker wel mogelijk.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
    55EB3D99-1CA0-453C-870D-4032448BF123.gif

    Beetje klein, maar dit lukt niet met een Tesla. :-)
    Dat lukt zeker ook wel.

    Leave a comment:


  • Jorrit
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Noah Bekijk bericht

    In welk land is dat? Want dat zie ik in NL echt nooit, al zit ik alleen in de randstad op de snelweg. De e-Golfs en i3 zie ik juist wel opvallend vaak uit de wind hangen wat niet zo gek is want die hebben een kleine range. Maar model 3s, zeker de LR versie kunnen prima uit de voeten in NL volgens mij met die range
    Ik heb nu zo'n 20K met een LR gereden door voornamelijk Nederland en dat gaat idd prima hoor! En ik rij stevig door :-) Uiteraard gaat het een stuk harder met de KW's boven de 130 km/h, maar dan nog is het prima te doen :-)

    Leave a comment:


  • Noah
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Feit is dat Tesla beter kan investeren in range dan in die debiele Plaid aandrijving, daar zit niemand op te wachten als ik zo naar die achter vrachtwagens hangende Teslas kijk :p
    In welk land is dat? Want dat zie ik in NL echt nooit, al zit ik alleen in de randstad op de snelweg. De e-Golfs en i3 zie ik juist wel opvallend vaak uit de wind hangen wat niet zo gek is want die hebben een kleine range. Maar model 3s, zeker de LR versie kunnen prima uit de voeten in NL volgens mij met die range

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

    Grappig, die Felix ken ik van Twitter. Ik ben benieuwd naar jullie reiservaringen, maar dat lees ik dan wel weer op Twitter dus :).
    Geestig. Kijken we gelijk of de airbags ook werken... :-)

    Leave a comment:


  • Taeke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
    Ik rij hem niet echt leeg en zit vaak in en om 020. We gaan over 2 weken met de Jaaaaag naar Munchen. En we nemen een extra passagier mee. Felix. Felix schrijft en Vlogt over reizen met EV’s. Ik heb bedacht om een snelheidsrecord te gaan vestigen incluis laden. Weet niet hoe dat gaat uitpakken maar zal je op de hoogte houden.
    Grappig, die Felix ken ik van Twitter. Ik ben benieuwd naar jullie reiservaringen, maar dat lees ik dan wel weer op Twitter dus :).

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Ik rij hem niet echt leeg en zit vaak in en om 020. We gaan over 2 weken met de Jaaaaag naar Munchen. En we nemen een extra passagier mee. Felix. Felix schrijft en Vlogt over reizen met EV’s. Ik heb bedacht om een snelheidsrecord te gaan vestigen incluis laden. Weet niet hoe dat gaat uitpakken maar zal je op de hoogte houden.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    55EB3D99-1CA0-453C-870D-4032448BF123.gif

    Beetje klein, maar dit lukt niet met een Tesla. :-)

    Leave a comment:


  • Tommy588
    replied
    Voorlopig helpt die 2 bak nog niet echt in de range. Die zit een beetje tussen een Model 3 SR plus en de LR. In de praktijk dichter bij de SR plus vermoed ik. Dat 800 Volt systeem is wel interessant natuurlijk. Er is alleen in NL nog geen infra voor die laadsnelheid. Kleintje, wat is nu je gemiddelde range met de EV Jag? En welke snelheid haal je op een snel lader?

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Grappig. Ik heb juist veel interesse in dat 800 Volt systeem. Heel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uitpakken net zoals de geclaimde laadsnelheid.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Ik vraag me af of de Taycan wel hogere verliezen heeft door die versnellingsbak dan een Tesla. Ook in een Tesla Model S, X en 3 zit volgens mij een 'versnellingsbak' die het toerental van de elektromotor vertraagt. Hij heeft slechts 1 overbrenging en vertraagt het toerental voor zover ik kan nagaan zo'n 9 a 10 keer. 9,73:1 bijvoorbeeld in de model S. Dus ook in de Tesla zijn er verliezen door tandwieloverbrenging en lagering in die 1-versnellingsbak. Je kunt de overbrenging echter niet wisselen -je kunt niet 'schakelen'- en er zit geen koppeling in het systeem.

    De 2-versnellingsbak van de Taycan zal -tenzij ze iets bijzonders doen t.o.v. de bak in de Tesla- ongeveer dezelfde verliezen hebben. Bij hogere snelheden (ik las ergens vanaf 50 Mph) wordt de 2e versnelling geschakeld die het toerental van de elektromotor zo ongeveer schijnt te halveren t.o.v. de eerste versnelling. Het lagere motortoerental schijnt efficiënter te zijn. Lagere verliezen dus.

    Al met al zou de Taycan door de tweeversnellingsbak dus minder energie moeten verbruiken. Ik kan er zo 1-2-3 niet heel veel info over vinden.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Tuurlijk is er transmissie verlies, vandaar ook dat Porsche relatief veel energie verbruikt per 100km.
    Maar goed, een Tesla balanceert feitelijk continue op doorbranden op het moment dat je echt gas gaat geven, dus je kunt je afvragen wat erger is.
    Feit is dat Tesla beter kan investeren in range dan in die debiele Plaid aandrijving, daar zit niemand op te wachten als ik zo naar die achter vrachtwagens hangende Teslas kijk :p

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Klopt van die versnellingsbak. Weet alleen niet of er dan weer transmissieverlies is, wat zowel qua efficiëntie als verbruik natuurlijk weer minder optimaal is dan directe aandrijving.

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
    de Turbo (S) zou ik alleen om de naam al overslaan-
    Welke oetlul hebben ze daar op de Porsche marketing afdeling die beslissing laten nemen? Die typeaanduiding is echt een miskleun.

    Iedere potentiele EV koper is geinteresseerd in zo'n auto omdat er juist GEEN verbrandingsmotor in zit en dus ook geen motherf-ing turbo! <facepalm>

    Verder een prachtige auto met iets nieuws: 2 mechanische gears zodat de auto snel kan accelereren maar ook langdurig efficient hoge snelheden kan rijden.
    Voor zover ik heb gelezen is dit de eerste productie-EV die dit heeft.
    Last edited by janspeed; 22-10-19, 18:02.

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Nope. Basis model met wat opties (heb me even ingehouden) was maar 20k duurder dan mijn BOMVOLLE!!!!! I Pace. Maar gaaf is ie wel zeg... Oeioeioei...

    Zie nu pas dat het een 4 zitter is en best krap op de achterbank. Nou ja, heb nog 4,3 jaar om te denken aan een opvolger van mijn o zo fijne I Pace.
    Last edited by Kleintje; 21-10-19, 12:39.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
    Dit zou een waardige opvolger kunnen zijn van mijn I Pace :-)
    Hij is slechts 2x zo duur inderdaad. Kun je in ieder geval met een halve beginnen.

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Dit zou een waardige opvolger kunnen zijn van mijn I Pace :-)

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Dat zou wel kunnen inderdaad. Maar ik meen gelezen te hebben dat Tesla met een model S dat record op de nordschleife al weer had teruggepakt van de Porsche Taycan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het niet precies volg.

    Het lijkt mij dat Tesla een jaar of acht voorsprong heeft op de softwareontwikkeling in combinatie met gebruiksinformatie die Porsche niet heeft. Juist bij die elektrische wagens lijkt mij dat erg belangrijk om alle handige features als autopilot en dergelijke door te ontwikkelen.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Maar de hardware is wel vreselijk goed. En qua performance kan je geen betere elektrische auto kopen dan deze op dit moment. Voor een gemiddelde automobilist doet een Tesla natuurlijk alles beter, en dan is deze ook nog goedkoper.

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Ik vind hem en profil wel wat van een Alpine A110 hebben. Verder is de auto niet aan mij besteed want ik vind hem van alle andere hoeken niet mooi en sowieso te weinig onderscheidend van alle andere elektrische auto's.

    Leave a comment:

Working...
X