Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tesla's, een ramp in de maak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tesla's, een ramp in de maak

Wist wel dat Tesla kwaliteit problemen had, maar dat het zo erg was wist ik niet. Gebruikte Tesla's lijken een garantie voor een ramp. Als je hier leest hoe met nieuw geleverde wordt omgesprongen, door Tesla... Zo'n gebrek aan service lijkt me een garantie voor financiële rampspoed. Of zijn dit uitzonderingen en is het simpelweg the greatest car in the world, the world

https://fd.nl/ondernemen/1364587/tax...-eisen-1-3-mln

"In een grote loods op Schiphol-Rijk staan tientallen zwarte Tesla-taxi's aan hun laadpalen geketend. Door de coronacrisis ligt het taxivervoer voor luchtreizigers zo goed als stil. Volgend jaar, is de hoop, durven reizigers weer te vliegen. Dan zoeven de Tesla's weer af en aan.
    Er is nóg een reden waarom ze stilstaan. Met zo'n twintig taxi's is wel iets mis, vertelt vestigingsmanager Tofik Ohoudi. In zijn lange carrière als manager van wagenparken heeft hij nog nooit zoveel problemen gezien als bij Tesla. Bij de ene is de stuurbekrachtiging stuk. Bij de ander begaven de aandrijfassen het al na een paar maanden. Een ander terugkerend defect, zelfs bij gloednieuwe auto's: een kapotte draagarm, een essentieel onderdeel van de wielophanging. 'Bizar. Dat komt normaal gesproken pas na 500.000 kilometer misschien een keer voor.'"

Geeft wel ruimte voor het met kapotte Tesla's ombouwen van wel leuke auto's naar elektriek
    fka v164

ja die Model S is geen probleemloze auto........Ben wel blij dat al die Model S rijders de laatste jaren als proefkonijn hebben rondgereden
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Eh, de model 3 ook niet hoor. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die toch wel wat issues hadden. Mijn buurman had deze week zelfs dat de hele auto op zwart sprong onder het rijden. Gas geven en remmen werkte nog, maar alle schermen en ook alle verlichting/knipperlichten stopten er mee. En dan heb ik t niet eens over de afwerking waardoor een 10 jaar oude Fiat nog opeens een topper lijkt.
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
        Eh, de model 3 ook niet hoor. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die toch wel wat issues hadden. Mijn buurman had deze week zelfs dat de hele auto op zwart sprong onder het rijden. Gas geven en remmen werkte nog, maar alle schermen en ook alle verlichting/knipperlichten stopten er mee. En dan heb ik t niet eens over de afwerking waardoor een 10 jaar oude Fiat nog opeens een topper lijkt.
        en dat heb je zelf gezien? Die fouten in de afwerking? Ik zie ze namelijk niet en ik heb er wel een.........Of bedoel je dat de auto niet overal gespoten is daar waar je het wel zou verwachten?
        Hele auto op zwart, je bedoelt dat het scherm uitviel en de auto een reset uitvoerde? Dat is niet goed......drukte hij soms de 2 knopjes op het stuur tegelijk in?

Comment

Mijn buurman heeft er één, twee goede vrienden hebben er één en een handvol klanten hebben eveneens zo'n ding. Dus al die dingen die ik uit eerste hand hoor komen op mij niet over als incidenten. Bij mijn kameraad zitten de koplampen er gewoon scheef in alsof de auto scheel kijkt. Of loslatende verf, slecht sluitende deuren/kofferklep, loslatende interieurdingetjes, falende sensoren. Ik hoor dat anders opvallend vaak.

Die auto op zwarte gebeurde gewoon midden op de snelweg zonder dat hij ergens aan kwam. Scherm ging idd op zwart, maar ook alles (richtingaanwijzers, ruitenwissers, ramen, cruise enz) weigerden dienst, alleen het gas en rempedaal werkten nog. Uiteindelijk heeft hij de auto aan de kant gezet en heeft de auto een soort van reset uitgevoerd. Maar hij heeft 'm wel deze week langs Tesla in EHV moeten brengen, daar hadden ze het over een fout in een bepaalde sensor waardoor de auto op tilt sloeg. Ook had hij na bijna een jaar zijn mistlampen nu gekregen. Die had hij toen aangevinkt, maar omdat ze door problemen niet leverbaar waren was de auto maar zonder mistlampen afgeleverd. Die hebben ze er nu dus even in geklikt.

Hij kreeg voor 2 dagen een Model S mee, eentje van de allereerste uit 2012/2013 ofzo. Toen vond hij dat z'n Model3 wel een flink stuk beter in elkaar zat en ze zeker stappen gezet hadden.
          Last edited by Veloce; 21-11-20, 20:41.
          Giulia 1600 Super '65

Comment

Dat wat er gebeurt is met scherm op zwart en richtingaanwijzers die niet meer werken is een soft reset. Die kun je ook gewoon tijdens het rijden uitvoeren.

Ik ken ook de horror verhalen wel hoor van Models 3, maar er zijn ook heel heel veel mensen die tienduizenden kilometers rijden zonder problemen en alleen stroom en ruitensproeier vloeistof toevoegen.

Ik heb een collega die een van de eerste lichting had en die heeft 6 keer bij Tesla gestaan en toen was hij het zat.

Comment

Vriend van me kreeg een type 3 geleverd met een scheur in het raam en een deur die niet goed sloot, maar dat is uiteindelijk wel goed opgelost. Bodemplaat voor ging tijdens een rit naar Oostenrijk er bijna onderuit op de snelweg. Gaf een beetje herrie op de snelweg de laatste 200 kilometer of zo. En een spoiler was ook niet goed bestand tegen de hogere snelheden een keer en vloog er ook op snelweg af. Verder is het topkwaliteit. Dat zwart worden van de schermen is volgens mij gewoon een software update. Waarom dat dan tijdens het rijden moet weet ik ook niet maar meestal gaat het goed.
              ---------------------------
              Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                Vriend van me kreeg een type 3 geleverd met een scheur in het raam en een deur die niet goed sloot, maar dat is uiteindelijk wel goed opgelost. Bodemplaat voor ging tijdens een rit naar Oostenrijk er bijna onderuit op de snelweg. Gaf een beetje herrie op de snelweg de laatste 200 kilometer of zo. En een spoiler was ook niet goed bestand tegen de hogere snelheden een keer en vloog er ook op snelweg af. Verder is het topkwaliteit. Dat zwart worden van de schermen is volgens mij gewoon een software update. Waarom dat dan tijdens het rijden moet weet ik ook niet maar meestal gaat het goed.
                software update gaat niet tijdens het rijden. Dat gaat alleen in parkeerstand en moet je ook zelf bewust aanzetten. Gaat er ook een counter lopen vanaf 2.00m.
                Bodemplaat er onder uit heb ik ook met mijn Fiat GP gehad en duizenden Golfjes IV/V.
                De spoiler zit alleen op de snelste versie en wordt vaak additioneel op AliExpress gekocht. Maar heb al eens eerder gelezen dat die inderdaad niet altijd goed gemonteerd wordt.

Schade bij afleveringen waren schering en inslag en valt natuurlijk nooit goed te keuren! Belachelijk! Ook werden sommige auto's niet eens schoon afgeleverd.

Comment

Tesla-rijders zijn gewoon de Alfisten van de 21e eeuw :-)
                  Giulia 1600 Super '65

Comment

Tesla ligt al jaren onder een vergrootglas van een bepaald soort media. Het AD is ook dol op EV-bashen , en Tesla in het bijzonder. Hierdoor lijken de problemen groter dan ze zijn. Bijna alle grote merken hebben af en toe kwaliteitsissues, maar die halen de krant niet want die merken zijn niet "nieuw" en vormen geen bedreiging van de status-quo, want ze ZIJN de status-quo.

Maar goed, de auto zelf: qua kwaliteit is het denk ik nog steeds gewoon een Amerikaanse auto. Als in: niet fantastisch . Maar wel zeer innovatief. Daarom blijven de verkoopcijfers stijgen (van de Model 3 en Y dan).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                      Tesla-rijders zijn gewoon de Alfisten van de 21e eeuw :-)
                      Die heb ik ook gehad (een nieuwe) en dat was toch wel een stapje slechter dan de Tesla hoor......maar goed, ik heb pas 10.000 km gereden, kan nog komen

Comment

Het is ook behoorlijk ambitieus om een Tesla te vergelijken met een E-klasse. Of nou ja, een w211 misschien :) Maar die verhalen over kwaliteitsissues die ik hoor lijken redelijk on-par met ik noem maar wat, een renault scenic of opel astra oid.
                        "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Het zal allemaal wel met alle zelfbenoemde quality experts; Tot nu toe alleen vocht in achterlicht (complete unit binnen één dag, aan huis vervangen).
                          Verder meest briljante auto tot nu toe; Waanzinnige prestaties (Model 3 Performance), App geweldig (koelen en verwarmen op afstand), looks super van zij-achter, waanzinnige audio etc
                          Zelfde gevoel als BMW 1 serie van jaren terug maar dan maal drie. Top.

Tesla.jpg
                          Last edited by Arjan; 24-11-20, 17:21.

Comment

Tot je hem van voren ziet.

Kwaliteitsproblemen kun je wel verwachten bij een nieuwe fabrikant. Zolang ze het maar binnen een redelijke termijn oplossen.

8.2 met supercharger?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                              Het zal allemaal wel met alle zelfbenoemde quality experts; Tot nu toe alleen vocht in achterlicht (complete unit binnen één dag, aan huis vervangen).
                              Verder meest briljante auto tot nu toe; Waanzinnige prestaties (Model 3 Performance), App geweldig (koelen en verwarmen op afstand), looks super van zij-achter, waanzinnige audio etc
                              Zelfde gevoel als BMW 1 serie van jaren terug maar dan maal drie. Top.

Tesla.jpg
                              Ik bedoelde het niet als Tesla bashen al snap ik dat het zo kan overkomen. Ik zou hem zo besteld hebben, als het kon. Alleen kon dat nog niet op de leaseportal, toen ik moest bestellen eind 2018.

Uiteindelijk werd de Tesla wel eerder leverbaar dan de Kona die het geworden is.
                              Last edited by Alfisto; 24-11-20, 19:19.
                              ---------------------------
                              Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                                Ik denk dat menig Model 3 rijder dat met je eens is. Ik in ieder geval wel.
                                Maar dat vergeet je snel nadat je er mee gereden hebt. En ach.....zelfs het hier geliefde BMW maakt tegenwoordig auto's met een front zo lelijk dat ze zouden willen dat het een Tesla-neus was :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht

Kwaliteitsproblemen kun je wel verwachten bij een nieuwe fabrikant. Zolang ze het maar binnen een redelijke termijn oplossen.

https://zerauto.nl/tesla-model-3-startech/?hcb=1

Valt wat aan te doen.

Comment

Ik vind het allemaal wel best. Vocht in achterlicht heb ik ook gezien. Vandaag eens even afspraak voor inplannen om er naar te laten kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                      Ik vind het allemaal wel best. Vocht in achterlicht heb ik ook gezien. Vandaag eens even afspraak voor inplannen om er naar te laten kijken.
                                      Soms zit er wat vocht in het achterlicht dat er weer snel uitwasemt. Bij mij is één achterlicht vervangen omdat er veel vocht in bleef zitten. Dit was inderdaad binnen een half uur geregeld voor de deur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht

Soms zit er wat vocht in het achterlicht dat er weer snel uitwasemt. Bij mij is één achterlicht vervangen omdat er veel vocht in bleef zitten. Dit was inderdaad binnen een half uur geregeld voor de deur.
                                        Ja, volgens mij is het bij mij ook zo. Ik heb een afspraak geregeld voor morgenochtend, net nadat ik het hier had opgeschreven. Dus gelijk geregeld.

Comment

Vriend van mij heeft een Tesla Model 3 Performance. Die volg ik ook voor mijn site en ik rijd er dan ook regelmatig in. Echt een fijne auto en natuurlijk waanzinnig snel. Ook boven 200. En de audio is subliem. Toch zijn er wel wat zorgpuntjes. Zo is het windgeruis echt een storend issue en lijken de remmen van karton gemaakt. Zijn remschijven en blokken (voor) zijn na 20k volledig afgesleten terwijl hij een rustige rijder is en alleen maar snelwegkilometers maakt. Dat schijnt overigens bij meer Tesla M3's een probleem te zijn.
                                          Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht

ja en dat voor de deur repareren is natuurlijk iets wat weer een grote pré is tov de concurrentie.....maar dat ziet men niet, of wil met niet zien.

Remmen slijten bij de M3? Hoe dan? Die gebruik je vrijwel niet?

Comment

Ik keur het gebruik van "M3" af bij Tesla's hoor.. Noem hem dan T3 ofzo. (oh nee, dat is een busje :-) )
                                              Er is maar 1 M3 en dat is een echte auto met propeller voorop.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Versleten remmen bij een EV na 20dkm heb ik ook nog nooit van gehoord. Ook niet na 100dkm eigenlijk. Of hij gaat toch stiekem naar trackdays ermee..?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sitechris Bekijk bericht
                                                  Vriend van mij heeft een Tesla Model 3 Performance. Die volg ik ook voor mijn site en ik rijd er dan ook regelmatig in. Echt een fijne auto en natuurlijk waanzinnig snel. Ook boven 200. En de audio is subliem. Toch zijn er wel wat zorgpuntjes. Zo is het windgeruis echt een storend issue en lijken de remmen van karton gemaakt. Zijn remschijven en blokken (voor) zijn na 20k volledig afgesleten terwijl hij een rustige rijder is en alleen maar snelwegkilometers maakt. Dat schijnt overigens bij meer Tesla M3's een probleem te zijn.
                                                  Er klopt iets niet in je verhaal. Als je een rustige rijder bent met veel snelweggebruik, en je remmen zijn na 20k volledig afgesleten, dan is een van de voorgestelde zaken gewoon niet waar. Of hij rijdt continue met zijn voet op de rem. Wellicht zitten er sessies tussen met 200+ en dan vol in de remmen en dat herhaaldelijk? Want dan sloop je de boel wel. Komt toch door excessen, anders kan het niet.
                                                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht

ja en dat voor de deur repareren is natuurlijk iets wat weer een grote pré is tov de concurrentie.....maar dat ziet men niet, of wil met niet zien.
                                                    Nou, dan prefereer ik mijn Giulia (Italiaans, lach maar). Nu na ruim 3 jaar alleen bij de garage geweest voor regulier onderhoud, bandenwissels en een schade veroorzaakt door een ander. Dat dingen niet stuk gaan lijkt me verre te prefereren boven het feit dat ze het thuis komen repareren als het wek stuk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht

Er klopt iets niet in je verhaal. Als je een rustige rijder bent met veel snelweggebruik, en je remmen zijn na 20k volledig afgesleten, dan is een van de voorgestelde zaken gewoon niet waar. Of hij rijdt continue met zijn voet op de rem. Wellicht zitten er sessies tussen met 200+ en dan vol in de remmen en dat herhaaldelijk? Want dan sloop je de boel wel. Komt toch door excessen, anders kan het niet.
                                                      En op de P zitten volgens mij betere remmen dan op de andere 3's. Misschien liepen de blokken aan.

Comment

Ha, die Taeke;

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                        Versleten remmen bij een EV na 20dkm heb ik ook nog nooit van gehoord. Ook niet na 100dkm eigenlijk. Of hij gaat toch stiekem naar trackdays ermee..?
                                                        I second that. Sprak ooit een chauffeur van een Schiphol-Tesla die vertelde dat 400Kkm met een set remmen bij die dingen geen uitzondering is/was.
                                                        Scherven brengen gelul.

Comment

En toch kan ik mijzelf voorstellen dat autopilot bijvoorbeeld ook veel onnodig ingrijpt. Zou dat er met te maken kunnen hebben?

Comment

Met de voet op de rem rijden kan niet, gaat gelijk een melding af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                                                              En toch kan ik mijzelf voorstellen dat autopilot bijvoorbeeld ook veel onnodig ingrijpt. Zou dat er met te maken kunnen hebben?
                                                              Nee, niet op die manier. ESP misschien wel als hij veel enthousiast rijdt. Verder heb ik alleen in auto's waar ik ieder weekend mee op de Ring of circuit reed binnen 20K remblokken versleten. Beetje onwaarschijnlijk verhaal als de bestuurder inderdaad deze manier van rijden aanhoudt.

Comment

Kan het niet mooier maken dan het is. Normaal gebruik en na 20k echt adios.
                                                                Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Working...
                                                                X