Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ford Mustang Mach E

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ford Mustang Mach E

Tja, gezwicht voor de EV, centenkwestie.

Het ging tussen de ioniq5 en de Mach E, maar de ford dealer was een stuk vriendelijker en dacht veel meer mee dan de Hyundai dealer, ik vond trouwens de Mach E ook mooier en het grote tablet vond ik ook minder lelijk dan zon lang doorlopend dash tot ver voorbij het midden.

Inmiddels bijna 2500km verder en hij bevalt goed, vering is wel stug, maar dat is bij alle EV's wel eigenlijk, ze zijn natuurlijk flink zwaar.
    Ik heb de 77kw rwd, asc kan uit, dus hij kan dwars. in de kleur ice white.
    als extra het technology pack, wat betekent bose boxen en bass box, automatisch inparkeren (nog niet geprobeerd) en een elektrische achterklep die automatisch open gaat en sluit.

Automatisch groot licht werkt fantastisch, gaat weer op tijd uit als die iets detecteerd.
    Bij achteruitrijden waarschuwt die ook als er een fietser aankomt die jij nog niet kan zien als je een parkeerplek afwilt.
    En natuurlijk automatisch ingrijpen als er een botsing dreigt.
    Ben nog steeds niet helemaal uit de instellingen en mogelijkheden

Adaptieve cruise control vind ik irritant, net als lane warning, maar dat heeft niks met een EV te maken, zit tegenwoordig op elke auto, net als de andere opties.

Van afstand opwarmen vind ik wel weer heerlijk, je stapt in een ontdooide warme auto met voorverwarmd stuur en stoel.

De meningen zullen verdeeld zijn, maar zakelijk gezien is die goedkoper dan de 15 jaar oude E53 X5 diesel, zeker met de huidige brandstofprijzen.
    Wel in de lease, is mijn eerste lease auto, ik was er altijd op tegen om als eenpitter te leasen, maar- rij nu nieuw, geen onkosten en na 5 jaar zet ik hem bij de dealer neer en klaar, geen risico wat een EV over 5 jaar doet qua restwaarde, niet mijn probleem.

Laden is voor ons erg goedkoop omdat we voldoende zonnepanelen hebben liggen.

Paar fototjes.

SDC10001.jpg

SDC10002.jpg

SDC10003.jpg

SDC10004.jpg

SDC10005.jpg

SDC10006.jpg

SDC10007.jpg

SDC10008.jpg

SDC10009.jpg

Last edited by Luco; 17-12-21, 18:09.
    Een onderschrift is zoooooooooooooooooo 2010

De bekleding ziet er wel cheapy uit met die lelijke schuine stiksels. Maar als je gaat zitten zie je dat gelukkig niet. Verder mag dit misbaksel de naam ‘Mustang’ niet dragen. Is een belediging voor de echte Ford Mustang V8. Hou met het komende koude weer rekening met een actieradius van ca. 200 km met deze container. Veel plezier ermee.
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Bij twee graden vorige week gewoon 310km, en dat is ruim voldoende voor mij.
      Ja jij vind het er cheap uitzien, ik vind het juist mooi, ieder zijn smaak toch.

Comment

Cobraman in zijn normale modus.

Lomp en onbeschoft

Comment

Nee hoor, iedereen mag zijn mening hebben, als we allemaal hetzelfde mooi vinden reden we allemaal in dezelfde auto.
          Ik vind juist die Kia EV6 verschrikkelijk lelijk :-)

Comment

Luco
            Gelukkig dat we niet allemaal van hetzelfde houden. Maar dat je iemands keuze op een dergelijke manier afkraakt zoals CM doet is niet mijn ding.

Mbt de Mustang is het voor mij een dubbel gevoel. Je verwacht met deze modelbenaming een 2 deurs coupé. Maar laat ik die gedachte los en kijk ik puur naar de Mustang E zonder de Mustang historie vind ik het een leuke auto. Iets wat ik niet van iedere EV kan zeggen.

Comment

Eens hoor, de naam Mustang hebben ze een beetje misbruikt, maar het werkt, ze gaan als warme broodjes, nu scheelt het ook dat de bijtellingspercentages weer omhoog gaan vanaf 1 januari, dus nog snel een scoren.
              Maar ik vind het een van de leukste EV modellen die betaalbaar is.
              Anders had ik hem ook niet gekozen, centenkwestie ok, maar ga dan niet in een auto rijden die ik lelijk vind.

Comment

Veel plezier met je aanwinst! Weet je nu al dat je er 5 jaar mee gaat rijden? Overigens, was er nu nog een probleem met veel lawaai tijdens het laden of is dat inmiddels opgelost (middels software update oid?)
                ----------------------------------------------------
                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                ----------------------------------------------------

Comment

Hij zal wel moeten.
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                    Veel plezier met je aanwinst! Weet je nu al dat je er 5 jaar mee gaat rijden? Overigens, was er nu nog een probleem met veel lawaai tijdens het laden of is dat inmiddels opgelost (middels software update oid?)
                    Is inderdaad opgelost met een update.
                    w220l klopt, maar gemiddeld doen wij veel langer met een auto, dus 5 jaar is kort voor ons :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                      Cobraman in zijn normale modus.

Lomp en onbeschoft
                      Niet alleen dat. Ik ben ook nog een paardenlul. Dat zou je niet zeggen hè :-)
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Collega van me rijdt er ook 1 en die is er goed te spreken over. Komt uit een Passat GTE Variant.
                        Echt mooi vind ik 'm niet, maar dat vind ik mijn Model 3 ook niet en ook een Polestar niet. Ze hebben allemaal dingen die niet kloppen.
                        Maar het rijdt fantastisch........ik wil niet anders meer.
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Het heeft inderdaad niks met een mustang te maken, maar ik vind dit juist nog wel een leuk model om te zien. Zo'n enorme tablet midden in je auto blijf ik een verschrikking vinden, maar ook dat hoort nou eenmaal bij een EV lijkt het haast wel. Geen idee hoe het rijd, maar als ik in de markt was voor een EV dan stond deze zeker op de lijst.

Comment

Nou, de eerste 3500km zitten erop.
                            Van de week was het wat rustiger op de weg dus onderweg naar het werk waar het kon getracht wat driftjes te maken.
                            Ik moet zeggen dat die zels met esc aan redelijk makkelijk dwars gaat :-), zelfs in de meest tamme modus.
                            Met esc uit is het helemaal een feest, binnenkort ook maar eens in de untamed modus proberen.
                            Last edited by Luco; 31-12-21, 14:22.

Comment

Vind dit qua model (even los van de gevoelige naam) wel een aardige om te zien, niet per se in deze kleur trouwens maar ook dat is smaak. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja het was deze metallic white of een grijze, anders moest ik 20 weken wachten, dus dan maar een keer een witte.

Comment

Inmiddels 12k gereden en het bevalt nog steeds prima, zelfs zo goed dat ik de dealer heb gevraagd eens te kijken of die ingeruild kan worden op een Mach E GT, eens kijken of we er zonder boete vanaf kunnen.

Comment

Ik heb hem ook uitgebreid kunnen testen. Een leuke auto om mee te sturen, maar als totaalplaatje kies ik toch echt voor de Kia EV6, Polestar 2 of Tesla Model 3 als ik een EV zou moeten rijden. Hier mijn review.

https://driveaholic.nl/rijtest-ford-...g-mach-e-2022/
                                    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Kennis van me heeft er al paar maanden 1. Heeft 4 maanden bij de dealer gestaan. Dat was niet eens het ergste maar omdat het een leasebak was kon ie fluiten naar service en heeft in een heel klein kut Fordje gereden (Nee...geen RS). Hij was zo kwaad. Maar hoor ook slechte verhalen over Jaguar dealers of BMW dealers dus zal meer aan de dealer hebben gelegen. Van mij had het interieur juist wel wat Amerikaanser gemogen. Lekker grote stoelen enzo. Rest is gewoon lekker genieten van altijd genoeg KW en koppel.

Comment

Klachten over de stoelen hoor je vaker, zelf vind ik ze gewoon goed zitten, het kan natuurlijk altijd beter.
                                        Dat nerveuze op de snelweg herken ik echt totaal niet, net als het windgeruis, banden hoor je wel maar ik heb er all seasons op liggen.
                                        Uitbreken doet die wel graag, maar is goed te doseren :-)

Bij een leasecontract ligt het er ook aan welke opties je hebt aangevinkt voor vervangend vervoer, ik heb geen vervangend vervoer, voertuigen genoeg.
                                        En dealers zit inderdaad heel veel verschil in hoor ik hier en daar, dealers die geen updates willen draaien enzo, waar ik hem besteld heb doen updates allemaal als service, Ford vergoed de updates alleen maar indien er storingen zijn en dus doen sommige dealers moeilijk.

Zowiezo heeft de job1 versie wat meer dingetjes dan de job 2.

Comment

Nou, 16.000 km gereden en 4022 kw verbruikt voor 21 cent per kw inclusief voorverwarmen als het koud is, dus voor 844 euro 16.000 km gereden.
                                          was normaal 1600 liter diesel geweest :-)
                                          dus gemiddeld 25kw per 100km inclusief voorverwarmen.

Comment

Op voorhand had je niet kunnen weten dat het verschil qua kosten nog zo groot zou worden.
                                            8.2 met supercharger?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                                              Op voorhand had je niet kunnen weten dat het verschil qua kosten nog zo groot zou worden.
                                              Niet zo groot, maar ook met de prijzen van november had het al heel veel gescheeld, dus bewust de overstap gemaakt.
                                              De E53 X5 zat qua kosten tussen de 12 en 15k ex btw per jaar,
                                              De mustang met elektra erbij op maximaal 10k ex btw per jaar.

Comment

Working...
                                              X