Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plannen voor nieuwe Saabs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Plannen voor nieuwe Saabs

Saab-eigenaar National Electric Vehicle Sweden (NEVS) plant de komende jaren diverse elektrische modellen. In de eerste helft van 2017 volgt de Saab 9-3 met elektrische aandrijflijn, voornamelijk bedoeld voor de Chinese markt en voor Zweden. Daana komen er allerlei nieuwe elektrische modellen. Ik ben benieuwd...

http://saabblog.net/2015/12/11/first...nched-in-2018/

Last edited by WimD; 13-12-15, 16:51.
    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

In 2017 een model uit 2003 opnieuw uit (willen) brengen, maar dan met een electromotor. En dan denken dat er een markt voor is?
    Veel blabla, maar SAAB is en blijft morsdood.

Comment

Ik ken de Chinese markt niet goed genoeg om te kunnen beoordelen of een elektrische 9-3 daar kans maakt. Zou zomaar kunnen van wel. Al is het maar als pilot voor de nieuwe modellen.
      VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Lol, deze berichten blijven ook maar opduiken, deze stamt uit 2011...

http://autogreenmag.com/2010/12/02/b...-more-in-2011/

Comment

Als het een grap is, dan hebben ze die wel goed uitgewerkt. Compleet met website ;-)

Comment

Volgens mij heeft een SAAB dealer zelfs enkele exemplaren naar Nederland gehaald. Te herkennen aan het toepasselijk gekozen nieuwe begrafenislogo:

Verder wat V4 zegt.

*edit*

Voor de liefhebbers staan er op Autoscout nu drie exemplaren te koop. Ik weet niet of er meer op de trailer gestaan hebben. ;) 30k is exportprijs, 45k willen ze er nog voor vangen.
            Last edited by Joep; 14-12-15, 09:35.

Comment

http://www.autoweek.nl/nieuws/35462/...e-order-binnen

Mooi voor ze. Ik neem echter aan dat het een raamovereenkost is? Of staan er echt zo'n 30.000 Chinezen per jaar klaar zo'n elektrieke Saab op te halen?

Comment

Dat zou zomaar kunnen. Als je ziet hoe snel het daar gaat...

https://en.wikipedia.org/wiki/Electr..._country#China

Last edited by WimD; 21-12-15, 17:19. Reden: Linkje en grafiekje toegevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                  In 2017 een model uit 2003 opnieuw uit (willen) brengen, maar dan met een electromotor. En dan denken dat er een markt voor is?
                  Veel blabla, maar SAAB is en blijft morsdood.
                  Sinds december 2017 rollen ze van de band. Productiecapaciteit 50 000 elektische Saabs per jaar. Oké, dat betekent natuurlijk niet dat er ook meteen zoveel worden gemaakt, maar morsdood kun je Saab toch niet noemen.
                  On December 5, 2017, as the NEVS 9-3 electric rolls off the production line, NEVS Tianjin project kicks off production, marking a new stage moving from development into industrialization. This is an important milestone in implementing NEVS vision to shape mobility for a more sustainable future and to start delivering EVs to our partners.

Comment

Ze worden verkocht onder de naam NEVS en voorlopig alleen in China, maar ik vind het toch een leuk project om te volgen.
                    La société sino-suédoise NEVS s'apprête à produire deux nouveaux modèles électriques, reprenant la base de la Saab 9-3. Ces autos serviront notamment pour des services d'auto-partage en Chine.

Comment

Working...
                    X