Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Ik weet dat sommige Gummerts niet niets mee te maken willen hebben maar het leek me leuk om een algemeen topic te starten.

Vraag : Hoe en wanneer ga ik een pasje aanvragen om laadpalen te kunnen gebruiken? Kan ik al een pasje aanvragen? Hoeveel kost stroom eigenlijk?

Aha, ik zie dat je je goed hebt ingelezen qua kosten van gebruik voordat je tot aanschaf overging. ;)

Comment

Hahahahaha. Nou ik heb me laten informeren maar ik wil graag gebruikservaringen... En ik weet niet hoe lang het duurt voordat je een pasje krijgt. En je kent me toch. Lekker spontaan. Lekker gek.

Comment

Ah. Lekker spontaan en lekker gek. Het nieuwe 'impulsief en ondoordacht'.

:-)

Comment

Heeft de Bimmerboer je daar niets over verteld dan? Ik dacht dat je zo'n pas er gewoon bij kreeg. Van de leasemij kreeg ik die althans wel. Lease je bij de dealert? Dan moeten zij dat je echt wel kunnen vertellen.

Comment

Ik zat maar half op te letten he. Was verblind door de 18"Y velgen... :-)

Klopt Brahma. Klopt....

Comment

Het wachten is op een omslag van 10% van het wagenpark dat elektrisch of hybride gaat rijden.
              Dan vormen zich files bij de paar laadpalen die er zijn.
              Ben benieuwd hoe men denkt de elekrtische energie te kunnen leveren nu de gascentrales in NL dicht gaan.
              Ook spannend hoe het distributienet de fors stijgende vraag naar energie gaat oplossen.

Volgens de mevrouw van Urgenda die voorspelt dat het gebruik van fossiele brandstof binnen 15 jaar verleden tijd is gaat dat prima.
              Tegen die tijd zijn de auto's waarschijnlijk uitgerust met van die sleepcontacten op het dak om als trolleybussen stroom te tappen.

Kleintje denkt dan met weemoed aan zijn hybride avontuur terug.

Comment

Ik heb gehoord dat vanaf 1 januari alleen nog 100% elektrische auto's bij publieke laadpalen mogen parkeren, dus geen hybrides.

Nu valt die 2-serie misschien nog net in de eerste categorie vanwege drie cilinders.

Comment

Ja, jammer Kleintje. Dat wordt dan toch echt een Flux Capacitor inbouwen vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                    Ik heb gehoord dat vanaf 1 januari alleen nog 100% elektrische auto's bij publieke laadpalen mogen parkeren, dus geen hybrides.

Nu valt die 2-serie misschien nog net in de eerste categorie vanwege drie cilinders.
                    Lol. :)

Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht
                    Ben benieuwd hoe men denkt de elekrtische energie te kunnen leveren nu de gascentrales in NL dicht gaan.
                    Met kolencentrales, want dat is goedkoper. Logisch toch?

Comment

Ja dat is logisch.
                      Alleen zullen die paar kolencentrales het extra verbruik nooit kunnen leveren.
                      Dan moeten de gascentrales weer uit de mottenballen gehaald worden of niet?

Blijft de vraag hoe al die extra energie gedistribueerd gaat worden.
                      De capaciteit van het bestaande net is daar niet groot genoeg voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht

Yea.... Right.

Comment

Is al net zo'n broodje aap als dat je een plug-in draadloos zou kunnen laden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht
                            Het wachten is op een omslag van 10% van het wagenpark dat elektrisch of hybride gaat rijden.
                            Dan vormen zich files bij de paar laadpalen die er zijn.
                            .
                            Die zijn er al... Zolang mensen zichzelf die laadpaal als privé parkeerplaats toeëigenen. Daarom is er in DH een app, waarbij je mensen op de hoogte kunt stellen of ze hun auto weg willen halen.
                            Tevens staan er bijna in elke straat 4 palen. Dat lijkt vooralsnog voldoende. En over 4 jaar zijn er waarschijnlijk te veel palen...

STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                            WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

DH?

Comment

ene Maarten Steinbuch houdt zeer lezenswaardig blog bij over elektriek rijden

https://steinbuch.wordpress.com/cate...tive-mobility/

waarin hij o.a. maandelijks de groei laat zien in het aantal elektrieken en hybride voertuigen en laadpalen in ons kikkerlandje

https://steinbuch.wordpress.com/2016...l-tm-aug-2016/

en zijn wel en wee gedurende 100.000 km in z'n Tesla model S

https://steinbuch.wordpress.com/2016...trisch-rijden/

kan je je vervolgens natuurlijk afvragen: wat heeft levensnevel met elektriek rijden?
                                het is interessant om alle ontwikkelingen te volgen maar verder ook niet.
                                Als prive rijder zijn die full size scalextric karretjes allemaal ver boven ons budget en zolang er 's winters zonder bijladen bij -10 met de maximaal toegestane snelheid geen 400 km rondtrip inzit is een EV voor ons geen optie.
                                Als je het van de positieve kant wil bekijken: op onze 5+ meter oprit hebben we meer dan genoeg plek voor een eigen laadpaal.
                                Dus wellicht zal het er ooit van komen.
                                Last edited by levensnevel; 12-10-16, 12:06. Reden: eigen overdenkingen
                                Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+54K km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                  DH?
                                  Den Haag

Comment

Bijzonder man, wel erg popiejopie voor een wetenschapper.
                                    En hoe meer je van hem hoort/ziet, hoe meer je het gevoel bekruipt dat hij voor die Model S geen € of $ betaaldheeft.

Maar feit is dat ie goed kan schrijven en praten.
                                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Met DH zal wel de hofstad bedoeld worden little one

Comment

Klopt Gait, ergens in een blog heeft hij ooit uit de doeken gedaan wat hij netto voor die tesla heeft moeten ophoesten.
                                        En dat was dankzij alle toenmalige regelingen niet veul.

Comment

DH had ook Den Helder kunnen zijn.... :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                            Bijzonder man, wel erg popiejopie voor een wetenschapper.
                                            En hoe meer je van hem hoort/ziet, hoe meer je het gevoel bekruipt dat hij voor die Model S geen € of $ betaaldheeft.

Maar feit is dat ie goed kan schrijven en praten.
                                            College geven kan hij ook goed, weet ik uit ervaring. ;) Maar ook aan mensen die echt niets van techniek weten kan hij goed uitlegen, zal zijn meeste collega's niet lukken. Daardoor komt het dan misschien wat popiejopie over. Voor die Tesla reed hij in een tweedehands Kangoo trouwens. Die Tesla is gewoon de eerste auto waar hij als niet-autoliefhebber iets om geeft, omdat de man wel van (andere) techniek houdt. Is dus geen sponsoring, maar oprecht enthousiasme.

Comment

Tja, als je een LPG-Kangoo uit het jaar kruik gewend bent is zo'n Tesla (en het gros van de concurrentne in autoland) natuurlijk al gauw heel indrukwekkend ;)

Wat mij wel opviel in dat verhaal over z'n ervaringen in de eerste 100.000 km elektries rijden is dat er best wat aan vervangen is: '1x nieuwe batterij, 2 x nieuwe accu, 3 x nieuwe motor'.
                                              Het verschil tussen een batterij en een accu is mij hier onduidelijk, maar is het vervangen van zulke, zeg maar elementaire, onderdelen normaal bij zo'n ding?

Comment

Je kunt een laadpas aanvragen via b.v. The New Motion. Die zitten ook binnen de Grachtengordel, dus die spreken jouw taal: https://www.thenewmotion.com

Prijzen kun je hier vinden. Ik denk dat je met zo'n BMW ook alleen maar AC kunt laden en ik weet niet of er een snellader in zit.
                                                https://www.flowcharging.com/tarieven-openbaar-laden/

Mijn ervaring is overigens ook dat het laden niet altijd goed gaat. Dit ligt soms aan hoe/waar de laadpaal staat en wat voor andere auto's er aan hangen. Dan trekt het stroomnet het b.v. (net) niet en laadt er maar één auto tegelijkertijd. Dit geldt nog meer voor thuisladen met stekker in contact. Bij ons op kantoor werkt het ook niet altijd helemaal vlekkeloos dus als je afhankelijk bent van puur electrisch rijden is dat soms wel spannend. De uitzondering (niet laden) is groter dan de regel, wel laden. In 80-90% van de gevallen gaat het goed waarbij bij mij opvalt dat de laadpalen van de gemeente (Rotterdam) eigenlijk perfect en snel laden altijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                  Is al net zo'n broodje aap als dat je een plug-in draadloos zou kunnen laden.
                                                  BBxikua.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l=f.jpg

http://autovisie.nl/2016/10/nieuws/m...aadloos-laden/

Last edited by RutgerK; 12-10-16, 14:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                    Een plug-in draadloos laden.

;-)
                                                    Last edited by DBN; 12-10-16, 15:14.
                                                    Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Jaja....maar ze zijn nu nog niet te koop.

Comment

Ik heb een VW Passat Variant GTE besteld ( uitvoering -- >Connected ). Ik rij in totaal tussen de 25000km en 30000km per jaar. Woon/werk is zo`n 10km enkele reis, met een laadpunt bij het werk zou woon/werk sowieso elektrisch moeten kunnen. Brandstof voorschot 55 p/m (uitgaande van de officiële verbruikscijfers. De leasemaatschappij gaf aan dat dit volstrekt onrealistisch is, is dus bijgesteld naar € 185,--.p/m. Ben benieuwd, vond de auto tijdens de proefrit prima rijden. Ikzelf, mijn eega, 2 kinderen en de Golden Retriever passen er prima in :)

Comment

Kaart besteld (die van de grachtengordel). Heb zo zin in de nieuwe auto. Nog een klein maandje...

Comment

lees met belangstelling...

ik neem aan dat die pasjes en de stekkers meteen in heel EU werken ?

Net weer 4500 km, combi van jakkeren en recreatie, achter de rug (motorfiets, geen koekblik), en dan zijn range en tanktijd toch wel relevant...

Heb tijdje terug o.a. een paar heeeel enthousiate Polen ontmoet die 1 vd 1e Tesla's in PL hadden (moet even de foto zoeken).
                                                            Die kwamen bij Memmingen zeer stil en zeer Trots en in stealth-mode naar de (verlaten) Tesla-branded laadpalen toezoeven.
                                                            Schrikken als je daar even rustig je regenpak staat uit te trekken. Maar we moesten er wel om lachen.
                                                            En even praatje gemaakt natuurlijk...

Nu vind ik 20min laadtijd nog net acceptable, als je dan ook maar zeker weet dat het 20min zijn, en niet eerst 2x20min moet wachten tot een paal vrijkomt..
                                                            Lijkt me trouwens een goudmijn voor Starbucks, MacCaffe, en Subway: die verplichtte wachters...

Verder zijn bij Autobahnjagen de ranges (nl: actieradiussen?) van elektrieke tweewielers me nog veel te krap. Dus voor echte ritten.. nog even niet.
                                                            Benieuwd hoe dat met Eletrieke autos gaat.
                                                            It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Oja, nog zo'n oud+wild idee van mij (moest ik maar eens deponeren...): Simulatie-software.

Geluid is het makkelijkste:
                                                              Je kan die elektrieke statussymbolen natuurlijk van luidsprekers voorzien die een V8+Akrapovic nabootsen, of een jankende V12...
                                                              en naar wens ook programmeerbaar als 2CV-geluid...
                                                              Wie komt hier als eerste mee ??

Stapje verder: simuleer rijgedrag.
                                                              je kan een Elektro-wagen natuurlijk ook van nostalgische pedalen (rem, koppeling, beide flink drukken) en een versnellingspook (stroef, en koud nog stroever) voorzien.
                                                              Softwarematig kan de berijder zich dan, op verzoek, in een vintage R16 ofzo wanen (met zo'n heerlijk vage dashboard-versnelling... )
                                                              Kan je zelfs zo programmeren dat hij bij koude motor "slecht loopt"... noem het maar "hand-choke-nostalgie"

Zelfs een un-synced versnellingsbak kan je laten horen+voelen met de juiste software...
                                                              It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

De elektrische hyper car kan redelijk veel nabootsen. Geen gestotter denk ik.

Even weer wat anders. Bij mijn moeder voor de deur staan achter elkaar 2 invalide plekken (met kenteken) en op de stoep daartussen een paal. Als je snoertje lang genoeg is mag je volgens mij er er wel voor of achter staan en van de invalidenplekken stroom kopen. Of is dat gekoppeld aan de invalidenplek? Dit is dus in Amsterdam.
                                                                Last edited by Kleintje; 24-10-16, 22:54.

Comment

Working...
                                                                X