Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oud nieuws kan het zijn, maar dat wil niet zeggen dat de beleidsmakers het inmiddels wel begrepen hebben...

Comment

• In zoverre is het nieuws dat ook de in 2014 en 2015 aangeschafte leasewagens linea recta naar het buitenland gaan. En dat dus subsidiëring op aanschaf of bezit van "milieu"-vriendelijke auto's nog steeds niet werkt. Subsidie op gebruik van milieuvriendelijke auto's of boete op bezit dan wel aanschaf van milieuonvriendelijke auto's zijn de enige maatregelen die wel zouden kunnen werken.
      When men were men

Comment

• Wat ook scheve ogen geeft is je EV of hybride NIET op de laadplek zetten omdat je vol bent. Gebeurt hier weleens dat de twee laadplekken leeg zijn en anderen hun auto een paar straten verderop moeten zetten terwijl ze uitkijken op twee lege plekken.

Dan hebben die EV gekkies twee parkeerplekken plus twee normale parkeerplekken in de straat in beslag genomen.

Comment

• Leven en laten leven, lastig soms he?

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
          1984 Saab 900 Turbo T8
          1981 Mercedes RMB 207D
          1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

• Dat heeft imho vooral te maken met teveel vervoermiddelen in een te kleine ruimte. Dan heb je al snel last van al hetgeen anderen doen om de regels juist wel of juist niet op te volgen. Als er plaats genoeg is voor iedereen heb je niet zo snel 'last' van elkaar.

Mijn conclusie is voorlopig: Mijn huis is klaar voor een EV. Ik heb een eigen oprit, en mijn meterkast die zwaar genoeg is uitgevoerd zit vlak bij die oprit. Ik kan dus met weinig moeite de meeste laadstations zelf plaatsen en aansluiten zodat ik niet zo afhankelijk ben van laden op openbare laadstations. De beperking ligt vooral in de beperkte laadvermogens van de laadpaal die ik zelf kan plaatsen. Die laden over het algemeen met een gering vermogen. De laadstations met een groter vermogen kosten dan zelf weer een flink vermogen.

Laad (jaja, woordspeling ;-) ) ik het zo zeggen: Ik vermoed dat het op dit moment financieel maar ook milieutechnisch aantrekkelijker is om mijn geld te stoppen in energiebesparende en -opwekkende maatregelen, dan om mijn geld te stoppen in een EV en privé laadstation. Bovendien moet ik volgens mij bij die tweede optie meer geld investeren dan bij de eerste optie. Voor bv 10000 euro kan ik bij optie 1 al aardig wat doen dmv zonnepanelen, extra isolatie en eventueel een zonneboiler. Bij optie 2 moet ik minimaal 15000 investeren in het voertuig (verkoop Grande Punto en aanschaf 2e hands i3) en moet dan nog een laadpaal kopen en plaatsen.

Comment

• Ik krijg steeds meet het idee dat Tesla echt met kop en schouders boven de concurrentie uit steekt. Niet dat je dan wel ineens vrije laadpalen hebt, maar ze hebben het qua actieradius en batterij wel veel beter voor elkaar dan de concurrentie. De nieuwe Audi E-Tron schijnt ook al weer achter te liggen op Tesla, en dat ding moet nog uit komen.
              ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Jammergenoeg niet met bouwkwaliteit. Tesla is gewoon de beste EV en de rest maakt gewoon betere auto’s.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                  Jammergenoeg niet met bouwkwaliteit. Tesla is gewoon de beste EV en de rest maakt gewoon betere auto’s.
                  Bouwkwaliteit is niet te verwarren met duurzaamheid. Tesla bouwt degelijke auto's, jij bedoelt waarschijnlijk dat de afwerking minder hoogstaand is dan van bijvoorbeeld jouw Jag. Maar ik denk dat je bij nader inzien liever een Tesla besteld had... ;)
                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Het Kwh lijstje. Tesla bovenaan ja, maar ook qua prijs.
                    https://ev-database.nl/cheatsheet/ac...ektrische-auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                      Jammergenoeg niet met bouwkwaliteit. Tesla is gewoon de beste EV en de rest maakt gewoon betere auto’s.
                      Zoek eens op YouTube naar Rich Rebuilds, bouwkwaliteit valt niet echt tegen.

En Jaguar is gewoon kut bezig met de iPace.
                      Stronteigenwijze eilanders..
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

• + Verplaatst naar het andere draadje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                          Ik krijg steeds meet het idee dat Tesla echt met kop en schouders boven de concurrentie uit steekt. Niet dat je dan wel ineens vrije laadpalen hebt, maar ze hebben het qua actieradius en batterij wel veel beter voor elkaar dan de concurrentie. De nieuwe Audi E-Tron schijnt ook al weer achter te liggen op Tesla, en dat ding moet nog uit komen.
                          Ze willen hun achterhaalde concept uitmelken, anders hadden ze voorgaande jaren allang dat range en oplaadprobleem opgelost. Noem mij 1 reden waarom er geen electrische E / 5 of A6 is....

Het is gewoon onwil en niks anders. Maarja, aan de andere kant mogen we wel blij zijn dat er onwil is anders moesten we allemaal veel sneller aan de electroshit dan we zouden willen.

En Tesla's zijn echt absurd goed. Bedank de honderden taxichauffeurs (die in 3 jaar tijd 6 ton op de klok hebben gezet) + de tienduizenden early adapters daarvoor maar.

Oh ja maatje van me kwam eens langs met zo een Schiphol Tesla, ding had in 3-4 maanden tijd 48k op de klok (ze rijden met 3 man op 1 auto). Talk about kilometers beuken. En dat zonder 1x stil te vallen (ook niet door het verkeerd inschatten van de range). De 2013 modellen hadden wel hun issues maar alles is netjes opgelost.
                          Last edited by EG; 11-02-19, 21:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                            De fiets was zo gek nog niet... :)
                            Correctie svp. Electrische fiets :-)
                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Working...
                            X