Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht
    Gniffel, een verstokt M rijder in een Duracel auto proberen te krijgen... :)

Mogelijk dat ze je mailen i.v.m. het feit dat je een eigen windmolen op je snellaadpunt aansluit ??? ;)
    Als je wilt zeggen dat 66kV . laden de toekomst is dan wordt het misschien nog wat.
    Alleen die kabel he ;-) die is ca. 18cm doorsnede :)
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
      Japser, ik post dit niet om dik te doen, maar Tesla mailde mij dit vandaag. Geen idee waarom want ik heb geeneens een Tesla (gehad), laat staan dat ik er 1 om een lantaarnpaal heb gevouwen :)

Met enthousiasme kondigen wij verlaagde basisprijzen aan voor Model S en Model X.
      Model S
      Standard Range: € 86.000
      Long Range: € 90.000
      Ludicrous Performance: € 98.300
      Model X
      Long Range: € 94.800
      Ludicrous Performance: € 102.700
      Model S en Model X worden standaard geleverd met Dual Motor all-wheel drive, HEPA-luchtfiltersysteem van medische kwaliteit, premium audiosysteem en comfortfuncties zoals stoelverwarming.
      Door deze updates, zetten wij een belangrijke stap om het kopen van een Tesla voor iedereen mogelijk te maken en de transitie naar duurzaam transport te versnellen.
      Configureer uw Tesla, of bekijk ons aanbod van auto's die direct beschikbaar zijn voor levering.
      Ze dachten misschien dat je er nu wel één kan betalen. :-)

Comment

• Feitelijk krijg je er nu dus een model 3 gratis bij.

Comment

• https://www.telegraaf.nl/nieuws/3259...er-dan-benzine

(was wel bekend, maar wat nu als je hem thuis aan je laadpaal oplaadt en met je zonnepaneeltjes al dat laden compenseert + nog een beetje meer ?)

Comment

• Denk jij niet dat die professor de groen opgewekte stroom in zijn onderzoek heeft meegenomen?

Of wordt dat bedoeld met die laatste zin.
            Zou ook kunnen betekenen: alle stroom groen opgewekt

Comment

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3259...er-dan-benzine

(was wel bekend, maar wat nu als je hem thuis aan je laadpaal oplaadt en met je zonnepaneeltjes al dat laden compenseert + nog een beetje meer ?)
              Hier wat meer detail over dat onderzoek, en een reportage in het Frans.
              https://www.autogids.be/autonieuws/e...n-te-zijn.html

De geleerden zijn het echter niet eens:
              https://cleantechnica.com/2018/02/19...missions-myth/

Comment

• Ik schreef dit eerder vandaag als reactie op Cavalino:

Ik ben zeker niet voor het heen en weer slepen van energie in batterijen, los van het Co2 probleem zitten er aan batterijen natuurlijk voldoende ethische problemen waarom je nooit zo een auto zou moeten willen rijden. Het zelfde geldt overigens voor het bezit van je fancy maar goedkope kleding, je Macbook, je Iphone, het kinderhandjes effect gecombineerd met de lokale catastrofale vervuiling die de grondstoffen winning alsook de fabricage van dergelijke producten veroorzaken. Ignorance is a bless. Maar dat terzijde.

Er zijn wel redelijke realistische cradle to grave vergelijkingen van EV vs ICE, en dan zie je dat er momenteel (let op: momenteel) eigenlijk helemaal geen voordeel valt te behalen. Een model S doet momenteel gewoon 140-160gr Co2 uitstoot als je altijd aan de laadpaal gaat. En daar zit hem die crux. Als.

Ik weet niet wat een Belgische Professor precies heeft moeten doen om zijn papieren te halen, maar het lijkt erop dat hij vooral aan de Brugse Zot (aanrader!) en Frieten met ongezonde mayo heeft gezeten. Als we een Roy Stroomertje doen, en dat is zeker positief bedoeld, dan leg je 5kW aan panelen op je garage. Met de stroomopwekking die je daarmee garandeert, compenseer je in ieder geval de gebruiksfase van een EV. Een uitstekend en aantrekkelijk begin. Het zou van mij verplicht mogen worden, immers als je 120k aftikt voor een ModelS (of 200k voor diegene die in december geleverd hebben gekregen) dan kan die kleine huis-PV centrale er ook wel vanaf. En waarschijnlijk compenseer je dan nog veel meer.

En daarmee wordt wel weer een pijnlijk puntje in de discussie aangeduid. Als je niet voor bent ben je tegen. En omgedraaid. Een bijzonder bedenkelijk en zwak artikel van bedenkelijke journalistieke kwaliteit. Nee. Dit mag je eigenlijk geen journalistiek noemen. Dit is bijna te beschouwen als badinerende stemmingmakerij. De krant had namelijk aan zijn onderzoek plicht moeten voldoen en ipv hun nu voorgeschilderde fake news kunnen koppen:

EV voertuigen al na 1 a 2 jaar Co2 neutraal!

om vervolgens een klip en klare uitleg te kunnen geven dat bij een EV voertuig toch echt een kleine maar gerechtvaardigde investering in een kleine PV centrale op het dak van de woning/bedrijf hoort, of deelname in een lokale PV centrale. Maar dát doen ze natuurlijk niet.....

Zo. En nu allemaal je auto ombouwen en aan het waterstof opgewekt met renewable energie. Hoef je geen professor voor te zijn om te weten dat dat duurzamer is dan heel je wagenpark vervangen om dan tot de conclusie te komen dat er betere alternatieven zijn. Een paar Brugse Zotjes volstaan om tot deze heldere inzichten te komen. Santé !

Comment

• Ignorance is bliss, luidt de uitdrukking. Maar mooi dat TSM ook al een electro Jehova wordt. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                    Ignorance is bliss, luidt de uitdrukking. Maar mooi dat TSM ook al een electro Jehova wordt. :)
                    Ik kon me weerhouden. Maar ignorance is a blessing in disguise dan misschien ;)

Comment

• De Tesla Model 3 is over twee weken de Amstelveen Kadett, voorspel ik. Ik zie er steeds meer, met de dag. Kennelijk worden ze nu allemaal geleverd. En kennelijk wonen er veel groen links stemmers in Amstelveen. Of schrapers. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• En wat verlaging doet de model 3 ook goed. FB_IMG_1552386674203.jpg

Comment

• Haha inderdaad een nieuwe Kadett.

Ze worden zelfs al verlaagd. Straks nog spoilers erop, Kuipstoeltjes erin, misschien wat badgetuning.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                            Haha inderdaad een nieuwe Kadett.

Ze worden zelfs al verlaagd. Straks nog spoilers erop, Kuipstoeltjes erin, misschien wat badgetuning.
                            Enige wat zal ontbreken is een dubbele Remus-einddemper :-p
                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door woes Bekijk bericht
                              Met zoveel EV's in aantocht is het -onafhankelijk van 1 of 3 fase laders- sowieso dringen geblazen. Zonder eigen oprit wordt dat gewoon een strijd bij de openbare palen en parkeerplekken. Een echt 'plan' is er niet vanuit de overheid / gemeenten en ik zou zelf zo 1,2,3 ook niet weten hoe dat op te lossen is.
                              ik denk dat het in de praktijk wel mee zal vallen. De meeste EV's zullen thuis geladen worden, 'snachts met laagtarief of overdag op de parkeerplaats van de werkgever. Zo doe ik het ook met mijn E-scooter. De gemiddelde autorijder rijdt toch maar enkele tientallen km's per dag.
                              Alleen bij langere trips heb je een lader langs de weg nodig. En daar worden er steeds meer van bij gebouwd.

Over die tesla prijs verlagingen: prima. geen bezwaar. Dan zullen ze gebruikt ook sneller in waarde dalen. Pech voor allen die hun Tesla duur betaald hebben maar dat had je toch al niet alleen gedaan want bakken met subsidie. Je hebt de prijs betaald om early adopter te zijn.
                              Ik verwacht trouwens ook dat andere E-auto's goedkoper gaan worden. Het accu pakket is het duurste component in iedere EV, de prijs van de accu's daalt en de capaciteit van die cellen stijgt dus heeft men voor dezelfde kWh minder cellen nodig = goedkoper. De rest van de auto is behoorlijk wat simpeler dan een ICE of hybride. Een E-motor heeft maar weinig bewegende delen en er hangt geen complexe versnellingsbak aan vast. m.a.w. de hele EV moet uiteindelijk goedkoper kunnen worden dan een ICE-auto. Je kan het al zien in China waar ze de Aiways U5 maken: $30k. Voor een midsize SUV!
                              serveimage?url=http:%2F%2Fautotimesnews.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F12%2FAiways-U5-6.jpg&sp=89f6e341b82cb217609d8072a6c968b5.jpg
                              trouwens ook van Aiways (met hulp van Gumpert, je weet wel, van die Apollo): de RG Nathalie
                              check die specs! die zou ik niet van mijn oprit schoppen.
                              Last edited by janspeed; 12-03-19, 19:45.

Comment

• Aan mij is die elektrieke rommel niet besteed. Al kost het me een vermogen straks, die Cobra gaat niet weg.
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Een auto zonder wegenbelasting in de garage laten staan kost je hooguit die klassieker polis van 2 tientjes per maand. Rustig blijven ademhalen.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Ignorance is bliss, luidt de uitdrukking. Maar mooi dat TSM ook al een electro Jehova wordt. :)
                                    "Fantastische auto! Wat een interieur, en die acceleratie is echt out of this world."....... Japser B getooid in houthakkers soldeeroverhemd over een Ipace waar hij heimelijk door Kleintje gefotografeerd is. Zit, correctie, hangt gvd als aangeschoten wild aan het roer.

Tjah. Alles is relatief blijkt maar weer.
                                    Doe mij maar een schrijffoutje dan.
                                    ;-)

Comment

• Zo is het. Haha!
                                      ;-)
                                      LOL
                                      W.
                                      VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Het wordt nu wel een beetje lastig want ik heb de V40 altijd verafschuwd omdat ik 1) de achterkant niet mooi vind 2) Een Volvo van binnen vreselijk vind 3) de hele weg er mee volrijdt......
                                        Dan kan ik nu eigenlijk geen Model 3 gaan rijden.......

Maar het gaan er wel heel veel worden gok ik zo
                                        https://www.activlease.nl/informatie...m6SKg7MM2U5OWU
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Precies, een Kia e-Niro wordt nog exclusief zo ;). Ik ga nog uit nieuwsgierigheid proefrijden met een model3, over 2 weken. Alleen een Performance is beschikbaar, want "Elon wil u een beetje lekker maken" zo vertelde de verkoper mij aan de telefoon :-P.

Comment

• Oef, TSM is gepikeerd. Omdat ik je een beetje Engels bijbreng? Als jij vertelt over windmolens neem ik toch ook aan dat jij er meer van weet dan ik.
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oef, TSM is gepikeerd. Omdat ik je een beetje Engels bijbreng? Als jij vertelt over windmolens neem ik toch ook aan dat jij er meer van weet dan ik.
                                              TSM is meer van de windbuilen

Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oef, TSM is gepikeerd. Omdat ik je een beetje Engels bijbreng? Als jij vertelt over windmolens neem ik toch ook aan dat jij er meer van weet dan ik.
                                                Je mag ook rustig inhoudelijk reageren ipv makkelijk scoren op een engels stijlfoutje.
                                                Dat is het punt dat je overduidelijk op Trumpiaanse wijze mist.

Van windmolens heb ik overigens relatief (!) weinig verstand, die malen immers meel/mosterd, zagen hout of pompen water, ik kan me ook niet herinneren dat ik er echt over verteld heb eigenlijk ?
                                                Ik ken wel een molenares. Sterker nog, ze heet Tessa. Tes de Molenares. Ik spreek haar zaterdag weer. Wat wil je precies weten dan vraag ik het even voor je. Zo ben ik dan ook weer.

Løl die je er bent :)

Comment

• Yup, duidelijk gepikeerd.

Comment

• Ik had gvd vanavond geen zin in chips, en nu moet ik ze er alsnog bij pakken. En bedankt, jongens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door streamz Bekijk bericht
                                                      yup, duidelijk gepikeerd.
                                                      lol

Comment

• Inhoudelijk was ik het eigenlijk wel met je eens, dat dat telegraaf artikel but was, dus. Dan blijft alleen gratis Engelse les over. Maar graag gedaan hoor.
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Inhoudelijk was ik het eigenlijk wel met je eens, dat dat telegraaf artikel but was, dus. Dan blijft alleen gratis Engelse les over. Maar graag gedaan hoor.
                                                          Dat geloof ik dus niet. Jij bent het nooit met me eens :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                            Haha inderdaad een nieuwe Kadett.

Maar even een afleidingsmanoeuvre, ik ga de mijn ook (minimaal) verlagen met progressieve veren. Daarmee rijdt hij zelfs comfortabeler dan met de standaard veren. Heb dat trouwens ook wel gehad toen ik een Bilstein onderstel onder mijn smart roadster had geschroefd, lager maar meer comfort.

Comment

• Dikke wielen moet je echt even in Nijkerk kijken, teslawheels van Deep.

Comment

Dikke wielen moet je echt even in Nijkerk kijken, teslawheels van Deep.
                                                                Ja, en daar hebben ze ook wel meer spullen. Ik ken Deep ook al een tijdje en we hebben via FB al contact gehad. De mijne wordt geleverd op 19". Om eerlijk te zijn heb ik nog niet echt velgen gezien waarvan ik denk dat ze onder een donkerblauwe mooi zouden staan. Zwart of antraciet vind ik niet mooi en dan kom je op zilvergrijs of brons uit, maar dat laatste is ook weer te bijzonder voor veel mensen. Laat de mijne waarschijnlijk gewoon op de standaard 19" staan.

Comment

Working...
                                                                X