Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik hoorde dat er een blusdeken over de auto moet om zuurstof weg te halen (met of zonder bestuurder in de auto)
    ----------------------------------------------------
    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
    ----------------------------------------------------

Comment

• يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Gisteren proefgereden in de Model 3. Dat is goed bevallen.Het schijnt dat je aan het interieur gaat wennen, maar vooralsnog kan ik het nog niet mooi vinden.
        Het is natuurlijk wel superstrak, maar dat je qua kleur niets kunt customizen vind ik erg jammer. Stuurwiel is qua omvang prima, maar vind het geen mooi stuur.
        Voorkant is niet de sterkste kant van de auto maar voor de rest vind ik het best een aardig auto. Lekker slank model. Niet zo lomp als de S/X.

Ja en dan rijden, wat een rust............en hoe makkelijk het rijdt. Wegligging prima, heb de bocht van de A10 naar de A2 gepakt (met die hobbel er in) en dat voelt heel goed.
        Ook een stukje met de autopilot gereden......gave ervaring,.maar vind het te duur.
        Prachtig panoramadak, goeie audio, erg vaak software updates met allerlei nieuwe snufje (heel groot voordeel) en natuurlijk die bizarre acceleratie in de Performance waar ik mee reed.
        0-100 in 3.5, nog 1.2 seconden sneller dan de Long Range.

Ik ga ook nog rijden met de Mazda 3 en de Focus, maar als ik naar de kosten kijk komt de Tesla goedkoper uit.
        Wil nog even weten hoe ik thuis laden voor elkaar kan krijgen, maar als dat gaat lukken kan het zo maar eens zijn dat ik de Tesla ga kiezen.
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
          (met of zonder bestuurder in de auto)

lol

Comment

• Toevallig, ExTaxi, wij hebben dus op dezelfde dag proefgereden :). Ik heb vanuit Den Haag een ritje van 30 min gedaan met een Performance, met een (denk ik) werkstudent naast me. Die moest me dus gaan uitleggen waar de ruitewissers zaten. Is een menutje op t scherm . Idioot, maar goed. Dan het rijden. eerst vond ik 'm niet heel snel, bleek ie in "chill mode" te staan. Dan max 200 pk denk ik. Dus naar Sport mode. En dan breekt de hel los als je gas geeft. DIt is welzeker de snelst accelererende auto waarin ik ooit gereden heb. Dat zegt misschien niet veel :) Maar als je een serieuze duw in de rug wil, dan is de Model3 de juiste keus. Het sturen gaat ook strak en direcht. Vering vond ik iets minder , maar goed dit was de Performance en een M3 zal ook niet heel soepel veren.
            Autopilot, mja ik hoef het niet. Serieus nadeel vind ik dat Adaptive CC onderdeel is van de AP. Die zit er standaard niet op. Wel gaaf is dat de AP de hele omgeving in de gaten houdt, hij ziet bijv. dat er voor je 2 auto's zitten, en in de baan naast je een paar vrachtwagens. De conventionele ACC die ik op de Audi heb, detecteert alleen voertuigen recht voor je.

Voor mij is de Model3 niet praktisch genoeg, ik heb dank ook geen spijt van de bestelling van de e-Niro. Dat scherm was ik van te voren al sceptisch over, en nu nog meer. Maar de Model3 is op dit moment zeker de rijdersauto onder de EVs. Toch zou ik, als ik in 2020 iets zou willen kiezen, nog even wachten op de Polestar.

Comment

• Voor mij is de AP onderdeel van de originele prijs, na de prijsverlaging. De FSD (Full Self Driving) is dan wel weer extra daar bovenop en dan wordt het wel een hele investering. Dus in die zin is het ook maar net hoe je naar de extra prijs kijkt.

Ik hoorde trouwens over de ACC van VAG dat die bij nieuwere auto's ook voertuigen naast je detecteert - dat je dus bijvoorbeeld niet rechts kan inhalen. Dit werd me verteld door de DS verkoper, waar ik afgelopen weekend een DS7 van aangeboden had gekregen en heb gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

Voor mij is de Model3 niet praktisch genoeg, ik heb dank ook geen spijt van de bestelling van de e-Niro. Dat scherm was ik van te voren al sceptisch over, en nu nog meer. Maar de Model3 is op dit moment zeker de rijdersauto onder de EVs. Toch zou ik, als ik in 2020 iets zou willen kiezen, nog even wachten op de Polestar.
                Wat vond je er niet praktisch aan Taeke?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                  ....

Ik hoorde trouwens over de ACC van VAG dat die bij nieuwere auto's ook voertuigen naast je detecteert - dat je dus bijvoorbeeld niet rechts kan inhalen. Dit werd me verteld door de DS verkoper, waar ik afgelopen weekend een DS7 van aangeboden had gekregen en heb gereden.
                  Dat is al minimaal vanaf juni 2017 zo, zo werkt dat ook in mijn skoda namelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maik Bekijk bericht

Dat is al minimaal vanaf juni 2017 zo, zo werkt dat ook in mijn skoda namelijk.
                    Mijn GTE van 2015 heeft dat dus niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht

Wat vond je er niet praktisch aan Taeke?
                      Is meer omdat ik 2 koters heb. Ik vind dan een kofferbak dan wat minder handig ivm kinderwagens, fietsjes en andere rommel :). Een model Y zou dan beter zijn, maar ja die is er nog niet. Ik zie lees net dat de Model3 de bestverkopende auto in NL was in maart, geloof ik graag want ik zie er nu tijdens elke commute wel een paar.

@Stephane, dat zou best kunnen van die ACC, want mijn A3 haalt volgens mij niet zelf rechts in. Was me niet zo opgevallen want ik doe dat bij voorkeur toch al niet en zeker niet op de CC.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                        @Stephane, dat zou best kunnen van die ACC, want mijn A3 haalt volgens mij niet zelf rechts in. Was me niet zo opgevallen want ik doe dat bij voorkeur toch al niet en zeker niet op de CC.
                        Het is meer in de file of iets sneller dan file verkeer dat het voorkomt. En ja, af en toe ook bij mensen die links blijven rijden maar dan kruip ik er langs soms omdat ik over het algemeen niet echt te hard rijd.

Comment

• Zojuist in de Model 3 gereden. Een vriend van mij overwoog ‘m. Met de nadruk op overwoog, want hij heeft ‘m inmiddels bijna besteld. Zelf ook nog stukje kunnen sturen; gaat ding. Ruimte achterin viel mij ook niet tegen.

Laden op eigen terrein moet nog wel uitgedacht worden. Het snoer is 7,5 meter en dat is niet genoeg. Plan is om halverwege de tuin het laadpunt te maken. De meterkast zit helemaal aan de andere kant van het huis, dus dat wordt wel een lange verbinding tussen meterkast en laadpunt. Iemand hier nog tips voor?
                          “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

• zo DIK mogelijke kabel gebruiken. Hoe dikker de koperkern, hoe lager de weerstand/meter. Dus hoe lager het verlies in de kabel.
                            Er bestaan ook kabels met aluminium kernen maar voor de zelfde Ohm/meter moet de kern veel dikker zijn.
                            Geen idee wat het verschil in prijs/meter is maar ik vermoed dat koper kabel per meter duurder zal zijn.

Comment

• Standaard 3 fase wordt 2,5mm2 gebruikt, wil je veilig zijn pak je wat dikker, 4 is volgens mij de volgende. 11kw gaat er max doorheen.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                              1984 Saab 900 Turbo T8
                              1981 Mercedes RMB 207D
                              1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

• Een goede kabel van AWG 8 OCC Silver zal vast wel voldoen :p.

Comment

• Gisteren mijn elektrische ontmaagding gehad incl Autopilot. Waar Taeke het niet zou willen, mistte ik het systeem al weer op de terugweg in de BMW. In NL is het perfect voor de saaie snelweg km's. In de file heb ik niet gereden, maar het schijnt dat het systeem dan nog beter tot zijn recht komt. Ik heb de auto ook een snelwegafrit laten nemen, maar dat valt meer onder de noemer spielerei. Voor de rest zou ik zo een elektrisch hok a la Tesla voor de deur willen hebben. Nooit meer warm rijden, snel, stil ect. Ideaal.
                                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Ja, als daily commuter is er bijzonder weinig tegen een moderne EV in te brengen. Wat ik hierboven schreef over het niet-standaard zijn van de AP op de Model 3, dat is alweer achterhaald. Sinds vorige week is dat standaard, met de introductie van de "Standard range" Die blijft in NL net onder de 50K, een is zo een ijzersterke aanbieding geworden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Bekijk bericht
                                      Zojuist in de Model 3 gereden. Een vriend van mij overwoog ‘m. Met de nadruk op overwoog, want hij heeft ‘m inmiddels bijna besteld. Zelf ook nog stukje kunnen sturen; gaat ding. Ruimte achterin viel mij ook niet tegen.

Laden op eigen terrein moet nog wel uitgedacht worden. Het snoer is 7,5 meter en dat is niet genoeg. Plan is om halverwege de tuin het laadpunt te maken. De meterkast zit helemaal aan de andere kant van het huis, dus dat wordt wel een lange verbinding tussen meterkast en laadpunt. Iemand hier nog tips voor?
                                      Dat is bij mij ook zo. De paal komt dan achter in de tuin waardoor ik met die 7,5 meter prima uit kan komen.
                                      Er zit zeker 20 meter tussen mijn meterkast en de laadpaal, maar dat maakt niet uit is me verteld.

Comment

• Deze week een Model 3 Long Range besteld als vervanger van de Outlander. Wel even gaan proefzitten met het hele gezin maar ruimte viel inderdaad goed mee, ook achterin. Vakanties gaan wel om aanpassing vragen - ofwel de reis tot in detail plannen, ofwel dikke station op benzine/diesel huren, maar verder is het een nobrainer in mijn situatie (kort woon-werktraject, weinig kms per jaar). En prettig verrast door de levertijd, nu bestellen begin juni rijden. Kia Nero / Hyundai Kona als EV is een dik jaar wachten, in onzekerheid of de bijtellingskorting in stand blijft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Noah Bekijk bericht
                                          Deze week een Model 3 Long Range besteld als vervanger van de Outlander. Wel even gaan proefzitten met het hele gezin maar ruimte viel inderdaad goed mee, ook achterin. Vakanties gaan wel om aanpassing vragen - ofwel de reis tot in detail plannen, ofwel dikke station op benzine/diesel huren, maar verder is het een nobrainer in mijn situatie (kort woon-werktraject, weinig kms per jaar). En prettig verrast door de levertijd, nu bestellen begin juni rijden. Kia Nero / Hyundai Kona als EV is een dik jaar wachten, in onzekerheid of de bijtellingskorting in stand blijft
                                          AWD of RWD? En welke kleur? En velgen? Mocht je het leuk vinden....er is een FB groep met Model 3 rijders.

Comment

• Van een Outlander naar een Model3 vergt qua ruimte wel enige aanpassingen ja :). Maar moet kunnen . Mijn e-Niro heb ik in januari besteld en ik krijg m begin november, maar als ik nu weer zou moeten bestellen zou die lange levertijd wel een factor zijn qua beslissing. Het ironische is dat de media het laatste jaar bol stonden van Tesla die geen Model3s zou kunnen leveren, maar inmiddels zijn het de grote fabrikanten die kennelijk moeite hebben om aan de vraag naar EV's te kunnen voldoen.

Comment

• Ik hoor Rutger niet meer over zijn i Pace. Ik ben echt super tevree. Denk dat ik er deze zomer toch maar mee naar Engeland ga. Ook leuk voor de lezertjes als ik zonder stroom op de kliffen van Dover sta.

Comment

• Dan kun je dat ding er wel gelijk vanaf duwen natuurlijk :-)
                                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                                  Dan kun je dat ding er wel gelijk vanaf duwen natuurlijk :-)
                                                  Jajaja....was voorzetje he :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht

AWD of RWD? En welke kleur? En velgen? Mocht je het leuk vinden....er is een FB groep met Model 3 rijders.
                                                    AWD, blauw. Gewoon de standaard velgen.

Comment

Working...
                                                    X