Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
    Voor hier in Nederland ben ik helemaal happy chappy. Niet zoals in de begin tijd. Geen laadpaalstress. Laden bij kantoor of hier om de hoek of even snel bij de Mac als ik mijn zoon wegbreng.
    Is het beter geworden door extra laadpalen in je buurt/ bij kantoor, of heb je je gedrag gewoon wat aangepast?

Comment

• Beide. En na een bijeenkomst van JLR wat bijgeleerd over de auto en rangestress en hoe dat werkt.

Comment

• Eindelijk eens wat elektriche wagens, klassiekers, gezien die mij kunnen bekoren. De Latere ALfa kende ik al wel, maar het model met de cGiulietta gril en achterlichten was nieuw voor mij.
        De eigenaar heeft onlangs de zaak overgenomen en gaat nog een aantal modellen opknappen zodat er een Mercedes 190 SL bijkomt, hij had ook een BMW (2000 model met rechthoekige koplampen een paar cadillac's en naast de alfa's ook 2 Jaguars, en twee Chevrolets. Het zijn Italiaanse wagens , geweldig. Ze reizen normaliter in Antwerpen , maar doen ook een aantal kermissen hier in Limburg.

IMG_1169.JPG
        Attached Files

Comment

• tweede lot, de schoonzoon heeft het bedrijf het afgelopen jaar overgenomen. Hopelijk blijft hij heel lang met deze klassiekers rondrijden.

IMG_1192.JPG
          Attached Files

Comment

• Ben ik blij dat ik even naar de bank gewandeld in het dorp.

IMG_1184.JPG
            Attached Files

Comment

• Haha, leuk. :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Jasper,

Als jij morgen (daarna reizen ze weer verder) hier in de buurt bent, of anders volgend jaar, dan kun jij je uitleven in een Elektrische Jag (minder herkenbaar dan de Alfa's), dan neem ik wel een Alfa.

IMG_1175.JPG

Comment

• Zonder gekkigheid. Rij nu een klein weekje in een E Smart maar dat is een geinig autootje. Moest vrijdag naar Hoorn...dat vond ik wat minder geinig maar zo in de stad is het wel lachen. Soort rijdend bureaustoeltje.

Comment

• 58, gaat een ander keertje worden vrees ik. :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik kwam dit tegen. Beetje duur maar wel erg geinig:https://mynobe.com/product/nobe-100-gt/

Comment

• Die botsauto's zijn gaaf man!
                        Ook wel wat geld waard volgens mij.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Mijn model 3 heeft het gister begeven. Storing in het 12V systeem. Niet meer in D of R te krijgen dus af moeten laten slepen. Ik rij nu een paar dagen in Model S P90D, en dat is best een rap ding...

Comment

• Nu had Tesla al niet zo'n beste reputatie op gebied van storingen en kwaliteitsissues, maar is dat nog steeds zo? Of is jouw storing een uitzondering?
                            Forza!

Comment

• Ik heb geen idee of het een uitzondering is. De medewerker van het bergingsbedrijf vertelde dat Tesla met met vaste bedrijven werkt. Die krijgen dan een cursus hoe ze met die auto's om moeten gaan. Hij had zelf in december vorig jaar de training gehad voor de Model 3, maar die van mij was de eerste die hij moest oppikken.

Vind de Model S ook wel een fijne auto, duidelijk op comfort gericht, maar mij echt een maatje te groot. Model 3 is veel sportiever, compacter, handelbaarder en leuker om mee te rijden. Behalve de acceleratie dan, dat is echt een andere wereld. Nooit zoiets meegemaakt. Model 3 Performance is snel, maar dit voelt nog een klap sneller aan. Vanmiddag in de pauze even een paar collega's het laten ervaren. Sommige schrokken er gewoon van de eerste keer. Er staan een hoop filmpjes op youtube met reacties, daar is helemaal niks fake aan, dat is me wel duidelijk inmiddels :).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy588 Bekijk bericht
                                Model 3 Performance is snel, maar dit voelt nog een klap sneller aan. Vanmiddag in de pauze even een paar collega's het laten ervaren. Sommige schrokken er gewoon van de eerste keer. Er staan een hoop filmpjes op youtube met reacties, daar is helemaal niks fake aan, dat is me wel duidelijk inmiddels :).
                                M3 Performance is net zo snel als een S90D toch? Of heb je met de Perfomance in de chill mode gereden? :-)
                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Net terug van een weekje Noorwegen met de Kona en dat beviel prima.

Vooraf even via ABRP de route gepland en daarna gaan.

Qua laad kosten was het goed te doen. De helft van de hotels had gratis laden en met de Eins E-Mobil app was het helemaal feest: een laadbeurt kost daarmee maar totaal 5,- euro bij o.a. Ionity en Allego fast chargers waardoor de totale laadkosten voor heen en terug rijden rond de 75,- euro zijn gekomen (totaal z'n 3500km gereden).

Leukste moment was bij de Trollstigen pass met 10% klimmen/dalen, de Kona klom dit met gemak omhoog en het direct beschikbare koppel was een verademing vergeleken met een ICE auto, beetje power erbij en de Kona schoot omhoog. Ook bij het afdalen hielp de Kona prima mee door het regeneratief remmen op de hoogste stand te zetten.

Ah ja, Noorwegen is overigens een prima vakantieland (was er nog niet eerder geweest). :)
                                  Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

• Leuk verhaal, denheer! Noorwegen ook nog niet geweest. Noorderlicht staat nog op de planning. Misschien dit jaar met mijn Model 3 maar eens doen aangezien het die kant op goed te doen is.

@Tommy588: ik heb er her en der wel meer over gelezen. Zijn ook mensen die een koelbox aan de accu hangen en dan denken dat dat goed gaat. Het 12v systeem staat los van de andere accu's en aangezien 12v accu nogal klein is trek je die zo leeg. Dan doet de M3 niet zo veel meer.

Comment

• Ik merk dat ik achter loop. Bij een m3 moet ik nog steeds als eerste denken aan een Duitse auto.

8.2 met supercharger?

Comment

• Ha ExTaxi; deze heeft zo'n plus mode. Als de accu dan helemaal voorverwarmd is de klap nog net even wat erger. Maar niet echt een bruikbare optie, want dat duurt een kwartier. In de dagelijkse praktijk maakt het geen verschil, het gaat gewoon lomp hard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                                          Ik merk dat ik achter loop. Bij een m3 moet ik nog steeds als eerste denken aan een Duitse auto.
                                          Dan heb jij toch de juiste opvoeding? ;-) Het lijkt mij dat het 'Model 3' is, en een M3 is van BMW. Een Model 3 is dus geen M3, ga je mond spoelen. :-)
                                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door denheer Bekijk bericht
                                            Net terug van een weekje Noorwegen met de Kona en dat beviel prima.

Vooraf even via ABRP de route gepland en daarna gaan.

Qua laad kosten was het goed te doen. De helft van de hotels had gratis laden en met de Eins E-Mobil app was het helemaal feest: een laadbeurt kost daarmee maar totaal 5,- euro bij o.a. Ionity en Allego fast chargers waardoor de totale laadkosten voor heen en terug rijden rond de 75,- euro zijn gekomen (totaal z'n 3500km gereden).

Leukste moment was bij de Trollstigen pass met 10% klimmen/dalen, de Kona klom dit met gemak omhoog en het direct beschikbare koppel was een verademing vergeleken met een ICE auto, beetje power erbij en de Kona schoot omhoog. Ook bij het afdalen hielp de Kona prima mee door het regeneratief remmen op de hoogste stand te zetten.

Ah ja, Noorwegen is overigens een prima vakantieland (was er nog niet eerder geweest). :)
                                            Ik denk dat dat ook het leukste is wat je over een Kona kan vertellen, voor de rest is het toch een zaaddodend hok? Ik ben overigens niet tegen elektrische auto's hoor, integendeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                                              Bij een m3 moet ik nog steeds als eerste denken aan een Duitse auto.
                                              Je bent niet de enige, ik ook.

Overigens is zo'n Model S Performance echt bloedsnel. Toen ze nog geen AWD hadden heb ik wel eens een rondje in zo'n ding gemaakt, en dat was echt hilarisch. Je hoopt bij elk stoplicht dat het op rood staat/springt, zodat je je weer opnieuw af kunt laten vuren. En met AWD gaat dat alleen maar sneller natuurlijk. :)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht

Ik denk dat dat ook het leukste is wat je over een Kona kan vertellen, voor de rest is het toch een zaaddodend hok? Ik ben overigens niet tegen elektrische auto's hoor, integendeel.
                                                Wat doet jou zo denken dat het een zaaddodend hok is, enige randvoorwaarden daarvoor? Door de stoelventilatie zijn je ballen juist goed gekoeld, goed voor je zaadhuishouding. ;)

@Stéphane: Noorwegen is prima te doen met een EV, laadpunten zat en een EV is echt super in de bergen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door denheer Bekijk bericht

Wat doet jou zo denken dat het een zaaddodend hok is, enige randvoorwaarden daarvoor? Door de stoelventilatie zijn je ballen juist goed gekoeld, goed voor je zaadhuishouding. ;)
                                                  lol :)

Comment

• De keuze en variatie in elektrische auto’s is nog zo klein dat de criteria een stuk soepeler wordt gehanteerd in de persoonlijke afweging. Zou ik ook doen.
                                                    Het lijkt wel of elektrische rijders bewust/onbewust de bestemming op een “makkelijke” route wordt afgestemd? 75 euro is wel heel weinig.
                                                    8.2 met supercharger?

Comment

• Eerder de keuze en variatie in de bijtellingsregels voor leasers... Is wat anders, maar het effect is hetzelfde :-)

Comment

• Ik weet niet wat jullie allemaal in jullie hoofd halen maar vanaf de eerste keer dat ik een proefrit maakte in de Kona was ik verkocht, het is voor mij gewoon een prima auto.

En nu ik deze auto een maandje in bezit heb kan ik al verklappen dat ik niet meer terug wil naar een ICE, een EV rijdt gewoon veel soepeler en rustiger.

Comment

• Welke kleur is die Kona eigenlijk.....? ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                            Welke kleur is die Kona eigenlijk.....? ;-)
                                                            Uhhhh, een soort licht grijs dat afhankelijk van de lichtval een wat blauwige of juist lichtbruine gloed krijgt, past prima bij mijn kleding btw!

Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                                                            Het lijkt wel of elektrische rijders bewust/onbewust de bestemming op een “makkelijke” route wordt afgestemd?
                                                            Wa bedoellie daarmee?

Comment

• Zo, en over met de pret...

Zo stond de Kona er aan het begin van de avond nog bij:
                                                              NietInDeZon.jpg

En zo nadat iemand z'n 3.0 TDI achteruit een parkeervak uitreed, hopla tegen de linker-achterkant van de Kona aan:

LinksAchter.jpg

Je kan het niet goed zien op de foto maar het linker achterwiel heeft er netjes wat camber bij gekregen, zodoende moest de auto worden afgesleept.

Voor nu balen als een stekker (hahaha pun) en morgen met de elektrische fiets naar mijn opdracht toe. :(

Comment

• Balen. Het wordt gefixt natuurlijk, maar het is altijd een hoop geregel en gezeik. Je bent wel standvastig in je gebruik met elektrische voertuigen. :-)

Comment

• denheer Dat is in de afweging waarheen te gaan, makkelijk geladen kan worden onderweg. Niet negatief bedoeld.
                                                                  8.2 met supercharger?

Comment

Working...
                                                                  X