Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Knap dat jij kunt zien uit welke Nederlandse provincies ze komen!!111!!!11!! :D:D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht

Brun, grappig genoeg heeft Elon cs al geruime tijd mobiele Superchargers. Tuurlijk diesel gestookt.( en de meeste aan de andere kant van de grote plas..)
      Inmiddels her en der vervangen door een versie die beter bij het imago past ;)

https://www.teslarati.com/tesla-depl...rger-megapack/
      Kom ik weer met mijn mosterd-na-de-maaltijd-idee. :-)

Mooie oplossing trouwens. Wel geinig als er gewoon inderdaad een dieselgenerator aan hangt...

Krijgen we overigens in de zomer vergelijkbare beelden, maar dan van Tesla's met een vouwwagen erachter?
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht

De Explorer vind ik ook een stoere bak, ik heb wel wat met dit soort auto's en zeker al in de 370PK twin turbo huidige versie welke helaas door de idiote BPM (ca 65K Euro) daarop volledig onbetaalbaar is, maar nu met de PHEV versie ineens een stuk interessanter wordt en ook nog mooier (vind ik).
        Ford Nederland schijnt echter totaal niet geïnteresseerd in mogelijke klanten, want:
        - ruim maand geleden gereageerd op een 2020 Explorer PHEV advertorial op FB met vraag waar proef te rijden, krijg ik zonder enig verder bericht een link toegestuurd naar de pagina: waar in uw buurt is een Ford dealer...... alsof dat ding overal komt te staan.
        - 2 weken geleden rechtstreeks op de Ford NL site contact link een email gestuurd met de vraag wanneer de nieuwe Explorer komt, met verzoek een proefrit afspraak te maken.. GEEN reactie...

Zeer klantvriendelijk.. zo krijg je wel verkopen denk ik.. :-(
        Ach, na het daverende succes van de Ford Edge snap ik wel dat ze een beetje lui zijn geworden bij Ford NL. *Proest*.

Wat betreft die Tesla-files. Van mijn kennissenkring hoorde ik juist dat het allemaal erg mee viel, zowel van de Teslisten als van andere EV-rijders. Bij de Ionitys e.d. bijna geen wachttijden .
        Ik ga volgend jaar pas weer skieen, dan boek ik een overnachting halverwege met laadplek :). Met 2 kleine kinderen is dat sowieso veel ontstpannender, nog los van laadstress.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

Ach, na het daverende succes van de Ford Edge snap ik wel dat ze een beetje lui zijn geworden bij Ford NL. *Proest*.

Wat betreft die Tesla-files. Van mijn kennissenkring hoorde ik juist dat het allemaal erg mee viel, zowel van de Teslisten als van andere EV-rijders. Bij de Ionitys e.d. bijna geen wachttijden .
          Ik ga volgend jaar pas weer skieen, dan boek ik een overnachting halverwege met laadplek :). Met 2 kleine kinderen is dat sowieso veel ontstpannender, nog los van laadstress.
          Dan moet je je laadplek ook even reserveren. Ik heb in Italie gehoord wat er óók kan gebeuren. Juist. Bezette laadplekken. Met nog 2% range. Dan kun je dus wachten tot die anderen weg zijn de volgende morgen. En dan kun je gaan laden. En dan kom je bij de volgende supercharger echt achteraan in de rij.
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Wat dat betreft is een i3 met range extender wel fijn. Dan kun je doorrijden naar de volgende en als die vol is weer naar de volgende.
            Wel tanken natuurlijk tussentijds ;-)
            8.2 met supercharger?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Dan moet je je laadplek ook even reserveren. Ik heb in Italie gehoord wat er óók kan gebeuren. Juist. Bezette laadplekken. Met nog 2% range. Dan kun je dus wachten tot die anderen weg zijn de volgende morgen. En dan kun je gaan laden. En dan kom je bij de volgende supercharger echt achteraan in de rij.
              Dat je als EV niet snapt dat je bij een volle accu een ander de gelegengeid moet geven om te laden snap ik echt niet.

Comment

• Zoveel mensen ontbeert het aan een beetje fatsoen. EV rijders wijken daar niet van af natuurlijk: veel mensen zijn gewoon lompe horken.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door paulvh Bekijk bericht
                  Hier bij gebrek aan laadpaal-oplossing in het appartementencomplex toch nog maar een autootje met ICE gekocht :-) Volgende word echt een EV. Ik ben al lang 'om', maar infrastructuur is ook belangrijk.
                  ik heb hetzelfde filmpje bij een tankstation......kan 'm alleen niet plaatsen hier. Volledig afgeladen vol, dikke file met wachtenden. En nog recenter dan dat Tesla filmpje
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Maar toch sta je dan niet half zo lang te wachten als met een EV natuurlijk.

Er zijn natuurlijk vele kinderziektes qua auto en infrastructuur wat EV's betreft.
                    Voor dagelijks van A nr B is zo'n ding natuurlijk prima of zelfs ideaal, maar voor langere ritten moet je gewoon een ouderwetse auto hebben. 5 minuten tanken en je bent weer klaar voor 600/700km.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                      Maar toch sta je dan niet half zo lang te wachten als met een EV natuurlijk.

Er zijn natuurlijk vele kinderziektes qua auto en infrastructuur wat EV's betreft.
                      Voor dagelijks van A nr B is zo'n ding natuurlijk prima of zelfs ideaal, maar voor langere ritten moet je gewoon een ouderwetse auto hebben. 5 minuten tanken en je bent weer klaar voor 600/700km.
                      Dat dus. Toch houd ik de I4 scherp in de gaten. Ze beloven 600km wltp met een 80kWh, en BMW kennende komt er ook nog wel een 100kWh accu.
                      Een vakantie auto (Overlander) voor erbij staat ook hoog op verlanglijstje dus dan is 400km wltp ook in orde eigenlijk :)

Comment

• Ok.
                        Kreeg dit net in de whatsapp. EV gerelateerd in 2e helft van filmpje.
                        Wow. Just Wow. 1000km range combi ICE en EV, en dan de power performance. 3500Nm / 1700hp..... kerbweight 1880kg
                        https://www.motor1.com/news/402027/k...UUJZC6P9pYJPws
                        Last edited by TSM; 03-03-20, 21:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Dat dus. Toch houd ik de I4 scherp in de gaten. Ze beloven 600km wltp met een 80kWh, en BMW kennende komt er ook nog wel een 100kWh accu.
                          Een vakantie auto (Overlander) voor erbij staat ook hoog op verlanglijstje dus dan is 400km wltp ook in orde eigenlijk :)
                          Een i3s met een gewicht van 1250kg doet met weinig snelwegkilometers zo’n 16,3kWu op 100km (oftewel iets beter dan 6km op 1kWu) gemiddeld. Als de i4 werkelijk 600km op 80kWu gaat doen, dan hebben we een Beiers mirakel te pakken. Die 400 “echte kilometers “ zal een stuk dichter bij de realiteit liggen.

Comment

• Die i4 zou 1 op 7,5 kWh doen? Vergeet het maar.

Deze 500e is ook wel leuk, zou een aardige turn-around zijn vwb. Italiaanse EVs.
                            https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...uwe-fiat-500e/

Nu nog een knappe prijs..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                              Die i4 zou 1 op 7,5 kWh doen? Vergeet het maar.

Deze 500e is ook wel leuk, zou een aardige turn-around zijn vwb. Italiaanse EVs.
                              https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...uwe-fiat-500e/

Nu nog een knappe prijs..
                              Ik heb gisteren op een rit van 80 kilometer voornamelijk over de snelweg (130-120 en 100) 173 kW per kilometer gereden. Dat was voor mij het laagste verbruik sinds ik de Model 3 heb. Bij Spritmonitor zie ik wel wat verbruiken van 155 kW/km langskomen. Het kan haalbaar zijn 133 kW/km maar het lijkt mij dat je dan een hele rustige voet moet hebben om dat te halen.

Comment

• Wacht maar tot het zomer wordt.... Dat gaat je verbruik leuk vinden!

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                1984 Saab 900 Turbo T8
                                1981 Mercedes RMB 207D
                                1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht

Ik heb gisteren op een rit van 80 kilometer voornamelijk over de snelweg (130-120 en 100) 173 kW per kilometer gereden. Dat was voor mij het laagste verbruik sinds ik de Model 3 heb. Bij Spritmonitor zie ik wel wat verbruiken van 155 kW/km langskomen. Het kan haalbaar zijn 133 kW/km maar het lijkt mij dat je dan een hele rustige voet moet hebben om dat te halen.
                                  Dat zal wel meevallen. Denk dat je wel een factor 1000 lager kan.

Comment

• haha, je hebt gelijk. W/km natuurlijk. :-)

Comment

• Van de zomer wordt het veel beter. Met gemak onder de 150. Een dual motor gebruikt wel iets meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                                        haha, je hebt gelijk. W/km natuurlijk. :-)
                                        Ik denk dat je Wh/km bedoelt, niet?

Comment

• https://youtu.be/r9S9IuQ-v4w?t=123

Voor de wintersport volgend jaar.

Comment

• Als bezoeker van de Tesla 3 groep op Facebook zie ik inderdaad ontzettend veel lovende berichten van nieuwe EV-rijders. Mensen met allemaal een totaal andere achtergrond zijn lyrisch over het rijden.

https://www.autoblog.nl/nieuws/elekt...un-auto-146960
                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Ik zag vanmiddag opvallend veel Tesla geparkeerd op de boerenerven, variërend van Model S, X en 3.
                                              En niet de lichtste uitvoering.
                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

• Dit vraagt ook wel weer een paar weken elektrisch rijden om de afgelegde kilometers te compenseren.
                                                Attached Files
                                                Last edited by RutgerK; 15-04-20, 09:04.

Comment

• De logica van de pakket vervoerder.. ;)
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

• DHL zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy588 Bekijk bericht
                                                      Van de zomer wordt het veel beter. Met gemak onder de 150. Een dual motor gebruikt wel iets meer.
                                                      Ik heb een tijdje geleden op een rustige dag 500km gereden binnen Nederland met mijn dual motor, net nadat de 100 km/u ingesteld was. Ik kwam rond de 150 gemiddeld uit en toen was het een graad of 10-12 nog maar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                                                        DHL zeker?
                                                        Klopt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht

Ik heb een tijdje geleden op een rustige dag 500km gereden binnen Nederland met mijn dual motor, net nadat de 100 km/u ingesteld was. Ik kwam rond de 150 gemiddeld uit en toen was het een graad of 10-12 nog maar.

Dat lijkt mij eigenlijk onhaalbaar als je niet als een gevaar op de weg vrachtwagens blokkeert.
                                                          Misschien met wind mee en 90km/u op de teller?

Afgelopen weekend weer een langere rit gemaakt (400km) met precies zo'n Dual Motor. Ik dacht we gaan het gewoon proberen op die manier, misschien kan het wel.
                                                          Heel erg rustig en constant gereden, eigenlijk steeds 110-120km/u op de teller. Was met wind tegen, maar we haalden maar 65% van de mogelijke range.
                                                          Verbruik ligt de hele tijd rond de 220wh/km

Dus idd weer een half uur laden bij de Van der Valk (in Assen, nw SuperCharge-locatie!).
                                                          Die nu dicht is, dus ook geen koffie tijdens het lange wachten.
                                                          Het rijdt allemaal heel erg prima hoor, maar je blijft laden en het kost gewoon veel tijd. En zo'n Model 3 is natuurlijk wel een beetje lelijk ook. ;-)
                                                          En dat hard optrekken etc laat je wel uit je hoofd als je ook nog thuis wilt komen. :-)

Als je een beetje met het normale verkeer meerijdt, dan is 300km op een volle accu logischer dan die 500km. Zodra je echt gas gaat geven, haal je zelfs dat niet.
                                                          Maar misschien is iedereen hier oud aan het worden en rijden ze allemaal rechts tussen de bejaarden in Kia's en Toyota's hoor. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Denk dat het scheelt als je écht max 110 rijdt? Mogelijk win je er dan wat km's bij. Maar kudo's voor de zware rechtervoet, uiteindelijk is dat het ook grotendeels wat autorijden leuk maakt.
                                                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht

Dat lijkt mij eigenlijk onhaalbaar als je niet als een gevaar op de weg vrachtwagens blokkeert.
                                                              Misschien met wind mee en 90km/u op de teller?)
                                                              Nee, gewoon met 103 km/u op de active cruise control. Je haalt meer mensen in dan dat je in de weg rijdt.

Screenshot 2020-04-16 at 10.17.16.png

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                              Afgelopen weekend weer een langere rit gemaakt (400km) met precies zo'n Dual Motor. Ik dacht we gaan het gewoon proberen op die manier, misschien kan het wel.
                                                              Heel erg rustig en constant gereden, eigenlijk steeds 110-120km/u op de teller. Was met wind tegen, maar we haalden maar 65% van de mogelijke range.
                                                              Verbruik ligt de hele tijd rond de 220wh/km
                                                              Dat is dus n=1.

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                              Dus idd weer een half uur laden bij de Van der Valk (in Assen, nw SuperCharge-locatie!).
                                                              Die nu dicht is, dus ook geen koffie tijdens het lange wachten. Het rijdt allemaal heel erg prima hoor, maar je blijft laden en het kost gewoon veel tijd. En zo'n Model 3 is natuurlijk wel een beetje lelijk ook. ;-) En dat hard optrekken etc laat je wel uit je hoofd als je ook nog thuis wilt komen. :-)

Als je een beetje met het normale verkeer meerijdt, dan is 300km op een volle accu logischer dan die 500km. Zodra je echt gas gaat geven, haal je zelfs dat niet.
                                                              Maar misschien is iedereen hier oud aan het worden en rijden ze allemaal rechts tussen de bejaarden in Kia's en Toyota's hoor. ;-)
                                                              Zie mijn eerste punt en jouw tweede punt zelf. Ik ben met je eens dat in in de winter 300km krap aan is, maar het kan dus wel zonder echt in de weg te rijden.

Attached Files

Comment

• Harry kan gewoon niet 'cruisen' :D:D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                                                  Nee, gewoon met 103 km/u op de active cruise control. Je haalt meer mensen in dan dat je in de weg rijdt.

Screenshot 2020-04-16 at 10.17.16.png

Dat is dus n=1.

Zie mijn eerste punt en jouw tweede punt zelf. Ik ben met je eens dat in in de winter 300km krap aan is, maar het kan dus wel zonder echt in de weg te rijden.

Vandaag een vergelijkbaar verbruik van 153 Wh/km over 90 kilometer met de cruise control op 103 km/u.
                                                                  Attached Files

Comment

Working...
                                                                  X