Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Heel raar en werk voor de juiste autoriteit. Volgens mij moeten prijzen van laden net als voor brandstof begrijpelijk zijn en vergelijkbaar.

Hoe kan je een prijs van een kWh bepalen bij het laden per minuut? Is het dan goedkoper als je sneller kan laden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
      Heel raar en werk voor de juiste autoriteit. Volgens mij moeten prijzen van laden net als voor brandstof begrijpelijk zijn en vergelijkbaar.

Hoe kan je een prijs van een kWh bepalen bij het laden per minuut? Is het dan goedkoper als je sneller kan laden?
      Ik denk dat het hele probleem is dat de transparantie van de laadprijzen te wensen over houden. In een winkel of for the sake of the argument bij een benzinepomp zie je altijd de prijs per object of liter. Bij het laden zie je dat niet direct. Eigenlijk heel raar.

Laden gebeurt bij mij nu hoofdzakelijk thuis en anders nog bij Tesla met de supercharger-kilometers die ik nog heb staan (9000+ km). Ik mijd de rest bij voorkeur, zeker omdat ik die ene keer bij de FastNed ook maar 50KWh laadsnelheid haalde trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Flower Bekijk bericht
        Welnu, het mysterie rond mijn hoge laadsessiekostenpost is opgehelderd. Het duurde even, maar het blijkt dat sommige laadpunten een tarief per minuut rekenen. Daar ben je lekker mee, dus. Om dat voor te zijn, moet je eerst de app downloaden van de desbetreffende aanbieder en daarin vindt je ergens het tarief van dat betreffende laadpunt.
        Kortom, lekker weer. Persoonlijk blijf ik dit wel een vervelend punt vinden van elektrisch rijden. Ik weet dat je thuis het voordeligst uit bent, maar met de motor ga je voor de lol een stukje toeren en als ie leeg is wil ik laden. Punt. Maar dat werkt nog niet helemaal vlekkeloos dus.
        Eigenlijk het straffen van de schrapers dus, want met een snellere laadcapaciteit ben je eerder klaar. :)

Op zich wel maf, benzine tanken wordt ook niet in tijd gemeten tenslotte.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Echt nog nooit van gehoord. Wel voor kosten per uur voor laadpaalplakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Eigenlijk het straffen van de schrapers dus, want met een snellere laadcapaciteit ben je eerder klaar. :)

Op zich wel maf, benzine tanken wordt ook niet in tijd gemeten tenslotte.
            Ionity werkt ook weer op een andere manier met abonnementen waarmee je lagere kWh prijzen krijgt.

Het zal weer Europees opgepakt moeten worden om eenheid en transparantie te krijgen. Leve de EU!

Comment

• Ik moet een laadpaal gaan kiezen voor de Tesla, er zijn 3 opties:

NewMotion Home Advanced
              Alfen Eve Single Proline (met load balancing)
              EV Box Elvi

Heeft iemand ervaring met een van deze? Voor- en nadelen?
              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Ik dacht dat voor jou de Pro State Hybrid Anal Plugin geschikt zou zijn. Toch maar even navragen bij je werkgever!

Comment

• En op woensdag de Effe Single Proleet (met of zonder load balancing).
                  Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                    Ik dacht dat voor jou de Pro State Hybrid Anal Plugin geschikt zou zijn. Toch maar even navragen bij je werkgever!
                    Waar heb je hem zelf gehaald, bij easy toys?
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht

Waar heb je hem zelf gehaald, bij easy toys?
                      Brahma schijnt meer van Complicated Toys te zijn. Easy is veul te makkelijk
                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ik moet een laadpaal gaan kiezen voor de Tesla, er zijn 3 opties:

NewMotion Home Advanced
                        EV Box Elvi

Geen ervaring met deze drie. Hoe ga je het (laten) aansluiten, met welke laadsnelheid en hoe ga je het verbruik opnde paal bijhouden?

Comment

• Geen grote verrassende aankondigingen tijdens batteryday van Tesla.
                          Uitfasering van cobalt maakt sommige discussie makkelijker. Een vergroting van de batterijcapaciteit met 16% is ook een mooie aankondiging en een Tesla van 25.000 dollar zet ook weer wat druk op de concurrentie.
                          Last edited by RutgerK; 23-09-20, 07:50.

Comment

NewMotion Home Advanced
                            EV Box Elvi

Ik heb een EV Hub lader. Die laadt op 11KWh met 3 fasen en dat bevalt mij prima. Er moest wel een tussenmeter geïnstalleerd worden. Ik heb begrepen dat er laadpalen zijn waar je met je laadpas moet activeren om te laden. Dan wordt de verrekening via de leasemij automatisch gedaan. Zij betalen dan de stroom aan jou terug, maar ik weet het fijne hier niet van.

Heb zelf trouwens net dakdragers door een Tesla Mobile Service meneer hier thuis laten installeren. Wilde eigenlijk een trekhaak, vanwege fiets, maar dat kon niet achteraf omdat de garantie op de auto dan vervalt. Beetje raar, maar het is niet anders.

Comment

Geen grote verrassende aankondigingen tijdens batteryday van Tesla.
                              Uitfasering van cobalt maakt sommige discussie makkelijker. Een vergroting van de batterijcapaciteit met 16% is ook een mooie aankondiging en een Tesla van 25.000 dollar zet ook weer wat druk op de concurrentie.
                              Nah, ik zie anders in de configurator nu de Model S plaid, 0-100 in 2.1 sec, 1/4mijl in 9.0 en 320kmh topspeed met -ga zitten- 840km range, dat vind ik allemaal nogal wat eigenlijk. Oh ja. Vanaf 139.000 euro.
                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Nah, ik zie anders in de configurator nu de Model S plaid, 0-100 in 2.1 sec, 1/4mijl in 9.0 en 320kmh topspeed met -ga zitten- 840km range, dat vind ik allemaal nogal wat eigenlijk. Oh ja. Vanaf 139.000 euro.
                                Oh ja klopt, die is ook aangekondigd voor eind 2021. Zou wat mee betreft mogen samenhangen met wat updates aan exterieur en interieur. Cijfers zijn waanzinnig natuurlijk. Drie elektromotoren geeft wel mogelijkheden in de aandrijving en schakelen tussen prestaties en zuinigheid.

Comment

• VW lijkt met de ID.3 zijn zaakjes toch aardig voor elkaar te hebben op een aantal praktische zaken.

https://youtu.be/koPcwHJ4aSk

En waar de journalisten nu wereldwijd druk de ID.3 aan de tand aan het voelen zijn is ook de ID.4 gepresenteerd en zowaar mogelijk nog beschikbaar in 2020 met 8% bijtelling.

https://youtu.be/8Mh7BcIN77I

Comment

Oh ja klopt, die is ook aangekondigd voor eind 2021. Zou wat mee betreft mogen samenhangen met wat updates aan exterieur en interieur. Cijfers zijn waanzinnig natuurlijk. Drie elektromotoren geeft wel mogelijkheden in de aandrijving en schakelen tussen prestaties en zuinigheid.
                                    Inderdaad, en de range zeggen ze 840+km zie ik net, ben benieuwd want dat moet haast wel een 130kWh accu zijn dan, icm spelen met de aansturing van die motoren
                                    1100pk. Pfoei :) 2500+kg vrees ik.
                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Inderdaad, en de range zeggen ze 840+km zie ik net, ben benieuwd want dat moet haast wel een 130kWh accu zijn dan, icm spelen met de aansturing van die motoren
                                      1100pk. Pfoei :) 2500+kg vrees ik.
                                      Als ze de nieuwe batterij tegelijk introduceren in de Plaid dan zou het zomaar kunnen. Ik zie met de huidige architectuur en een derde motor niet hoe ze 30kWh aan extra batterijen kwijt kunnen als dat dezelfde batterijen zijn. Het zal een combi zijn hopelijk van het nieuwe type batterij (4680) want dan krijg je ook als bonus snellere laadtijden.

Comment

NewMotion Home Advanced
                                        EV Box Elvi

Ik heb de NewMotion Home Advanced. Ideaal ding! Laad met 11 kW en ik heb dus 's nachts maar een paar uurtjes nodig om te laden.
                                        Krijg netjes via de leasemaatschappij het geld terug van mijn laadsessies, hoef ik niets voor te doen.
                                        Als ik wil laden pak ik mijn kabel van paal, plug 'm in de auto en 's nachts om 01:30 gaat ie laden.

Veel negatieve berichten gelezen over EV Box toen ik moest kiezen, dus die viel af.
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht

... Ik heb begrepen dat er laadpalen zijn waar je met je laadpas moet activeren om te laden. Dan wordt de verrekening via de leasemij automatisch gedaan. Zij betalen dan de stroom aan jou terug...
                                          Klopt. Werkt prima. Is dezelfde laadpas als voor openbare punten. Werkt dus ook hetzelfde.

2 Weken later krijg ik dan de creditfactuur, wordt daaarna binnen 2 dagen op mn rekening gestort.

Comment

• Ik zag hier gisteren ook al een ID3 rijden. Dus het lijkt er op dat ze al worden uitgeleverd.

Comment

• Als ik de video van de Tesla S Plaid op Laguna Seca bekijk doet de auto 100-200 km/u ruim onder de 6 seconden. Met een tijd van 0-100 rond de 2 seconden is dat wel heel serieus snel op de 0-200 sprint.

Comment

• Blijft troep. Met een 'enge' actieradius en lange oplaadtijden. Los van de hele discussie of het wel echt 'beter voor het milieu is' ... Gebrek aan geluid en beleving.

Toch klein stapje die richting uit gemaakt: Q1 word een V60 T8 (plug in hybride) geleverd. Om de kilometers mee te doen waar ik de QP niet mee wil belasten.
                                                Ik kan helaas niet makkelijk voor de deur laden (ik zie de claims al komen van een buurman / postbode die over de kabel valt): dichtstbijzijnde publieke paal staat op ca 250-300m lopen. Kosten en hoe op te laden...moet ik nog uitzoeken.

Bij gf in Duitsland is wel een paal tegenover het huis aanwezig, staat zelden tot nooi een auto bij en het is gratis laden. Ik heb er wel eens een nederlander zien staan, die stond er (een half uur wel, duhh) met een grote glimlach bij, gratis volgooiend.

Moet trouwens ook kijken of ik met de volvo stekker wel op al die publieke palen kan aansluiten...verzinnen ze gvd iets nieuws...en dan niet direct uniformiteit, qua stekkers! Lijkt apple vs android wel...zucht.

Na een half jaartje maar eens kosten/baten tegenover elkaar uitzetten en mogelijk alsnog gaan sparen voor een 3/535d ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                                                  Blijft troep. Met een 'enge' actieradius en lange oplaadtijden. Los van de hele discussie of het wel echt 'beter voor het milieu is' ... Gebrek aan geluid en beleving.

Toch klein stapje die richting uit gemaakt: Q1 word een V60 T8 (plug in hybride) geleverd. Om de kilometers mee te doen waar ik de QP niet mee wil belasten.
                                                  Ik kan helaas niet makkelijk voor de deur laden (ik zie de claims al komen van een buurman / postbode die over de kabel valt): dichtstbijzijnde publieke paal staat op ca 250-300m lopen. Kosten en hoe op te laden...moet ik nog uitzoeken.

Bij gf in Duitsland is wel een paal tegenover het huis aanwezig, staat zelden tot nooi een auto bij en het is gratis laden. Ik heb er wel eens een nederlander zien staan, die stond er (een half uur wel, duhh) met een grote glimlach bij, gratis volgooiend.

Moet trouwens ook kijken of ik met de volvo stekker wel op al die publieke palen kan aansluiten...verzinnen ze gvd iets nieuws...en dan niet direct uniformiteit, qua stekkers! Lijkt apple vs android wel...zucht.

Na een half jaartje maar eens kosten/baten tegenover elkaar uitzetten en mogelijk alsnog gaan sparen voor een 3/535d ofzo.
                                                  Komt vast goed met dat laden. Mennekes Type 2 is EU breed zover ik weet.

Comment

Komt vast goed met dat laden. Mennekes Type 2 is EU breed zover ik weet.
                                                    dat type 2 gaat toch over de stekkerverbinding met de auto? Aan de andere kant zal je iets in een paal/stopcontact moeten steken. Thuis zou dat 230v 2 polig worden. Maar bij een laadpaal zie ik toch verschillende aansluitingen. En ik kan me herinneren (nooit in verdiept verder) dat de paal met de stekkeraansluiting in Duitsland er iets anders uitziet dan aan eind van de straat. Ik hoop niet dat ik zo 3 verschillende kabels moet meenemen (en kopen)...voor thuis, paal in NL en paal in Duitsland.

edit: of makkelijker natuurlijk: 1 kabel, met 2 extra verloopjes

Comment

dat type 2 gaat toch over de stekkerverbinding met de auto? Aan de andere kant zal je iets in een paal/stopcontact moeten steken. Thuis zou dat 230v 2 polig worden. Maar bij een laadpaal zie ik toch verschillende aansluitingen. En ik kan me herinneren (nooit in verdiept verder) dat de paal met de stekkeraansluiting in Duitsland er iets anders uitziet dan aan eind van de straat. Ik hoop niet dat ik zo 3 verschillende kabels moet meenemen (en kopen)...voor thuis, paal in NL en paal in Duitsland.

edit: of makkelijker natuurlijk: 1 kabel, met 2 extra verloopjes
                                                      Nee, dat hoef je niet. De Mennekes / Type2 stekker past ook overal in Duitsland. Tenminste wel waar ik geweest ben. Alleen in Frankrijk en UK ben ik nog wel eens laadpalen tegengekomen waar die niet paste, maar dat is alweer een paar jaar terug. Overigens zie ik in NL nog alleen maar die Type 2 laadpalen . Deze dus :
                                                      https://evme.nl/products/32a-3fase?v...EaAohNEALw_wcB

Wel bijzonder trouwens dat je GF in Duitsland zo'n ding voor de deur heeft en jij niet :). In DLD zijn ze nog lang niet zo dik gezaaid als hier.

Comment

• En nog wel een gratis laadpunt ook. Iets vanuit de plaatselijke overheid uit, om groene stroom te promoten ofzo (met 2 kerncentrales om de hoek ;-) )

Het is best lastig parkeren hier...maar juist die 2 plekken zijn altijd leeg. een heel enkele keer zie ik een E-auto er staan. Die combinatie van makkelijk parkeren ism gratis laden heeft me over de streep getrokken.
                                                        Ook op veel andere drukke parkeerplekken zie je vaak een aantal vrijwel lege plekken, direct naast de uitgang...voor E-laden. Zeker in Duitsland (waar weinig laadpunten zijn...maar nog minder auto's die opgeladen moeten worden).
                                                        Vroeger moest je gehandicapt zijn om een vrij plekje te hebben vlak bij de winkel.

Nu is het dat, of een E auto (of combinatie) ;-)

Comment

• dat is toch eigenlijk ook een handicap? Als je zo'n stofzuiger rijdt en niet iets wat stinkt naar benzine en herrie maakt?
                                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                            dat is toch eigenlijk ook een handicap? Als je zo'n stofzuiger rijdt en niet iets wat stinkt naar benzine en herrie maakt?
                                                            ja. duidelijk. maar als je toch zo'n ding hebt kan je sowieso vlakbij winkel parkeren ...dus de gehandicaptenplaats niet nodig ja

Comment

Moet trouwens ook kijken of ik met de volvo stekker wel op al die publieke palen kan aansluiten...verzinnen ze gvd iets nieuws...en dan niet direct uniformiteit, qua stekkers! Lijkt apple vs android wel...zucht..
                                                              Ik heb een V60 T6, in Nederland heb ik nog niet meegemaakt dat ik niet kan laden.

2019 Volvo V60 T6

Comment

• Moet je dan voor palen van verschillende aanbieders ook verschillende pasjes op zak hebben. Of kan je gewoon betalen met credit card / bankpas?

Comment

Moet je dan voor palen van verschillende aanbieders ook verschillende pasjes op zak hebben. Of kan je gewoon betalen met credit card / bankpas?
                                                                  Dat moet niet, de meeste palen doen het wel met "een" laadpas. Maar je krijgt dan, net als ik, later de verrassing dat er zomaar per minuut berekend is, in plaats van de 35 cent per kW, waar ze zelf mee adverteren.
                                                                  Om dat te omzeilen, bij NewMotion (Shell) bijvoorbeeld, moet je een laadpas van de aanbieder zelf hebben. Maar, je kunt ook eerst alleen de app downloaden en daarmee controleren wat het tarief bij de desbetreffende paal is, zeggen ze daar, als je belt. Manco is dan dat je niet door de registratie van die app komt zonder pasnummer van die aanbieder...zucht. Als je daar dan weer melding van maakt daar, dan krijg je gewoon nooit antwoord.

Kortom, Russische Roulette dus!

Comment

Working...
                                                                  X