Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    Klassiekers worden als stoomlocomotieven. Je kunt er nog mee rijden, maar waar je de kolen (de benzine) haalt, mag je zelf oplossen. Waarschijnlijk tank je benzine tegen die tijd voor acht euro de liter bij slechts tien tankstations in Nederland ofzo.
    Daar ben ik teveel een optimist voor, juist omdat er duurzame oplossingen zijn en/of worden bedacht. Verder denken we vaak west-Europees. Als je ergens anders op de wereld woont, zijn batterijen nog veel minder de heilige oplossing dan waarvoor ze in het westen gehouden worden. Dus er komt wat anders. Dat het duurder wordt dan goedkope olie, soit.

Comment

• Ik zie een markt voor de hobbyist, simpel weg (race)benzine aan huis leveren. Met een 200 liter vat kan je alweer maanden verder!

Comment

• Al twee jaar eerder dan verwacht. Twee weken geleden luidde Friesland al de noodklok, nu Utrecht:

https://www.nu.nl/economie/6161948/e...-meer-aan.html

Amsterdam en Nijmegen zijn de volgende, kwestie van weken.

In Leeuwarden kan er nu geen laadpaal meer bij (of ze moeten er zelfs af), er is een bouwstop, de nieuwste woonwijk krijgt al geen voorzieningen meer (en werd bijna zonder stroom opgeleverd), ziekenhuis en verpleeghuis kunnen niet uitbreiden. Dat net opkrikken (lees: verdrievoudigen) gaat niet lukken of duurt veel te lang, nog los van alle juridische barrières, omdat allerlei oude wetten geen rekening houden met de huidige situatie. Regionale netbeheerders als Liander mogen bijvoorbeeld geen onbenutte stroom opslaan, omdat ze elektriciteitsleverancier worden zodra ze uit die accu's gaan leveren. En da mag nie!

Morgen woon ik in Leeuwarden een congres over het thema bij, een klant van mij zit er middenin.

Toch maar aan de waterstof en de e-fuels?
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Ik begin langzaam warm te lopen voor die depopulatie agenda. :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Grappig genoeg mogen wij de elektrische bussen ook niet meer op volle capaciteit laden, de snelladers zijn minder snel geworden :)
            Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
              Ik zie een markt voor de hobbyist, simpel weg (race)benzine aan huis leveren. Met een 200 liter vat kan je alweer maanden verder!
              kun je in IBC's bestellen, Statische electriciteit is wel een dingetje vooral als zo een IBC half leeg is en er een grote gasbel bovenop ligt.
              Wij hebben het geprobeerd met E85, werkte prima, maar was erg hygroscopisch dus moest een dehumidifyer tussen voor het in je auto kon.
              Nu kun je die gasbel purgen met stikstof natuurlijk, dat is wel allemaal gedoe hoor :)
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Vooral ADR en (goed) personeel is een gedoe ;)

Comment

Working...
                X