Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• En nieuwe batterijen kosten gelukkig minder dan dat..
    Last edited by Niels; 11-11-21, 18:36. Reden: Geldt voor batterijen sowiso, niet alleen tesla
    "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• Dat vind ik wel erg gaaf, zo'n crate e-motor... Als we niet oppassen, halen de Amerikanen ons links en rechts in qua elektrisch rijden (doet Tesla natuurlijk al, maar de rest dan ook, bedoel ik).
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Het scheelt natuurlijk dat ze daar niet echt een RDW hebben* die roet in het eten gooit met hele boekwerken over electrische veiligheid, EMC en voertuigtechnische eisen :)

Hier kun je wel een zelfbouw-EV op straat krijgen, maar het proces is volgens mij behoorlijk ingewikkeld. Volgens mij is het het makkelijkst als de leverancier van de motor & drive een EMC-certificaat voor de kombi kan aanbieden, anders een EMC test voor het hele voertuig - dat is duur!

*afhankelijk van de staat
        "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niels Bekijk bericht
          En nieuwe batterijen kosten gelukkig minder dan dat..
          Doe even een linkje svp, maatje van me is op zoek.
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Je kan toch op dit moment niet zomaar een Tesla battery pack kopen ter vervanging, toch?

Dat begreep ik althans van Teslabjorn in zijn video over het inperken van de 85kWh packs van de oude Model S
            ------------------------------------------------
            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• Nee, niet nieuw via de officiele kanalen. Batterijen in de wholesale gaan rond de 200usd/kWh en oem prijzen luggen op 120-130. Met busbars en Integratie in een pak komt er nog ietsje bij

Comment

Nee, niet nieuw via de officiele kanalen. Batterijen in de wholesale gaan rond de 200usd/kWh en oem prijzen luggen op 120-130. Met busbars en Integratie in een pak komt er nog ietsje bij
                Doe even een linkje svp, maatje van me is op zoek.

Comment

• Voor wat voor toepassing? Als het zelfbouw ev is, kijk eens naar CALB?

Comment

Voor wat voor toepassing? Als het zelfbouw ev is, kijk eens naar CALB?
                    Zelfbouw inderdaad, een Defender. Ik heb hem gepushed voor een OM606 maar hij wil perse EV en was dus al gestart met leeg trekken en een Tesla motor erin bouwen.
                    Totdat hij de prijzen van die gebruikte Tesla batterijen zag :) het gaat nu ietsje minder snel zegmaar ;-)
                    Ik geef het iig door, thanks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Zelfbouw inderdaad, een Defender. Ik heb hem gepushed voor een OM606 maar hij wil perse EV en was dus al gestart met leeg trekken en een Tesla motor erin bouwen.
                      Totdat hij de prijzen van die gebruikte Tesla batterijen zag :) het gaat nu ietsje minder snel zegmaar ;-)
                      Ik geef het iig door, thanks.
                      Dit niet leuker? https://www.youtube.com/watch?v=9lfqR2WACxw :-)
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                        Mooie omgeving :)

Comment

• derrick.png

Moest gniffelen. :-)
                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Geweldig. Die gesp ook.
                            Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• TeslaBjørn heeft de EV6 range test gedaan. Blijkt net zo inefficiënt als de Ioniq5.
                              ------------------------------------------------
                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• Afgelopen week een MX-30 en een Kia EV6 erbij in de straat. Iin totaal zitten we nu met 7 EV's en 2 hybrides op 2 laadpunten.
                                De plakkende hybrides beginnen wat vervelender te worden, maar we komen er nog steeds uit.

Comment

• Een hybride zonder stroom geeft meer uitstoot. Daarbij ga ik voor het gemak vanuit dat de "legeaccuEVeigenaar" dan maar bij w220 instapt. Hybride heeft dus voorrang.
                                  8.2 met supercharger?

Comment

• Klopt. Alleen die hybrides zijn met een uurtje of 2-2,5 laden wel vol. Toch staan ze net zo lang aan de laadpaal als een EV. Daar knijpt het een beetje.

Comment

• Als je wilt laden, moet je gewoon een eigen oprit hebben.
                                      Anders ben je idd overgeleverd aan deze verschrikkingen met buren en tokkies die palen bezet houden.
                                      Of dus onderweg laden en steevast te laat zijn of te vroeg opstaan.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Dat lijkt me ook, ja. Hier voor de deur zijn twee laadplekken en die zijn permanent bezet, want er zijn intussen minstens zes auto's die 's avonds een stekker nodig hebben. Ik zie die mensen bijna elke avond stuivertje wisselen. Volgens mij hebben ze een appgroepje om het af te stemmen.

Irritant is ook dat er 's avonds elders geen parkeerplek meer is. Dus moet je jouw auto alsnog 's avonds laat naar de parkeergarage verderop rijden en door de regen teruglopen.

En dan staat die laadpaal óók nog ergens in een internationale app ofzo, want regelmatig staan er Tesla's van toeristen, herkenbaar aan het kenteken natuurlijk. Dan zijn de rapen helemaal gaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                          Als je wilt laden, moet je gewoon een eigen oprit hebben.
                                          Anders ben je idd overgeleverd aan deze verschrikkingen met buren en tokkies die palen bezet houden.
                                          Of dus onderweg laden en steevast te laat zijn of te vroeg opstaan.
                                          Dit ben ik met je eens. Ik heb sinds ik een thuislader heb zelden meer onderweg geladen tenzij het echt ver weg was, zoals pas geleden naar de Ring. Met de superchargers is dat ook prima te doen.

Comment

• Eens met Harry en dat is mede 1 vd redenen geweest dat ik weer gewoon aan de verbrandingsmotor ben gegaan (en dat ik ik graag weer een Giulia wilde natuurlijk). Ik woon in het centrum van Den Bosch en wij hebben direct in de buurt precies 3 oplaadplekken en heel veel meer mensen die hun auto Willem opladen. Daar heb ik dus geen zin in.

De volgende auto (over 4 jaar) zal dan wel een 2e hands Giulia Q moeten orden of zo. ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                              Dat lijkt me ook, ja. Hier voor de deur zijn twee laadplekken en die zijn permanent bezet, want er zijn intussen minstens zes auto's die 's avonds een stekker nodig hebben. Ik zie die mensen bijna elke avond stuivertje wisselen. Volgens mij hebben ze een appgroepje om het af te stemmen.

Irritant is ook dat er 's avonds elders geen parkeerplek meer is. Dus moet je jouw auto alsnog 's avonds laat naar de parkeergarage verderop rijden en door de regen teruglopen.

En dan staat die laadpaal óók nog ergens in een internationale app ofzo, want regelmatig staan er Tesla's van toeristen, herkenbaar aan het kenteken natuurlijk. Dan zijn de rapen helemaal gaar.
                                              Goed afstemmen in de app groep kan er ook voor zorgen dat je van plek kan wisselen. In Amsterdam misschien wat lastiger.

Comment

• Het begint wel echt drukker te worden. Er zijn bij mij 6 laadpalen dichtbij, en echt vaker bezet dan een jaartje terug, zeker ook in weekenden. Auto's die er irritant lang blijven staan pik je er ook zo uit, inmiddels eentje aangesproken, die regelmatig 24uur of langer blijft staan. En dat is gewoon irritant als je niet thuis kan laden, dat zal ik niet ontkennen.

Comment

• Het is gewoon extreem onhandig. Tijdens een weekendje zeeland met de Kona dit gedoe dus meegemaakt.
                                                  Zoeken naar een parkeerplaats met paal en uiteindelijk wel slagen, maar je wilt hem dan de hele avond en nacht laten staan dan, want een uitgebreid diner met bijbehorende wijntjes staat op het programma.
                                                  Dus je mag daarna niet meer rijden.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Vroeger hadden we op Gummen de discussie 'na een paar biertjes rijd ik veel beter strakker en dwarser met mijn BMW'.

Nu is het 'na een paar biertjes kan ik prima nog even de opgeladen e-auto omparkeren'.

De tijden zijn wel veranderd. :-)

Comment

• Mooi baantje voor een handige student: stekkerpaupers met een slokje teveel op helpen met omparkeren.

"Starnakel? Bel de Tesla Takel!"
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Haha daar gaan ongetwijfeld nog wel wat mensen het rijbewijs mee kwijtraken. Even omparkeren na een bag in box van bedenkelijke kwaliteit (het blijven tesla-rijders) en dan de auto van de buren aantikken, politie erbij, bloedtest, rijbewijs weg :)

Comment

• Grappig: Zo’n Tesla is voor ons geen echte auto

https://www.destentor.nl/auto/zelfs-...ppen~a9814df3/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Flower Bekijk bericht
                                                            Grappig: Zo’n Tesla is voor ons geen echte auto

https://www.destentor.nl/auto/zelfs-...ppen~a9814df3/
                                                            LOL
                                                            En dronken mensen en kinderen spreken altijd de waarheid. :-)))))
                                                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Even snel een auto gehuurd vanwege familiebezoek en begrafenis enzo (heb de Audi niet bij de hand).Werd een dag vooraf gebeld door een aardige mevrouw van Sixt. "Meneer, ik zie uw reservering. We hebben ook een upgrade naar een hele mooie elektrische auto voor u. Moet u ver rijden?"

"Even denken... Heen en terug naar Oost-Groningen, al met al iets van 500 km op een dag."

"Oh nee dat kan alleen met een benzine. Ok dan zetten we die voor u klaar. Tot morgen."

Dus. :-)

Comment

• Heb je meer kans op de foto te komen :-)

Ik heb vanmiddag nog een extra zonnepaneeltje gehaald en wat montage materiaal.

Aangekomen bij het bedrijf hadden ze voor bezoekers drie parkeerplekken met een laadpaal. De v10 diagonaal over twee parkeerplaatsen geparkeerd en meteen gevraagd of dat een probleem is. Ten slotte wil je geen gezeur met een gefrustreerde Ev rijder ;-)
                                                                8.2 met supercharger?

Comment

• Tja, en dan zijn alle diesels in onze stalling vervangen door elektrische versies.
                                                                  Zou dan wel handig zijn dat de laadkappen normaal zouden functioneren :)

De helft van de snelladers staat in storing/laadt met 1/4 van de capaciteit..
                                                                  ​​​​​​​
                                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                                                  X