Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Schraapversie, de e40 met m pakket, lederen interieur en dashboard, memory stoelen, stoel- en stuurverwarming en nog wat klein spul. Kleur heet San Remo en nu ben ik opeens bijna helemaal groen geworden (Mini cabrio JCW in rebel green en Vespa Sprint racing sixties ook groen). Overige midlifecrisis zooi is wel stemmig zwart nog gelukkig.
    fka KawaZZtra

Comment

• Goeie kleur Rudi!
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Prachtige kleur zelfs. Ik heb een vergelijkbaar groen ook voor de Giulia overwogen en er nog wel eens spijt van dat niet gedaan te hebben.

Comment

• Wij hebben inmiddels EV no. 2 op het zakelijke pad.
          De Tesla model S LR voldoet aan alle verwachtingen, zowel positief als negatief.
          Hij ziet er echt dik uit, breed en laag zelfs. Mooi ! Stuk eleganter dan de Polestar (die er naast staat) en dan zie je ook hoe groot zo een model S is.

Negatief:
          De aflevering was kut, uur wachten, onpersoonlijk, lopende band werk.
          In Tilburg dus dubbel kut.
          De kwaliteit is droevenis top.
          Hij had schade voor aflevering, wat dan hersteld wordt door een idioot met een poetsmachine die dan vervolgens door de lak heen gaat. Amateur.
          Panel gaps zoals bekend, je krijgt van elke breedte een gap. 3mm 4mm 5mm en zelfs een cm heb ik gezien.
          Panel uitlijning.
          Voorraam scheef erin.
          Deur rubbers die scheef zitten.
          Trillingen piepjes en kraakjes in het interieur.
          Kenteken voor niet gecentreerd en niet horizontaal.

Positief:
          Het gadget gehalte is out of this world.
          Het grote scherm kantelt naar je toe (als je dit wilt) alsof je in een E30 cockpit zit.
          670pk is het nieuwe normaal. De LR editie heeft 670pk ja het staat er echt. Voelt als de M2 trouwens, boven de 100kmh kakt het vreselijk in. We gaan hem ernaast zetten binnenkort, rollend, anders geen enkele schijn van kans hoor :-)
          Range is voortreffelijk, 180Wh/km red je eenvoudig, waarschijnlijk op langere ritten minder (165 ofzo)

Even los van die kwaliteit (is allemaal redelijk eenvoudig op te lossen) is dit dus wel een gaaf ding en met die range komt Hamburg op hoge snelheid (onze maatstaf) binnen acceptabel laadbereik.
          472km in 3u27 volgens a better routeplanner. Waarbij je dus hele stukken 200kmh rijdt. Een rit naar Saint Nazaire zou me 10u15 kosten, iets wat het me overdag in de Range Rover ook zou kosten.
          Range Stress is wel iets waar ik aan zou moeten wennen, ik ben niet het type dat zijn tank naar "0" km resterend rijdt. Met de Tesla dus wel (bijna) elke keer terug naar 5%.

Ik ga hem meenemen op een round trip Saint Nazaire binnenkort en dan weten we meer :-) 1070km op rustige franse wegen, Parijs vermijdend.

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Gefeliciteerd met de nieuwe wielen.

Jammer dat ze in Fremont dus nog steeds niet knap een auto kunnen bouwen (al schijnt de Model Y uit Fremont gek genoeg weinig problemen te kennen).
            ------------------------------------------------
            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• Barbaar, twee rijdende batterijen, schandalig.
              Een onderschrift is zoooooooooooooooooo 2010

Comment

• Met deze temperaturen is bijna iedere ev in z'n nopjes, vooral nieuw uit de doos.
                Maar als het echt gaat vriezen loopt de actieradius toch rap terug, en da's toch echt met tientallen kilometers.

​​​​​​
                Veritatis simplex oratio est

Comment

• Mijn neef heeft vorige week zijn Tesla Model S Plaid opgehaald. Hij had al een Performance maar heeft nu de stap naar de Plaid gemaakt. Heb er nog niet in gereden, dus ik ben wel benieuwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                    Gefeliciteerd met de nieuwe wielen.

Jammer dat ze in Fremont dus nog steeds niet knap een auto kunnen bouwen (al schijnt de Model Y uit Fremont gek genoeg weinig problemen te kennen).
                    Dat zeiden wij dus ook, hoe moeilijk kan het nu zijn, ze bouwen hem ook pas ca. 10 jaar natuurlijk, het is echter ook de arrogantie van die organisatie dat iets zo moet. Yoke idem dito. Ik heb nog geen enkel argument gehoord voor de yoke, maar tientallen ertegen. Duidelijk dat die auto is ontworpen in een rotondeloos land. Richtingaanwijzers op een rotonde, je moet op een knopje drukken op die yoke. Waanzin, je moet opeens op je stuur gaan kijken. Zal best wel een automatisme worden maar die knop vinden met je handen dan weer niet. Stuur laten slippen door je handen (autorijden v3.0 denk ik) na de bocht kun je vergeten. Je handen zitten ook onder de as, alsof je een baby in slaap wiegt. Maar ze moesten wat. Ik begrijp dat de aftermarket industrie yoke stuurtjes als warme broodjes verkoopt. Mooi. Want ik ben op zich wel in de markt voor een Plaid over een jaar. Pleurt ik daar wel een rond stuur in :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                      Mijn neef heeft vorige week zijn Tesla Model S Plaid opgehaald. Hij had al een Performance maar heeft nu de stap naar de Plaid gemaakt. Heb er nog niet in gereden, dus ik ben wel benieuwd.
                      Metoo. Die 670pk piek is al leuk, 1020 is andere koek. 0-200kmh in 7.5sec is absurd. Wel eerst 20 minuten je batterij conditioneren.

Comment

• TSM : Proficiat met je Tesla...

LOL @ tilburg-dubbel-kut.

Maarre.. TSM en Tesla S - LR (long range),
                        Google zegt 405 miles (600+km).
                        Benieuwd naar de verslagen.

enne, TSM kennende staat er binnenkort zo'n "plaid" voor de deur (google zegt 1000+ pk)
                        Het kan toch niet zijn dat er straks en andere Tesla-S naast je staat die sneller....
                        It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Oh halt stop pauze time out.
                          Het is niet mijn Tesla hoor.
                          Hij is van de zaak en ik ben niet de regelmatige bestuurder oid.

Comment

• [QUOTE=Rudie Kawa;n1120326]Jajaja, weet ik veel hoe dat allemaal werkt ;-)
                            Gelukkig kreeg ik een foto doorgestuurd van mijn pooierramen leverancier, zie bijlage (denk ik). /QUOTE]

Kijk dat is nou een echt mooie EV! Gefeliciteerd!
                            Bij mij in het dorp staat precies zo'n groene en ik blijf maar zeggen dat die zo mooi is als ik erlangs loop.

Over de Model S:
                            Ik ben benieuwd naar de "long range" als TSM dat ding 1000km naar FR trapt.
                            Volgens mij moet je dan 2x laden. Zeker als je 200 gaat rijden.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Is vast al eens eerder...

nog even afgezien van wat nu "Tesla disaster" heet, dat waait wel over...
                              maar..
                              Wie gaat er in zo'n ding rijden ??

ok, ik moest in pakweg 1980 ook even wennen aan audi-80 en de ford-sierra, maar dit ?
                              (ben ik nou te oud? of niet hip genoeg..)

Screenshot 2023-01-06 at 11.43.14.png
                              It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Iedereen moet daar aan wennen motard. Ook diegenen die hem moeten bouwen blijkbaar ;)

Whats next voor tesla - een toekomst als autobouwer, met bijbehorende EV/EBIT ratio (en dus niet de EV van een techco)
                                "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• Ik denk dat het na 10 jaar auto bouwen best verwacht mag worden van Tesla, dat je 115k euro kostende Model S (long range) niet binnen een maand voor dagenlang bij de garage's ingepland moet worden voor spuitwerk, body panel gap adjustments, trillingen en kraakjes, en benodigde software updates die toch niet over air kunnen.

Er is echt iets heel serieus mis bij dat bedrijf man, ze hadden ooit een voorsprong durch Technik zegmaar, maar ze vergaten auto's te bouwen.
                                  Krijg serieus die visual bij die eerste Dacia's waarbij de deuren even afgesteld werden door de deur te buigen en snoeihard te beuken met de deur om het goed te krijgen.
                                  Die Dacia's hoefden dan overigens niet terug naar een garage om restpunten te laten fixen.

Dit begint allemaal al niet zo goed.
                                  Range -> 600+km, na 400km schreeuwt hij al om een laadpaal. En dat is in de comfort mode auto's achter je lichtsignalen gevend zo langzaam trek je op, al het remmen op regen.
                                  We doen iets verkeerd denk ik, alhoewel ABR mij ook niet meer dan 385km laat rijden zodra ik de buitentemp op 3grd zet.....

to be continued

Comment

• Staat de parkeerrem er nog op? :-)

Comment

• Wat geeft de verbruiksmeter aan? Hoeveel Wh per km?
                                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Was dat niet bij Trabant TSM? Jaaaa... Tesla is de nieuwe Trabant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                          Wat geeft de verbruiksmeter aan? Hoeveel Wh per km?
                                          Ik hoorde iets met 300 maar zal het nog even navragen.

Comment

• 300 Wh per km is een fors verbruik. Dat kan liggen aan de lage temperaturen en/of zware rechtervoet. Boven de 100 km/u neemt het stroomverbruik exponentieel toe.

Ik tik zo nu en dan ook de 300 Wh aan, maar meestal is het toch wel wat lager. Met het koude weer ergens 240-270 en als het warmer is, dan is 200 Wh realistisch. Mits je niet veel te hard rijdt.
                                            Dus het scheelt enorm: 5 km op 1 Kwh of 3 km op diezelfde Kwh...
                                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Ik kan niet wachten tot ik elektrisch mag gaan rijden, lijkt mij echt een feestje! Als ik WoKa zo zie heeft hij er ook veel plezier in... ;-)

Soms is het opladen van een plug-in hybride of elektrische auto makkelijker gezegd dan gedaan.

Comment

• Als íets of iemand braakneigingen bij me oproept is het wel Wouter Karssen met z'n hoofd en z'n toontje. Maar zodra hij liefkozend 'WoKa" genoemd wordt, kunnen de teiltjes niet snel genoeg aangevoerd worden :-(
                                                Last edited by netraam; 24-01-23, 20:18.
                                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Bedankt voor deze nutteloze bijdrage netraam… :)
                                                  TSM Jij weet ook altijd de mensen te vinden die alles (niet) voor elkaar krijgen. Op zich sta ik van 300 Wh niet te kijken met de temperaturen van vandaag. Als Eddie het soms haalt, moet het lager kunnen. Want jullie hebben de uitvoering met warmtepomp?

Comment

• Dat ding is 3 weken oud en staat dus nu voor dag 3 voor restpunten. Wat een grap.
                                                    Hoe weet ik wat dat voor uitvoering is met een WP of niet, ik hoop voor 115k euro en na bijna 3 jaar levertijd (!!) hoop ik toch echt de allerallerallerbeste al is het maar alleen om dat josti band stuur wat erin zit. Als 300Wh normaal gevonden moet worden snap ik wel waar het probleem zit. 300Wh is niet normaal. Dat is bezopen. Daar gaat mijn idee over een Tesla Plaid als het nieuwe huis gereed is. :(

Die Rangerover's hybride lijkt me wel wat, maar weet je wat ze wegen in de full size versie ?
                                                    Nou zoveel dat als je op wintersport gaat je eerst even op de weegschaal moet omdat je anders over de 3500kg heen gaat.
                                                    En dat is dan exclusief 1.50m korte en brede schoonmoeder.
                                                    I.Kid.You.Not. 2900kg. Gaat nergens meer over.

Comment

• Een schoonmoeder van 2900kg? In je geprojecteerde angst hoe MdV zich gaat ontwikkelen overdrijf je nu echt een beetje hoor. Pak er gewoon een weegschaal bij en zeg het getal een paar keer hardop tegen jezelf. Zo krijg jij die angst weer onder controle, let maar op!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                                        Een schoonmoeder van 2900kg? In je geprojecteerde angst hoe MdV zich gaat ontwikkelen overdrijf je nu echt een beetje hoor. Pak er gewoon een weegschaal bij en zeg het getal een paar keer hardop tegen jezelf. Zo krijg jij die angst weer onder controle, let maar op!
                                                        jij hebt makkelijk praten met je 1500kg !

Comment

• Mijn schoonmoeder legt helaas al 14 jaar gewicht meer in de aardse weegschalen :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                                            Als íets of iemand braakneigingen bij me oproept is het wel Wouter Karssen met z'n hoofd en z'n toontje. Maar zodra hij liefkozend 'WoKa" genoemd wordt, kunnen de teiltjes niet snel genoeg aangevoerd worden :-(
                                                            Hela hola, WoKa is wel een Gummer in ruste he. Bovendien echt een aardige kerel.
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oh dear, dat wist ik niet (X2). Sorry, WoKa!
                                                              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Hela hola, WoKa is wel een Gummer in ruste he. Bovendien echt een aardige kerel.
                                                                Indertijd op een Gummen meeting meegemaakt en toen vond ik het een normale rustige kerel. Maar ik erger me nu, net als netraam, ook aan zijn (gemaakt) lollige toontje. Maar dat is blijkbaar Autoblog eigen. Wat een verschrikkelijk blog is dat.

Comment

• Beetje studentikoze presentatiestijl. Ik kan hem wel hebben, vind het wel vermakelijk.
                                                                  Mini Cooper Clubman
                                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                  X