Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemeen hybride en elektrisch rijden topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kleintje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht


    Dat is echt niet handig nee. Sowieso is alles bedienen via een scherm heel erg onhandig. Dat doet Jaguar beter met de i-Pace vind ik.
    Die hebben nog allerlei extra knoppen naast die schermpjes, dat werkt gewoon veel beter. Niet kijken, gewoon voelen en knopje drukken.
    Toevallig in een witte gereden?

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied
    Kan idd met voicecontrol bediend worden. "Zet ruitenwisser op max of 4" werkt om de ruitenwissers op de snelste stand te zetten.
    Last edited by RutgerK; Gisteren, 12:32.

    Leave a comment:


  • Streamz
    replied
    Ruitewisser zet je gewoon aan via de fysieke knop op de linker hendel naast het stuur. Interval wijzigen via het scherm of idd via voice control.
    Er zijn kennelijk ook nog steeds mensen die denken dat de deuren alleen electronisch opengaan.

    Overigens was de regensensor niet al te best afgesteld, met de laatste updates is dat wel een heel stuk verbeterd. Zou van mij nog wel een tikje eerder aan mogen gaan, maar dat geldt ook voor andere merken. En je kan m dus extra laten wissen door die eerder genoemde knop op de hendel in te drukken.

    Wat ik persoonlijk weer jammer vind is dat dat de richtingaanwijzer niet in 1 tik van links naar rechts springt. Bij een rotonde die je 3/4e neemt bijvoorbeeld, eerst naarlinks, en bij verlaten naar rechts. Dan moet je m 2 keer naar rechts indrukken, 1 keerom links uit te zetten en 1 keerom rechts aan te zetten.
    Beetje krom beschreven wellicht, maar alas.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

    Dat was ook de enige echte misser die me opviel tijdens het rijden in de Model 3, de ruitenwissers aanzetten via dat scherm..

    Dat is echt niet handig nee. Sowieso is alles bedienen via een scherm heel erg onhandig. Dat doet Jaguar beter met de i-Pace vind ik.
    Die hebben nog allerlei extra knoppen naast die schermpjes, dat werkt gewoon veel beter. Niet kijken, gewoon voelen en knopje drukken.

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

    Dat was ook de enige echte misser die me opviel tijdens het rijden in de Model 3, de ruitenwissers aanzetten via dat scherm..
    En als je de intervalsnelheid niet aanpast en daardoor je zicht belemmerd wordt waardoor je van de weg rijdt ben je ook strafbaar?

    Ik heb hem altijd op auto staan maar ik vrees dat het hendeltje idd aangepast moet worden met wen ruitenwisserbediening.

    Zou je het trouwens niet via voicecontrol kunnen doen?
    Last edited by RutgerK; Gisteren, 06:08.

    Leave a comment:


  • Taeke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
    Dat was ook de enige echte misser die me opviel tijdens het rijden in de Model 3, de ruitenwissers aanzetten via dat scherm..

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    https://tweakers.net/nieuws/170494/d...uchscreen.html

    Handig...

    Leave a comment:


  • Streamz
    replied
    Geen idee dan waarom die datakabel in mn meter zit.

    Data via SIM dan. Werkt iig prima.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht

    Denk via de verbinding van de slimme meter.
    Nee, dat is geen 'open' netwerk waar je data overheen kan sturen. Bovendien is de meter alleen verbonden naar buiten toe en loopt er geen data signaal over de stroomkabels.

    Leave a comment:


  • Streamz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
    Dat snap ik dan even niet. Die data moet wel ergens naar toe voor die verrekening. Dus dat moet ergens een verbinding naar Internet hebben. Als er weer een kabel heen gelegd moet worden, moet er dus weer 50 meter opengehaald en dichtgemaakt worden. Wat dan dus ook weer door een stratenmaker gedaan moet worden. Ik zal me er eens verder in verdiepen.



    Dat weet ik maar ik heb een offerte voor het viervoudige daarvan gekregen. Ruimte is er genoeg.
    Denk via de verbinding van de slimme meter.
    Last edited by Streamz; 25-07-20, 07:30. Reden: typo..

    Leave a comment:


  • Dutch
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Notitie: Harry's definitie van een leven dat niet voorspelbaar, niet simpel, en niet saai is, komt feitelijk neer op het ophalen van zijn schoonmoeder op Schiphol. Rock & Roll. :)
    En eerlijk is eerlijk: dit was de clincher. Te geestig om NIET na een vrolijk avondje bikken in gumgezelschap nog even het groene forum met een bezoekje te vereren...

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
    Datakabel meen ik, want er steekt een Ethernet kabel in mn electro meter. Kan ook met SIM, heb me er niet echt in verdiept.

    Hoe dat werkt met die datakabel weet ik niet, ik heb nog geen internetverbinding, maar werkt allemaal wel.
    Dat snap ik dan even niet. Die data moet wel ergens naar toe voor die verrekening. Dus dat moet ergens een verbinding naar Internet hebben. Als er weer een kabel heen gelegd moet worden, moet er dus weer 50 meter opengehaald en dichtgemaakt worden. Wat dan dus ook weer door een stratenmaker gedaan moet worden. Ik zal me er eens verder in verdiepen.

    Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht

    Een extra meter kost € 175,- en zit er met 15 minuten werk in als je voldoende ruimte hebt in je groepenkast.
    Dat weet ik maar ik heb een offerte voor het viervoudige daarvan gekregen. Ruimte is er genoeg.

    Leave a comment:


  • Streamz
    replied
    Datakabel meen ik, want er steekt een Ethernet kabel in mn electro meter. Kan ook met SIM, heb me er niet echt in verdiept.

    Hoe dat werkt met die datakabel weet ik niet, ik heb nog geen internetverbinding, maar werkt allemaal wel.

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht

    Is daar een datakabel voor nodig of werkt dat met een sim-kaart in de paal? Ik ben aan het kijken of ze de paal die ik nu heb staan niet kan vervangen door zo eentje als jij hebt. Is allemaal buiten mij om geregeld en nu zit ik met het probleem dat ik ofwel een extra meter moet laten installeren of een andere paal. Of alles zelf betalen, maar dat is niet zo'n goed idee vind ik.
    Een extra meter kost € 175,- en zit er met 15 minuten werk in als je voldoende ruimte hebt in je groepenkast.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
    Heb een Eve Mini oid laadpaal, gewoon type 2 zonder kabel thuis hangen. Past Tesla op, maar ook bijna alle andere merken.

    Zit in mn leasecontract, wordt geplaatst incl eventuele extra aardlek etc. Inpluggen, pas ervoor houden die ik ook voor openbare palen gebruik en niet meer naar omkijken. Twee weken later wordt het geld op mn rekening gestort. Inderdaad Harry, is echt ideaal.
    Is daar een datakabel voor nodig of werkt dat met een sim-kaart in de paal? Ik ben aan het kijken of ze de paal die ik nu heb staan niet kan vervangen door zo eentje als jij hebt. Is allemaal buiten mij om geregeld en nu zit ik met het probleem dat ik ofwel een extra meter moet laten installeren of een andere paal. Of alles zelf betalen, maar dat is niet zo'n goed idee vind ik.

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Het is het nieuwe rijden, zakelijk elektrisch, maar privé uiteraard fun km’s met een oud snel hok liefst V6 of V8 of meer...

    Leave a comment:


  • Streamz
    replied
    Heb een Eve Mini oid laadpaal, gewoon type 2 zonder kabel thuis hangen. Past Tesla op, maar ook bijna alle andere merken.

    Zit in mn leasecontract, wordt geplaatst incl eventuele extra aardlek etc. Inpluggen, pas ervoor houden die ik ook voor openbare palen gebruik en niet meer naar omkijken. Twee weken later wordt het geld op mn rekening gestort. Inderdaad Harry, is echt ideaal.

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht

    Het gaat eerder om het type stekker denk ik? Een type 2 mennekes stekker wordt ook door andere EV gebruikt, zoals straks de ID3. Heb je thuis meer 1 laadpunt nodig.
    Nee het gaat niet om de stekker die is inderdaad hetzelfde. In mijn instructieboekje staat dat de lader alleen werkt met andere Tesla modellen maar online lees ik dat je ook andere merken zou kunnen laden. Misschien is er een verschil tussen de nieuwe versie en de oudere versie.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Ik heb gewoon een 'standaard' laadpaal thuis met een IEC Type 2 stekker, waar ik mijn kabel op aansluit. Voordeel van zo'n vaste kabel is uhm... een vaste kabel, maar zo'n andere lader kun je dus ook voor andere auto's gebruiken.

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht

    De laadpaal van Tesla is overigens alleen geschikt voor Tesla's. Mocht je ooit een andere EV willen of een kennis met een niet-Tesla willen laten laden dan kan dat niet.
    Het gaat eerder om het type stekker denk ik? Een type 2 mennekes stekker wordt ook door andere EV gebruikt, zoals straks de ID3. Heb je thuis maar 1 laadpunt nodig.
    Last edited by Cobraman; 22-07-20, 15:59.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Streamz vindt dat op 1 of andere manier juist weer ideaal denk ik ;-)

    Kies gewoon 1 stekker met zijn allen man, Dit zuigt echt aan alle kanten.
    Bij die "Fast"-ned stations hangt ook zo'n aparte Tesla-verloopstekker. Aan een staalkabel uiteraard, anders wordt hij gejat.

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
    Zo’n Tesla 3 fase laadpaal, hoe dat laat zich installeren als je thuis nog een 1 fase groep hebt. Die groepenkast ombouwen naar 3 fase?
    Ja, en je even goed laten informeren of je een aardlekautomaat Type B nodig hebt of dat de voorziening in het laadpunt zit. Tevens zou ik een meter laten plaatsen om te kunnen bijhouden wat er naar de auto's gaat. Zeker als je twee Tesla gaat laden is het wel handig om het verbruik in huis apart te kunnen houden.
    De laadpaal van Tesla is overigens alleen geschikt voor Tesla's. Mocht je ooit een andere EV willen of een kennis met een niet-Tesla willen laten laden dan kan dat niet.

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Zo’n Tesla 3 fase laadpaal, hoe dat laat zich installeren als je thuis nog een 1 fase groep hebt. Die groepenkast ombouwen naar 3 fase?

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
    Ik ben wel benieuwd naar EQS. Gaat de beloofde actieradius gehaald worden?
    Mooi dat er concurrentie komt. Tesla heeft de Roadster 2 aangekondigd met een 1000+ kilometer actieradius. Laat ze elkaar maar gek maken.

    Leave a comment:


  • Ar
    replied
    Ik ben wel benieuwd naar EQS. Gaat de beloofde actieradius gehaald worden?

    Leave a comment:


  • raspaardje
    replied
    Vanochtend voor het eerst een Taycan gespot op de A12. In het zilvergrijs.
    Ja, het is natuurlijk een technisch hoogstandje. Maar nee, erg indrukwekkend ziet het er niet uit.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Die Taycan is cool zeg. Leuke kleurkeuze.
    Qua vorm vind ik de Taycan niet echt geslaagd overigens, maar wel mooier dan de Tesla's. Hij oogt wat lang en log.
    Maar mooi compromis tussen EV en design.

    Hier reed eentje rond in dat Mambo green. Ook erg cool.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Door dit draadje ben ik er eens op gaan letten maar idd is de Tesla 3 redelijk stug geveerd.
    Zo te zien aan het stuiteren op de A9..

    ( grappig om dat van bovenaf te zien)

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Flower Bekijk bericht
    Gisteravond een rondje wezen toeren met de brommer. Bij Shell gaan laden, die hebben een actie, 35 cent voor snelladen en gratis koffie.
    Ook eens een positief bericht, anders dan gemekker over palen die het niet doen :)

    https://www.shell.nl/consumenten/recharge.html
    Ok. Dan toch even klagen; Wij dus ook bij een Shell station met daarachter een Starbucks. Dus ik "even" koffie halen. Nou na 10 minuten in een stil staande rij maar naar het Shell Station gelopen. Daar kan je alleen maar koffie halen uit een munten machine. Lekker coronaproof zullen we maar zeggen. Ook bij de kassa een flinke rij. Dus met droge bek maar weer vertrokken. Puntje van aandacht zullen we maar zeggen als kritische lader :-)

    Leave a comment:


  • Flower
    replied
    Gisteravond een rondje wezen toeren met de brommer. Bij Shell gaan laden, die hebben een actie, 35 cent voor snelladen en gratis koffie.
    Ook eens een positief bericht, anders dan gemekker over palen die het niet doen :)

    https://www.shell.nl/consumenten/recharge.html

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Taycan is een mooi ding.

    Leave a comment:


  • woes
    replied
    Wow, gaaf om daar een keer in te rijden!

    Leave a comment:

Working...
X