Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2019

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• F1 2019

Seizoen 2018 zit er nu officieel op, dus is dit wel een goed moment op dit topic te openen.
    Vanaf dinsdag wordt er volgens mij al weer getest.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Gaat Redbull dan ook al met de Honda motoren er in testen? Gisteren viel er trouwens toch ook nog een Torro Rosso met motorproblemen uit. Het geleverde vermogen leek op dat moment nog prima, hij leek zelfs nog een 'Oconnetje' op Max te willen plegen ;-) De blauwe walm leek echter niet prima. Dat is dus een experimentele setup van de Honda waar nog iets aan verbeterd moet worden :-)

Comment

Alleen met de 2019 banden, rest van de auto moet 2018 spec zijn.

Comment

Albon naar TR. Samen met Kvyat dus 'confirmed' voor 2019 bij Toro Rosso. Exit Hartley.
        Last edited by woes; 26-11-18, 21:05.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
        1984 Saab 900 Turbo T8
        1981 Mercedes RMB 207D
        1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Kimi test morgen al voor Sauber.
          Danny Ric wilde voor Renault testen, maar mocht niet van RedBull.

Comment

Nog iets te vroeg om een F1 2020 draadje te starten, maar de voorbereidingen moeten toch grotendeels in 2019 plaatsvinden ;)

https://www.formule1.nl/nieuws/fom-z...oort-of-assen/

Comment

Ik schrok wel een beetje van dit plaatje, van het verschil in formaat tussen de oude (2007) en nieuwe 2019-spec auto.

Giulia 1600 Super '65

Comment

Dat is nogal een verschil ja. Die dingen zijn huge geworden.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

De taakstraf van Max, deel 1: het bezoeken van de Formule E race in Marokko.

https://www.motorsport.com/f1/news/v...ula-e/4322589/

Of moet dit in het RTOM draadje?

Comment

Nou ja, het zal wel. Het is ook weer geen totale vernedering of zo dus het had erger gekund, hoe debiel die taakstraf natuurlijk ook is.
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Nouja, het verplicht bezoeken van een E-race is een behoorlijk zware straf vind ik ;-)

Comment

Of zou hij daar met een hometrainer de accu's voor het hele startveld moeten voltrappen?

Comment

Nou, exit Sauber, enter Alfa Romeo Racing.
                          Sauber naam is nu dus geheel verdwenen, erg jammer! (BIJ BMW was het toen nog BMW - Sauber)
                          Attached Files
                          Giulia 1600 Super '65

Comment

Since 1910, intermittently, with varying results, often rebadged midfield crap.

Even verbeterd. :)
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Haas is de eerste dit jaar.
                              alleen de livery, nog niet de nieuwe auto.
                              Attached Files
                              Giulia 1600 Super '65

Comment

Ik vind hem mooi!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Origineel is het niet, maar het blijft een mooie kleurstelling.
                                  8.2 met supercharger?

Comment

De livery, ach. Maar die nieuwe sponsor Rich Energy brengt met de CEO William Storey een apart figuur in de paddock. Dat bedrijf bestaan wat twijfels over, maar Gene Haas couldn't care less zolang de centen binnen komen en gelijk heeft ie. Het voortbestaan van zijn team hangt er echt niet van af.
                                    De vraag is dus of F1 met die Storey een fatsoenlijke (en solvabele) nieuwe sponsor heeft binnen gehaald, of eerder een nieuwe David Thieme (Essex Lotus rond 1980), een JP van Rossem (Moneytron Onyx) of een Vijay Mallya (Force India).

Je moet er een bad guy bij hebben, dat hoort gewoon bij de show, en nu Mallya weg is, zou dit zijn opvolger kunnen zijn?

Comment

Ik las al ergens dat hij (nadat zijn overname van Force India mislukte) bij WIlliams had aangeklopt, maar zij hem hebben afgewezen.
                                      Gezien de situatie van Williams lijkt me dat ook wel opvallend, tenzij Claire opeens een héle grote vis heeft weten binnen te hengelen.

Natuurlijk vallen meteen de namen van Thieme en Van Rossem, al ken ik die mannen alleen van de verhalen achteraf. (eerste F1-seizoenen dat ik me echt kan herinneren is 1991-92, toen was ik een jaar of 7-8) Maar ik moest meteen ook denken aan Prince Malik van Arrows:
                                      https://www.unracedf1.com/prince-mal...rian-f1-dream/

p.s. die site van de link staan trouwens geweldige dingen op!
                                      Last edited by Veloce; 07-02-19, 23:22.
                                      Giulia 1600 Super '65

Comment

"bedrijf bestaan wat twijfels over" Dus dat klinkt en ziet eruit als de nieuwe JP v Rossem idd :)

Comment

Ik heb even 10 minuten zitten lezen over William Storey en zijn bedrijf Rich Energy.

Dit wordt een drama. Ik weet niet wat voor installment ze hebben betaald aan Haas, en wat de totale som van de sponsorship is per jaar, maar het is onwaarschijnlijk dat iemand die zogenaamd sinds 2010 talent manager van sporters is (zonder dat iemand hem kent), met een bedrijf dat zogenaamd 90 miljoen blikjes energy drink heeft geproduceerd (die kennelijk nog niemand heeft gezien) dit een seizoen lang vol houdt.

Ongelooflijk dat dit telkens weer gebeurt in de f1.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

De sport wordt steeds professioneler, maar dit gedoe gelukkig nog niet :-)
                                            Is toch mooi juist?
                                            De hele wereld ziet dat dit aan alle kanten rammelt, maar toch staat daar een heel team in de kleuren van een niet bestaande energiedrank. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Kennelijk is zo'n team zo desperate om aan de eerstvolgende kapitaalinjectie te komen dat ze gewoon willens en wetens in zee gaan met een fantast, in de hoop dat ze snel en opvolger kunnen vinden mid season, als er hopelijk al wat punten op het bord staan.

Dat in de jaren 80 achterhoede teams zo opereerden is te begrijpen, maar een team met de pretenties de top 3 aan te vallen.... Ontluisterend.

Deze gast heeft tot augustus vorig jaar beweerd Force India over te willen nemen voor ik geloof 100 miljoen pond. Mmghnd.

Was breed uitgemeten in de media, en toch gaat Haas met hem in zee. Dat kan alleen maar wanhoop zijn.
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Dit is toch de alom bekende wasserette? Die kerel duwt een paar honderd mio smerig geld via een trust door dat F1-team, dat vervolgens na de HAAS-strijkstok weer naar de startup energiedrank firma wordt geleid. Reclame voor, en productie van energiedrankjes, en gaan met die banaan.

Hoeft niet halverwege het seizoen te stranden lijkt mij. Zo is het ook met Monster en andere energiedrankjes gegaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                  Kennelijk is zo'n team zo desperate om aan de eerstvolgende kapitaalinjectie te komen dat ze gewoon willens en wetens in zee gaan met een fantast, in de hoop dat ze snel en opvolger kunnen vinden mid season, als er hopelijk al wat punten op het bord staan.

Dat in de jaren 80 achterhoede teams zo opereerden is te begrijpen, maar een team met de pretenties de top 3 aan te vallen.... Ontluisterend.

Deze gast heeft tot augustus vorig jaar beweerd Force India over te willen nemen voor ik geloof 100 miljoen pond. Mmghnd.

Was breed uitgemeten in de media, en toch gaat Haas met hem in zee. Dat kan alleen maar wanhoop zijn.
                                                  Haas schijnt in het geheel niet desperate te zijn en ook prima te kunnen overleven zonder titelsponsor, zo wil het verhaal. Zo zijn ze afgelopen seizoen zonder titelsponsor ook kamp 5e geworden.

Haas zelf heeft gemeld dat de eerste termijn gewoon keurig betaald is en ik denk dat hij, gezien het feit dat hij zonder ook best overleefd, gewoon pakt wat hij pakken kan of het nou van een fantast is of niet. Als gedurende het seizoen betalingen uitblijven dan verandert hij de livery weer terug naar die van vorig jaar en no harm done.

Ik zie eerder een issue bij Williams die het geld echt hard nodig hebben en dus niet in zee konden gaan met een fantast met het risico dat de knaken uiteindelijk niet zouden materialiseren.

Comment

Ik heb even de website van die Rich Energy toestanden bekeken en dan valt het onmiddelijk op dat dit niet serieus kan en moet genomen worden.

Klein voorbeeldje: de pagina's over Privacy op de website zijn gewoon van een template ergens gehaald en en met een snelle copy/paste actie op de site gezet. Zaken als namen, adressen enzoverder staan allemaal als termen tussen rechte haakjes als in nog te vervangen door eigen info.

Kijkend op de webshop is het al niet veel beter... willekeurig klikkend op een aantal links kwam ik op meer dode dan actieve links uit.
                                                    En als je goed zoekt vind je zelfs iets terug over de energiedrankjes op de website :-)
                                                    There are no stupid questions,
                                                    but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Neemt niet weg dat ik de livery wel erg mooi vind trouwens!
                                                      There are no stupid questions,
                                                      but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht

Ik zie eerder een issue bij Williams die het geld echt hard nodig hebben en dus niet in zee konden gaan met een fantast met het risico dat de knaken uiteindelijk niet zouden materialiseren.
                                                        Ik kan me ook geen andere reden bedenken waarom Williams het niet zou doen, behalve dan het risico dat ze helemaal zonder geldstroom eindigen. Ben wel héél benieuwd waarmee zij op de proppen gaan komen, want volgens mij is Rexona nog de enige sponsor die ze over hadden.

Giulia 1600 Super '65

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                          Dit is toch de alom bekende wasserette? Die kerel duwt een paar honderd mio smerig geld via een trust door dat F1-team, dat vervolgens na de HAAS-strijkstok weer naar de startup energiedrank firma wordt geleid. Reclame voor, en productie van energiedrankjes, en gaan met die banaan.
                                                          Interessant, 'de HAAS strijkstok'.

Ik denk niet dat Gene Haas zich daar nogmaals mee in de vingers gaat snijden. Ik schrijf 'nogmaals', want Haas heeft in het verleden eens een constructie opgezet met valse facturen etc, drukte zo 35 miljoen achterover - tot ie ruzie kreeg met zijn handlanger, die klikte bij de IRS, en daarvoor kreeg hij (Haas dus) 2 jaar. Uiteindelijk heeft ie ongeveer een jaar in een low-security gevangenis gelogeerd meen ik. Dat was rond 2007, dus voor zijn F1 tijd, maar het NASCAR team had ie toen al wel.

http://archive.vcstar.com/news/haas-...352747731.html

Daar heeft ie ook achteraf nog last van gehad, bij aanbestedingen had ie die veroordeling achter zijn naam staan. Ik denk dat ie in het vervolg echt wel zal zorgen dat ie aan de goede kant van het verhaal zal zitten. In verhouding tot zijn eigen imperium (dat is wel echt) gaat het met wat sponsorgeld van die Storey compleet nergens over, daar wil je geen risico voor nemen.

Comment

Ik ga er van uit dat er geen illegale constructies aan zitten. Een belangrijk deel van het geld dat door het Haas-team wordt geleid, moet weer terug in de zak rollen van de club van Storey. Voor Storey zijn dat de kosten om het geld schoon te maken, voor Haas is dat sponsoring.
                                                            Als daar uitdrukkelijk voor een livery wordt gekozen, willen ze daar ook iets mee (neem ik aan). Anders zou het zinloos zijn. Vandaar dat ik denk dat ze er uiteindelijk, net zoals dat bij Monster is gebeurd, wel een merk van willen maken. Anders kun je die ruimte op die auto's beter doorverkopen aan merken die er bij gebaat zijn.

Comment

Storey betaalt aan Haas, daarvoor krijgt Storey een sticker en mag hij door de paddock lopen. Haas betaalt van dat geld zijn werknemers en voorral Ferrari :-) Ik zie niet in wat voor geldstroom terug naar Storey zou moeten gaan.

Comment

De STR14. Niet verrassend, maar blijft mooi.
                                                                Straks is Williams aan de beurt
                                                                Attached Files
                                                                Last edited by Veloce; 11-02-19, 15:27.
                                                                Giulia 1600 Super '65

Comment

Working...
                                                                X