Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2019

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wel echt heel bizar, om precies te gelijk binnen 50m van elkaar stil te vallen.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Mooie race, veel drama :)
      V4, spot on :)

Comment

• Max nog steeds 3de in het wk trouwens.
        De Italiaanse kranten zullen niet mals zijn morgen. Vettel gaat vanaf volgende week zonnebloemreisjes doen denk ik...

Comment

• Een paar observaties en gedachten:

Vettel heeft wel echt een gevaarlijk goede collega erbij gekregen. Voor veel coureurs zou is dat een zegen. Het dwingt ze nog beter te presteren, dat zie je bij Hamilton over het algemeen bv ook imho. Hoe groter de druk om de lat nog iets hoger te leggen, hoe beter het hem vaak lukt. Maar dit gaat over Vettel. En die neemt vaak de verkeerde afslag onder druk. Dan neemt hij foute beslissingen. Ik vraag me af of hij de druk van Leclerc wel kan weerstaan. We gaan het zien. Ferrari oogt toch wel beter dan vorig jaar in mijn ogen. JA ze laten wat steekjes vallen die hun de kop kosten, maar dat zijn volgens mij zaken die relatief eenvoudig te verhelpen zijn. In de basis is die auto zover ik nu kan zien echt wel goed. Maar wellicht hebben zij zo'n team waarvoor het heel lastig is om de relatief eenvoudige puntjes op de i te zetten?

Redbull heeft vorig jaar wel echt laten zien een hele goede wagen te kunnen bouwen waar ze de setup ook heel goed voor elkaar hadden. Hoe minder rechte stukken (tja; Renault motor) en hoe moeilijker de baan hoe beter ze het deden. Volgens mij moet je dan de auto ook helemaal doorhebben. Helemaal snappen wat je moet doen aan de setup en aero om een bepaald resultaat te bereiken. Dat lijken ze nu nog niet voldoende in de vingers te hebben. Ergens in de afgelopen weken heb ik iemand horen beweren dat RB het afgelopen seizoen met relatief weinig luchtweerstand reed om het gebrek aan vermogen zoveel mogelijk te compenseren (opmerkelijk dat ze het daarmee voor elkaar kregen om het beste chassis te creëren!), en dat ze dit jaar over zullen moet schakelen naar een auto met meer downforce als ze overall beter willen presteren. Dat is iig nog niet voldoende gelukt. Het is een enorm complex van factoren die ze nog onvoldoende in de vingers hebben bij de huidige wagen. Is het team trouwens nog helemaal hetzelfde als vorig jaar, of zijn er ook personele wijzigingen die daar invloed op hebben? Er is nog veel werk te doen bij het team.

Bottas lijkt toch mentaal nog steeds wat minder scherp te racen dan Hamilton. Is toch de iets makkelijker in te halen coureur van de twee? En Hamilton oogt mij mentaal sterk. En belangrijker nog: lijkt plezier te beleven aan het feit dat hij dit jaar een relatief sterkere competitie krijgt.

Als ik op grond van deze twee wedstrijden nu mijn geld in moet zetten op de coureurstitel dan zeg ik Hamilton of Leclerc. Als RB net zo'n groei door kan maken als vorig jaar dan maakt Max ook nog een kans, maar dan moeten ze wel aan de bak. Het leuke is echter dat het nog totaal niet vastligt en er nog van alles kan gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
            Een paar observaties en gedachten:

Vettel heeft wel echt een gevaarlijk goede collega erbij gekregen. Voor veel coureurs zou is dat een zegen. Het dwingt ze nog beter te presteren, dat zie je bij Hamilton over het algemeen bv ook imho. Hoe groter de druk om de lat nog iets hoger te leggen, hoe beter het hem vaak lukt. Maar dit gaat over Vettel. En die neemt vaak de verkeerde afslag onder druk. Dan neemt hij foute beslissingen. Ik vraag me af of hij de druk van Leclerc wel kan weerstaan. We gaan het zien.
            Vettel had hetzelfde met Ricciardo in zijn laatste jaar bij RB. Ik zie Leclerc als WK kandidaat nummer 1, kan Vettel aan eind van het jaar met pensioen. RB moet inderdaad weer leren met veel downforce te rijden, ik hoop dat ze dat snel voor elkaar hebben, maar ja met zo weinig test mogelijkheden is dat lastig. Zal denk ik vnl liggen hoe goed hun simulator is om dit fijn te slijpen. Ben toch wel heel benieuwd hoe ze dat zo goed kunnen modelleren.

Comment

• Uitstekende strategie in Q3 van Red Bull. Amateurs...
              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Het is (alweer) de schuld van Cyril Abiteboul :-)

Suf incident. Max ging wel erg langzaam. Het had hem natuurlijk goed uitgekomen als Vettel achter hem de streep niet op tijd ging halen. Die werd echter gewaarschuwd door zijn team dat er geen tijd meer was en ging Max voorbij.
                Max was beaten at his own game, dat gevoel heb ik erbij.

Comment

• Teamorders zijn al vroeg in de race bij Ferrari. Sneu.
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Saaie race helaas. Toen ik zag dat Gasly in dat niemandsland van +30 seconden voor en +30 achter reed, dacht ik "hij zou nu verse banden kunnen halen voor de snelste ronde". En warempel :).

Comment

• Ja saaie race. Heb er snel doorheen gespoeld. Het lijkt toch ook nu weer of RB het net niet bij kan benen ondanks de Honda motor. Mercedes had het gewoon weer goed voor elkaar. Ook strategisch sterk. Ferrari laat traditiegetrouw juist weer strategische steekjes vallen. Zo worden ze nooit meer WK....

Het gaat om de puntjes op i. Het Mercedes zet ze tot nu toe het beste op papier en op het asfalt. Daar zullen de concurrenten echt wat op moeten vinden als we weer spannende races willen zien.

Comment

• Ferrari: dit is het oude probleem: een hele sterke motor, maar een matig chassis. Dat krijg je elke keer als de Italianen het allemaal liever zelf doen in plaats van dat ze buitenlanders aan het hoofd zetten.

Hamilton en Mercedes rollen het weer wel op dit jaar. Het middenveld zit superdicht bij elkaar (op 7, 8 en 9 Ricciardo, Perez en Raikkonen), en de zeer positief verrassende rookie Alex Albon (op 10) had er zeker dichter bij gezeten als ie de Toro Rosso niet gecrashed had in FP3 en achteraan moest starten. Maar allemaal lagen ze helaas een volle ronde achter de Mercs...

Comment

• Yep, saaie race...

Albon wel knap gedaan, vanuit de pitstraat naar een P10 rijden. Ik zie dr. Marko nog wel een Kvyat'je doen als het zo door gaat. Albon in de RB en Gasly naar de TR, zou mij zomaar niets verbazen (alhoewel ik het incident van Kvyat niet zo zwaar zou hebben bestraft).

Honda gaat nog wel meer vermogen vinden, de snelheid zat er eerder wel in, alleen hier nu niet. Eerdere races hadden ze de hoogste top, maar zoals bekend PK´s verkopen en koppel wint races, zal ook met de afstelling van de auto´s te maken hebben, downforce en vleugelstanden.

Ben benieuwd naar Baku !

Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                          Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Het wordt weer een seizoen “best of the rest” met Verstappen.
                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Godnakende, wat een saaie zaadrace weer. :(
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Norris kon er wel om lachen:
                                https://twitter.com/i/status/1117459836776722432

Comment

• Sky liep jammer genoeg steeds vast en daarom was het verder kijken via Ziggo. Ik kon genieten van het commentaar bij het uitvallen van Hulkenberg. Kinderlijk gedoe.
                                  8.2 met supercharger?

Comment

• Dat vond ik inderdaad echt tenenkrommend.
                                    Giulia 1600 Super '65
                                    Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Mijn vriendin zat toevallig even te kijken hoe Max ervoor stond toen die opmerkingen over het uitvallen van de Renault werden gemaakt. Voor een vrouw was dat commentaar blijkbaar nog veel vreemder dan voor een kerel :-)

Comment

• Ooo-tje heeft nooit geprobeerd om objectief te zijn, maar dit is bij het zielige af. Zouden ze hun uitzendingen weleens evalueren (en dan bedoel ik niet met een fles whiskey erbij elkaar om de beurt triomfantelijk op de schouder slaan)
                                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Allemaal waar. Maar is Renault dan wél lekker bezig (vooralsnog) vinden jullie?

Comment

• Dat en de grootspraak die wéér niet waargemaakt wordt daar.

Zoals Horner zei:
                                            Have you got any money to spend on your engine now that you’ve spent it all on your driver?
                                            En wat geld voor het chassis is ook nooit weg ;) Ballentoko.
                                            Every second of your life is a part of your song

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
                                              Allemaal waar. Maar is Renault dan wél lekker bezig (vooralsnog) vinden jullie?
                                              Nee, zeker niet.

Maar als je daar als primero f1 journalist des vaderlands op reageert als ware het een geenstijl reaguursel, dan is dat wel van een intense droevigheid.
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Nee, zeker niet.

Maar als je daar als primero f1 journalist des vaderlands op reageert als ware het een geenstijl reaguursel, dan is dat wel van een intense droevigheid.
                                                Je maakt alleen 1 fout. Die blinde vink IS geen journalist (btw, een objectieve journalist zie je ook niet zo heel vaak ;) Ik stoor me er iig niet zo aan dat ik vrijwillig naar die Duitse Vettel applausmachine (ook lekker objectief btw ;) met reclameblokken van 10 min ga kijken. Maar hé, ieder zijn ding. Ik stoor me vooral aan de onjuiste info die 70% van de tijd uit die waffel van Mol komt, de info op het beeld bijhouden (tijdsverschillen tussen coureurs onderling bijv) is al teveel gevraagd. Maar ok, ik kan ook zelf nadenken dus dat scheelt weer.

Wat pas écht tenenkrommend is, is dat Ziggo studiocommentaar van Coronel 1 en 2....

Comment

• Ach Murray Walker maakte nog veel meet fouten, en die was ook vanwege zijn enthousiasme goed aan te horen. Geen enkele behoefte om naar de Engelsen of Duitsers te schakelen. En ook die maken fouten.

Comment

• Ik kijk ook gewoon op Ziggo. Maar dat is ook wel omdat in geen moeite wil doen om een alternatief te vinden. Dat was 15 jaar geleden wel anders geweest, maar helaas zijn de meeste races echt niet meer om aan te zien. Daarbij vergeleken is het commentaar van Mol (inderdaad geen sec journalist) een kleine ergernis.

Dat klapvee studio gewauwel kijk ik al helemaal nooit, voetbal inside niveau voor de gewone man.
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik kijk gewoon naar RTL duitser want heb geen Ziggo. Negeer het Vettel promo gewauwel en ben slim genoeg om de onderlinge tijdverschillen zelf te volgen.
                                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Ach ja, ik ben de kwaliteit van de toenmalige BBC uitzendingen met Coulthard, Brundle, Jordan en Humphrey gewend. Dan valt het een beetje tegen als je nu naar de Ziggo clowns moet luisteren. Maar van de nieuwe F1 fans, die voor Verstappen nooit F1 keken, hoor ik alleen maar positieve dingen over ze. En dat is niet raar, het merendeel van het huidige publiek wil ook gewoon fanboys zien ipv objectieve verslaggevers. En dat is in elke sport zo, het lijkt wel of nationalistisch gebrul belangrijker is geworden dan de sport.

Comment

• Ik vond Suzi Perry het als presentatrice in dat team ook helemaal niet zo slecht doen. En ook nog prettig om naar te kijken.

Comment

• Het promo gewauwel over Vettel op RTL is mij eigenlijk niet zo heel erg opgevallen. Of is dat weer Kay Ebel die dat doet? Van mij mogen ze ook hun voorkeur hebben en laten blijken. Ze hebben in ieder geval niet dat 'laat ons jongens eens gezellig brallen met zijn allen' VI-niveau van Ziggo Sport. En ik kom er (vind ik) veel interessante dingen aan de weet over techniek of mensen. Die voorbeschouwing is ook lekker uitgebreid en vaak interessanter dan de saaie race. Ik vind ze ook geen BBC niveau halen maar wel een prima vervanger daar voor.

Comment

• Niet alleen over Vet maar ook over Hulkenberg zijn ze nogal lyrisch af en toe. Ben met je eens dat ze wel goed zijn over techniek in de F1. Maar dikwijls vind ik ze laat met het volgen van onderlinge tijden en de veranderingen daarin. Maar het is persoonlijk.
                                                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Nu je het zegt. Ja, die tijden houd ik ook zelf in mijn ooghoek in de gaten. Als zs toch zo'n uitgebreid team hebben zou er inderdaad wel iemand dat voor de kijker mogen doen. Rondetijden, sectortijden en onderlinge verschillen monitoren en analyseren. Zolang het Kai Ebel maar niet is.

De Nederlandse Kai Ebel (Plooij) noemden ze dan weer fijntjes 'Nebenberuflicher Zahnartzt' :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
                                                                  Allemaal waar. Maar is Renault dan wél lekker bezig (vooralsnog) vinden jullie?
                                                                  Dit is wat Cyril nu vindt:
                                                                  https://www.gpfans.com/nl/artikelen/...urt-nog-jaren/

"We moeten op alle fronten verbeteren. We zijn trager dan we hadden willen zijn. We moeten gaan werken en niet klagen. De aansluiting vinden met de top zal een proces zijn dat meerdere jaren in beslag gaat nemen", aldus de teambaas.
                                                                  Ben het eindelijk eens een keer eens met hem ;)

Comment

Working...
                                                                  X