Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indy 500. 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Indy 500. 2019

    Alonso had vandaag de twijfelachtige eer de eerste te zijn die dit jaar de muur in ging.

    Gezien de snelheid die er dit jaar in zijn wagen zit, lijkt die triple crown ineens ver weg...

  • #2
    Vervolg... om zeker te zijn van een plek in de 500 had ie gisteren in de top 30 (!!) moeten zitten, en daarvoor was Alonso niet snel genoeg...
    Dus vandaag wordt het vechten met 5 anderen om plek 31 t/m 33.
    Eentje daarvan is James Hinchliffe die wel meer speed had maar in de ochtend de muur in ging. Best dramatisch, want the Hinch is een grote, die er vorig jaar ook al net naast pakte.

    Ondanks dat al die Indycars hetzelfde chassis hebben en er slechts keuze is uit 2 motoren, rijdt de top 229-230mph gemiddeld, en doet Alonso met moeite 227. Kwestie van preparatie en aandacht voor detail. Ik denk dat McLaren (alweer) gedacht heeft dat dit een eitje was, en de zaak wederom enorm heeft onderschat. De ene wagen is gebouwd bij McLaren in UK (die ging eerder deze week de muur in), de andere (reserve) komt van Carlin in de USA, en de verschillende monteurs zagen elkaar pas deze week voor het eerst. Lijkt me niet de manier. Verder is Carlin geen Andretti (waar Alonso 2 jaar terug zo goed mee ging); op dit moment zijn ook de twee andere Carlin auto's niet in de race (in de ene rijdt Max Chilton, dus ook ex F1, in de de andere Pato O'Ward, een Mexicaan die enkele weken terug tot nieuwe RedBull junior is benoemd en waar Dr Helmut Markko plannen mee heeft die Indycar overstijgen.


    Comment


    • #3
      Leuke info, V4. Dus Alonso zei de F1 vaarwel nadat ie met dat McLaren-barrel geen potten meer kon breken. Dus gaat-ie nu Indy rijden met een..McLaren barrel :o). Ondertussen worden de F1-auto's van MacL weer beter....

      Comment


      • #4
        En hij is bumped out door ene Kyle Kaiser in een compleet ongesponsorde wagen van Riccardo Juncos, een Mexicaan die ooit met een paar dollar op zak de US binnen kwam. Dat was al een mooi verhaal en nu bumpen ze een dubbele wereldkampioen met een miljoenen budget de race uit met een verschil van 0,029 mph...

        Qualifying was een dikke vette 10 dit jaar, en de fast 9 om de pole moet nog beginnen....

        Comment


        • #5
          Misschien hadden ze toch een Honda motor moeten gebruiken... ;-))
          Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
          Ja Jappen roesten nog steeds !

          Comment


          • #6
            Zojuist was de fast 9 en de top 4 in de uitslag waren allen Chevy's: de snelste (Andretti-)Honda was 0,9mph langzamer dan polesitter Simon Pagenaud met zijn (Penske-)Chevy.
            Dat Alonso ook een Chevy had maakt het alleen maar nog erger dus :-))

            Het schijnt overigens dat Alonso op het laatste moment schokdempers van Andretti heeft geregeld, je moet toch wat. Maar tijd om te testen was er niet, alles of niets.

            Ze hadden dus beter de hele wagen van Andretti kunnen regelen.
            Ooit deed Bobby Rahal dat, die liet op het allerlaatste moment zijn Honda's staan en huurde 2 Penske's, want hij had een jaar eerder de race al gemist en wilde niet zijn sponsor (Miller's beer) verliezen door er weer naast te pakken. Was Honda niet blij mee, maar hij zat in de race en nu achteraf is dat alweer zo'n legendarisch Indy 500 verhaal.

            Comment


            • #7
              sessie waarin Alonso zich niet qualificeert:.

              Comment


              • #8
                Man, man, man...

                https://wtf1.com/post/the-wrong-shad...-the-indy-500/
                Giulia 1600 Super '65
                Abarth 595 Competizione '15

                Comment


                • #9
                  Je vergissen in centimeters en inches...
                  En dan te bedenken dat McLaren Bob Fernley aangetrokken had om dit project te regelen. Dat was de baas van Force India voordat Stroll de tent overnam. Die zou toch wel wat van efficiŽnt werken moeten weten.
                  Inmiddels heeft Fernley zijn biezen gepakt...

                  Comment


                  • #10
                    heb helaas geen ziggo
                    wie weet er een free livestream zonder extensie download of account inlog?

                    toch eentje gevonden:
                    http://cricsports.sx/sky-sports-f1-live-stream
                    Last edited by janspeed; 26-05-19, 17:56.

                    Comment


                    • #11
                      wel heel sneu en triest en niet professioneel genoeg voor Alonso en McLaren. Laatste kans voor McLaren en Alonso samen lijkt mij. Hij zal stampvoetend weggelopen zijn
                      http://www.bloemendal-fotografie.nl

                      auto's
                      Citroen 2CV 1982
                      Saab 9-3 2.0T 2002
                      Citroen C1 2014
                      Solex 3800

                      Comment


                      • #12
                        Marcus Ericson was lang niet slecht aan het rijden. Komt hij binnen voor een pitstop, spint hij bij het remmen/binnenrijden van de pitlane... echt een rooky mistake. jammer.

                        Comment


                        • #13
                          Nou, sprintrace zo voor de laatste paar ronden!

                          Comment


                          • #14
                            Boh, dat was wel spannend in de laatste ronden.
                            Giulia 1600 Super '65
                            Abarth 595 Competizione '15

                            Comment


                            • #15
                              supergave eindsprint!

                              Comment


                              • #16
                                Dit was tenminste een race!

                                Comment

                                Working...
                                X