Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dutch GP 2020

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Volgens mij wordt het heel gaaf idd!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dat hebben ze toch snel gemaakt zo, https://www.autoblog.nl/nieuws/video...ndvoort-141430

Comment

Ik lees elders dat Prorail het allemaal nét gaat redden met de benodigde treincapaciteit (stroomvoorziening). Maar tijd om te testen met de benodigde 12 treinen per uur is er niet. Dus het wordt spannend. :-)
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik lees net dat de teams die in Noordwijk overnachten, toestemming krijgen om dwars door een natuurgebied over 't strand naar Zandvoort te rijden.

Er wordt gvd al alles uit de kast getrokken om de F1 door te laten gaan, inclusief flink wat belastinggeld naar (bijvoorbeeld) spoorverbetering en inclusief zeer twijfelachtige milieuvergunningen. Maar nóg is het niet genoeg, nee, ineens moeten er nog veel meer wetten opzij worden geschoven. Wetten waar wij ons allemaal aan moeten houden, maar die een gemeente als Zandvoort dus knalhard even opzij schuift. Want! Een handjevol F1-teams is te beroerd om vroeg op te staan om de files te vermijden. En dus moet een heel natuur- en stiltegebied maar weer even wijken.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4205...-strand-rijden

Iedereen nog steeds zo voorstander van de F1 op Zandvoort? Denk er dan even aan, de eerstvolgende keer als je op een Gummen-avondje door een stewart van de baan wordt getrokken omdat je uitlaat te veel lawaai maakt: zodra je Max Verstappen heet, schopt de gemeente Zandvoort de slapende zeehonden desnoods van 't strand zodat je een beetje op tijd op het circuit bent.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Voor Max speelt dit allemaal niet, die gaat gewoon met de heli.
            Zijn wielmoerdraaimannen gaan zeehondjes kijken.
            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ik vind het ook redelijk imbeciel. Door een natuurreservaat om de file te vermijden. Alsof ze op Silverstone in 3 minuten kunnen parkeren.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

​Het valt allemaal wel mee. Zelfs Lenie 't Hart stond niet op de barricade. De zeehonden vertoeven in deze periode normaliter niet op het strand en de teams zullen niet Dakar stijl zonder toezicht door het gebied rijden.

030b040e5a053568a3eab018710bbf9b.jpg

Comment

Inspelen op emoties.
                  En natuurreservaat is wel een heel groot woord voor een leeg stuk strand waar nooit enige aandacht voor was.

Gejank op niks af.
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Gummers;

Inderdaad iets met een storm en een glas water. En hoeveel krijgen wij nu helemaal mee over eventueel soortgelijk geneuzel rond de organisatie van GP's in andere landen?
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Nou ja, er zijn al honderden mensen die met een ketting van mensen het strand willen beschermen tegen deze aso's. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Kwam deze net tegen, wellicht leuk voor iemand hier? https://www.volkerwessels.com/nl/wer...ch-grand-prix1

Comment

Als ik het goed begrijp: Je 3 dagen uit de naad werken met het risico dat je op een plek staat waar je geen moer van de race ziet en dat alles voor nop waar andere miljoenen aan verdienen.
                          Ik ben gekke Henkie niet.
                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                            Als ik het goed begrijp: Je 3 dagen uit de naad werken met het risico dat je op een plek staat waar je geen moer van de race ziet en dat alles voor nop waar andere miljoenen aan verdienen.
                            Ik ben gekke Henkie niet.
                            Dit dus... Inderdaad, de brutaliteit om op zoek te gaan naar vrijwilligers die zich drie dagen lang dood mogen lopen en sjouwen, met als enige vergoeding: een toegangspasje voor de pits.

Geen salaris, niks.

Eigenlijk beschamend dat ze het nog 'vacature' durven te noemen.

Comment

Eens hoor, maar met dat uit de naad werken zal het wel meevallen gok ik en ach je staat wel middenin de actie. Zal ongetwijfeld snel vollopen met mensen die het geen probleem vinden, zag je vlg mij ook bij de organisatie van het songfestival.

Comment

nou ja, andere racedagen draaien ook voor 90% op vrijwilligers dus ik zie niet in waarom dit zo anders zou zijn?
                                "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Het is slechts mijn persoonlijke mening heren.
                                  Wat me tegenstaat is de belofte dat je alles van de races meemaakt. Nou kennen we allemaal Zandvoort een beetje. 8 van de 10 keer sta je op een plekje ingedeeld waar je ze wellicht alleen hoort en niet ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                    Het is slechts mijn persoonlijke mening heren.
                                    Wat me tegenstaat is de belofte dat je alles van de races meemaakt. Nou kennen we allemaal Zandvoort een beetje. 8 van de 10 keer sta je op een plekje ingedeeld waar je ze wellicht alleen hoort en niet ziet.
                                    Waar zou dat zijn als je het circuit in de huidige staat ziet?

Comment

Achter de pitsboxen denk ik niet dat je veel ziet. Want aan de kant waar de uitloop van de nieuwe pitsstraat is staan altijd trucks of motorhomes.
                                      Ervoor kom je niet.
                                      Op andere delen van het circuit sta je als je toegangscontroleur of hekopener bent waarschijnlijk te ver weg.
                                      Voor alle betere plekken verwacht ik dat de vaste Marshalls de goede plekken zullen bemannen, logisch die zijn er het hele jaar.
                                      Maar misschien ben ik te pessimistisch en valt het mee voor die nieuwe vrijwilligers.
                                      Ik gun het ze van harte.

Comment

Ben het volledig eens met Parohl. En wat me nog veel meer stoort is het volgende. Formule 1 op Zandvoort is één groot geldverdienfeest. Laten we er niet kinderachtig over doen. Daar staan bedrijven en kerels die BULKEN van het geld en die nog véél meer poen gaan verdienen aan dat hele circus. VolkerWessels hoort daar definitief bij. Die doen geen drol zonder dat ze eraan verdienen.

Als je dan als bedrijf een hoop jonge vrijwilligers het werk wilt laten doen met geen andere beloning dan een pitspasje, hoor je wat mij betreft per direct in de categorie uitbuiters.

Comment

Alle aandacht voor het circuit maar bar weinig voor de logistiek. Alles dat mag wijken voor de F1 in Zandvoort. Ik begreep dat de overlast voor de mensen in Overveen ook significant gaat zijn met 10 tot 12 treinen per uur.

Wetten en regelgeving waar normaal niet aan te tornen valt en nu opeens is alles mogelijk (de naam Van Oranje-Nassau doet wonderen). Het begint nogal tegen te staan eerlijk gezegd.

------------------------------------------------
                                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Uitgesteld tot na mei.

https://www.nu.nl/coronavirus/603834...or-in-mei.html
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Die paar races uitstellen, dat boeit me nog niet zo.

Maar wat er gebeurt in de aankomende vette crisis des te meer. Honda (die twijfelen toch al en gaven RedBull slechts een contract van 1 jaar), Renault (deels in handen van de Franse staat) en Mercedes kunnen zo weglopen. Wie wil er zoveel geld insteken als ze tienduizenden moeten ontslaan? Dus net zoals in de vorige crisis gebeurde. De budget-cap kan dan niemand meer betalen.

Je ziet nu al: ineens is er niks meer over van het gekonkel tussen teams en F1, en is iedereen binnen een week bereid om de 2021 regels een jaar vooruit te slepen.

Ook voor F1 kan dit zo maar eens op een totale reset uitdraaien.

Comment

Working...
                                              X