Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2020

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het zou de races niet saaier maken, het zou de sport wel degelijk afwaarderen. Zelfs Indycar heeft tenminste nog 2 leveranciers.

Puntje is nog dat Ferrari nooit van zijn leven met Mercs of Renaults achterin gaat rijden. Of andersom.

Daarnaast gaat die ene motorleverancier nooit doorontwikkelen. Waarvoor zouden ze, ze winnen dan namelijk toch wel. Verder kost ontwikkelen geld en de teams willen dat niet betalen, want het is zinloos om met zijn allen te betalen voor iets wat vervolgens iedereen dan krijgt.
    Je ziet dit bijvoorbeeld ook met de banden. Pirelli maakt waar F1 om vraagt. Ze willen niet eens een concurrent. Situatie Michelin vs Bridgestone of eerder GoodYear vs Michelin was totaal onvergelijkbaar met wat we nu hebben.

Comment

• Als na de banden ook de motor gestandaardiseerd wordt, wat is dan het volgende? Versnellingsbak? Of zit die al bij de gestandaardiseerde motor in? Dan is het nog maar voor één fabrikant interessant, namelijk degene die de motor mag leveren en daar gewoon voor betaald krijgt. Dat lijkt me niet de way to go.
      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Renault gebruikt vandaag een zgn filming day om Fernando Alonso 100km met hun 2020 auto te kunnen laten testen.
        Circuit: Barcelona.

Comment

• https://www.gpblog.com/nl/nieuws/702...orwaarde-.html

Red Bull wil zelf motoren gaan prepareren.
          There are no stupid questions,
          but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

• Ja, maar dan mogen de anderen niet meer ontwikkelen, zegt RedBull.
            Dat is een leuke eis. Ferrari was al teruggeworpen nadat ze eind 2019 met FIA in conflict kwamen, die hebben dus ontwikkelingswerk genoeg en gaan het met die eis van RedBull nooit eens zijn.
            Of, mocht de 2021 motor van Honda ineens heel goed blijken, dan kunnen de anderen voor 2022 niets meer veranderen...

Het gebruikelijke gedraai dus...

Comment

• Stroll heeft dus op de zondagavond na de Eifel-GP positief getest...
              Zijn laatste test van afgelopen maandag was al weer negatief, dus grote kans dat hij er gewoon bij is op Porrtimao.

https://www.skysports.com/f1/news/12...-portuguese-gp
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Hij kwam eerder met een negatieve test aan op de Ring, dus waar ging dit dan mis?
                Nog een 'geluk' dat ie verder niet rondgelopen heeft omdat ie in de woorden van zijn teambaas niet van de pot kon komen.
                Verder zou Helmut Markko enkele dagen voor de race op de Ring met de Hulk gesproken hebben omdat Albon aanvankelijk een ' inconclusive' test had en pas in tweede instantie negatief.

Comment

• Het zit allemaal wat vuiler in elkaar dan Racing Point het vertelde, volgens Chris Medland op racer.com.
                  Stroll hoefde pas na het weekend weer te testen volgens de regels, en indien hij op vrijdag/zaterdag toch positief was (extra test) hadden ze zijn monteurs ook terug moeten trekken. En daarmee de auto, omdat Racing Point niet als Mercedes in Socchi even een setje verse monteurs in kan vliegen.

https://racer.com/2020/10/21/medland...irresponsible/

Daar ga je dan als FIA met je superstrenge anti COVID protocols.

Comment

• Wel apart allemaal dit.
                    Maar de race in Portugal lijkt gewoon door te gaan dus.
                    Gave baan op een mooie plek, ik ben benieuwd of het geschikt is voor F1 en of ze kunnen inhalen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• https://www.nu.nl/formule-1/6085543/...j-haas-f1.html

Grosjean weg bij Haas na dit seizoen. Ik denk dat dat dan exit betekent voor zijn F1-carrière, kan me niet voorstellen dat hij nu nog een hot commodity is.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        https://www.nu.nl/formule-1/6085543/...j-haas-f1.html

Grosjean weg bij Haas na dit seizoen. Ik denk dat dat dan exit betekent voor zijn F1-carrière, kan me niet voorstellen dat hij nu nog een hot commodity is.
                        Magnussen ook weg bij Haas. Compleet nieuwe line-up in de maak daar.

Gokjes? (Schumacher?)

------------------------------------------------
                        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• Grosjean wist dit al langer, gezien zijn openlijke flirt met Peugeot voor een plek in hun nieuwe WEC hypercar team en met formule E.

Magnussen gaf al eens aan dat ie Indycar zou willen doen, dat lijkt me een leuke combinatie.

Comment

• Hulkenberg en Perez naar Haas? Of Haas stapt uit, zie ik ook nog wel gebeuren.

Comment

• Zal Mazepin en/of Perez wel instappen voor de centen. Kost het Gene Haas minder geld om achteraan te rijden.
                              Giulia 1600 Super '65

Comment

• Grosjean: “So I knew one of us would go out and that’s what I said to Guenther when he called me. I said I was expecting one of us and he said no, for financial reasons I need both of you out."

https://www.racefans.net/2020/10/22/...-both-drivers/

Comment

• Bij Haas Mazepin met de centen van zijn vader naast Schumacher, denkt Joe Saward. En dan Perez met zijn geld naar Williams, ten koste van Russell, tenzij Mercedes meer bij legt voor de jonge Brit.

Hulkenberg en Perez doen niet of nauwelijks voor elkaar onder op de baan, maar de Hulk kost geld, Checco brengt het juist mee, dus per saldo is die dan grofweg 20 miljoen gunstiger, rekent Dieter Rencken.

Comment

• Zou wel zuur zijn voor Russel. Dan zou hij een Oconnetje kunnen doen, maar daar heeft dat jaar aan de zijlijn ook niet echt goed uitgepakt.
                                    Giulia 1600 Super '65

Comment

• Iemand een idee waarom Hamilton nog niet bijgetekend heeft? Heeft dat te maken met de geruchten over het uitstappen van Mercedes als team en intrede van Ineos, wil hij top dollar bij z'n nieuwe deal en ligt dat lastig bij Mercedes gezien de bedrijfsperformance (en wil hij z'n 7e titel als leverage gebruiken?) of zou hij met de gedachte spelen te stoppen met F1 als de 7e titel binnen is?

Comment

• 7 is wel een bijbels getal, dus wie weet is dat het.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Je zou toch denken, met volgend jaar dezelfde wagens, dat 'even' die nummer 8 er ook nog bijpakken, wel heel erg aanlokkelijk is voor beide partijen.
                                          Over de rol van Wolff is ook nog geen nieuws, wellicht speelt dat mee voor Lewis.

Comment

• CT'tje, ze zijn er beiden megalomaan genoeg voor: Hamilton doet een Fittipaldi en start samen met Wolff het nieuwe team Hamilton F1, met een nog onaangekondigde nieuwe motorenfabrikant. En dat wordt dan OF een compleet drama, OF het wordt Brawn 2.0. :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Lewis over zijn nieuwe contract: “A formality? I don't know, maybe - probably”

https://www.motorsport.com/f1/news/h...paign=widget-1

Voor de CT van hierboven: 30% van de aandelen in het team zit al bij Wolff, 10% bij de erven van Lauda, en dus maar 60% bij Mercedes zelf. Ik ben even kwijt of Ineos zich nu ook al had ingekocht. Dus helemaal ondenkbeeldig is het niet dat Wolff nog eens een meerderheid verwerft. Of ik daar ook Hamilton als mede owner zie, ik weet het niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                Lewis over zijn nieuwe contract: “A formality? I don't know, maybe - probably”

https://www.motorsport.com/f1/news/h...paign=widget-1

Voor de CT van hierboven: 30% van de aandelen in het team zit al bij Wolff, 10% bij de erven van Lauda, en dus maar 60% bij Mercedes zelf. Ik ben even kwijt of Ineos zich nu ook al had ingekocht. Dus helemaal ondenkbeeldig is het niet dat Wolff nog eens een meerderheid verwerft. Of ik daar ook Hamilton als mede owner zie, ik weet het niet.
                                                Is dat team nog wel wat waard zonder Wolff ?
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• De start was aardig briljant vandaag, Sainz die opeens voorop reed, HAM die begon te schaatsen en Kimi die even 10 auto's inhaalde in minder dan een ronde. Verstappen kwam nog goed weg dat hij zijn ophanging niet aan flarden reed en respect voor Perez die daardoor iets van 15sec achter de voorlaatste auto kwam te zitten en uiteindelijk 2 ronden voor het einde gewoon 5e lag! (en uiteindelijk helaas 7e werd)

Voor het weekend gaf Red Bull aan dat Albon zich de komende 2 wedstrijden moest bewijzen om zijn stoeltje voor volgend haar veilig te stellen. Met een redelijke kwalificatie op zaterdag rekende ik er op dat hij zich vandaag er nog aardig in kon gaan mengen. Maar wederom hè....kansloos op de 12e plek!
                                                  Giulia 1600 Super '65

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                                    De start was aardig briljant vandaag, Sainz die opeens voorop reed, HAM die begon te schaatsen en Kimi die even 10 auto's inhaalde in minder dan een ronde. Verstappen kwam nog goed weg dat hij zijn ophanging niet aan flarden reed en respect voor Perez die daardoor iets van 15sec achter de voorlaatste auto kwam te zitten en uiteindelijk 2 ronden voor het einde gewoon 5e lag! (en uiteindelijk helaas 7e werd)

Voor het weekend gaf Red Bull aan dat Albon zich de komende 2 wedstrijden moest bewijzen om zijn stoeltje voor volgend haar veilig te stellen. Met een redelijke kwalificatie op zaterdag rekende ik er op dat hij zich vandaag er nog aardig in kon gaan mengen. Maar wederom hè....kansloos op de 12e plek!
                                                    Albon op de ronde door Max. Dan heb je geen 2e race meer nodig.

De McLarens hebben iets in de eerste ronden. Niet voor het eerst dat Sainz in de eerste ronde sterk naar voren rijdt.

Comment

• Prima race hoor, erg leuk dat ergens halverwege het volledige middenveld nog bij elkaar hing.
                                                      Sneu voor max dat hij ook hier geen enkele (normale) kans maakte op méér dan P3.
                                                      Over Albon, tja wat valt er nog toe te voegen, hij wist he RAI niet eens moeilijk te maken. Rondenlang zat hij op zn staart, maar zette niet door.
                                                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Mercedes heeft aangegeven wel in te zijn voor een engine freeze. Ja, die begrijp ik :-)

Albon gaat het bij RB niet meer redden nee. Ik hoop echt dat ze Gasly niet terughalen, dat was vorig jaar net zo'n zielig vogeltje als Albon nu en nu rijdt ie de sterren weer van de hemel.

Bottas die FP1, 2 en 3 snelste is, Hamilton leek een lastige vrijdag te hebben.
                                                        Dan hoor je de mannen op Sky al zeggen dat RedBull dit weekend wel eens een kans zou kunnen hebben.
                                                        Qualifying leek in eerste instantie ook niet denderend, ronde verpest in Q1.
                                                        Dan in Q3 trekt ie ineens de pole uit de hoge hoed.
                                                        Hamilton na 15 ronden over de radio: linker voorband gaat niet heel lang meer mee.
                                                        26 ronden later met de ene fastest lap na de andere komt ie binnen voor nieuw rubber.
                                                        Tegen het einde zegt ie nog dat ie kramp heeft.
                                                        Vervolgens weer een paar snelste ronden achter elkaar.
                                                        Over 2 races / 3 weken in Turkije die titel rond maken, dan mag Bottas de laatste kruimels pakken in Bahrain en VAE en mag de Fin alweer de winter in met de illusie dat ie een ander mens is geworden en dat het in 2021 wel een zou kunnen lukken.

Comment

• Gasly eindigt dit seizoen met meer punten dan Albon (scheelt nu maar één punt). Maar ook Vettel zat aan de finish niet meer in dezelfde ronde als zijn teammaat: leuk dat ie lang geleden vier keer wereldkampioen is geworden, maar zoals het nu gaat zie ik een wederopstanding on 2021 niet zomaar gebeuren. Had beter een Rosberg kunnen doen na die vier titels, maar ja, toen bestond een Rosberg doen nog niet ;-)
                                                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Ik vind het wel een leuke baan dat Portimao. Afgezien van de 2 Mer ‘s die vooraan weer eens wegreden was er vanaf het begin genoeg leuks te zien.

Opvallend voor mij:
                                                            - Albon vs Verstappen, LeClerc vs Vettel en Hamilton vs Bottas.
                                                            In alledrie de gevallen maakten de kopmannen gehakt van hun teamgenoot.
                                                            - McLaren
                                                            Die hebben het lek toch wel echt boven met Seidl aan het roer en heel even leken ze er een echt stunt van te maken. Als het was gaan regenen direct na de start had het een nog leukere middag kunnen worden.
                                                            - Stroll.
                                                            Afgezien van het feit dat Perez hem het hele weekend om de oren heeft gereden (nee, dat is niet altijd zo, daarom niet in het rijtje hierboven), waar zat die gast met zijn gedachten. Eerst in de training met Verstappen, de brain fade in het gevecht met Norris en dan ook nog eens een tijdstraf voor track limits.

Comment

• Dat incident Stroll - Verstappen, geef ik de Canadees toch niet 100 procent de schuld van. Gewoon vrije training, gaat nergens om, dus wat bezielde beiden zich in die positie te brengen.

Ook met Perez, wel makkelijk om te stellen Perez put himself out. Waar moest Perez nog heen dan? Ik zou zeggen racing incident, maar een penalty voor Max had mij niet verrast.

Seidl en Brown zijn een gouden duo bij McLaren. Ik denk dat RIC een goede zet gedaan heeft.

Comment

• Max heeft een brief gekregen over zijn uitlatingen richting Stroll (geen grap...)
                                                                Attached Files
                                                                Giulia 1600 Super '65

Comment

• Tja, ook dat is 2020. Op een zolder in Glasgow zit een Mongoolse social justice warrior schuimbekkend F1 te kijken. :)
                                                                  Mini Cooper Clubman
                                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                  X