Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2020

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• S6R
    replied
    De eerste livery foto impressie's van de Alpine zien er erg fraai uit; ben benieuwd naar het definitieve ontwerp!

Leave a comment:

• slibbe
    replied
    Schijnt dat Abiteboul Renault F1 verlaat en mag gaan leiding geven aan Renault Sport, waar Alpine F1 ook wel onder zal gaan vallen. Promotie dus. En hij verlaat Renault niet.

Leave a comment:

• ølle
    replied
    Mooi man dat Abiteboul optieft. Nu staat er nog maar 1 naam op het wensenlijstje :) Of is Hamilton inmiddels 100% rond?

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk bericht
    Datg las ik idd... maar hoeveel zou er waar van zijn...
    Niks natuurlijk, het is allemaal fake it until you make it geroep. Maar ja, als je dat in dit post-facts tijdperk maar hard en vaak genoeg doet hapt er soms iemand, en tekent een contract.

Of dat na het HAAS debakel wederom een F1 team is? Dan verdient dat team elke verloren eurocent die het ze gaat kosten.

Leave a comment:

• S6R
    replied
    Dan mag ik hopen dat ie dit keer vooruit betaald voor het team dat zijn sponsoring gaat dragen...

Leave a comment:

• FrankS
    replied
    Datg las ik idd... maar hoeveel zou er waar van zijn...

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Huh?

Leave a comment:

• Streamz
    replied
    https://www.gpblog.com/en/amp/76367/...formula-1.html

eh, wut?

Leave a comment:

• Mr. Flat Cheese
    replied
    138212152_1995837727239866_3743319654507402591_o.jpg

https://www.formula1.com/en/latest/a...Ml8BA7t0w.html

Leave a comment:

• TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
    Kan mijzelf moeilijk voorstellen dat andere teams dat ook niet doen. Wat had Red Bull nog te winnen? En wat had Ferrari nog te verliezen? Om even twee teams te noemen
    Ik vrees dat we 105% Honda- vs 95% Mercedes motorvermogen gezien hebben

Leave a comment:

• GJ
    replied
    Van Ferrari is in ieder geval bekend dat ze al met een vloerontwerp voor volgend jaar hebben getest.

Leave a comment:

• Beestemans
    replied
    Kan mijzelf moeilijk voorstellen dat andere teams dat ook niet doen. Wat had Red Bull nog te winnen? En wat had Ferrari nog te verliezen? Om even twee teams te noemen

Leave a comment:

• S6R
    replied
    Heel slim, daarmee hebben ze zodadelijk in 2021 ook weer een voorsprong op de rest...

Leave a comment:

• slibbe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    Motorsport.com komt met een mogelijke tweede reden voor het gebrek aan snelheid van de Mercs in Abu Dhabi (naast het terugdraaien van de motoren). Er zouden 2021 ophangings-onderdelen op de auto gezeten hebben die horen bij de nieuwe 2021-banden, om data te verzamelen. En dan zowel in de race, als tijdens de testdag enkele dagen later waarvoor de wagen onveranderd moest zijn.

https://www.motorsport.com/f1/news/m...ploit/4930906/
    Dus als je een paar races voor het einde van het seizoen alle prijzen binnen hebt, gebruik je de overige races als pre-season testing.

Leave a comment:

• S6R
    replied
    Wolff noemt zichzelf: Chief Cheerleader bij Mercedes AMG F1 :)

Leave a comment:

• S6R
    replied
    Mazepin definitief bij Haas in 2021; veel commentaar op deze beslissing... https://www.gpblog.com/nl/nieuws/755...d-geweest.html

Leave a comment:

• V4
    replied
    Motorsport.com komt met een mogelijke tweede reden voor het gebrek aan snelheid van de Mercs in Abu Dhabi (naast het terugdraaien van de motoren). Er zouden 2021 ophangings-onderdelen op de auto gezeten hebben die horen bij de nieuwe 2021-banden, om data te verzamelen. En dan zowel in de race, als tijdens de testdag enkele dagen later waarvoor de wagen onveranderd moest zijn.

https://www.motorsport.com/f1/news/m...ploit/4930906/

Leave a comment:

• S6R
    replied
    Wat ik mis bij Alonso is het ontwikkelen van een goede auto en het team. Hij pakt er vaak naast, doordat hij niet de auto goed genoeg ontwikkeld en het team op een hoger niveau brengt. Daardoor heb ik mijn twijfels of hij echt buiten categorie is. ...
    Opmerkelijk: de feedback vanuit o.a. Renault team was dat hij (Alonso) juist veel bijgedragen heeft bij de ontwikkeling van de auto... (en dat zeg ik dan ondanks dat ik iemand ben die een behoorlijke hekel heeft aan Alonso ivm zijn gedrag).

@S2K: hoe bedoel je? Niet alleen bij het F1 media team (als je TV Pro hebt), lees Sky F1, als o.a. ook diverse andere motorsport media, incl Peter WIndsor etc, hoor je regelmatig over de trickyness van de RB. Ben het eens met je mbt de impact die dit had op o.a. Gasly en Albon. (er werd bij F1 (Sky) al eens gegrapt dat Max beter in de AT kon rijden tijdens de 2 voorlaatste races op het Yas Marina circuit): lees: zelfde Honda power, makkelijker auto om mee te rijden (wel iets minder downforce)

Leave a comment:

• Beestemans
    replied
    Wat ik mis bij Alonso is het ontwikkelen van een goede auto en het team. Hij pakt er vaak naast, doordat hij niet de auto goed genoeg ontwikkeld en het team op een hoger niveau brengt. Daardoor heb ik mijn twijfels of hij echt buiten categorie is. Iets wat Lewis duidelijk nu laat zien naar mijn mening. Vettel heeft dit ook laten zien bij Red Bull.
    Van de andere kant, je wordt niet zomaar wereldkampioen, je bent dan geen pannenkoek ;) Verstappen hoort daar niet bij, totdat het hem is gelukt :)

Leave a comment:

• S2K
    replied
    Waar ik eigenlijk bijna niets over hoor is de moeilijkheid van de RedBull auto. De auto is in wezen best snel, zit nu dicht tegen de Mercedes aan, echter is deze uiterst tricky te besturen, waar de Mercedes erg makkelijk te besturen is (kijk maar naar wat Russel heeft gedaan). Max kan daar door zijn kwaliteiten vrij goed mee overweg. Persoonlijk denk ik dat dat de belangrijkste reden is dat Gasly en Albon faalden, niet omdat het slechte rijders zijn, maar ze konden gewoonweg niet met de auto overweg. Zelfde wat gebeurde met Vettel vs Ricciardo, Vettel kon niet meer met de auto overweg, Ricciardo wel. Denk eigenlijk dat Ricciardo hierdoor in het bovenste rijtje hoort, hij kon Max als beste partij geven.
    Persoonlijk denk ik dat daar het grootste probleem van de RB auto afgelopen 2 seizoenen in heeft gezeten. Ben benieuwd hoe Perez daarmee omgaat en ben benieuwd hoe RB de winter uitkomt. Hopelijk is de RB auto gewoon minder tricky, denk ook dat Max daar uiteindelijk van weet te profiteren.

Wordt tijd voor een F1 2021 draadje.

Leave a comment:

• Infant
    replied
    Ondertussen is Albon ook (weer) blij:

WhatsApp Image 2020-12-21 at 11.17.01.jpeg

Leave a comment:

• GJ
    replied
    Waarom is Alonso buiten categorie? Ik zie het overal voorbij komen, maar zijn prestaties zijn daar toch niet naar? Iedere keer is het net niet en past daardoor denk ik beter in het tweede rijtje van GJ thuis.
    Omdat hij ook bij Ferrari bijna wereldkampioen werd (2x) in een auto die by far niet het snelste van het veld was. Door zijn vermogen om altijd het maximale uit een auto te halen ook als die auto op zich helemaal niet past bij zijn rijstijl. De HC-rijders in mijn rijtje zijn allemaal rijders die dat vermogen hebben of lijken te hebben. Gewoon standaard 3-4-5-tienden sneller zijn dan een al niet langzame teamgenoot in dezelfde auto.

Mijn lijstje is trouwens niet compleet. Ik zal ook de andere rijders proberen eenzelfde indeling te geven:
    - Hamilton
    - Verstappen
    - Leclerc
    - Alonso

- Vettel
    - Perez
    - Ricciardo
    - Norris
    - Sainz
    - Russel
    - Bottas
    - Raikkonen
    - Hulkenberg

- Ocon
    - Gasly
    - Stroll
    - Albon
    - Kvyat
    - Giovinazzi
    - Grosjean
    - Magnussen

- Latifi

Waarbij de eerste 4 dus buitencategorie zijn wat mij betreft. De volgende rij zijn hele snelle coureurs die mist in de juiste auto (toegesneden op hun rijstijl) het maximale uit die auto zullen halen, maar dat moeilijker vinden in een auto die niet op hun rijstijl gemaakt is. Dan volgen hele snelle coureurs, die op hun dag kunnen verrassen, maar ook in de juiste auto niet structureel snel zullen zijn en de laatste (Latifi) die hoort eigenlijk niet in de F1 thuis imho. Alle anderen verdienen hun plaats in de F1 zonder meer, maar ok zonder echt bijzonder te zijn. En ja, over de Hulk kun je discussiëren of die in Groep 2 of Groep 3 thuishoort. Ik heb een zwak voor de man al vanaf de lagere raceklassen en zet hen dus in Groep 2.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Nou, Alonso heeft misschien maar 2 titels, maar won die wel in jaren dat er formidabele tegenstand was (Raikkonen in de McLaren, Schumacher in de Ferrari). Teamgenoot Fisichella kwam niet eens in de buurt in hetzelfde materiaal. Vergelijk dat met de hegemonie van Mercedes, of Vettel's achteraf nogal gemakkelijk aangewaaide 4 titels. Ja, zijn eerste titel was een titanenstrijd met Alonso, Webber en Hamilton. En bij de derde ging het ook gelijk op met Alonso. Die andere twee titels waren gemakkelijk binnenharken, zoals Lewis ze nu ook binnenhengelt.

Daarnaast vind ik Alonso meer fighting spirit hebben, hij laat nooit zoals Vettel het kopje hangen als het even tegenzit.

Leave a comment:

• NAS
    replied
    Omdat hij in zijn "pauze" 2 keer Le Mans won, WEC Kampioen werd, netjes onderweg was in Dakar en zelfs in Indy reed. Soms alles binnen een aantal weken.

Er is een Doku over hem op Prime. Indrukwekkend.

Leave a comment:

• Beestemans
    replied
    Waarom is Alonso buiten categorie? Ik zie het overal voorbij komen, maar zijn prestaties zijn daar toch niet naar? Iedere keer is het net niet en past daardoor denk ik beter in het tweede rijtje van GJ thuis.

Leave a comment:

• GJ
    replied
    Volgens mij heeft Leclerc 2 jaar lang de oren gewassen van Vettel. Bedenk wel dat dit pas zijn 3e jaar in de F1 was en pas zijn 2e jaar bij Ferrari.

Als ik voor komend jaar moet inschatten wie buitencategorie is dan is dat als volgt:
    - Hamilton
    - Verstappen
    - Leclerc
    - Alonso

- Vettel
    - Perez
    - Ricciardo
    - Norris
    - Sainz
    - Russel

- Ocon
    - Gasly
    - Stroll

Leave a comment:

• Dutch
    replied
    Misschien ook net wel hoor, daarvoor hebben we te weinig gezien. Op grond van wat hij in de F2 heeft laten zien, zou ik zeker zeggen van wel, maar dat kan soms bedrieglijk zijn. En dat hij Vettel dit jaar zo'n pak rammel geeft (alleen dit jaar), ligt in mijn ogen aan Vettel, met wie iets heel vreemds aan de hand is.

En precies, Russell is helemaal te vroeg om er iets over te zeggen, maar (ook weer op grond van wat hij in de F3 en F2 heeft laten zien) zit hij wel op dat niveau Ricciardo/Leclerc: een toekomstig wereldkampioen als hij in de beste auto zit en zijn teamgenoot niet van de buitencategorie is, en zeker boven de 'Grand Prix-winnaars met een lange en zeer verdienstelijke carrière in de F1'.
    Last edited by Dutch; 20-12-20, 18:36.

Leave a comment:

• Maik
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht

... Alleen kunnen Ricciardo en ook Leclerc (en Vettel in zijn goede jaren) nét niet tippen aan het niveau Hamilton/Alonso/Verstappen, maar er zullen best genoeg GP-weekenden zijn waarin ze beter presteren dan die drie.
    Ik ben wel benieuwd waar jij dat op baseert Dutch, dat Leclerc dat niveau net niet haalt. Vettel is nooit echt goed geweest naar mijn mening, maar Leclerc geeft hem bijna altijd wel zo’n pak rammel, dat ik niet durf te zeggen dat hij in het rijtje HAV hoort. George is nog te vroeg om echt iets over te zeggen, maar zijn optreden in de Benz was wel indrukwekkend.

Leave a comment:

• Dutch
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
    Interessante analyses.
    Ik denk ook dat Perez geen bedreiging voor Max zal zijn, maar wel een stuk dichterbij zit dan Albon. Zelfde niveau als Ricciardo ongeveer. Waarom hebben ze die laten gaan eigenlijk? ;)
    Ik denk dat Ricciardo wel een tikje boven het niveau Pérez/Hülkenberg/Ocon zit (bij Force India niet voor niets exact aan elkaar gewaagd) en aan dat rijtje kun je ook Bottas/Sainz/Norris/Gasly/etc toevoegen - zeg maar de (potentiële) GP-winnaars, maar geen wereldkampioenen. Alleen kunnen Ricciardo en ook Leclerc (en Vettel in zijn goede jaren) nét niet tippen aan het niveau Hamilton/Alonso/Verstappen, maar er zullen best genoeg GP-weekenden zijn waarin ze beter presteren dan die drie. In een jaar waarin ze de beste auto hebben, worden ze absoluut wereldkampioen. Dus klopt, dat had Red Bull beter moeten managen.

Zeker op zaterdag is Ricciardo sowieso beter dan Pérez, dus Pérez zal zich echt niet zo veel dichter in de buurt van Verstappen kwalificeren. Maar Pérez is inderdaad die bandenfluisteraar en dat blijft op zondagen belangrijk met de banden die we nu hebben. Dus hij kan een boel extra punten voor Red Bull binnenharken en daar gaat het om.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Zelfs vettel v stroll kan interessant worden. Vettel heeft meer talent, maar komt uit een kut jaar en Lance heeft de knaken en zijn pa. Wie weet blijkt hij wel sneller.

Leave a comment:

• Ar
    replied
    Ik denk ook dat die niet ver van Verstappen af zal zitten. Bij fouten van Verstappen kan Perez de schade beperken.

Het is een van de combi's waar je nieuwsgierig naar wordt. Naar het onderlinge verschil Sainz Leclerq ben ik ook wel benieuwd.

Leave a comment:

• V4
    replied
    Ric voelde zich in de hoek gezet na die achterlijke race in Azerbadjan die in tranen eindigde met beide wagens eraf. Dat de kaarten bij RedBull volledig op Max werden gezet werd hem toen wel heel duidelijk. Ric kon zich daar naar schikken of maken dat ie wegkwam. Hij deed het enige juiste - dat het eerste jaar bij Renault compleet verloren ging kon die toen nog niet weten, en 20M per jaar verzacht de pijn waarschijnlijk wel.
    Sindsdien sukkelt RedBull met hun nummers twee, goh.

Leave a comment:

Working...
X