Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2021

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• F1 2021

De kalender voor het nieuwe seizoen zal wederom wel blijven veranderen.

Australië is al richting einde jaar verschoven, China wil verschoven worden maar staat voor nu niet meer op de lijst. Wederom geen Vietnam.
    Verder is er gezeik over het contract met Sao Paulo.
    Maar we gaan wederom naar Imola en waarschijnlijk ook naar Portimao.

Of ze 23 races gaan halen, lijkt me lastig worden.

Revised 2021 F1 calendar

28 March - Bahrain GP
    18 April - Emilia Romagna GP
    2 May - TBC
    9 May - Spanish GP
    23 May - Monaco GP
    6 June - Azerbaijan GP
    13 June - Canadian GP
    27 June - French GP
    4 July - Austrian GP
    18 July - British GP
    1 August - Hungarian GP
    29 August - Belgian GP
    5 September - Dutch GP
    12 September - Italian GP
    26 September - Russian GP
    3 October - Singapore GP
    10 October - Japanese GP
    24 October - United States GP
    31 October - Mexico City GP
    7 November - Sao Paulo GP
    21 November - Australian GP
    5 December - Saudi Arabia GP
    12 December - Abu Dhabi GP

En die race van 2 mei moet wel binnenkort bekend worden gemaakt lijkt me?
    Maar laten we dit draadje gebruiken ipv die van 2020 idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

2 mei wordt Portimao, is alleen nog niet bevestigd. Nou ja, voor zover een bevestiging nu wat waard is...

Comment

Wel mooi dat CPZ laat is, dus grote kans dat het door kan gaan.

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Denk eerder dat de definitieve versie een soort van metallic blauw gaat worden, want dat is toch wel een beetje de signature colour van Alpine. De Prosts waren ook in zo'n kleur, vond ik altijd erg fraai.

Giulia 1600 Super '65
          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Portimao is wat mij betreft een aanwinst!

Comment

De nieuwe Alpine-Renault gaat A521 heten. Word ik blij van. Net als van de testkleuren met het zwart waarin de Alpine-Renault A500 (a.k.a. 'Le Laboratoire') van destijds ook was gehuld.

https://www.autosport.com/f1/news/15...r-livery-tease

Wat ook nog had gekund: iets met de A350, de doodgeboren F1-auto van 1968. Maar deze verwijzing naar de A500 vind ik al heel wat. Mooi.
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

En een interessant interview met Emanuele Pirro over de stewarding:

https://www.italiaracing.net/Intervi...zzati/242665/1

Hij zegt precies wat ik al jaren zeg: dat ondanks wat velen roepen het legendarische duel tussen Arnoux en Villeneuve ook vandaag niet zou worden bestraft. Twee keer raken de wielen elkaar kort - wat nu ook mag - en voor de rest is dat duel rondenlang een schoolvoorbeeld van clean, old-school racing, zonder enige poging tot blocking. Als de jongens van nu zó zouden leren racen, zouden de stewards het een stuk rustiger hebben en zouden wij als toeschouwers een stuk blijer zijn.
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ja, die type codering is mooi.
                  Nog mooier is het als het jaartal niet voor zou komen, maar dat het gewoon een volgnummer is (Lotus 76, 77,78, 79 etc).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                    Mooi man dat Abiteboul optieft. Nu staat er nog maar 1 naam op het wensenlijstje :) Of is Hamilton inmiddels 100% rond?
                    Ik vond dit stukje van Dieter Rencken over het vertrek van Cyril bij Renault:

Paddock humour has it that it took Alonso, who returned to Renault after an F1 sabbatical, less than a fortnight to add Abiteboul to his ‘hit list’. Jokes aside, why did Abiteboul leave Renault, having worked for the group (apart from a brief Renault-approved spell at Caterham) since graduating in 2002? Was he pushed or did he jump?

Renault insiders have it that de Meo is weeding out Ghosn loyalists, but there could be a more pragmatic explanation and it starts with a capital S: Stellantis, the alliance between Fiat Chrysler Automobiles and PSA (Peugeot, Citroen, Opel).

Following the approval of its merger last week, Stellantis is the world’s fourth-largest automaker and is headed by Carlos Tavares, the former Renault number two, whose departure was linked to his ambitions of succeeding Ghosn. The hobby racer (in classic single seaters) has since overhauled Peugeot and Citroën, founded DS and returned Opel and Vauxhall to profit for the first time in decades. He is said to be investigating an F1 project via Alfa Romeo – who brand Sauber’s F1 entry – or Maserati.

Could Tavares have recruited his former Renault F1 colleague to head up the project? Time will tell, but sources are adamant that outsiders are suddenly poring over Sauber’s books.
                    https://www.racefans.net/2021/01/15/...formula-1-yet/

Comment

Hier maar verder. Ik heb topic 2020 gesloten.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Een verandering ten opzichte van vorig jaar: in 2021 heb je nog maar 3 testdagen voordat het seizoen begint. En als team wil je je vaste rijders dan toch zoveel mogelijk kilometers laten maken. Zo niet bij WIlliams. Daar gaat 1 dure dag naar een kruk die vorig jaar zijn beste F2 seizoen (19e in de eindstand) heeft gereden. Bullshit-praatje van de teambaas erbij, klaar.

In elk geval is het wel duidelijk hoe de nieuwe private equity-eigenaar er in zit.

https://www.racefans.net/2021/01/19/...son-test-days/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                          Een verandering ten opzichte van vorig jaar: in 2021 heb je nog maar 3 testdagen voordat het seizoen begint. En als team wil je je vaste rijders dan toch zoveel mogelijk kilometers laten maken. Zo niet bij WIlliams. Daar gaat 1 dure dag naar een kruk die vorig jaar zijn beste F2 seizoen (19e in de eindstand) heeft gereden. Bullshit-praatje van de teambaas erbij, klaar.

In elk geval is het wel duidelijk hoe de nieuwe private equity-eigenaar er in zit.

Godallememachies, wat een treurnis.

Comment

Tjonge. Hoeveel schuift die Nissamy dat ie mag testen en zulke onzin over groei en zo debiteren?
                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ach, wat positieve prietpraat betreft, Perez kan er ook wat van:

“I think I know what I need from myself, but I also feel that I can push the team forwards in certain areas, just by talking to the team.

“I think we know the direction. Obviously I have to wait and drive the car, but there's already some good ideas that we've been sharing with the team, that hopefully can bring some performance on track.”

Perez has already driven the RB16 car in the simulator, so has some ideas of what will be needed to get the most from it ahead of the start of testing.

https://www.motorsport.com/f1/news/p...-2021/5137834/

Twee races, dan kunnen de pers en de fans op hem los, net zoals eerder op Albon en Gasly :-)
                              Maar ik laat me graag verrassen, daar niet van. Ik gun niemand een afgang zoals Albon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht

Zeg es effe. Op da forum. Die eurobrun, is da onze brun? Of zedde gij da Dutch? Dan bende wel ne stiekeme zeg.

:-)

Comment

Eurobrun was de naam van een f1 equipe in de jaren 70 en 80, dus het kan eenieder zijn. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik weet van niets!

Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                      Ik weet van niets!
                                      So sagt der Hase!
                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Working...
                                      X