Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2021

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• En het gaat al langer zo. Meestal geen probleem omdat de Mercs meestal ver voor liggen. Maar denk even terug aan Ocon enkele jaren terug die op Monaco een Merc wel heel gemakkelijk door liet. En hij gaf het meteen toe ook.

Russell moet wel een beetje global perspective hebben, zo noemde Wolff het nog. RTOM.

Comment

• Maar verwachten we ook niet dat een AT netjes aan de kant gaat voor een RB en zich net wat breder maakt voor een Merc?

Comment

• Stel je voor dat Tsunoda (of Gasly!) dit bij Perez(of Verstappen) had gedaan...
        Every second of your life is a part of your song

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
          Stel je voor dat Tsunoda (of Gasly!) dit bij Perez(of Verstappen) had gedaan...
          Wat? Proberen hen in te halen in een race?

Comment

• Nee, het andere deel waar Toto een probleem mee had. ;)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht

Voor die regel was iedereen de hele tijd aan het klagen dat bij de herstart de backmarkers nog tussen de koplopers reden en zo de tot een oneerlijke wedstrijd leidden. Het is ook nooit goed. ;-)

Het zou de lieder in de race een oneerlijk voordeel geven bij de start en zou bovendien verder in hetwelk een oneerlijk voordeel kunnen geven een auto die net niet op een ronde is gezet ten opzichte van een tegenstander die net wel op een ronde is gezet maar toch bijv. maar 2-3 seconden achter zijn rivaal zat (dat wordt dan opeens een heel rondje).

Maw welke regel je ook gebruikt, er is altijd wel iemand de sjaak en dan kiezen voor de regel die het meeste kijkplezier en kans op spektakel geeft, vind ik niet perse raar.
              Het schot uit de heup komt ook wel vanuit de emotionele redenering dat wij in onze F1 app groep (bij afwezigheid van samen kunnen kijken) dus al van tevoren posten "HAM heeft alleen nog een rode vlag nodig" en dat het dan ook gewoon gebeurt, dat geloof je toch niet :)

Mbt de klapper van RUS en BOT, ik zag BOT niet zo veel meer doen dan de droge lijn volgen eigenlijk, en ja die loopt daar naar buiten. Het zou helemaal fraai worden als je de RUS redenering volg dat BOT daar het nat op had gemoeten zodat RUS er over semi droog overheen had gekund. Dit is gewoon een gigantische rookie mistake gevolgd door adrenaline fuelled behaviour. Niet fraai. Wel begrijpelijk allemaal.

Enige legitieme vraag aan Wolff die zich met zijn MERC het alleen recht op de baan lijkt toe te dichten tov de motor-klanten :
              wat deed die BOT van jullie daar eigenlijk op P9 ? :)
              Dat gezegd hebbende zie ik Wolff ook wel het vermogen terugschroeven in zijn klanten motoren ;-)
              Last edited by TSM; 20-04-21, 11:19.
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Enige legitieme vraag aan Wolff die zich met zijn MERC het alleen recht op de baan lijkt toe te dichten ov de motor-klanten :
                wat deed die BOT van jullie daar eigenlijk op P9 ? :)
                Dat vraagt Wolff zich ook af:

“The whole situation should have never happened,” Wolff said. “Valtteri had a bad first 30 laps, and shouldn’t have been there.
                https://www.motorsport.com/f1/news/w...ottas/6332955/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                  Maar verwachten we ook niet dat een AT netjes aan de kant gaat voor een RB en zich net wat breder maakt voor een Merc?
                  Wellicht, maar het verschil is wel dat AT een -echt- zusterteam is en ook naar buiten zo optreedt. Terwijl Williams slechts motoren afneemt van Mercedes (en vanaf komend jaar ook eindelijk wat extra componenten omdat die Amerikanen iets minder achterlijk zijn dan Claire en Frank).
                  Dat Toto naast aandeelhouder in Mercedes F1 en Williams F1, teammanager is van Mercedes F1 en ook nog eens manager van Russell zelf maakt het er allemaal niet overzichtelijker op nee :)

Comment

• En Aston Martin zit Wolff ook in. Of ie momenteel nog belangen bij Ocon heeft weet ik even niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht

Dat Toto naast aandeelhouder in Mercedes F1 en Williams F1, teammanager is van Mercedes F1 en ook nog eens manager van Russell zelf maakt het er allemaal niet overzichtelijker op nee :)
                      Voor Toto best overzichtelijk: kijk om je heen en ongeveer de helft van wat je ziet is van jou :)
                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Canada Montreal 13-6 kan van de lijst en wordt vervangen door Turkije Istanbul Park in dat zelfde weekend.

En we krijgen zaterdagmiddag sprint races op Silverstone, Monza en een nog te bepalen race buiten Europa.
                        Grid voor die sprintrace wordt bepaald door een qualifying sessie vrijdag middag, en het resultaat van de sprint bepaalt de grid van de echte race op zondag. De top 3 ontvangt 3-2-1 punten.
                        Tja, als je nou iets moet noemen aan F1 wat aardig klopt, dan zou ik zeggen qualifying. Maar ja, de omzet moet omhoog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht

Voor Toto best overzichtelijk: kijk om je heen en ongeveer de helft van wat je ziet is van jou :)
                          The Wolf of Pit Street :-)
                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                            Canada Montreal 13-6 kan van de lijst en wordt vervangen door Turkije Istanbul Park in dat zelfde weekend.

En we krijgen zaterdagmiddag sprint races op Silverstone, Monza en een nog te bepalen race buiten Europa.
                            Grid voor die sprintrace wordt bepaald door een qualifying sessie vrijdag middag, en het resultaat van de sprint bepaalt de grid van de echte race op zondag. De top 3 ontvangt 3-2-1 punten.
                            Tja, als je nou iets moet noemen aan F1 wat aardig klopt, dan zou ik zeggen qualifying. Maar ja, de omzet moet omhoog.
                            Interessante vraag voor de cijferfreaks, waarop ik nog geen antwoord heb gevonden: wat telt in die weekenden voor de statistieken als de pole position? De snelste tijd in Q3 op vrijdag? Of de winst in de sprintrace?
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Pole position lijkt me toch je startpositie? Anders zou het kwailificatieresultaat genoemd worden. Hoe telt het als je op pole kwalificeert maar grid straf krijgt?

Zoals ik het begrijp is er een Parc Fermé na de kwalificatie. Teams hebben dus eigenlijk alleen FP1 om de setup voor het weekend vast te zetten.
                              "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• Wel apart weer zeg. Tijdens het WK, worden er allerlei dingen bij bedacht steeds.
                                Qua bandenstrategie wel interessant ook weer. Krijgen ze extra banden hiervoor?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Minder banden zelfs, 12 sets.
                                  FP1: 2 setjes gebruiken, eentje teruggeven - compound vrij
                                  Qualifying: Alleen Softs, max 5 sets, Q3 moet op een nieuwe set
                                  FP2: Vrije keuze
                                  Sprint: Twee sets, Vrije keuze, wisselen mag - langst gebruikte set moet terug (soft lijkt me logisch in bijna alle gevallen maar kan interessante situaties opleveren bij slecht bandenmanagement)
                                  Race: Vrije keuze, twee sets gebruiken. Q2-banden regel geldt niet meer
                                  (normaal is het 8x Soft, 3xMed, 2x Hard)
                                  "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• Die laatste verdeling (in je laatste zin) mogen teams toch per weekend zelf kiezen? Of is dat ook alweer veranderd?

Comment

• Ja, dat is inderdaad veranderd met ingang van 2021.

Comment

• Idd, vanaf nu heeft ieder team het zelfde aantal van iedere band. Pirelli bepaalt hoeveel ze van ieder type band krijgen.
                                        Giulia 1600 Super '65
                                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Okay dank beiden! Dat had ik even gemist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niels Bekijk bericht
                                            Pole position lijkt me toch je startpositie? Anders zou het kwailificatieresultaat genoemd worden. Hoe telt het als je op pole kwalificeert maar grid straf krijgt?
                                            Goed punt, in het laatste geval wordt de pole ook toegerekend aan degene die de tweede tijd heeft gereden. Toch is het in dit geval bijzonder dat de pole helemaal wordt losgekoppeld van je kwalificatieprestatie. De snelste tijd in de kwalificatie en dus pole in de sprintrace wordt dan dus niet meer geadministreerd, tenzij wellicht met een * erbij.

Overigens telde in F2 je snelste kwalificatietijd wél als pole, ondanks het feit dat er twee races waren. Maar dat kwam natuurlijk omdat ze met de hoofdrace begonnen en daarna pas de sprintrace afwerkten. Hoe het dit seizoen met die drie races zit, weet ik eigenlijk niet. Goeie vraag!
                                            Last edited by Dutch; 30-04-21, 12:38.
                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Pole in de sprintrace mag niet tellen. Net zoals een zege in de sprintrace niet mee mag tellen in het totaal aantal overwinningen dat je hebt. Er komt ook geen podium ceremonie begreep ik. Maar ja, devaluatietreedt langzaam maar zeker in natuurlijk. Niet alleen door dit nieuw format, maar ook het imo te grote aantal races (dus al die zeges van Lewis zijn niet meer waard dan die van zeg Fangio of Clark), en de vergalde puntentelling.

Comment

• In het kader van HGMTWND is er gister een plan ontstaan om samen met Jr naar Duibai te gaan in december. We gaan met een groepje maar gaan er hier ook mensen (misschien)?

Comment

• Ik ben blij met mijn F1TV-abo hoor, maar deze middag is de verbinding echt een ramp. Ik heb al 37 keer moeten F5'en... En dan moet ik elke keer de taal weer naar Engels veranderen en het geluid weer aanzetten.

Comment

• Ja, ik ook. TV scherm met vaste kabelverbinding viel er telkens uit. Dat met de taal en geluid aanzetten, ik dacht dat het mijn settings waren maar dat is dus standaard...
                                                    Maar... laptop via wifi met 4 schermen tegelijk in F1 racecontrol had nergens last van, geen uitval, niks. Wellicht dat ik het TV scherm ook via F1 race control ga zetten volgende keer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                      Ik ben blij met mijn F1TV-abo hoor, maar deze middag is de verbinding echt een ramp. Ik heb al 37 keer moeten F5'en... En dan moet ik elke keer de taal weer naar Engels veranderen en het geluid weer aanzetten.
                                                      Hetzelfde als crappy stream dus. Ik ben halverwege veranderd van crappy stream, waardoor ik van Fox Sports op Sky Sports kwam.
                                                      Maar F1 race control is dus een aanrader?
                                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Het kan natuurlijk ook dat alleen de live feed (en niet de live timing, en in car cams) er zo uitvalt elke keer.

De verhoudingen worden langzamerhand wel duidelijk. De Merc heeft toch nog een kleine marge tov de RedBull. Ferrari en McLaren gaan redelijk gelijk op. De Alpines en de AT daar net iets achter,. Aston krijgt het lek niet boven ondanks een redelijke qualy van Vettel (terwijl Stroll de nieuwste onderdelen op zijn wagen had), en Williams is in elk geval Haas voorbij (is Russell een Trulli-achtige qualifier wellicht? in de race ging het niet voor het eerst alleen maar achteruit, en Mazepin is echt bottom of the class).

Comment

• Alpines lijken inderdaad wat meer naar voren te zijn gekomen. Ik weet alleen nog niet of Ocon nu beter is dan ik dacht, of dat Alonso toch meer heeft ingeleverd dan hij zelf had verwacht.
                                                          Russel vind ik inderdaad opvallend ja, zijn quali was echt briljant gisteren, scheelde zelfs maar paar honderdsten met Q3. Maar vandaag haalde Latifi hem zelfs in op een bepaald moment... Schumacher doet 't voor mijn gevoel ook aardig goed, al is dat lastig om exact te bepalen omdat hij geen goed vergelijkingsmateriaal heeft.

Ik vond 't vandaag geen super spannende wedstrijd, maar wel prima race omdat de top 3 redelijk kort bij elkaar bleef. Vooral de openingsfase vond ik goed, met Max die bij de herstart Lewis voorbij ging, vervolgens bij Bottas aanhaakte maar uiteindelijk zelf weer ingehaald werd. HAM was gewoon nét een maatje te groot vandaag.
                                                          Giulia 1600 Super '65
                                                          Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Ik begreep dat Russell verzuchtte dat de auto echt onbestuurbaar wordt als ie achter een andere wagen zit. Dat helpt niet.
                                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                              De verhoudingen worden langzamerhand wel duidelijk. De Merc heeft toch nog een kleine marge tov de RedBull.
                                                              Red Bull was vorig jaar echt kansloos t.o.v. Mercedes, nu zaten ze er heel dicht achter. Mercedes had in Portugal een kleine marge, maar Barcelona volgende week kan een andere uitkomst geven aangezien dat circuit RB beter ligt. Voor mijn gevoel ontlopen de auto's elkaar heel weinig en is het van het circuit afhankelijk wie de bovenhand heeft.

2019 Volvo V60 T6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht

Red Bull was vorig jaar echt kansloos t.o.v. Mercedes, nu zaten ze er heel dicht achter. Mercedes had in Portugal een kleine marge, maar Barcelona volgende week kan een andere uitkomst geven aangezien dat circuit RB beter ligt. Voor mijn gevoel ontlopen de auto's elkaar heel weinig en is het van het circuit afhankelijk wie de bovenhand heeft.
                                                                Dat vermoed ik ook. Verder gaf Martin Brundle dit weekend nog aan dat de hogere temperaturen in de zomer naar zijn mening RB een voordeel zou geven, omdat ze per saldo iets beter met hun banden omgaan bij hogere temperaturen. We gaan het zien ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niels Bekijk bericht
                                                                  Minder banden zelfs, 12 sets.
                                                                  FP1: 2 setjes gebruiken, eentje teruggeven - compound vrij
                                                                  Qualifying: Alleen Softs, max 5 sets, Q3 moet op een nieuwe set
                                                                  FP2: Vrije keuze
                                                                  Sprint: Twee sets, Vrije keuze, wisselen mag - langst gebruikte set moet terug (soft lijkt me logisch in bijna alle gevallen maar kan interessante situaties opleveren bij slecht bandenmanagement)
                                                                  Race: Vrije keuze, twee sets gebruiken. Q2-banden regel geldt niet meer
                                                                  (normaal is het 8x Soft, 3xMed, 2x Hard)
                                                                  Wat bedoelen ze met teruggeven? Moeten ze letterlijk 1 van de gebruikte sets 'inleveren' ?

Comment

Working...
                                                                  X