Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2021

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    Ja, ik ook. TV scherm met vaste kabelverbinding viel er telkens uit. Dat met de taal en geluid aanzetten, ik dacht dat het mijn settings waren maar dat is dus standaard...
    Maar... laptop via wifi met 4 schermen tegelijk in F1 racecontrol had nergens last van, geen uitval, niks. Wellicht dat ik het TV scherm ook via F1 race control ga zetten volgende keer.
    Het had blijkbaar een duidelijke oorzaak...

"Onze excuses dat er het afgelopen raceweekend problemen zijn opgetreden bij het gebruik van je F1 TV-abonnement. Het probleem op de F1 TV-website was ontstaan doordat er ongeldige videobestanden uit het materiaalnetwerk kwamen, waardoor de videospeler steeds pauzeerde en bufferde.

Nadat we hadden vastgesteld wat het probleem was, heeft ons team aan een oplossing gewerkt en wijzigingen aangebracht zodat het probleem zich niet weer voordoet."
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Didmazepinspin.com is weer bijgewerkt....

Comment

• Mooie qualifying was dit, lekker close en met pole nummer 100 voor Lewis.
        Opvallende prestatie van Ocon op P5, 5 plekken voor Alonso (maar okee, qualifying was nooit Fernando's sterkste punt).
        Ricciardo na een off pace weekend in Portugal nu wel dicht bij Norris (er voor op de grid met 0,4s, maar ik denk niet dat dat helemaal representatief is voor de situatie bij McLaren).

Had toch wel verwacht dat ze op het ruwe asfalt van Barcelona in Q2 met de mediums ipv softs zouden rijden om daar morgen op te kunnen starten.

Comment

• Pers conferentie van na qualifying:

Comment

• S6R wat moet ik zien? Want 12 minuten gewauwel aanhoren trek ik niet :)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
              S6R wat moet ik zien? Want 12 minuten gewauwel aanhoren trek ik niet :)
              Sommigen vinden dergelijke interviews interessant, anderen niet. Indien jij in de laatste categorie valt: gewoon niet kijken :)

Comment

• Weer een rare strategie van RB. Waarom niet meteen na HAM ook 2e stop?

Comment

• Ik hoor daar zeker niet bij inderdaad, was benieuwd of er iets bijzonders werd vermeld.

Comment

• Ja, vreemde strategie wellicht, want 42 rondjes op die medium set zou zo ongeveer een record geweest zijn.

De bottom line is dat de combinatie Hamilton / Merc gewoon overal een fractie sneller is. Toch wel impressive hoe Lewis gewoon rondje na rondje op een sec in de vuile wind van de RedBull kan blijven rijden. En tegen het einde van de stint dichter naar de RedBull toe kan rijden; zowel einde eerste stint als einde tweede stint zat ie er bovenop.

Vreemd was nog dat Bottas Lewis niet echt makkelijk langs liet. Meteen daarna krijgt ie een setje softs, maar dat was te vroeg om een kans op fastest lap te maken.

Mooi gevecht om het laatste puntje met Alonso en een hele slinger aan wagens er vlak achter.

Comment

• F1TV; alleen tijdens de warm up lap vlak voor de start een F5 nodig, voor de rest was het foutloos vanmiddag.

Comment

• Ook vreemd: eerste stop van Max was blijkbaar een eigen beslissing, hij was niet binnengeroepen:

https://www.racefans.net/2021/05/09/...called-him-in/

Vervolgens rijdt Lewis na al die rondjes in de vuile wind nog 5 rondjes door.

Comment

• Max maakte een foutje daar ja, hij dacht dat hij naar binnen moest omdat Lambiase net daarvoor vroeg of hij een front wing aanpassing wilde.
                          Max had geen nieuwe mediums meer begreep ik, daarom kon hij niet meeklappen met Hamilton. Ook had hij daarna Bottas voor zich gehad. Dat was dus ook kansloos geweest (Perez waar ben je?). Misschien maar goed dat Max dus niet meeging met een pitstop, hij zou m.i. sowieso 2de geworden zijn, maar nu kon hij op het laatst wel safe naar een setje softs om zo nog een punt extra binnen te halen.

Comment

• Ik geniet er eerlijk gezegd ook wel van dat Hamilton zo goed is. De indruk bij mij is dat zowel Max als Lewis gewoon echt tot hun limiet moeten gaan in de strijd tegen de ander. Tot nu toe chapeau voor beiden. Ook vooraan is het eindelijk weer interessant.

Comment

• Ik vind dat wel mooi: de oude vos die de young pretender er nog fijntjes op wijst wat ervoor nodig is om de allerbeste te worden. Dat het kampioenschap op deze manier nu al een totale two-horse race wordt, vind ik dan weer minder. Maar in ieder geval nemen twee constructeurs het nu tegen elkaar op.

Qua F1TV: ook bij F3 nog een keertje een F5...
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Heel gaaf dat Red Bull er nu zo dichtbij zit. In zo’n race als vandaag zie je redelijk goed wat de rangorde van de teams en van de rijders is. HAM, VER en LEC zijn buitencategorie, dan komt een hele brede middenmoot.

Het enige wat ik me continu blijf afvragen: wie zou de snelste zijn in dezelfde auto?
                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• P1 was idd te hoog gegrepen voor Max deze keer. Ook met andere strategie.
                                  MB is te snel en Ham maakte geen fouten deze keer.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Kweenie, in elk geval was NIET met Ham meeklappen voor stop 2 de verkeerde keus. Zijn mechanic zegt nog "it'll be Hungary all over again" en dan doen ze niks.

Dat snap ik dus niet, give him a fighting chance. Hopen dat hij het redt op stokoude mediums is dommer dan hem op nieuwere softs zetten en hem een missie geven: pak hem.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Of ze hadden bij RB al door dat het redelijk kansloos was en dit was de beste strategie voor een 2de plek + snelste ronde?

Comment

• Jasper, Bottas had het leven zuur gemaakt voor Max als Max met Hamilton was meegeklapt. Zoals ik het zie was er zelfs een kans dat Max de tweede plaats kon verliezen. Dit was echt het hoogst haalbare. Monaco wordt het kantelpunt, mark my words ;)

Comment

• Bottas liet zijn eigen teamgenoot ternauwernood voorbij. Volgens mij zit hij in zijn laatste jaar, beseft hij dat goed, en is hij niet meer de gouden nummer 2 die Lewis wenst. Beetje Webber tijdens zijn laatste jaar Red Bull.

Ik had als Red Bull het risico genomen dat ook Bottas even aan de kant moest.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ach, Bottas en Perez komen in het spel tussen Max en Lewis gewoon niet voor. Bottas op oud rubber was voor Max op vers rubber waarschijnlijk geen probleem geweest, net als dat Hamilton op vers rubber Perez op oud rubber ook wel had gepakt. Maar ja, Perez was er niet en het aloude RedBull spelletje "in het openbaar druk zetten op de nummer 2" is inmiddels begonnen:
                                            https://www.motorsport.com/f1/news/r...orner/6506014/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                              Bottas liet zijn eigen teamgenoot ternauwernood voorbij. Volgens mij zit hij in zijn laatste jaar, beseft hij dat goed, en is hij niet meer de gouden nummer 2 die Lewis wenst. Beetje Webber tijdens zijn laatste jaar Red Bull.

Ik had als Red Bull het risico genomen dat ook Bottas even aan de kant moest.
                                              Voor zover ik Mol mag geloven (ok, dat is dus een heel laag betrouwbaarheid%) had Max juist van alle soorten nog een nieuwe set beschikbaar. Ik vond dit achteraf ook weer een strategie van schade beperken en niet van aanvallen/op de baan maximaliseren. Ik denk dat het voor Max meer voldoening had gegeven die Bottas na een 2e pit weer zoek te rijden en dan 2e te worden dan nu aan de leiding te gaan en de kop weer te verliezen aan Hamilton. Ja ok, dat punt van de snelste ronde had er dan waarschijnlijk niet in gezeten.

En per saldo was Mercedes gewoon een hele klap sneller op Medium, dat is zeker waar dus voor de winst had hij (behoudens een late wissel naar soft met een gelukkig vallende safety car) niet kunnen rijden.

Bottas weet volgens mij idd dat hij kan wieberen na dit seizoen anders had hij wel sneller aan de kant gegaan na de order van Mercedes teamleiding. En terecht ook, naast Hamilton is deze man gewoon een faal. Nog geen 10 overwinningen in dat materiaal over al die jaren. En Perez brengt dus ook niet waarvoor hij was ingehuurd tot nu toe, zou RB nooit achter zijn oren krabben dat ze Ricciardo ooit hebben laten gaan? Die krijgt momenteel meestal billenkoek van Norris maar was voorheen iig iemand die Max dichter kon volgen dan al zijn opvolgers.

Comment

• Ik vraag me af of mensen dan echt dachten dat Perez de messias zou zijn die Red Bull verwachte. Ja, hij is snel, maar voor alles wat er gedaan word in het 2e zitje, doet Max het gewoon beter. Wie je er ook neer zet van de mensen die al eerder genoemd zijn (HAM / LEC).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht

Voor zover ik Mol mag geloven (ok, dat is dus een heel laag betrouwbaarheid%) had Max juist van alle soorten nog een nieuwe set beschikbaar. Ik vond dit achteraf ook weer een strategie van schade beperken en niet van aanvallen/op de baan maximaliseren. Ik denk dat het voor Max meer voldoening had gegeven die Bottas na een 2e pit weer zoek te rijden en dan 2e te worden dan nu aan de leiding te gaan en de kop weer te verliezen aan Hamilton. Ja ok, dat punt van de snelste ronde had er dan waarschijnlijk niet in gezeten.

En per saldo was Mercedes gewoon een hele klap sneller op Medium, dat is zeker waar dus voor de winst had hij (behoudens een late wissel naar soft met een gelukkig vallende safety car) niet kunnen rijden.

Bottas weet volgens mij idd dat hij kan wieberen na dit seizoen anders had hij wel sneller aan de kant gegaan na de order van Mercedes teamleiding. En terecht ook, naast Hamilton is deze man gewoon een faal. Nog geen 10 overwinningen in dat materiaal over al die jaren. En Perez brengt dus ook niet waarvoor hij was ingehuurd tot nu toe, zou RB nooit achter zijn oren krabben dat ze Ricciardo ooit hebben laten gaan? Die krijgt momenteel meestal billenkoek van Norris maar was voorheen iig iemand die Max dichter kon volgen dan al zijn opvolgers.
                                                  Horner was daar heel duidelijk in, ja dat vonden ze erg jammer. Ricciardo kan en wilt geen tweede viool spelen en dat snap ik volledig.
                                                  Red Bull speelt erg safe met betrekking tot het kampioenschap, strategie was zeker niet mijn keuze geweest. Wellicht een mooi moment waarop we later zeggen “dat het allemaal mee viel en Red Bull berekend te werk is gegaan” of dat we voluit zeggen “toen zagen we al dat Red Bull het niet ging halen”.
                                                  Norris gaat het denk ik nog afleggen tegen Ricciardo.
                                                  Overigens alle lof voor Hamilton, dit gaat het seizoen worden waar iedereen de “grootsheid” van Hamilton gaat zien. Of hij kampioen wordt of niet :)

Comment

• Maf eigenlijk dat hij dat nog moet bewijzen met 7 titels in zijn mik. :)
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Maf eigenlijk dat hij dat nog moet bewijzen met 7 titels in zijn mik. :)
                                                      Klopt, ik lees nog te vaak dat het met dank aan Mercedes is. Maar dat is na meerdere wereldtitels niet helemaal eerlijk, Hamilton brengt iets extra's!

Comment

• "FIA to act on bendy wings". Bedoeld wordt de meebuigende achtervleugel van de RedBull.
                                                        https://www.pitpass.com/69697/FIA-to-act-on-bendy-wings

Verder hoor ik op BNR Lewis reclame maken voor De Nationale Autoshow :-)

Comment

Maf eigenlijk dat hij dat nog moet bewijzen met 7 titels in zijn mik. :)
                                                          Komt ook omdat er een ander rondrijdt met 4 titels in zijn mik die er toch aanmerkelijk minder van bakt.
                                                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                            Canada Montreal 13-6 kan van de lijst en wordt vervangen door Turkije Istanbul Park in dat zelfde weekend.
                                                            Is al weer achterhaald, bij terugkeer uit Turkije in de UK zou iedereen 2 weken in quarantaine moeten.
                                                            Dus helaas, Turkije kunnen we afstrepen en in plaats daarvan wordt Oostenrijk een double header net als vorig jaar.

Comment

• Erg jammer: Turkije vind ik 1 van de weinige (relatief) nieuwe circuits die echt mooi zijn. 2x de A1 zal het wel worden idd, jammer, maar wel 2 races dan :)

Comment

• McLaren komt in Monaco met een one-off Gulf-livery:

mclaren-mcl35m-with-gulf-liver-1.jpg

Comment

• Cool!

Comment

Working...
                                                                  X